Bécsben tombol a metrómánia: a 67-es villamos Oberlaa felé vezető ágát 2017-től az U1-es fogja pótolni. Az építkezés miatt a tuját elvágták útközben, ideiglenes hurkot építve neki az Alaudagassénál. Bár az, hogy csak úgy építenek egy hurkot, eleve érdekes, még érdekesebb azonban ez a fura vasúti kocsi az ideiglenes végállomás közepén:
Ahogy felirata is elárulja, ez egy egyenirányítókocsi: a betáphálózat váltakozó áramát a villamos által fogyasztható egyenárammá alakítja - azért van rá szükség, mert a vonal eddigi áramátalakítóját a metróépítés miatt lekapcsolták. Érdekes, hogy még megvan: 1944-ben építették higanygőzös átalakítókkal, amiket a hatvanas években cseréltek szilíciumdiódásra. Bécsi villamosbarátok mesélték, hogy a hálózat olyan pontjain használtak ilyen kocsikat, ahol a normál forgalomhoz ugyan elég volt a meglevő áramellátás, de néha kellett valami plusz: például halottak napja környékén a temetőknél. A kocsi jelenlegi helyén egyébként nem a villamossínen, hanem egy külön erre épített talapzat vágányán áll, de azért így is érdekes látvány.
Megyjegyzés: Budapesten is létezett ilyesmi, de az nem átalakított, hanem termelte az áramot: a HÉV két áramfejlesztő mozdonya, amiket szükség esetén a köztemetői vonal mentén is használtak. Egyikük még ma is egyben megvan (a másik elég romos), kíváncsi vagyok, vajon lehetne-e még használni.
Ez megy most