A szobi kisvasúton töltött fél nap szereplői közül már bemutattam Bömbit, a csehszlovák dízel-villamos pöfögényt, és az NDK eredetű L-60-ast, nem is beszélve az ex-budapesti villamos pótkocsiról. A sorozat utolsó részében az utóbbit vontató jószágról, Piroskáról lesz szó:
Az MD-40-es gépek őse a második világháború előtt az Orenstein&Koppel budapesti üzemében gyártott MD-2-es volt (az érdekesség kedvéért: az L-60-ast építő kelet-német cég is eredetileg az O&K része volt), ezt a Pálfalvai Bányagépgyártó és Javító Vállalat fejlesztette tovább az új jelzéssel.
A hajtásról természetesen Csepel motor gondoskodik, az erőátvitel lánccal történik. Nem egy különösebben összetett szerkezet, de ez nem is volt elvárás, hiszen gyárak és bányák részére készült.
Ha jól sejtem, a műszerfal jobb szélén az a nyílás nem kesztyűtartó, hanem a kerekek tapadását növelő homok töltőnyílása.
Ha minden igaz, a szobi példány tengelytávja és csapágyvezetése eltér a sorozat mozdonyoktól, de nekem inkább a kasztni mássága tűnt fel. Meg a Trabant-fényszórók, amiktől kicsit dühös gülüszemű kinézete lett. De nem? :)
Ez megy most