Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapesti tömköz életképek, 49. rész, harmadik oldal

2014.11.07. 17:00 :: Hamster

És itt a múltkor elkezdett visszatekintés utolsó oldala, képekkel, újdonságokkal, videókkal és némi morgolódással. Azért remélem, tetszik :)

Budapesti életképek, 49. rész, harmadik fejezet
Az 1-es villamos északi része felújítás után, csavargás a 2624-gyel, Ferenciek tere, kettévágott Fehérvári út, és az utolsó ráncajtós Ikarus

18 komment

Címkék: budapest tömegközlekedés életképek villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr676861793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem igen örvendetes, hogy 2001 óta végre megint új villamosvonalak épülnek Budapesten. Érdekes, hogy hogyan fogják átszervezni a járműállományt, most, hogy érkezik egy rakat vadiúj villamos. Nyilván selejtezik a leglerohadtabb Ganz-csuklósokat, viszont lassan búcsút inthetünk a pótkocsis Tatráknak, az 1-esről ugyebár eltűnnek, a 14-esen meg véleményem szerint fölöslegesek, nincs akkora forgalom, ami indokolná, hogy 3-as Tatrák járjanak. Inkább hozzák vissza az UV-kat!!!!4!!!! :)
@Trónkövetelő: Nincs "pótkocsis Tatra" Pesten, mindegyik motorkocsi. És maradni fognak :)
@Hamster:
Pedig valamiért úgy rémlett, hogy a középső kocsi nem motorkocsi, most megnéztem, és tényleg :) De az ember viselje férfi módra, ha hülyét csinál magából :)
Nekem a 2624-es 33-ként nem rémlik, inkább 3-as, és 55-ösként járt hosszában a Vácin. Legalábbis, emlékeim szerint a 33-as az a Nyugatinál kint parkolt a Vácin fejvégállomáson, két vezetőállással, míg a 3-as a Kádárban ("a Kresz Géza végén, ahol...") fordult.
De tévedhetek.
Tudtam, hogy az új perontetők hasonlítanak valamire, de egyszerűen nem jöttem rá. És tényleg, birodalmi csillagromboló, betojok!
Az 1-es villamos Etelére húzásának vannak vitatói, de jelenleg a Fehérvárira kanyarították a síneket, talán kocsiszín miatt. (Roppantul "élveztem" napi szinten a feltúrást, aminek még mindig nincs vége.)
Inkább ment volna végig a Szerémin a Savoyáig.
Így szétcseszik az Etele utat, kivágnak egy csomó fát, és még kevesebben fognak utazni a sétametrón. A feltúrás alatt használtam, azóta a közelében sem jártam.
@cso zsi: Nem volt jellemző, de azért előfordult, konkrétan a híd rámpáján láttam kéet szóló 33(A)-ként. Egyébként amikor póttal járt a 33-as, az is bement a Kádárba :)
@cso zsi: A Fehérvárira kanayrítás helyes dolog, a kocsiszín miatt, de ettől még folytatni kell az Etelére. Az M4-estől ez nem fog komoly mennyiségű utast elvenni, mert elég világosan tök másmerre megy, akinek meg a sugaras irányú könyökutazások a kedvencei, azok továbbra is mehetnek úgy :)
@Hamster: Te csőbe akarsz engem húzni. ;)
Mikor kaptak tolóajtót azok a kocsik, amik addig felcsukható ráccsal bírtak? Van nekem egy kedvelt villamosos oldalam, az ottani képeken többnyire 1000-esek húzzák a középajtósokat, ill. van két 33A egymás mellett, vegyes számozással (és az egyik ikerben).
Ami lényegtelen, mert öt oldalablakuk van.
Míg a fentinek csak 4?
Na jó, az ikrek is csak 4 ablakosak, akkor meg csak az idő szépíti...
Biztos jó az új egyes villamos, csakhogy: mióta átadták, ugyan csak egyszer tömegközlekedtem arra, de a 34-es busz hamarabb elért a metróállomástól a Szentlélek térre, mint a villamos, hiába van kettővel több megállója... Ez a felújítás előtti teljesítmény.
A Fehérvári úti csomóponttal kapcsolatban jutott eszembe egy kérdés: terveznek a BKK-nál Budafokról jövet Kelenföld felé ráfordítást? Ugyanis ha lenne, akkor a 41-es villamost simán el tudok képzelni úgy, hogy ne menjen át az egész városon (zavarérzékenység!), hanem az Etelén végigrobogva Kelenföldig vinné az utasokat. Megvan a kapcsolat a város ütőerével (M4 metró), az észak-déli tengelyt pedig el tudja vinni a másik két villamos (ti. 19-es és 61-es) is, esetleg a 61-est meghosszabbítva a Városház térig. Kiváltható lenne a 114-es buszcsalád bekanyarítása Kelenföldre is ezzel, és a felszabaduló buszkapacitást is át lehet csoportosítani máshova. Szerintetek?
* a 41-es villamost el TUDOM képzelni természetesen, nem tudok, máshogy akartam eredetileg írni. Asszem meg kellene tanulnom gépelni...
@cso zsi: Itt két motorkocsitípusról van szó. Mind a kettő 5 ablakos. Az egyik az 1000-es, ezek már az acélvázasításkor tolóajtót kaptak. A másik a "F" típus, vagyis az 1600-as. Ezek még csapóajtóval lettek acélvázasítva. A tolóajtót a 60-as évek végén 70-es évek elején kapták egy részük már központilag zárható volt. 1976-ig (amikor a 12-est UV-ra cserélték) az 1600-as motorkocsik és az 5600-as (középbejáratú pótok) túlnyomó része a 12-es vonalon járt. Utána már teljes volt a kavalkád a Váci úton. A 2500-as és 2700-as motorkocsik egy része az acélvázasításkor tolóajtót kapott a többi csapóajtós maradt. Az ikresítésnél, vagy a felújításokkor vagy kaptak tolóajtót, vagy nem.
@Gabesz9: Stimmel. Akkor most nézd meg a 2624-est. :)))
@Herbal: Ennek talán sok teteje nincs, mert több ponton is találkozik a 30a-40a vonallal. Átszállva egy vonatra hamarabb metróközelbe érni.
Az tény, hogy Savoya - Bf.kocsiszín, és Etele út közötti megállókból a metróra hordva nagyobb lehetne a metró kihasználtsága, mert akkor nem kell Újbudáig bedöcögni.
"Ferenciek tere: a végeredmény"
még mindig elhibázott döntésnek tartom.

és ne hagyd abba az ilyen dokumentációkat!
Arra lennék kíváncsi, hogy a füves pályán hogyan megy a műszaki mentés, pl. amikor a villamost meg kell emelni valamiért??
süti beállítások módosítása