Wuppertalban '87-ben szüntették meg az utolsó villamosvonalat - pontosabban az utolsó normál nyomtávút, mert a város méteres nyomtávú vonalaitól már '70-ben elbúcsúztak. A városiak mellett városközi társaságok is üzemeltek errefelé, melyek Düsseldorfig és Essenig elértek, illetve a térség nagyobb városainak (Solingen, Remscheid) is voltak saját vonalaik. Ehhez vegyük hozzá a részben az úttesten futó fogaskerekűt és a ma is működő függővasutat, és be kell látnunk, hogy igazi közlekedésbarát paradicsomról lehetett szó - a gond az volt, hogy mindezt fenntartani, illetve az egyre előretörő egyéni közlekedéssel szemben vonzóvá tenni mérhetetlen sok pénzbe került volna. A hetvenes-nyolcvanas években már világos volt, hogy vagy a villamost modernizálják, vagy a függővasutat tartják meg, a kettő együtt nem fog menni. Mivel utóbbi kvázi metró jelleggel tárta fel a Wupper völgyét, és nem lehetett volna csak úgy egyszerűen mással pótolni, a villamos húzta a rövidebbet.
A villamosok közelgő végét látva még 1969-ben alakult meg a Bergische Museumsbahnen egyesület, mely '73-ban megszerzett egy darabot a Wuppertal - Solingen közti, akkor már felhagyott 5-ös villamosvonalból. A rákövetkező években megteremtették az üzem feltételeit, saját kocsiszínt építve Kohlfurth városrészben, '92-ben pedig megindították a rendszeres és nyilvános közlekedést. Korábban már mutattam egy videót erről, most egy bővebb útibeszámoló következik képekkel és magyarázattal:
Bergisches Strassenbahnmuseum, Wuppertal-Kohlfurth
Megszűnt gyártók és villamosüzemek élő emlékezete
Ez megy most