Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (144) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (16) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

És átment! Átment!! :)

2015.01.29. 17:00 :: Hamster

Bár ez sajnos csak egy eleme a használatbavételi procedúrának, nem a vége, 2015. január 26-án hétfőn először ment át villamos a Lágymányosi (elnézést kérek, nincs bajom a Rákócziakkal, de egyszerűen még így jön) hídon:

img_6533-2.jpg

Sokáig kellett erre várnunk: az átkelőt '95-ben adták át, az 1-es villamos pedig 2000. december 16-ától járt a pesti hídfőig, de valahogy sehogyse bírt továbbmenni.

img_7415.jpg

Egy csonka fordítóvágány szomorkodott a rámpa közepén, az 1-es fejlesztése pedig a távolba veszett - ez a Combino is csak a típus engedélyezése kapcsán előírt próbamenetek miatt járt erre.

img_5893.jpg

Mennyivel kellemesebb látvány, hogy végre két vágány van ott, ahol kettőnek kell lennie :) Egyébként a közhittel ellentétben a hídon nem a villamos "talpfái" voltak előre megépítve, csak acélcsonkok, amikhez a betonaljakat oda lehet zsaluzni; amik betonaljnak néztek ki, azok a csonkok fedő dobozai voltak. Ha jól értem a leírást, végül egyfajta "híd a hídon" pálya épült, remélhetőleg be fog válni (ez itt a képen még nem az, hanem a felvezető szakasz hagyományos része).

Két fényképezőgéppel és egy kamerával felszerelkezve éltem BKV-s/BKK-s ismerőseim meghívásával, hogy menjek megörökíteni a nagy eseményt, és mivel nem vagyok polip, utóbbit állványra tettem. Azzal sajnos nem számoltam, hogy a szél ennyire belengeti a képet, úgyhogy kreatív vágástechnikával próbáltam javítani az összhatáson. Miután feltöltöttem, megmoccant bennem a kisördög, és a youtube lehetőségei közül ráengedtem a szerintem leginkább a témához illő zenét ;) Kár, hogy a végét nem lehetett szépen kihalkítani...

img_6547.jpg

Mivel a közvágóhídi végállomáson az egyik vágányon a járművezetők tartózkodókonténere csücsül, a Pest felől jövő próbatuják helytelenben jöttek, először lépésben. A kép előterében a meglehetősen izmosnak tűnő dilatációs szerkezetek láthatók.

img_6570.jpg

A Budafoki út közelében levő vágánykapcsolaton (váltón) fordulva aztán bejárták a másik vágányt is. Oldalt látható, hogy a díszkiséret a helyes oldalon próbál lépést tartani.

img_6605.jpg

Mire ezt a vágányt megjárták oda-vissza, megérkezett a harmadik próbázó jármű, a Combino is. Ilyen párhuzamos felvonulás vélhetően nem sokszor lesz itt!

img_6637.jpg

A híd után a Szerémi és Hengermalom úti szakasz következett, majd valamikor 10:50 körül befutott az első villamos a Fehérvári úti leendő végállomásra: először a hármas Tatra, aztán a hóseprő, majd a Combino.

img_6658.jpg

Utóbbi kettő elment kipróbálni a Fehérvári úttal összekötő vágányokat, a szemlézők pedig a Tatrával lassan visszaindultak.

img_5878.jpg

Nem csak villamosmániásként, hanem XI. kerületiként is várom, hogy végre elinduljon a menetrend szerinti közlekedés, hisz mégiscsak az lesz az igazi. Még szebb lenne, ha lenne pénz az Etele térre továbbhosszabbításra is, de legalábbis nem kellene újabb 15 évet várni rá!

img_5925.jpg

Délre már csak a hóseprő maradt a végállomásnál, újra és újra bejárva a lehetséges vágányutakat, a biztosítóberendezést ellenőrizendő: fel és alá, fel és alá, jobbról balra, balról jobbra, oda, vissza, oda, vissza. Perpillanat úgy néz ki, hogy ezen a télen se nagyon lehet eredeti feladatkörükben látni ezeket a különleges járműveket, úgyhogy egy plusz fotót ez az öreg vas is megérdemel!

Folyt.köv.?

17 komment · 3 trackback

Címkék: budapest videó képek tömegközlekedés villamos xi.ker

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr57119375

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fehérváritól a Közvágóhídig, első (két) rész 2015.04.16. 21:36:05

Ha pici koromban az 58-as villamos zugligeti maradványainak látványa volt az "elveszett sínes" kulcsélményem, akkor az 1-es villamos a másik véglet, az épülő, modern budapesti villamosvonal. Halványan emlékszem még a keskeny Árpád hídon az autók közt c...

Trackback: Vörösváritól Fehérváriig, Óbudától Újbudáig - az első "új" Duna-átkelés 2015.04.16. 21:35:15

Ma - tegnappal és tegnapelőttel ellentétben - nem is akarok mentegetőzni: egyszerűen jobb ötletnek tűnt videót szerkeszteni, mint komoly bejegyzésbe kezdeni :) 2015. március 20-án végre átadták az 1-es villamos hosszabbítását, a Közvágóhídtól a Fehérv...

Trackback: Tanulózás az 1-es hosszabbításán 2015.02.28. 16:42:07

November óta folyamatosan a hátizsákban volt az állvány, aztán a hét elején kipakoltam - naná, hogy ekkor lett hirtelen esti fotóznivaló: a két hete elvégzett terhelési próba eredményének ismeretében az 1-es villamos hosszabbításán megkezdődött a jármű...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"I love the smell of napalm in the morning. /.../ Smelled like... victory!"
Röviden, tömören!
VÉGRE!!!
Szép és köszönet a beszámolóért! Érdemes a mellékelt linkeket is megnézni!
miért nem az imperial march? :)

ennyire ugrálnak az új pályán?

hannoverit miért nem hoztak?
@Rocko-: "miért nem az imperial march?"
A jogdíjat meg majd te fizeted? :)
- Melyik az a Rákóczi-híd?
- Szerintem az amelyik a Lágymányosi mellett van, az a rozsdás.

True story.

A zene pedig telitalálat. Jöhetnének a CAF-ok is!
@Hamster: ki merne jogdíjat kérni Darth Vadertől?
Pedig azt hittem, hogy majd az 1-essel járhatok egyetemre :) Nagyon lassan készült el a villamosvonal vagy én fejeztem be az egyetemet túl korán :)
Hogy mennyire lesz gyakori a Tatra-Combino párhuzamos felvonulás az 1-es vonalán? A BKK tervei szerint hétvégente a Nagykörútról nélkülözhető Combinók ide lesznek átcsoportosítva. Azzal számolnak, hogy minden 2. jármű ilyen lesz. A CAF-ok beállítása után hétköznap CAF-Tatra, hétvégente Combino-CAF váltások járnak a vonalon...
Nem az volt a kérdés, hogy lesz-e ilyen poszt, hanem az, hogy mikor :-)
Az az érdekes, hogy mindkét vágányt átkötötték a Fehérvári útra (nem úgy mint a 4-es végállomásánál, vagy az 51-es körúti végállomása). terveznek valami betétjáratot, ami kijár a Városház térre (az lenne csak a hosszú villamosvonal), vagy csak ennyire vágányépítős kedvükben voltak?
De régen vártam már ezt a posztot itt...

-Nincs olyan kép hogy milyen volt a sín az első villamos elhaladása előtt és után? Hogy mennyit koptattak a kerekek a rozsdán az első menetkor.
@Thurzó Ákos D: Ès azok egy irányba fognak menni az egymás melletti vágányokon? :-)
Aztán remélhetőleg -mennyi nyájas utas fér be egy CAF-ba, vagy épp a Combájnóba? Olyan 150-200 körül?!?- az utasokkal telepakolt szerelvényeket is ohne zsanér elbírja a híd? Mert ugye ha és amennyiben átlag 80Kg-vel számolunk, akkor az olyan 16-18 tonna pluszban/ szerelvény. Nomármost, amennyiben egyszerre 2 szerelvény tartózkodik -s miért ne?- a hídon, az már alsó hangon +35 tonna a villingerek önsúlyán túlmenően. Még jó, hogy a 103-as azonmód annulálódik, mert a sok kicsi sokra megy. Azért elképesztő, hogy a v.dávidka 1/2isten által vezetett, közlekedés és egyéb mérnökökkel gazdagon megbolondított BKK-nál soha senkinek nem jutott a kis eszecskéjébe, hogy a 11 tonna tengelyterhelés az nem 8, illetve a 70Km/h az nem 50! A franc essen ezekbe a számokba! Az a baj velük, hogy mindent egzakt módon ki lehet velük fejezni... Hál Istennek!
@KissGecihuszár: azért a magyar sajtónak nem feltétlenül kell mindent elhinni...:-)

Én annak örülök, hogy néhány évtized után bekapcsolták a világítást a Lágymányosi-hídon. Mert ami a mostani állapot előtt volt, az inkább csak szerelőfény.
@cradbox: Az általam leírt egzakt számok, mármint a 8 vs 11, illetve az 50 vs 70 sajnos nagyon is valós dolgok, ezt jobb, ha elfogadod! A többi körítést addig én sem vagyok hajlandó onhe zsanér benyelni, ameddig meg nem lesz a megint csak egzakt számokat tartalmazó mérési jegyzőkönyv, melyet ha más nem, de a veke egész biztosan közzétesz majd a saját site-ján. Mivel "böcsületes polgári" szakmámat illetően villanyász lennék, ezért ebbéli minőségemben mertem neked a számok varázslatos világa felől megközelíteni a híd terhelés mérésének rejtélyeit, illetve -ha megengeded- kitérnék a világításra is. Nos, ott az történt, hogy a tartó pillérek csúcsán elhelyezett, különféle domborúságu, ilyen-olyan szögbe elhelyezett tükröket az oszlopok "gallérjánál" (bocsi, hogy nem szakszót használok, de mert nem vagyok híd mérnök, ezért nem tudom, hogyan híjják szakilag) elhelyezett, 3 db, egyenként 1000W-os fémhalogén fényvetők világították meg. Ez anno '95-ben egy "forradalmi" megoldás volt, csak épp azt felejtették ki a számításból, hogy az extrém időjárás, mely "odafenn" jellemző, nos ez biza exponenciálisan kicsinálja a tükröket, a felfelé elhelyezett fényvetőket, azok üvegeit pedig belepi a por, majd arra ráesik az eső, rászarnak a madarak, galambok,majd ez a mixtura a keletkező nem kevés hő okán tökéletesen ráég az üvegre, így tehát azok is csutkára elhasználódtak. Joggal vetődhetik fel benned és másokban is a kérdés, hogy dehát akkor miért nem csinálták már anno meg úgy (LED-es fényvetők a tükrök helyén), mint most, hiszen láthatóan a jelenlegi sokkal jobb lett, mint a régi valaha is volt. Nos azért, mert a LED-es világítási technológia az utóbbi pár évben ért abba az állapotba, hogy egy ilyen kihívásnak megfelelhessen. Persze, az megint a jövő zenéje, hogy a most felhelyezett fényvetők hány évig, évtizedig fogják bírni? Bevallom, ez engem is érdekel, mert én is előszeretettel szerelgetek kültérre IP65-ös 20,30, 40W-os fényvetőket és nagygyon nem szeretnék beégni azon ismiknél, haveroknál, akiket rábeszéltem a LED-es lámpákra...
@KissGecihuszár: Aha, és szerinted aki a hidat tervezte, az tudta, hogy mi az, hogy Tatra T5C5, meg hogy az mennyivel megy, vagy inkább a saját szakmájához értett? És a mostani villamospályát szerinted Mari néni, a zöldséges tervezte, vagy mérnökök, akik értenek a szakmájukhoz annyira, hogy ropiból épült hídra nem tervezték volna rá? A hidakat nem az éppen futó járművekhez tervezik, lásd Árpád híd, amin a villamosos részt még valamikor a harmincas/negyvenes évek fordulóján tervezték, de nem H kocsikhoz két R2 póttal, legalábbis most elvannak rajta a Tatrák, és jövőre ellesznek rajta ugyanazok a CAF-ok, amiket egy ötven évvel később híd állítólag nem bír el?
@Hamster: Hát majd möglaasuk, ami pedig az Árpád-hídat illeti; ha jók az emlékeim, azt a '80-as évek eleji kiszélesítéskor totálisan átépítették, beleértve a síneket tartó hídpályát is, kifejezetten a 3 kocsis Tatrákra, mint 70Km/h -val közlekedő gyorsvillamosos igénybevételre méretezve.
@KissGecihuszár: De nem csak a pályáról beszélünk, hanem az alatta levő hídszerkezetről is, amit tuti nem építettek át. Egyébként régi jó szokás szerint tehervonatokra volt méretezve az egész 1-es, csak a Kacsóhnál levő felüljáró régi fele nem, előtte és utána állítólag azért volt vágánykapcsolat, mert ha ott nagyvasúti jellegű teherszállítás lett volna, akkor az csak az új részen mehetett volna, a régi, közúti felüljárón (déli oldal) nem: a Domusnál átment az északi vágányra, ami az új hídrészen ment át a vasút fölött, majd a Kacsóhnál vissza. Szerintem senki nem tervezett ott semmit 70-nel menő Tatrára, mert ha azt tette volna, akkor nem kellett volna az Árpád hídon a villamospályát már a nyolcvanas években nagyjavítani. Aztán az is szétesett tavalyelőttig, pedig akkor már nem mentek 50-nél többel.
süti beállítások módosítása