Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tanulózás az 1-es hosszabbításán

2015.02.28. 16:42 :: Hamster

November óta folyamatosan a hátizsákban volt az állvány, aztán a hét elején kipakoltam - naná, hogy ekkor lett hirtelen esti fotóznivaló: a két hete elvégzett terhelési próba eredményének ismeretében az 1-es villamos hosszabbításán megkezdődött a járművezetők (sz)oktatása!

img_7179.JPG

Azért írom így, mert a járművezetők nyilván eddig is tudták, hogyan kell viselkedni egy zebra vagy derékszögű kanyar hirtelen felbukkanása esetén, de a hírek szerint a hatóság bizonyos számú kör megtételéhez kötötte a vonalismeret meglétét. Ilyenkor viszont a jármű típusa nem számít, úgyhogy az aznap felbukkanó tanulójáratok közt a Tatrák mellett volt ipari csuklós, illetve délelőtt egy Banán is.

img_7185.JPG

A Fehérvári úti végállomás (ami remélhetőleg csak ideiglenes lesz, mert kerítenek pénzt az Etele térig hosszabbításra, amit nem fog senki a - helyi lakosként ki merem jelenteni, hogy minőségileg nem rettentő értékes, fizikailag viszont áthelyezhető - fákra hivatkozva elgáncsolni) tesztelése már korábban megtörtént, Közvágóhídnál is csak azért kellett sorbaállni, mert az 1-es a peron egyik oldalát használta (bár a néhány héttel ezelőttig a másik vágányon álló konténert már elvitték). Mivel elég sok járművezetőt le kell oktatni, állítólag az utasforgalom indulásáig minden nap számítani lehet a tanulókra.

Jó volt végre tartós vaskerekest mozgást látni itt - alaposan meg is néztem magamnak, mert ha végre megindul a forgalom, nem kívülről fogom nézegetni őket, hanem inkább rajtuk ülni :)

27 komment · 2 trackback

Címkék: budapest videó képek villamos xi.ker

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr507228339

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tanulóvillamosra várva 2016.06.20. 16:16:13

Eredetileg úgy terveztem, hogy holnapra lesz új bejegyzés, de heveny átfutó dögrovás miatt szabadidőmet tegnap és tegnapelőtt is - bloggolás helyett - az adott pillanatban jóval perspektivikusabbnak tűnő pihenéssel töltöttem, úgyhogy most itt egy videó...

Trackback: A Fehérváritól a Közvágóhídig, első (két) rész 2015.04.16. 21:36:04

Ha pici koromban az 58-as villamos zugligeti maradványainak látványa volt az "elveszett sínes" kulcsélményem, akkor az 1-es villamos a másik véglet, az épülő, modern budapesti villamosvonal. Halványan emlékszem még a keskeny Árpád hídon az autók közt c...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Úgy tűnik, hogy a járműveket "mi maradt a remízben" alapon választották ki az oktatáshoz. Bár eddig azt sem tudtam, hogy villamosra is kell vonalismeret.
A helyiek imádni fogják ezeket a derékszögű íveket. A Tátrák konkrétan olyan hanggal jönnek le a hídról, hogy még 300 méterrel odébb is hallani a visítást.
A budai oldalon meddig épült ki a pálya?
Az autóból láttam ma, minden új megállóban állt legalább egy villamosbarát, némelyek nagyon unatkozó barátnővel.

@Hamster: látszik fogalmad sincs, hogy működik hazánkban a "civil" szféra (civilt egyet sem látott) és a "környezetvédelem". nem azért akadékoskodnak ők, mert a közt féltik, hanem egy kis pénzt szeretnének keresni :-)))
A híd kanyarja a sötétzöld lobbi miatt keletkezett. Tíz éve gondolkozom, hogy fog bekanyarodni a villamos, ezek szerint megoldották.
Az Etelén továbbvitelnek csak akkor van racionalitása, ha minden más forgalmat letolnak róla. Jelenleg ugyanis nincs ott olyan széles hely, mint a Hengermalmon van. Az Etelén rengeteg fa bánhatja a villamosítást, és az út szélesítését.
Még mindig az a véleményem, hogy a Szerémin kellett volna vinni a Savoya irányába, ugyanis a Budafoki, és a Fehérvári út között nagy a távolság, és nincs tömegközlekedés. Ellenben elég sok iroda, és ipartelep van ott.
@nyelv-ész: Jelenleg ráfordul a Fehérvárira a sín a Hengermalomról, így az tud akár remizt, akár javítást adni.
@cso zsi: Köszi, ez meglepett. Azt hittem, a Dombóvárin vagy a Hamzsabégin fogják elvinni valameddig, a vasúti sínek mellett. Ezek szerint lejön a hídról a Szerémire, és azon megy a Hengermalomig?
Öröm és üröm egyszerre.

Ha elér au 1-es villamos a Kelendföldiig akkor végképp oda az "EU-s pénz" amit a 4-es metróra adtak és lehet fizetni...
Ember nem lesz aki a 4-est használja majd.

De erről nem a villamos tehet...
@cserepfalva: Ne beszélj zöldségeket, ez a kettő szó szerint merőleges egymásra, pontosabban az egyik egy körív, a másik egy... már úgy értem, átmérős járat. Ennyi erővel a Fonódó és ez ütné egymást, mert "ugyanonnan ugyanoda" menne :)
@Hamster: Részben. De ott is a legrosszabb megoldást választották.
Beviszik a pár éve felújított híd alá (amit akkor kellett volna olyanra építeni, hogy a villamos a Frankel León haladhatott volna), és ha jól értem 2-3 járat fog ott haladni. BKK szerint ez jó: www.bkk.hu/wp-content/uploads/2013/03/bkk_fonodo_terkep_bem_v2.jpg
Mások szerint ez: img3.indafoto.hu/3/9/28459_afb10ddfce75e4a231f083365f04e08f/11545671_6206df26bea675f9a0e478c16abce930_xl.jpg
Ha már a 61-es amúgy is egyenesen fog közlekedni a Török utcán át, ahogy régen is voltak a sínek.
Az ötlet elvetve a 4-6-os "sűrűsége" miatt.
Igen, van hogy egymásba érnek, de elég sűrűn tapasztalom azt, hogy Nyugatinál állva a Margit hídig üres a pálya mindkét oldalt.

Nézzük az 1-est Kelenföldig. Most a Népligettől 103-as busszal jutni el oda. A 103-as érdekes járat, ha minden más épp nem áll felújítás alatt, akkor ürül/telítődik a Fehérvárinál, és a Budafoki úti megállókban. Sok kollégámnak, és nekem is a M4-es egy plusz átszállást jelent, egy elméleti gyorsasággal szemben.
(cél az Andor utca - Szerémi környéke, a pestieknek az indulás Újpalota, Örs, Árpád híd pesti hídfő. Van akinek muszáj, van akinek nem. Ha majd végigmegy az 1-es, és gyors is lesz, akkor kipróbálom, hogy átszállás nélkül fent, vagy átszállással a föld alatt érdemesebb. A jelenlegi utamon a M4-est használva 2 perc előnyt jelent, ha Újbudánál azonnal van villamos. Ha nincs...)
Kik fogják az 1-est használni Kelenföldig? Kb. a Hős utcától a Lágymányosi irányába már bárki. Amíg a M3-as olyan állapotú, amilyen, addig a népek minél hamarabb próbálnak lelépni róla.
Most a M4 telítettségén a Déli zárása javított.
@cso zsi: az 1-es felújításával nem lett sokkal gyorsabb a villamos, a teljes (jelenlegi) útvonalon bevallottan 5 percet gyorsult. Alig észrevehető egyébként.
@webmestar: Nem a jelenlegi állapot érdekel, azt ismerem.
De elvileg a CAF-ok majd mehetnek 60-nal is.
A jelzőket mindenesetre a gumikerekűek számára már elbarmolták, mint más helyeken.
@cso zsi: Nézd, a BKK nem rajzolgathat vonalakat tetszőlegesen, pláne nem, ha a kerület teljes erővel keresztbefekszik. A Török utcában is pl. egy vágány lesz, mert nem lehetett kettő sávot elvenni két vágánynak (ma is csak az egyik van bekötve egyébként), a rakparti ágat majdnem teljesen megfúrták, mert jajj, sávok, jajj, parkolóhely - akkor szerinted egy szűk utcába a teljes útszélességet elfoglaló villamost be tudsz tenni? (Plusz a Bem tér felőli végén valami nagyobb gázos berendezést is írtak, ami miatt állítólag nem lehetett volna a tetejére csak úgy síneket építeni, ahogy tetszik - ez nem tudom, mennyire valós.)

Csúcsidőben nyilván lesz várakozás, sorbaállás. Sőt, amíg a járművezetők hol így, hol úgy vezetnek, az egyik egy-két perccel előrébb van, a másik egy-két percel később, akkor később is. Ugyanakkor a híd alatti fonódással legalább meg próbálták oldani, nem kaszát-kapát eldobva elmentek és nem csináltak semmit, mint a Lágymányosi híd kapcsán, ahol az oda a 40-es években betervezett levezető mellett lakó civilek miatt két derékszögő kanyarral inkább nekivezették a kétszer egy sávos Andor utcának a kétszer két sávos forgalmat, aztán úgyhagyták tizenvalahány évre.
@webmestar: Ne vicceljünk már, megálló meg nem szüntetése mellett, a közút sebességével továbbra se egyező (tudtommal egyelőre még az Árpád hídra se kapták meg a felmentést az 50 km/h alól, pedig kérelmezték) maximális sebesség mellett az 5 perc az nagyon sok.
Sötétzöldek tudnak ám ha akarnak, remélem úgy bánnak velük, ahogy megérdemlik mint pl. Piliscsabán, ahol egy db. fa kivágása miatt verték a palávert, aminek a gyökere vastagon benőtt a vágánytengelybe és mellesleg életkora végén járt már, nem megengedhető, hogy mozogjon és szétcsessze a vágányt meg mondjuk rádőljön. Ott simán kiment a karhatalom és elzavarta a hepciáskodókat, jöttek a favágók és végezték a dolgukat. Így kellett volna a Zengő hegyen is a NATO radarnál meg az M0-s budai részénél is, ahol szintén a fákra mutogattak, hogy egyet sem vágunk ki, mert csak, nyilván jobb így, hogy nem épült meg és a belvárosban büdösít több autó, ahelyett, hogy az elkerülőn menne át gyorsabban. a fonódónál is kb. 20 megszűnő parkolóhely miatt ment a paláver, 400-nak hazudva, megszűnik 400, épül 380 valamennyi, csak ez utóbbit hagyták ki a tiltakozásból.
@Adani: "20 megszűnő parkolóhely miatt ment a paláver, 400-nak hazudva, megszűnik 400, épül 380 valamennyi, csak ez utóbbit hagyták ki a tiltakozásból."
Én nem gondolom, hogy 400 szűnne meg, de hogy 380 az nem a környéken lesz, mikor idén fővárosszerte beszélnek 500 (ötszáz) új helyről, az tuti. Miközben kb húszezer nemfizetős P+R kéne.
Google térképen megszámolva 48 hely az már biztos a Margit híd, és a Bem József tér között.
@Adani:
Az M0 budai része össze sem hasonlítható a piliscsabai fával. Ha ott épül meg az M0-akkor az uralkodó szél a városba hozza az autók összes füstjét. Ráadásul az egy kiemelten védett terület, nem pedig egy sima fasor.
@Hamster: OK, de még így is hülyeség lenne az Árpád-hídtól Kelenföldig végig az egyessel menni, mint metróval eljutni ugyanoda, ahogy a kommentelő említette. Mert ugyan 5 perccel gyorsabb lesz a vili, az egyesnek nem az a funkciója, hogy valaki végigutazzon rajta, szerintem.

Amúgy a stadionok-közvágóhíd közötti részen a pályát nem újítják fel később sem? Ott azért kétlem, hogy ennél gyorsabban fog menni.
@webmestar:
50 megvan, 60-at ha engedélyezik azt is bírná, az 2000 körüli vágány.
@cso zsi: A fák helyett és az ösvényekkel tarkított zöld középsáv helyett majd lesz/marad fa és füvesített vágányzat.
www.bkk.hu/wp-content/uploads/2014/07/helyszinrajz_1-es-vilalmos-meghosszabitasa.pdf
@padorjan: ("Gyönyörű" az a pdf, a kis gépemen negyed óra alatt sem nyílt meg.)
Nem tudom, ismered e a környéket, vagy egyáltalán jártál e már arra életedben (na meg a tervező...)
A Hengermalmon a középső fasor megszűnt.
A Hengermalom szélesebb, mint az Etele.
Az Etelén mindhárom fasor fenyegetve van, ami a kerület, és a lakók "ellenérését" váltotta ki. Ha odarakják a villamost, akkor minden más géperejű forgalom megszűnhet ott (nem elég széles a jelenlegi út), ami sem a helyieknek, sem az üzleteknek nem tesz jót. Egy elköltözött üzlet viszont a kerület bevételét csökkenti.
A másfél méteres fűsávra max a felsővezeték-tartó oszlopok kerülhetnek, a két vágány űrszelvénye belelógna a jelenlegi parkolósávba. Hasonló nagyszabású tervekkel készült a néhai Duna mozi előtti sétálóutca, majd a kialakításkor kiderült, hogy megvalósíthatatlan a terv, mert fele olyan széles a tér, mint gondolták.
@Mad Mind: Föld alatti vezetésű lett volna a tervező szerint. (Ált. isk. osztálytársam volt, a 40 éves osztálytalálkozón csevegtünk a világ dolgairól.)
Aki tudott valamit a leendő változásokról, mert a nyáron kiszállt a buliból. Majd az ősz végén bejelentették fentről, hogy egy jó darabig nem kívánnak foglalkozni a hiányzó szakasszal.
@cso zsi: "A Hengermalom szélesebb, mint az Etele. "
"Ha odarakják a villamost, akkor minden más géperejű forgalom megszűnhet ott"

Jaj, ne már - más is járt már arra, és tudja, hogy ez nem így van.
@cso zsi: "("Gyönyörű" az a pdf, a kis gépemen negyed óra alatt sem nyílt meg.)"

A tervrajz az mindig egy nagy adattömeg, nálam 1-2 percen belül látható volt.

"Nem tudom, ismered e a környéket, vagy egyáltalán jártál e már arra életedben (na meg a tervező...)"

A tervező nevében nem nyilatkozhatok, de legutóbb vasárnap délután jártam arra.

"A Hengermalmon a középső fasor megszűnt."

Van helyette az út szélén ültetve cserjesor, csak ki ne tapossák.

"A Hengermalom szélesebb, mint az Etele."

Ebben nem lennék annyira biztos. A Hengermalom utcán 2×1 sáv+2 vágány (parkolósáv a járdából elvett öblökben), az Etele úton 2×1 sáv+parkolósáv+2 vágány a jellemző szélesség.

"Az Etelén mindhárom fasor fenyegetve van, ami a kerület, és a lakók "ellenérését" váltotta ki."

Biztos, hogy mindegyik fa olyan jó állapotú? Látva a legutóbb felkapott esetet, nem lennék meglepődve semmin.
index.hu/belfold/budapest/2015/03/05/nem_kerulhetik_el_a_hev_melletti_fak_a_sorsukat/

"Ha odarakják a villamost, akkor minden más géperejű forgalom megszűnhet ott (nem elég széles a jelenlegi út), ami sem a helyieknek, sem az üzleteknek nem tesz jót. Egy elköltözött üzlet viszont a kerület bevételét csökkenti. A másfél méteres fűsávra max a felsővezeték-tartó oszlopok kerülhetnek, a két vágány űrszelvénye belelógna a jelenlegi parkolósávba."

Az út két szegélye között el kell felejteni a jelenlegi állapotot és néhol még a szegélyt is. Az Etele úton 18,5-23,25 m széles mintakeresztszelvényekkel terveztek mindent, a felsővezeték-hálózat pedig az út két szélén lévő közvilágítási oszlopokra lesz rögzítve.
Az Etele úti házak aljában 5-ből 3 bolt üres, a piacon nagyjából a kocsma működik. Milyen bevételt féltünk?
Ajánlom a következő linken lévő iratok áttekintését.
www.google.hu/search?q=etele+site:bkk.hu/wp-content/uploads/2014/07/+filetype:pdf
@padorjan: "Ebben nem lennék annyira biztos. A Hengermalom utcán 2×1 sáv+2 vágány (parkolósáv a járdából elvett öblökben), az Etele úton 2×1 sáv+parkolósáv+2 vágány a jellemző szélesség."

A Hengermalmon 2x2 sáv, és közötte ahol a fűsáv parkolóként volt hasznosítva, egymás mellett elfért 2 autó. Járdából leszedett öböl csak a Fehérvári út, és a Sopron út között volt, ez, ha jól láttam, módosult a villamosvég óta.
Az Etelén összesen van 2x2 sáv (ebből a szélső parkolóként funkcionál), közte egy keskenyebb fűsávval, mint a Hengermalmon volt.
süti beállítások módosítása