Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (107) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (510) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (95) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (8) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1021) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (398) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (886) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Premier előtt...

2015.03.19. 22:09 :: Hamster

Ha minden igaz, tizenpár órán belül megnyílik az 1-es villamos budai szakasza, ennek örömére álljon itt egy korábbi videó arról, amikor még februárban több síndöcögénnyel (ipari csörömpölő, hármas modernizált Tatra, Combino és egy kéttengelyes) a leendő végállomás jelző/biztosító berendezéseit tesztelték:

Tili-toli fel-alá, állj meg, kicsit előrébb, kicsit hátrébb, látszik, nem látszik, vált, nem vált? Érdekes volt, de persze a legszebb résztvevő a 2624-es nosztalgiajószág volt :)

13 komment

Címkék: budapest videó villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr577285081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem arról volt szó, hogy a vonal megújul? :P
@Rocko-: A 2624-es itt teljes újítás, ilyen képe se Ab van Donselaarnak, se másnak nem lehetett :)
Környékbeliek biztos örültek az esti nyomkarimazenének. Az mondjuk kifejezetten tetszik, hogy nosztaligakocsival is kipróbálták a volanat.
Nos délután már fel is ültem az új végállomáson a villamosra. A Szerémire kanyarodás, és a Szerémiről a híd felé erős csikorgással jár a Tátrákkal is. A hídon valami érdekes sivító hangja van a pályának, amit a Könyvesre érve már nem hallani. A vadiúj pályán a híd budai oldalán már van egy besüllyedés.
Utasok talán még az újdonság miatt alig, bár régen a MüPa melletti végállomásnál elég jól meg tudott telni. Most csak a Lurdynál lett megtöltve a szerelvény. Fehérvári út - Árpád híd (Váci út) ~50 perc.
Van olyan, hogy utasok is felszállhatnak erre a szépen felújított 2624-esre?
@Atro: Szokott lenni. 2013 októberében a nyílt napon kint volt a pályán, én belülről, Hamster kívülről videózott a Clark Ádám téri aluljárónál. hamster.blog.hu/2013/10/31/szep_oszi_nap_villamosokkal#more5602368
Jövő héten kipróbálom, most szerettem volna, de nem úgy alakultak a dolgaim.
@Atro:
Nosztalgianapokon. De gyorsnak kell lenni, mert ez az egy van, és nehéz rá jegyet kapni, mert a villamos kicsi, a felszállni vágyók meg sokan vannak. Én egyszer próbáltam meg eddig, le is maradtam róla :(. A fényvillamos ebből a szempontból közönségbarátabb, kb. 3 hétig egész nap jár, nem csak egyetlen nosztalgiamenetet, mint a többi.
Én is sikeresen utaztam az elsőnek tervezett közforgalomban lévő villamossal (és csak azért nem a tényleges elsőn, mert az előtte lévő vilit az orrom előtt engedték el, és a bkv-sok sem voltak a helyzet magaslatán... -_-' ). Tényleg nagyon sivít az ívekben a Tatra, pedig nem annyira jellemző rájuk. Talán a vonalat CAF-ra tervezték már? Ha igen, akkor szerencsére nem kell olyan sokat várni arra, hogy ez orvosolva legyen, addig meg csak kibírjuk. De legalább már Óbudáról is eljuthatunk Újbudára Pest érintésével átszállás nélkül. ^^

És egy kis más: találtam egy térképészeti könyvben egy képet egy budapesti átszállójegyről. Azt szeretném megkérdezni, szerintetek mikori lehet ez a jegy? Mivel a könyv, amiben találtam, 1943-as, biztosan akkori vagy az előtti lehet, azonban a pontos időszakot sajnos nem tudtam meghatározni. Tud valaki bármilyen információt erről az átszállójegyről?

Kép: mercator.elte.hu/~herbal/bkv/Bszkrt_atszallojegy.JPG
@cso zsi:
@Trónkövetelő:

Igen, a fény villamoshoz nekem is volt szerencsém tavalyelőtt, és amikor leszálltam róla, sikerült állvány, és mindenféle rákészülés, na meg fotós tudás nélkül egy sima kompakt fényképezővel olyan jó képet lőni róla, hogy azóta is ez a FB borítóképem karácsony táján. :)
kepfeltoltes.hu/150321/fenyvillamos_2013dec_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Egyébként nyolcvanas évjáratú vagyok, szóval nekem az UV.-k nem annyira nosztalgia élmény, hiszen a teljes gyerek, kamasz és fiatal felnőttkoromat jellemezte ha villamosközlekedésről van szó. Mikor is vonták ki őket a forgalomból talán öt éve?
(Egyébként hogyhogy látni újra Ganz ICS-ket a négyeshatoson? - ez csak úgy eszembe jutott)

Három éve a 436-osra is sikerült feljutnom mindenféle regisztráció nélkül
kepfeltoltes.hu/150321/nosztalgia436_2012apr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez pedig egy öreg HÉV, amit szintén volt szerencsém kipróbálni.
kepfeltoltes.hu/150321/nosztalgiaHEV_2014jun_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sajnos ezzel vége is a nosztalgia élményeknek a részemről.
A több éven át szept. utolsó szombatján megtartott Pongrác úti Troli remíz nyílt napra sosem jutottam el, mert mindig pont azokon a szombatokon volt túlóra a melóhelyemen :(
@Herbal: "Talán a vonalat CAF-ra tervezték már?"
Az fura lenne, a szabványokban, törvényekben szerintem tutira nincsenek benne a még le nem épített hosszú CAF-jaink méretei :) Kicsit tartok ettől a csikorgástól, mert ez forgóvázas, a CAF meg multicsuklós - ez az, amit "merevtengelyesnek" szoktak nevezni, nem kimondottan pontosan. Igaz, a Tatra minden forgóvázassága ellenére mindig is csikorgósabb volt az átlagnál. A CAF-okon viszont lehet, hogy lesz nyomkarimakenő, vagy ilyesmi, most nem emlékszem - ami viszont ez esetben nem stimmel, az az, hogy olyan nem lehet még jó ideig, hogy csak CAF legyen az 1-esen, mert nem lesz annyi.
@Herbal: "Kép: mercator.elte.hu/~herbal/bkv/Bszkrt_atszallojegy.JPG"

Nem tudom, mindig azonnal kidobták a jegyeket, ha már nem voltak aktuálisak, de a '41-ig tartó hálózatot látom a jegyen: még megvan a Belső-Erzsébetvárosi 2-es, a Diószeghy utcai átkötő szakasz és az Ajtósi Dürer. De persze '37 utáni, hisz van Petőfi híd.
@Hamster: Utánakérdeztem, minden CAF-on lesz kenő. Mivel azonban az 1-esen nem mindegyik tuja lesz CAF, majd ott és akkor derül ki, ez mennyit ér. Addigra lehet, hogy annyira bekopik, hogy azért lesz halkabb? :)
süti beállítások módosítása