Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Márnemmoszkva tér felújítása, 2015 eleje-közepe

2016.10.20. 19:00 :: Hamster

Annak idején szívesen álmodoztam arról, hogy mit csinálnék a Moszkva térrel, ha szabad kezet kapnék. Elsőnek lebontottam volna a Retek utca/Dékán utca és a tér által határolt területen álló nem különösebben értékes házakat (ez nem az én ötletem, tudtommal régóta tervbe van véve, de a politikusok sose mertek belevágni), aztán minél kevesebb szintbeli kereszteződéssel vittem volna át a közúti forgalmat a tér alatt (mivel a villamosok és a gyalogosok nem szeretik a szintkülönbségeket, én az autókat vittem volna föld alá, kilőve a Krisztina körút kurfliját, ami mindig összeakad a Fasor felőli, illetve a Széna tér/Csalogány utcai forgalommal). Visszaállítottam volna a teret az óramutató járásával ellentétes irányba körbejáró villamosokat (kb. ahogy '90 előtt jártak), a 4-est a Délihez, a 6-ost pedig Budagyöngyéig hosszabbítva, de eltüntettem volna az 56-os '83 óta teljesen felesleges hurokvágányát. Ezután a járdákat oda tettem volna, ahol az emberek járnak, a zöldterületeket, szolgáltató létesítményeket pedig a kevésbé frekventált helyekre, hogy azok ne tartsák fel a forgalmat. Namármost nyilvánvaló, hogy ez mind nem valósult meg, de az alábbi oldalakon mégse ezen fogok siránkozni, hanem egyszerűen csak bemutatom a 2015 januárja és 2016 nyara közt lezajlott felújítás néhány pillanatát. Az esetleges politikai jellegű kommenteket meg valószínűleg ki fogom moderálni, mert a valóság mellé nem hiányoznak még a flamewar-ok is :)

A Márnemmoszkva tér átépítése I-II-III.
Az alagút betömésétől és a gyalogoshíd lebontásától az alagút kibontásáig...

15 komment

Címkék: budapest város építkezés villamos hampage kalef

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9111823347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A hurokvágányban az a jó, hogy minimális tartózkodási idővel lehet visszafordítani a villamosokat, mivel nem kell irányt váltani. (Feltéve, hogy nem gyök 2-vel járható az ív.) Hurokvágánya válogatja, de gyér forgalmú időszakban még tovább rövidíthető a tartózkodási idő azzal, hogy a felszállóhelyen történik a leszállás is.
A leszállóhelyen lévő perontető szerintem azért praktikus, mert a leszállás után van hol kinyitni az esernyőt. Nem a járművön kell vacakolni az előkészítésével, azután a leáramló tömegben egymás szemét kiütve kinyitni, hanem kényelmesen szétszóródva, megállva. Persze, előbb a felszállóhelyeken legyen tető, ez kevésbé fontos!
Nem Dékány, hanem Dékán utca :)
Szerintem az 1990 előtti körbemenés visszaállításának ma nem lenne sok értelme, reggelente a 17-es, az 56-os 59-es, 61-es villamosok így is szépen fel tudnak torlódni az alagútnál, ide még betenni a 4-est és a 6-ost, nem biztos, hogy jó ötlet volna.
@Trónkövetelő: "Nem Dékány, hanem Dékán utca"
Mindenki a lényeges dolgokat veszi észre először :D Javítva.
"zerintem az 1990 előtti körbemenés visszaállításának ma nem lenne sok értelme"
Igazából nem körbe menne, csak nem ugyanazon az oldalon jönnének-mennének. Amúgy a "terv" része volt a négy vágány is a Délitől, hisz az autók ott már úgyis süllyednek, az alagutat meg szélesítettem volna, hiszen felszínről építettem volna az autóalagutat, aminek a tetején elfértek volna. Mertem nagyokat álmodni, csak reggelre mindig nedves volt a kezem :) Ezek egy része fenn van ma is a weboldalon, de nem mindent raktam fel, mert elgé gyerekesnek éreztem, meg nem is hangoltam mindig össze. Mindenesetre az átszállások "elkenése" tkp. megvalósult, amióta a 61-es, a 18-as, az 59-es és a 61-es nem végez teljes utascserét egymással kvázi szemben. A 17-est viszont még alul is álmodtam a mostani valósághoz képest, mert elhittem, amit sokan mondtak, hogy nem fér el több járat a Margit körúton:
hampage.hu/bili/17-es/index.html
@Budafoki: Hurokvágány megfelelő kapacitásnál gyorsíthat, itt ez nem állt meg, a hülyén elérhető tárolóvágány még nehezítette az egészet, plusz a Körút-Fasor összeköttetést is elállta a felszállóhelyi 56-os. Nem tudom, emlékszünk-e, de eredetileg nem ott szálltál fel rá a csücsökben, hanem a legyező előtt, úgy volt értelme. A leszállóhely utáni kb. két méterre leszűkülő járdánál meg mindig csodálkoztam, hogy nem volt sok baleset.

A tető meg akkor lenne igaz, ha elérné a járművet, fölényúlna kicsit. De nem teszi. Mindegy, nem baj, hogy ott van, igazából a buszokhoz IS kellene sok ilyen.
Nekem egyébként az egyik első "elveszett sínes" emlékem (helyesebben nem is emlék, inkább csak egyfajta benyomás) a nagymamámtól származik, aki 1917-ben született és a Városmajor utcában nőtt föl, kiskoromban ő mesélte nekem, hogy régen nem volt alagút, és a Szilágyi Erzsébet (helyesebben Olasz) fasorról a villamosok nem mentek be a Moszkva (helyesebben Széll Kálmán) térre, hanem mentek tovább a Krisztina körúton, és úgy mentek a Déli Pu.-hoz és tovább...
Ezért kiskoromban mindig nézegettem azt a szakaszát a Krisztina körútnak, hátha látom valami nyomát a villamosoknak, de 6-7 évesen nem sokra jutottam :)
@Hamster: Azért írtam, hogy "hurokvágánya válogatja", nem feltétlenül az ittenire vonatkozott. Lásd még: "nem gyök 2-vel járható az ív", ami nyilván nem erre a néhai hurokra vonatkozik. :)
A perontető kb. egy lépésnyire van a villamostól, ami kezdetnek nem rossz. :) A következő projektben, reméljük, sikerül eltalálni az optimális távolságot és hosszt, mert a villamos mentén sem ér végig! :/ Ebben az esetben sem feltétlenül a Széll Kálmán téri perontetőre gondoltam, hanem általában a leszállóhely fölötti tetőre.
Amióta kész van nem volt arra dolgom....
Igazából az átépítés kezdetétől is csak kb kétszer jártam arra,azóta nem...
@Udo von Schmetterling: Én se sokszor többször szálltam le, hisz amióta van fonódó, inkább csak átutazok. A tér közepén még lehetne alakítani (máris kihalt fák, állítólag csúszós kő + takarítás és szobaszolgálat a teret háló/fürdőszobának használók számára), de amúgy funkcionális. És mivel ez egy közlekedési csomópont, nem sétatér, sokkal többet nem is kell várni tőle. Ez utóbbit sokan nem értik, parkot vizionálnak az átszállók útjába, miközben annak ott van két-két ugrásra a Városmajor és a Vérmező.
@Hamster: nem tudom, sokkal tobbet varok-e, de nyilvanos wc meg fert volna a terre.
@milliliteratura: Nem figyeltem, elvileg épült egy a tortaépületbe, az nyitva van?
@milliliteratura:
Ott van a meki, meg a mammut, meg a Városmajor és a Vérmező bokrai, nem értem, mi kell még? Az ilyenek jönnek aztán ilyenekkel, hogy a Thököly útra is kell újra villamos, ismerjük... :)
@Hamster: a bkk-s info pavilonbol atkuldtek a mekibe, pont ahogy @Trónkövetelő mondja, de o azt hiszi, hogy ez poen. Nem, ez a valosag.

Amugy igen, legyen nyilvanos wc, vili a thokolyn, es tobb zold a moszkvan.
@milliliteratura: Na igen, Demszkáj alatt kihaltak a nyilvános vécék, aztán pár éve sorra újranyíltak, de már megint láttam párat, ami bezárt. Aztán csodálkozás van, hogy pisaszagúak a kapualjak :(
@milliliteratura:
Tudom, hogy ez a valóság, de a valóság is lehet néha minden szörnyűségével együtt komikus is.
Egyébként ez nem csak bp-i, hanem országos probléma. Pár éve történt velem olyan, hogy Tatabányára utaztam vonattal, rámtört a szükség, olyan erővel, hogy eldöntöttem, hogy bárhogy néz ki a vonat WC-je, én használni fogom. Nem használtam... Aztán Tatabányán leszállva kétségbeesve keresni kezdtem a wc-t, találtam is mindenféle biztató piktogramokat, meg feliratokat és nyilacskákat, amit reménykedve követtem, de az állomásépületben bolyongva semmit nem találtam, mindenhol szakadt kis boltok voltak, aztán - talán egy virágárustól, miután kérdezősködtem a wc hollétéről - megtudtam, hogy régen tényleg ott volt a wc, de már rég be van zárva, és ajánlott egyet az állomás melletti placc túloldalán az aluljáróban.
Hasonló krízist a Wall Streeten éltem át tavaly, de az végül sokkal gyorsabban megoldódott, miután rájöttem, hogy a Federal Hallban is kell lennie wc-nek :)
@Trónkövetelő: Én egyszer a berlini külvárosból valahol Drezda fölöttig vittem a szükségemet: repgép indulás előtt csavarogtam egyet Marzahn felé, gondoltam majd a belvárosban elintézem, aztán kivonatozok Schönefeldre. Na, S-Bahn késés, közvetlen vonatot lekéstem volna, belvárosból S-Bahn meg nem megy Szépmezőre, úgyhogy nincs idő kitérőt tenni - irány metróval a déli Ringbahn! Hermannemtudommin nem láttam megfelelő feliratot, és mivel el akartam érni a Treptower Park felé menő járatot, mert akkor már/még nem volt közvetlen onnan se a reptérre (fogalmam sincs, most mi van, ez az S-Bahn szűkülés idején volt)... szóval újabb átszállás kell, inkább siessük. TP elég hírös hely, átszállásig biiiiztos belefér megkeresni a tipikus hengeres city vécét, mert biiiiztos van olyan ott. Aha, persze, miért is lett volna? Áááá... akkor majd a reptéren! Nézem a kijelzőt, eltűnik a kiírás, kimaradt egy schönefeldi vonat, a lehető legjobbkor :O A következő szerencsére jött, de örültem, hogy egyátalán odaértem a reptérig, a vasúttól folyamatosan futottam a checkinig... aztán tovább a váróig, mert már mondták, hogy beszállítás van. Ekkor már zárt lábbal ugráltam, de be kellett állnom a sorba, hiába láttam a folyosó végén a hívogató piktogrammot. Leülök a gépen, ennyire még sose izgultam :D Zisssz iz jór pájlot szpíking, kitérdekel, mennyünkmá. Felszállás, emelkedünk, csak nincs övkikapcsolási engedély... már nagyon rezgek kínomban. Kérdően nézek sztyuvira, maradjak a helyemen, amíg nem szólnak. Szerencsére egy idő után volt harangszó, na akkor a kengyelfutó gyalogkakukk sehol nem volt hozzám képest. Megúsztam szobatisztán, de nem sok híja volt a PANPAN jelzésnek :)
süti beállítások módosítása