Se technikailag, se esztétikailag nem ugyanaz egy Szili Jókút rendezőjében, mint egy TRAXX Bécs főpályaudvarán, én speciel mégis örültem neki:
Mivel a Felvidék ezen részén a mienkével azonos áramnemet használ a vasút, a villanymozdonyok oda-vissza járkálása a madzag hetvenes évekbeli elkészülte óta szokványosnak mondható. Az akkor még csehszlovák illetőségű Laminátkák Pestig lejártak, Szilis vonattal pedig még én is jártam Párkányban. Utóbbiak jó ideig Pozsonyig felmentek, a nemzetközi gyorsvonatok pedig állítólag egészen idáig eljöttek Giganttal, de mindenki azt mondta, hogy ennek már vége, kerülik az ilyesmit, inkább a cseh és szlovák mozdonyok jönnek Pestig.
Aztán a Vonatdroid alkalmazás egyszercsak mégis azt mutatta Ausztriában csavargás közben, hogy itt áll egy MÁV mozdony Szlovákia nyugati csücskében - úgyhogy rögtön erre kanyarodtunk. Mivel egészen eddig meg voltam győződve arról, hogy rég lemaradtam erről a fotótémáról, nagyon rá voltam állva arra, hogy megvárjuk a vonat indulását... melynek idejéről persze nulla információnk volt. Aztán kis várakozás után felszállt a személyzet, váltóállítás csattogása hallatszott, és a meglepően hosszú kígyó mozgásba lendült:
Az ilyen videóimhoz hasonlóan ez is inkább csak saját magam számára jelent értéket (hisz se nem egyedi a felvétel, se nem látványos, ráadásul a Szili hangja se különleges, ellentétben egy Taurusszal vagy bármilyen dízellel), de azért memóriakártyára kellett örökítenem! A Szili mögötti dízel (ha jól tévedek, egy Dongó) se rossz, valószínűleg egy ponton túl azt vitte tovább a kocsikat.
Ez megy most