A Pozsony - Dévényújfalu - Břeclav vonal körülbelül a mi hegyeshalmi "vicinálisunknak" felel meg: a szlovák fővárosból erre lehet eljutni Brno, Prága és Németország, Ostrava és Szilézia, illetve természetesen Magyarország és a Balkán felé. Eme vonal mentén másztunk fel a derékig érő gazban egy nap szempontjából ígéretesnek látszó dombra. Barátságos repülő rovarok milliói üdvözöltek bennünket: néha beszélni se mertünk, nehogy telemenjen a szánk velük :)
Bevallom, engem elsősorban a mozdonyok érdekelnek, azokból pedig elég színes felhozatal volt, szó szerint: a magántársaságok mintha versenyeznének, hogy ki tud tarkább gépeket kiállítani. Ez itt például a Prvá Slovenská železničná ("Első Szlovák Vasúttársaság") Vectronja egy sor lengyel teherkocsival. Utóbbiakat színükről lehet felismerni: csinos kékben pompáznak, és emiatt szerintem jobban néznek ki, mint a többi cégé.
Az ellenkező irányba haladt az IDS Cargo Plehácsa, szintén nem sámli festéssel. Kicsit furcsa a régimódi kasztnin az ilyen minta, de ezek nem csupán mozdonyok, hanem mozgó hirdetőtáblák is - és minden róluk készült fotó tulajdonképpen nem fizetett hirdetés :)
És ez a méreg, nem a ciánkáli: az üres kék vonat mögött, takarásban egy sokkal jobb téma húzott el: a szlovák CRW (Central Railways) szerelvénye, élén egy erdetileg svéd licensz alapján román megrendelése Jugoszláviában gyártott villanymozdonnyal, amit egy Dongó segített. A kettő külön is érdekes lett volna, de így együtt... Ehh.
Őőő... ezt a mozdonyt nem ismerem. Na jó, mégis: Ícé az iemigen szúrta ki, hogy jön fel a Rajka - Pozsony-Ligetfalu vonalon. Innentől kezdve már csak drukkolni kellett, hogy erre jöjjön tovább - és jött is, nagysokára. Sajnos a múltkori szlovákiai találkozással ellentétben most nem húzott vonatot, de így is érdekes volt a magyar egyenmozdonyt itt látni.
Az MRCE nem fuvarozó, hanem gyakorlatilag egy mozdonykölcsönző. A jellegzetes festésű ES64F4-esek egy időben nálunk is sokat jártak; az itthoni zsargonban "Negró" lett a becenevük, a szintén "bordázott oldalú" cukorka után.
Természetesen a cseh állami tehervasút is képviseltette magát egy Esóval. A nyolcvanas évek csehszlovák kockamozdonya itthon sem ismeretlen - semmi meglepő nem lenne abban, ha ez a vonat is Magyarországra tartott volna.
És itt a szokásos bejegyzésvégi videó. A képeken látható harmadik vágányon (a negyedik csonka) a Marcheggen át Bécsbe tartó vonatok mentek. Ilyenből kettőt is láttunk; természetesen le akartam videózni őket, de úgy sikerült, hogy a klip akkor indul, amikor az első kimegy a képből, aztán a nagy büdös semmi jön jó ideig, majd amint érkezne a másik, leállítom a felvételt...
Ez megy most