A motorokhoz továbbra se értek, de ez nem akadályozza meg egy újabb adag motoros kép felbukkanását a blogban. Ha valahol zöldségeket írtok, finoman tessék kijavítani kommentben :)
Legutóbb polgári használatú motorokat (főleg MZ-ket) láttunk, most a fentebbi, ide nem kapcsolódó kép - mely egy ETS 125 vagy 150 Trophy Sportot ábrázol - után lássunk pár harciasabb darabot!
Az NDK határőrsége a Trabant "terepjárók" mellett többek közt ilyen teher-oldalkocsis TS 250/1-esekkel "védte a békét". Meg a keletnémeteket attól, hogy átmenjenek nyugatnémetbe :(
A festése alapján ezt a TS 250/1-est sivatagi harcra szánták. Vagy a Keleti-tenger homokos tengerpartjára? Egyébként ki mit tapasztalt, mennyire futottak jól ezek a gépek nem szilárd burkolatú úttesten?
A suhli Simson gyár S51-es típusának enduro változata valószínűleg futárszolgálatot látott el a seregben. Ránézésre nem különbözik a polgári verziótól, ami szerintem nem volt csúnya a kategóriájában.
Az NDK rendőrségét, a Volkspolizei-t általában csak VoPóként ("fopó") emlegették. A jelvényük az amerikai seriffcsillagra emlékeztetett, a stílusuk pedig a filmekben látott nácikra, például amikor '87-ben szó szerint leordibáltak bennünket az autópályáról egy csomópontnál (pontosan nem tudom, mi volt a lezárás és az ordítozás oka, hisz csak 12 éves voltam, de a rendőr fenyegető kiabálása és gesztikulálása megragadt bennem). Mondjuk ettől még ez az ES 250/2F nem csúnya.
Ugyanő a másik oldalról - figyelemreméltó a - vélhetően világítós - "gumibot" számára kialakított rögzítőhely. A gép mögött egy AWO 425-ösből kialakított rendőrmotor áll.
A tábláját elfelejtettem lefotózni, így nem tudom, a fentebbi gép miben különbözik az előbb látottól, csak az jutott eszembe, hogy azzal az ormótlan dobozzal elmehetne akár ételfutárnak is :)
A Wartburg-lámpával látványosabbá (?) tett ETS 250 "Eskort" állítólag a magyar rendőrségnél is szolgálatban állt. Azért írom, hogy állítólag, mert egy motoros oldalon azt olvastam, hogy olyan büdösen füstöltek, hogy végül nem engedték őket a fontos embereket felvezető konvojokba.
A rendszerváltás környékén tervezett MZ 500 "Saxon"-okat helyi fejlesztésű kétütemű helyett Rotax gyártmányú négyütemű hajtotta, túl drágává téve a modellt, ami emiatt nem terjedt el. Ezt alátámasztani látszik, hogy szerintem most láttam először ilyet.
A WETZ 500S egy ETZ 250-esre épült egy további 250-es motorblokkjának felhasználásával. Az internet német és - érdekes módon - lengyel sarkának böngészése után az az érzésem, hogy meglepően sokan megpróbálkoztak ezzel a moddolással.
És fejezzük be a bejegyzést ezzel a magát igen jól álcázó ETZ 250-essel. Nem gyári, hanem "háztáji" termék volt, és ha az utcán látom, biztos nem veszem észre, hogy nem valami bika szupergép...
Ez megy most