Több mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig.
Kezdjük a rövid képes beszámolót egy kötelező közhellyel: előttem az utódom! Hozzánk közelebb még egy 103-as autóbuszt láthatunk, de a Bártfai utcai megállóban már ott a két próbaszerelvény. Ha több kört is mentek volna a próbajáratok, akkor valószínűleg a Tétényi út és a Bártfai utca közé álltam volna be fotózni, ahol a vágányok közé fasort telepítettek.
Az első villamosok előtt a felsővezetékesek végignézték a "tyúkbelet", az építők pedig végigsöpörték a sínt, nehogy valami törmelék maradjon a nyomvályúban, aztán egy ideig nem történt semmi, majd valamikor dél körül megjött az első hármas Tatra a Fehérvári út felől.
A 4212-es által felvezetett korszerűsített szerelvény mellé nemsokára megérkezett egy hagyományos hármas egység is, élén a legelső T5C5-tel, a még '78-ban elkészült és '79-ben Budapestre érkezett protóval. Együtt kanyarodtak be az Etele tér szélére.
A korszerűsített szerelvény gurult be először peron mellé. Ahogy látható, a végállomáson még dolgoznak, de a sín és a felsővezeték a jelek szerint már használható.
A szerelvényekkel egy kicsit tili-toliztak a végállomás vágányzatán, itt épp a helytelenben ("rossz" oldalon) érkező hagyományos hármas halad be a legkeletibb sínpárra.
Azért épült ennyi vágány, hogy a jelenleg a tér másik sarkában végződő 19-es és 49-es villamos is itt fordulhasson - remélhetőleg egyszer majd azt is le fogom fotózni, ahogy az a két viszonylat bekanyarodik ide. Most egy ideig a próbameneteké lesz a terep; reménykedjünk, hogy minden rendben lesz, és nemsokára az utasszállítás is megindulhat ide!
Ez megy most