Amikor húsz éve elkezdtem villamosokat fotózni, olcsó filmre kattogtattam egy olcsó automata géppel. Néha kölcsönkaptam egy-egy kicsit jobb masinát - ma már nevetséges, hogy milyen nagy dolognak tűnt akkor a zoom, vagy a pontos autofókusz :)
Sokáig azért nem erőltettem a villamosok fényképezését, mert ismertem embereket, akik tehetségesebb fotósok voltak, jobb géppel. Gondoltam, ők úgyis jobb képeket csinálnak, mit erőlködjek és költsem a pénzt filmre és előhívásra. Aztán egy idő után rájöttem, hogy olyan képet, amilyet én csinálnék, csak én fogok csinálni, legyen az jó vagy rossz. Itt fent például levágtam a kép tetejét, mégis örülök, hogy lekattintottam ezt a két 47-est a "régi" Körtéren. A jobb oldali egy rendes menet volt, a bal oldali tartalékként állt ott.
Az áramszedő teteje itt is le lett vágva, de sebaj, legalább lett képem a kocsiszíni menetként a 41-es villamos "gomba" körüli hurokvágányán forduló hármas UV-ról!
Akkoriban azt hittem, hogy a tanulóvillamos ritka látvány, úgyhogy futottam egy kicsit, hogy meg tudjam örökíteni a tanuló Ganz csuklóst a 6-os villamos azóta megszüntetett hurokvágányán. Manapság majd' mindennap látok tanulóvillamosokat, igaz, nem itt.
Élessarok: balra az út szélén még nem állt az a nagy épület, ami ma meghatározza a környék látványát - no meg persze még 13-as villamos van a 3-as helyett. Akkoriban minden egyes UV-t le akartam fotózni, ami még létezik, és odafigyeltem az olyan részletekre, mint például az, hogy ennek a kocsinak az átlagosnál kisebb volt a felső viszonylatszám-ablaka: teljesen kitöltötte a 13-as szám.
A 3257-es pályaszámú kocsi különleges volt, pontosabban még ma is az: ezen a példányon nem végeztek el minden változtatást, amit a sorozat többi példányán elvégeztek az évek folyamán. Az utastérben laikus szemnek valószínűleg az volt ezek közül a leglátványosabb, hogy még fa sárléces padlója volt - ma azonban már a zárt műanyagfülke helyetti paravánfal is érdekes a sötétkék függönnyel. A jármű ma is megvan, talán egyszer közlekedni is fog majd.
Ez megy most