Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (93) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (8) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (783) budapesti pillanatok (42) buék (9) busz (83) búvár (13) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (263) csehország (54) csehszlovák (33) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (397) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (16) érdekesség (25) erfurt (7) Ernst Plefka (5) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (36) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (16) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (321) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (33) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (10) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) kassa (12) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (842) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (13) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (351) kritika (71) kulfoldi szemmel (90) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (47) les paul (6) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) luzná u rakovníka (5) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (11) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (55) nagypolszki (6) németország (312) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (5) nohab (45) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (76) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (103) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (42) prága (21) programajánló (27) púpos (15) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (129) repülőgép (43) repülőgépek (78) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (23) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (106) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (23) taurus (7) technika (53) technikatörténet (54) tehervonatok (10) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (365) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (67) trolibusz (59) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (313) utcakép (178) uv (37) vár (11) várnegyed (8) város (407) városkép (87) városliget (8) vasút (471) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (760) villamos (681) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (279) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Stukától a Szellemig, HÉV-től HÉV-ig

2020.04.07. 07:00 :: Hamster

Dieter Kubisch budapesti villamosos képei néhány éve landoltak a mailboxomban, őszinte meglepetésemre és örömömre. Dieter a hetvenes és nyolcvanas években több alkalommal is járt a fővárosban, és szerencsénkre néha megörökítette, amit az utcán látott.

3601_stuka.jpg

Itt például egy 1940-es gyártású Stukát kapott el... hol is? Én tudom, hát ti? :) Felhívnám a figyelmet a macskaköves út szélén álló Škoda 706 RT kukásautóra is. Tudtátok, hogy a "szemetes" értelemben használt "kuka" szó az ötvenes években honosodott meg, és a nálunk akkoriban megjelent modern szemétszállító gépezet gyártójának nevéből - Keller und Knappich Augsburg - származik?

871_unbekannt.jpg

Ezt a képet is feladom rejtvénynek, mert a rajta látható környék ma már NAGYON nem úgy néz ki, mint 1974-ben.

image.jpeg

Ez a kép (köszönet Székács Andrásnak a színek helyrerakásáért!) egy olyan vonalat ábrázol, melynek hiánya ma szerintem eléggé érződik a budai fonódó villamoshálózaton: az akkori Korvin Ottó - ma Pacsirtamező - utcában járunk, a Tímár utcánál. A gumikerekű felhozatal is tipikus: pótkocsis teherautó, Robur, ZiL és Zsiguli taxi.

1316_batthyany_ter_2.jpg

A Batthyány térre megérkező 1316-os pályaszámú Ganz csuklós ebből az irányból nagyjából úgy néz ki, mint ahogy 2016-os selejtezéséig kinézett, ...

1316_batthyany_ter_1.jpg

... a másik irányból viszont elég megdöbbentő képet mutat. Egyrészt ezen a végén még a régi szélvédő-megoldást láthatjuk, de az ajtókon is mások az üvegtáblák kivágásai. Elég meglepő, hogy ennyire eltérjen egy kocsi két vége, nem lepődnék meg, ha egy baleset utáni gyors helyreállítás nyomairól lenne szó. Bónusznak pedig még két áramszedő van a tetején. A lehúzható "vonatablakok" ferdén megszorulásán csak mosolyogni lehet - rejtély, hogy ezek lecserélésével miért vártak a kétezres évekig!

3400_dobrentei_ter.jpg

A jellemzően szólóban közlekedő UV tanulókocsik nagy kedvenceim voltak, a kétezres évek elején ezek még "régi villamosos" hangulatot árasztottak magukból. Itt a 3400-ast láthatjuk a Döbrentei téren - a járművet később átszámozták 7660-asra.

3283_szabadsag_hid.jpg

Persze egy háromkocsis (motor+pót+motor) szerelvény vezetését igazából csak egy háromkocsis szerelvényen lehet megtanulni, úgyhogy néha ilyet is lehetett látni, "közönséges" (nem tanuló) kocsikból összeállítva. Valaki esetleg meg tudja mondani, hogy a balszélen látható "egérkamion" Zastava, Fiat, vagy valami más?

3701_szabadsag_hid.jpg

És ha már UV-zunk: a 3700-as és 3701-es kocsik igazából nem UV-k voltak, hanem a második világháborúban súlyosan megsérült Stukákból épített protók, melyeket az évek folyamán lassan a sorozattal megegyező állapotra hoztak.

3700_szabadsag_hid.jpg

A nyolcvanas években már nem nagyon lehetett különbségeket felfedezni rajtuk a sorozathoz képest. Érdekesség, hogy a "Szellem" becenevű szerelvény ma is megvan!

861_aquincum_felso.jpg

És a virtuális utazást zárjuk egy 1974-es képpel, melyen Dieter az esztergomi vasútvonalon közlekedő vonat alatt áthaladáskor kapta el ezt a még újszerű állapotú M.X motorvonatot. Vagy épp a motorvonat fölött haladt át jókor az esztergomi inga, nézőpont kérdése.

Még megkérdezném, hogy kitaláltuk, hol készült a második kép? Nos, nem túl messze innen, Kaszásdűlőnél, a Reményi Ede utca magasságában: a nagy fák mögött a ma is meglevő kápolna rejtőzik. Azt viszont sajnos nem tudom, hogy az azon a képen jobbra kanyarodó iparvágány pontosan hova ment be. Valaki tudja esetleg, hogy az ott milyen gyár volt? Az első kép pedig a harmadiktól pár tíz méterre készült, szintén a Pacsirtamező utcában - a rajta látható Stuka Óbuda kocsiszínbe tartott.

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Dieter Kubischnak. A képek szerzői jogai a készítőt illetik, újraközlésük csak az ő engedélyével lehetséges!

Ha tetszenek a képek, ajánld ezt a bejegyzést ismerőseidnek!

51 komment

Címkék: budapest képek tömegközlekedés rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel Dieter Kubisch

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7315578506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ha a második kép valóban a mostani Kaszásdűlőnél készült, akkor a jobbra leágazó sínek valahova a mostani lakótelep területére mentek. Leginkább a Hévizi út környékére, ahol akkoriban még működött néhány ipari üzem. A BHÉV ugyebár a 90-es évek közepéig teherfuvarozást is vállalt, mert akkor még a vonalai mentén számos olyan ipari üzem volt, amit éjszakánként egy-két teherkocsival ki lehetett szolgálni.
A 19-esen végülis kivehető az "Óbuda", főleg, ha tudod, hogy kb. milyen kocsiszínek léteztek. Annak alapján a Vörösvári útra tippeltem volna. Hát, majdnem :-)
Először kicsit korábbra datáltam a képet, mint amikori ténylegesen, ezért meglepődtem, hogy mit keres a 19 errefelé, de végülis '74-ből se teljesen világos, hogy jutott a Pacsirtamező utcába. Krisztina körút - Mártírok útja?

A HÉV-ről világos volt, hogy Szentendrei út, de, hogy azon belül pontosan hol, arra esélyem se lett volna.
@nyelv-ész: Ha a kápolna balra van, a nagy fák mögött, akkor a sín szerintem Filatorigát rendező pályaudvarra ment északi irányból, a mai buszvégállomás mellé. Esetleg a Huszti út felé, a mai LIdl mellé valahová egy üzemhez, de a Hévízi úti vágány (5-ös villamos) az a Filatorigát másik oldalán ment, a hévhez is ott csatlakozott.
@nyelv-ész: @pörgeszurkol: Nemnem, kifele nézünk, az iparvágány a Duna felé kanyarodik :)
Kiváló sorozat mind mindíg!
De.
-Szerencsére majd az összes képen van referenciaként használható fehér felület valamin, így adná magát a lehetőség, hogy képszerkesztőben helyreállítsd a fehéregyensúlyt és a valóságnak jobban megfelelő képeket láthassunk! :)

-Tennél kivételt legalább egy képpel ebben a posztban?
Tudom szemtelen vagyok de a céges gépen nincs PS az otthonin meg nem értek a GIMP-hez annyira...
@Hamster: A Vörösvári úti sínek a Bécsi útnál végződtek, a Bécsi útiak a Margit kórháznál. A kocsiszínbe a 11-es vonalán körbe mentek a tuják. A 19-es szerintem a Zsigmond tér környékén megy haza.
@Hamster: Akkor bizonyára az ÁÉV telepére mennek a sínek.
@haromegesztizennegy: Színtévesztőként nem fogok hozzányúlni a fehéregyensúlyhoz. A Pacsirtamező utcai képnél így is megpróbáltam, egy rendes színlátású emberrel a hátam mögött, de nem bírtuk helyrehúzni, mindenképpen maradt a rózsaszín árnyalat. Ugyanígy próbálkoztam automatában még pár képpel, de nem változtatott számomra természetesebb hatású irányban.
@Hamster: Én vagyok huülye, Bécsi utat értettem. Várjál, törlöm is, mert ez így égő :)
Én tudtam a kuka eredetét, szoktam is nevetni, mert a cég ma főleg ipari robotokkal foglalkozik. Kicsit vicces gyárlátogatáson azt hallani, hogy a nagy pontosságot igénylő feladatokhoz "kukarobotokat" használnak :-)
@Gabesz9: De a helyszín a Pacsirtamező, a magas régi házak ma is ott vannak a Pacsirtamezőn.
@nyelv-ész: A fentrol.hu-n jól látszik a felállás (még a megállóban álló padokat is össze lehet a képpel párosítani, asszem a zebra nincs még felfestve), de nekem ennyiből nem derült ki, hogy az a házgyár-e. Amikor csináltam ezt a bejegyzést, rákerestem képekre a házgyár kapujáról, de ott nem láttam sínt. De persze ez nem jelent semmit, több kapuja is lehetett.
@SomiTomi: Bizony, a kukások már hatvan éve is KUKA robotkarokat vezéreltek :) Itt jegyzem meg, hogy kisgyerekként már akkor is űrtechnikának tűntek a kukásautók, szóval mi ezt már akkor tudtuk.
@UV pót: Igen, látható, de a régebbi képen még jobban. Klassz még a gázgyári/jobbparti vasút rendezőpályaudvara a házgyár (vagy amit annak gondolok) mögött.
"Valaki esetleg meg tudja mondani, hogy a balszélen látható "egérkamion" Zastava, Fiat, vagy valami más?"

Igen, ahogy mondod. Zastava, Fiat, vagy valami más (Seat 600?) :-)))
Én mondjuk Zastavára tippelnék, az embléma inkább arra emlékeztet, bár Fiatra is tettek ilyen kerek emblémát, szóval afranctugggya. Meg a 70-es években - emlékeim szerint - gyakrabban lehetett Magyarországon Zastava 750-est látni, mint Fiat 600-ast (Seatot meg még kevésbé). De ettől még simán lehet bármelyik... Még a rendszámot se tudom biztosra kivenni, hogy magyar.

Eszméletlen jó képek, köszi
Még kb. 13 éves kiskölyök voltam, 1994 körül, amikor Várterész Bandi motorász mesélte, hogy régen a kápolna túloldalán járt a hév. Azóta a MAPIRE-n már ellenőrizni is lehetett, amire korábban legyintettek, ha meséltem. : )
Az utsó képen lévő vágány helyén jön be most Szentendréről a közút, sávszűküléssel, ezt sikerült is megőrizni.

Az meg szégyen, hogy kikukázták meg mászókának adták a tanuló UV-kat. Debrecennek legalább volt esze.

Jók ezek a Frutiger-mentes járműfeliratok!
@sako: Igen.. ezt a Zastava 750 vs. Fiat 600 problémát csak egy megfelelő nagyítás tudná megoldani - feltéve, hogy elég nagy felbontású az eredeti fotó.
Magyar Textilfestőgyár telepére vezetett az iparvágány a Szentendrei úton.
A 2. a képen, ahol a CY rendszámú Trabant jön "szembe" a HÉV mellett, a gödöllői vonalon Nagyicce megálló lehet. Az nagyjából ma is így néz ki. A zebra mögötti jobb oldali kereszteződés talán a Veres Péter út és Sárgarózsa utca sarka.
A jobb oldalon a járda ma is megvan és kerékpárútként működik, és már külön járda is van. A fákat már rég kivágták.
A kép Sashalom felé mutatja a várost.
Persze csak ha nem tévedek.
Hát jobban megnézve a képet látszik, hogy az a HÉV nem szembe jön, hanem megy. (Ott a piros tárcsa a bal oldali lámpán, ami azt jelzi, hogy ez a vonat vége)
A gödöllői vonalon ezen a vágányon a központ ( Őrs vezér tér) felé mennek a vonatok, úgy hogy ez mégsem biztos, hogy a gödöllői vonal, de a hasonlóság kísérteties.
"Tudtátok, hogy a 'szemetes' értelemben használt 'kuka' szó az ötvenes években honosodott meg és a nálunk akkoriban megjelent modern szemétszállító szerkezet gyártójának nevéből - Keller und Knappich Augsburg - származik?"

Tudni tudtam, - de tőled... Már egy másik posztban is megírtad.

"Persze egy háromkocsis szerelvény vezetését csak egy háromkocsis szerelvényen lehet megtanulni..."

Pláne, ha figyelembe vesszük, hogy a kép elkészültekor talán nem is létezett olyan UV szerelvény, melyben mind a nyolc motor működött. Ha véletlenül mégis, akkor szinte biztosan 'öcsimotor' volt az egyik forgóvázban...
@Hamster: Lehet benne valami, abban az időben 5 éves voltam, vidéki kisvárosban laktunk, de valami fantasztikus filmekre hajazott, ahogy a kukásautó elkapta a kukákat és bebillentette, majd lerakta.
A kuka szó eredetileg nem a szeméttárolót, hanem a szemetesembert jelentette. Ők voltak a kukák. Később lettek kukások, és a tárolóedény a kuka.
@Hamster: A kapu, ahol bement az iparvágány, még ma is megvan. Talán a textilfestő gyárnak volt az iparvágánya?
@Albu: A sávszűkülés megszűnt, amikor átépítették az esztergomi vasútvonalat.
"Tudtátok, hogy a "szemetes" értelemben használt "kuka" szó az ötvenes években honosodott meg, és a nálunk akkoriban megjelent modern szemétszállító gépezet gyártójának nevéből - Keller und Knappich Augsburg - származik?"

A gyerekek mesekönyvéből tudtam :-) Bár abból nekem úgy rémlett, hogy még a KuK időkben honosodott meg a kifejezés - igaz, explicit nem írta a mese.
Én úgy tudtam, hogy a kuka az a felépítménygyártó cég neve, amelyik gyárt többek közt szemétgyűjtő felépítményt is teherautóalvázakra...
Gyerekkoromban nekem mindig a füttyentés tetszett, mikor a hátsó kész volt az ürítéssel, egy kis füttyel jelezte a sofőrnek, hogy mehet tovább, a következő házhoz.Illetve mindig is ki akartam próbálni gyerekként a kukásautó hátulján való utazást, mint annó a vonatok ütközőjén bliccelők is tették hasonlóan.
Hogy majd egyszer, ha rohanok a suliba, és jön a kukásautó, akkor majd felkapaszkodok rá...Persze, nem sikerült sohasem.
Loller.
:-))))
@geegee: "a kuka az a felépítménygyártó cég neve,"
Pont így értettem, mert maga a járműalap Skoda volt.

"Illetve mindig is ki akartam próbálni gyerekként a kukásautó hátulján való utazást"
Hát ki ne akarta volna :)
Az első kép szerintem Bartók Béla út, közel már a pályaudvarhoz
A második kép meg Gödöllői HÉV

(nem olvastam el a kommenteket)
@ötköb:
A Gödöllői HÉV ellentétes forgalmi irányú (balratartsos, vagy hogy is kéne ezt helyesen mondani)
S pont hogy ott ül benn szerintem a vezető
A kuka szót elhiszem, de vannak kételyeim

1.) A hajókon régen is volt kukázó horgony.
A kukázó horgony egy kisméretű horgony, ami arra való, hogy leszakadt láncot, kötelet bedobva, lassan húzva a fenéken felakassza magára és utána felemelve a kötelet/láncot fel lehessen szedni az egészet, ami a vízben maradt.

2.)
A Holkefélke és a hét törpicur mese régi fordításaiban is szerintem az idiótát, aki még beszélni is képtelen: Kukának hívták.

Az nem lehet, hogy a kettő név idehaza eggyé forrt?
@gigabursch:
mármint a kukázó horgonyt bedobva.
@gigabursch:
Szerintem ezek csak azonos alakú, de eltérő etimológiájú szavak.
A kuka, mint szemetes, több forrásból is megerősítve a KUKA német cég nevéből vált köznapi szóvá.

A "kuka", mint meg nem szólaló, csendes, az inkább a német "guck" szóból ered, ami a "kukuscskál", vagyis odanéz és megfigyel, kinéz, kitekint, vagy valami ilyesmik kombinációja. Ebből számomra az következik, hogy aki "kuka", az nem szól, csak néz, megkukult, ugye, használjuk ezt a kifejezést is. Talán van egy kis negatív felhagnja is, amikor megkérdezik, hogy megkukultál? Akkor beléd fagyott a szó, vagy nem tudsz rá válaszolni, stb.
Ne feledjük a Terep2-t, amiből az Insane nőtt ki, illetve szintén magyarok fejlesztették a Screamer 4x4 -et is, ami nem mindennapi tematikát hozott az autószimulátorokba. :)

Egyébként az IG2 a mai napig elég nehéz játék nehéz fokozaton.

Ezzel az Arthurral sosem játszottam, a SWINE nem tetszett.

Ja, és a 2000-es években készült egy fantasy-témájú, Warcraft játékmechanikájára hajazó RTS is, de nem találom a neten, talán rosszul emlékszem a nevére: Age of Exile? Az volt a feautre benne, hogy a térképnek két szintje volt. Ha valakinek rémlik, írja már meg a címét! :) Köci!
@gigabursch: A Hófehérke és a hét törpe című mesében a törpéknek nincs neve. Értelemszerűen a magyar fordításban se. Egyéniségük sincs, tehát nincs is olyan törpe, aki idióta, stb.
Amire te gondolsz, az az 1937-es Walt Disney rajzfilm.
A KUKA egyébként máig egy menő, ipari rotobokat gyártó cég. Négy éve elég sokat szerepelt Németországban a hírekben, mert megvette egy kínai befektető, és ez volt az első nagy német cég, ami kínai kézbe került.
Tudtam, hogy van a KUKA nevű cég, amelyik főleg ipari robotokat gyárt, de fogalmam nem volt róla, hogy onnan ered a kuka szavunk. Most ez ilyen nagyot nézek hogy wow érzés. Mint mikor először hallottam, hogy rovátkolt barom...
@gigabursch: én teljesen bliccre a pillangó utcára tippeltem, amikor még nem volt 2x2 sáv :) ha volt ilyen egyáltalán.
@sako: A téma egyik legszakavatottabb hazai szakértőjét, Csikós Zsoltot kellene megkérdezni :) Ha a kép alapján megválaszolható a kérdés, akkor ő meg fogja tudni válaszolni
@A nép fia: Szerintem ezt máshova szántad :)
@A nép fia:
Köszi.

@Fradista Utazó:
Alighanem igazad van.
Eredetiben sosem olvastam a mesét, mert az Andersen-Grimm mesegyár nekem sose jött be. S valóban, a rajzfilmmel keveredtem össze. Köszi!

@Kedélyes Paraszt:
Nekem ez a kép annyira Gödöllői-HÉV utánérzés, hogy az elmondhatatlan.
Csináltam egy kis színkorrekciót a Pacsirtamező utcai képnek:
www.dropbox.com/s/07etpoeg7w45ox8/hamplo.jpg?dl=0
@gigabursch: De mint már kifejtettük, nem az. Leginkább, mert egyrészt jobbra tartás van mindkét HÉV-es képen, másrészt pedig a cikkben is benne vannak az ismert helyszínek.
@sako: Így van, a Fiat 600 a pajzs alakú emblémával is forgalomban volt, a Zastaván viszont csak a kör alakú volt. Így nagyobb eséllyel Zastava.
@Hamster: A kérdéses vágány vagy a hajógyári szigeti K-Híd iparvágányához csatlakozott a Mozaik u. keresztül, vagy a budai körvasúthoz a Reményi Ede u. környékén. Utóbbi a valószínűbb.

Zoli
@pizo: Szerintem a vasúti kapcsolat az a ma is létező vágány, ami Óbuda MÁV állomásra van bekötve, és nem a Duna felé ágazik ki, hanem a másik irányba.
@pizo: Egyik se, @N_Z_A: megfejtette, hogy a Magyar Textilfestőgyárba ment a vágány. A K-híd a körvasútból (vagy mivel az ekkor már nem nagyon létezett, nevezhetjük gázgyári vasútnak is) ágazott ki, de annak saját kvázi rendezőpályaudvara volt a gyárak túloldalán.
Szegény 1316-os általánosságban véve is elég viharvert.

"Egyrészt ezen a végén még a régi szélvédő-megoldást láthatjuk, de az ajtókon is mások az üvegtáblák kivágásai."

1320-ig még az eredeti design szerinti csupaüveg szélvédő jött, ehhez a megoldáshoz tartozott a zsanérral osztott ablakú ajtó is. Ezeket később nagyjavításkor egységesítették a későbbi robusztusabb formára. A 1316 újabbik megjelenésű vége tényleg lehet, hogy egy soron kívüli balesetes(?) felújításnak köszönhető.
@Before: KIRÁLY VAGY!!! Pont ilyennek képzeltem el eredetiben! :)