Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: "egy zödre festett ezres" Csak egy vicces részlet: az első acélvázasított M.V-öst a Füzesi először sá... (2024.03.16. 21:41) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Ez nem baj vagy nem baj kérdése, hanem tény, legalábbis a jelenlegi adottságokkal. Csúcsban az SZTK Rendez... (2024.03.16. 21:36) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: Új felszíni vasutat ma már praktice sehol nem tudsz építeni lakóházak közt. A XIX. században ez még ment, me... (2024.03.16. 21:21) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Nehogy azt hidd, hogy Törökbálinttól a kocsiszínig százzal mentek, és csak onnantól csoszogtak. Nézz rá a ... (2024.03.16. 21:06) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Gyanítom, hogy ezek a vasutak azok, amik külföldön már az első világháború környékén (kivételként lás... (2024.03.16. 21:00) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Fradista Utazó: Nem a külső vonallal volt a baj, hanem hogy a városhatárnál elkezdődött a vánszorgás az alacsonyabb f... (2024.03.16. 20:57) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Hamster: Ez komoly? Most tényleg az a baj, hogy a budai fonódó ki van használva? Ha kongana az ürességtől, akkor megi... (2024.03.16. 20:54) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: A békási vonal amúgy is kiemelkedik, melléje épült több lakótelep, főleg persze Békásmegyer, de Kaszásdűlő i... (2024.03.16. 20:30) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Biza, irtózatosan fura dolgok voltak időnként, pl. a szentendrei HÉV csak Filatorigátig jött be, pár ... (2024.03.16. 18:53) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: " a Keleti után feljön a felszínre, és villamosként megy ki Újpalotára" 80 méteres vonatok mennének a Thök... (2024.03.16. 18:32) A villamosok zöld rokonai
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (929) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (34) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (45) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1017) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (7) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (69) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (482) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (519) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (841) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Pirosan, áramszedővel

2020.06.08. 07:00 :: Hamster

A troli Budapesten jellemzően villamosok szerepét vette át: a vaskerekűeknél rugalmasabban volt szervezhető, de azért környezetbarátabb, mint a még rugalmasabban ide-oda rakható-terelhető dízeles buszok.

197309909.jpg

A Podmaniczky (akkor éppen Rudas László) utcai villamosok helyét a 72-es és 73-as trolik vették át 1952-ben, ezek a Nyugati (akkor Marx) tér déli sarkában egy foghíjtelken kaptak végállomást. 1957-től csatlakozott hozzájuk a 71-es járat, mely a MÁV kórházig járt (előtte is volt 71-es viszonylat, de nem itt közlekedett).

197309910.jpg

Az Ikarus 60 troliváltozatának kifejlesztésére azért volt szükség, mert a Szovjetunió nem tudott elég trolit gyártani ahhoz, hogy nekünk is jusson belőle. Logikusnak tűnt, hogy az éppen felfutó gyártású magyar típust szovjet villamosberendezésekkel (ezek helyét később magyar gyártmányúak vették át) lássák el, majd gyorsan bedobják a forgalomba. Ez 1952 és 56 közt történt, a kép készítésekor, 1973-ban már erősen leáldozóban volt a típus csillaga - valószínűleg ezért is használták az itt látható példányt végállomási tartózkodónak.

197309908.jpg

Ez a kocsi viszont a jelek szerint még forgalomban volt. Érdemes megnézni mögötte azt a díszes régi épületet, az ugyanis eredetileg a Nyugati pályaudvar épületének része volt! Viszonylag közismert, hogy a mostani csarnokot a régi köré építették a forgalom fenntartása mellett, de az kevésbé ismert, hogy ekkor kicsit hátrébb (északkelet felé) is tolták a vágányok végét, a régi épület elülső részének helyén ugyanis a Nagykörutat tervezték átvezetni. Ezen az 1972-es légifotón sötét négyzetként be is rajzoltam körül-belülre a régi épület helyét:

1972_0064_4105.jpg

Az a régi ház az előző kép beégett háttérben a régi csarnok fejépületéből lett kialakítva, természetesen új homlokzatot kapva a Nagykörút felé. A légifotón a végállomás helye is látszik; a trolik a Podmaniczky utcán és a Bajcsy-Zsilinszky úton érkeztek ide, és a Jókai utcán át tértek vissza a Podmaniczkyre. Ma a Skála Metró épülete, illetve az az előtt elterülő nyitott aluljáró van a helyén. A trolikat a metróépítés miatt vitték el innen (előbb a Kármán utcába, majd az Arany János utcai metróállomáshoz), de hogy a régi épületet miért volt ennyire fontos lebontani, azt nem tudom...

197309903.jpg

Itt ma is járnak trolik: a Király (akkor Majakovszkij) utca és a Nagykörút kereszteződésében. A jobbra látható saroképület földszintjét azóta se állították helyre? Szűk belvárosi utcákhoz képest nem semmi mennyiségű teherautót is láthatunk.

197309718.jpg

Az erős alvázú és igénytelen Ikarus 60 jó alap volt az átépítésekhez: előbb csuklós változat készült belőle, majd abból troli. Ezek elsősorban a 75-ös vonalon jártak, egészen 76-ig. Mivel meglevő buszokból építették őket, nem adom fel a reményt, hogy egyszer én is utazhassak ilyennel!

197309717.jpg

Természetesen a Dózsa György úton is felbukkantak a már több képen látott ZiU-5-ösök. Ez egy kimondottan jópofa kinézetű típus szerintem, csak ajtóból van kevés rajta. Szerencsére belőle van nosztalgiagép, bár nem tudom, épp működőképes-e. Jópofa még a tanulóvezető Zaporozsec is a képen, a villamosmánok pedig már biztos észrevették az üzemi kapcsolatnak megtartott vágányt a kockakőben. És ha jól látom, a troli mögött egy BKV-s Nysa bújkál! Akkor már csak azt kellene kitalálni, hogy hova valósiak azok a vasúti kocsik ott fent a hídon :)

197309704.jpg

És a bejegyzés végén még egy csuklós a 75-ösön, ami akkor nem úgy járt, mint ma, ezért a helyszínt feladom rejtvénynek. Szerintem könnyű, de hátha másnak meglepetés.

A régi fényképekért köszönetet szeretnék mondani Noah Caplinnek és Joó Ferencnek. A képek szerzői jogai a készítőt illetik, újraközlésük csak az ő engedélyével lehetséges!

Ha tetszenek a képek, ajánld ezt a bejegyzést ismerőseidnek!

26 komment

Címkék: budapest város képek utcakép ikarus trolibusz 1973 ziu kulfoldi szemmel Noah Caplin

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3715730578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piros vasúti kocsik: Mitropa (Mitteleuropäische ... nemtudommi), a Német Birodalmi Vasút utasellátója, azaz NDK honosságú.
Utcarészlet: a Hungária körúton a Thököly út felől az Ajtósi Dürer sor felé nézünk.
Pedig a Pest—Vácot meg Petőfi versét szerették reklámozni. Mélyen hallgattak arról, hogy ez a Pest—Pozsony—Wien Stadlau egyik üteme volt (különben mi értelme lett volna a közeli, Duna-parti, annyira nem jelentőst kisvárost vasúttal is összekötni a meglevő hajózás mellett), ráadásul szinte színmagyar területen épült a balparti vasút.

Igen, rejtély, hogy hazánk első, a csonka területen, sőt: a székesfővárosban (mozdonyüzemet nézve az országban) épült vasúti felvételi épületéből megmaradt épületrésze miért volt nekik útban. Ugye utána beköltöztek a helyére épült szocmodernbe, pl. a BEIG-ben jártam ott.
De imádtam a Ziu-5-ösöket kiskoromban.
@Oxy: Igen, ez ott van! És nem sokkal előrébb lesz majd a 72-es végállomása, a Thökoly útnál.
@Oxy: A képen látható, hogy osztottpályás volt ez a része a Hungária krt.-nek, viszont a Thököly úttól a Kerepesi út felé már csak 2x1 sávos maradt. telefongyar.hu/fooldal/kepek/0008.jpg
@sako: Az én imádatomat némileg rontotta egy-két apróság:
Közel 2.70m volt a szélessége, szűk helyen figyelni kellett a manőverezéssel. (pl. Szobi utcai végállomás)
Légszervós volt a kormányműve, sokszor középállás nélkül.

Viszon a tömege ellenére (közel 20 tonna utasokkal) elég jól gyorsult.
@streetlover: Be kell, hogy valljam, öt évesen ilyen részletkérdésekkel nem igazán foglalkoztam :-))))
@sako: akkor viszont biztos élvezted amikor nagyobb tempónál egy-két úthibánál jól rugózott az ülés, tiszta vidámpark érzés volt.
@Oxy: Én is a Mitropára tippeltem egyből.
Mitteleuropäische Schlafwagen- und Speisewagen Aktiengesellschaft = Közép-Európai Hálókocsi és Étkezőkocsi Rt. volt az eredeti vállalat, de érdekes módon az NDK-ban maradt fenn, akárcsak a "DR", azaz a Deutsche Reichsban, magyarul a Német Birodalmi Vasút...
@streetlover: Emlékszem ifjúkoromból, hogy baromi jól gyorsult, sokkal jobban, mint a magyar trolik.

Mint szakértőtől kérdezem: jól emlékszem-e, hogy amikor - valamikor a 60-as évek első felében - elkezdték a képen látható magyar csuklósokat gyártani, a sorozat a T400-zal kezdődött és később maradt le a "T" a sorozatszám elől?
Ezenkívül emlékeim szerint létezett egy példány, talán a 407-es, amely nem piros-vajszínű volt, hanem sötétebb és világosabb zöld festésű.
(Gyerekkoromban számtalanszor utaztam ezekkel a Lövölde térről a Damjanich utca végére és vissza 35 fillér volt a gyerekjegy, a hátsó ajtó mellett trónoló kalauznőtől lehetett beszerezni).
@streetlover: Remek volt, akkorákat pattogott a gép, mint egy bakkecske...
@Perler Zuárd: Akárcsak a ZiU-9-es. De a Villányi úton a Tas vezér utcánál a 260-asok is akkorát huppantak, hogy plafonig repült az ember a hátsó peronon állva, pedig azokba nem lovaskocsik alól rakták be a laprugókat :)
@Hamster: Áh, köszönöm, akkor rosszul emlékeztem: a 408-as volt a zöld. Mindig örültünk az öcsémmel, ha épp az a 70-es jött!
@Perler Zuárd: Az hagyján, ez még a régebbi Mitropa-festés, sárga csíkokkal (ezek később elmaradtak) és névlegesen szürke tetővel (később pont a szürke, khm, elszíneződése miatt váltottak barnára). Néhány kocsin elég sokáig maradt ez a régi festés, sokáig fel-felbukkantak egy szerelvényben az egyszerűsítettel.
@vanvelemenyem: Az igazi vesekő-eltávolító a körúton közlekedő Ikarus 66-os volt: a farmotor előtti üléseken az ember úgy pattogott, mint kecskebogyó a deszkán... mint gyermekek fenemód élveztük...
@Hamster: Viccesek a linken látható,a 408-ashoz és a 406-oshoz köthető képek. Van a troli mellett/hátul egy ligeti pad. A 408-ason ül rajta egy ember, de a 406 fotózásakor már elfáradt, ezért lepihent... ;-)
@Hamster: Sajnos ebből a válogatásból kimaradtak a ZIU 9-es kocsik (nem baj, ez így is super válogatás).
Viszont érdemes megnézni a ZIU 5-ös első tengelyének a helyét, jó hátul volt az orrához képest, szűk helyen manőverezéskor nagyon meg kellett tervezni a kanyarodás ívét (ugye ehhez jött a *plus size* szélesség).
Érdekes volt még a vezetőfülke fűtése, belül a szélvédő elött volt egy 600 V-os fűtőszál ami könnyen megégette a kontaktorszekrényre rakott táskát, kabátot.
Nem volt semmi ötlet a bal oldalfalra rakott gyengeáramú kapcsolók elhelyezése sem (inditásjelző, ajtómüködtetés,irányjelző. stb).
@Perler Zuárd: ZIU 5-nél korábbi emlékeim csak mint utasnak vannak.
Pl. a 75-ös vonalon közlekedő pótkocsis trolik, aminek a pótja néha leszakadt a Dóza György úton (nagyon rossz volt az út arrafelé). Ha jól emlékszem, volt egy csengő a vezetőnél ami jelezte a *szóló üzemmód* állapotra váltást.
@streetlover: Mivel az első ZiU-9-est '75-ben vásárolták, nehéz lett volna egy '73-as képekből álló válogatásba képet tenni róluk :)
@Hamster: Jogos, bocsánat, nem is figyeltem, hogy '73-ban jár(t)unk.
@streetlover: No igen. Gyerekkoromban még sokszor utaztam a keskenyajtós MTB-82 trolikon is.
@Hamster: Pedig én bizony már 73-ban is utaztam Ziu-9-esen :-)(Persze nem itt, hanem Moszkvában.)
@streetlover: Annak idején mindig a pótkocsira akartunk felszállni... szerencsére egyszer sem szakadt le velünk az utánfutó.
süti beállítások módosítása