Gyerekkoromban az Úttörővasúton nem volt nosztalgia motorkocsi, pláne nem volt gőzös; minden vonatot a román gyártású Mk45-ösök vontatták, emlékeim szerint egységesen olyan sárga-piros festésben, mint amilyet ma a 2006-os pályaszámú példány visel:
A nem túl távoli múltban a járművek aztán új festést kaptak. Pontosabban újonnan kapták, de régi jellegűt, piros alsó résszel és villám alakú díszcsíkkal.
Az első Mk45-ös - a 2001-es pályaszámú - festése igyekezett megidézni az eredetit, de első körben felül fehér volt. Ezt később korrigálták, hogy megegyezzen az érkezés korabeli színtervvel - ennek eredményét látjuk itt fent. Meg a fordítókorongot, amit még sose láttam üzemben. Eddig.
Ezen a szép nyári reggelen azért volt szükség a mozdonyfordításra, hogy minden gép egy irányba nézzen: rövid orral a nap felé!
Ezen a fotón tehát a Gyermekvasút teljes Mk45 állománya látható. Ma már csak az első (a 2001-es) és az utolsó (a 2006-os) üzemel román gyártású (de amúgy Maybach-Mercedes-Benz licensz) motorral, a többit korszerűsítették. A "remot" gépek első darabja eredetileg igen furcsa festéssel jött ki (a csík "U" betűt formázott az elején a "V" helyett), később a felújított mozdonyok egységesen dupla kék díszcsíkot kaptak az orrukra.
A rendezgetést és a fordítókorongozást kicsit videóztam - meg a sínmacskát is, akit a múltkor láttunk :) Sajnos nem volt időm megvárni, míg az utolsó árnyék is eltűnik a 2006-os oldaláról, de így klassz volt a parádé!
A látogatásért köszönetet szeretnék mondani Csanádi Sándornak!
Ez megy most