A "Tour de Trams" (ejtsd teljesen helytelenül: túrdetramsz) nevet még 2003-ban találtam ki, egy majdnem egyhetes németországi vonatozós-villamosozós túra után, mert valami címet kellett adni a róla készült útibeszámolónak. Utána még volt néhány hasonló kirándulásunk: egyszer megint Németországba, illetve kétszer Svájcba (lásd itt és itt). Ezt követően hol időm, hol kedvem nem volt ilyen túrákat tenni, csak kisebb ugrások voltak ide vagy oda, néha társasággal, néha egyedül. 2019-ben aztán felmerült, hogy megint kellene egy egynapnyi távolságnál távolabbra vivő villamosos kirándulást szervezni. És lőn vala! Ez itt az első nap története:
Tour de Trams 2019: Liberec és Görlitz
2020.09.17. 07:00 :: Hamster
5 komment
Címkék: csehország németország tömegközlekedés tatra villamos t3 liberec hampage görlitz 2019 kt4 tdt2019
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
- az egyvágányú pályaszakaszokon ugyanúgy lazavezetékes rendszereket alkalmaznak, és ugyanúgy túrszámokat írnak ki a homlokfalra - csakúgy mint Szegeden;
- a fedezőjelzőik viszont egy szinttel korszerűbbek, és szerintem jobban is láthatók;
- a csehekre még mindig irigykedhetünk közlekedésszervezés tekintetében (közlekedési szövetség van);
- pályaépítésben ők is elkövetik ugyanazokat a hibákat mint mi, viszont jobb minőségben építkeznek;
Viszont NZA egymagában nem fogja megváltani a hazai közlekedési szakmát és közlekedéspolitikát.
Tényleg! Sose értettem, hogy itthon a villamos vezetéket miért nem feszítik súlyokkal?
Nyilván elég csak fellógatni, de feszítve talán elég lenne ritkábban tenni az oszlopokat is.
Ez megy most