Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @sujbert: Jó megfigyelések! Nekem az első képen az a szurok- vagy bitumenmelegítő kályha tetszik, már több régi képen ... (2021.03.01. 22:49) Sárga tuják fekete-fehérben
  • Békássy Csaba: @P806: Ezek a "mindenhonnan-mindenhova" járatok a múlt század elejének közlekedésszervezésére jellemzőek: a BKVT és BV... (2021.03.01. 21:52) Sárga tuják fekete-fehérben
  • Békássy Csaba: @BölcsÉsz: Külföldön sem mindenütt csak egyirányú villamost láthattál: Frankfurt (Maine)a 16-os vonal kétirányú kocsik... (2021.03.01. 21:49) Sárga tuják fekete-fehérben
  • Békássy Csaba: Azt gondolod, hogy csak az a jó, ami méterre ugyanott van? Szóval. időközben megépült a Hungária körúti villamos (végi... (2021.03.01. 21:45) Sárga tuják fekete-fehérben
  • BölcsÉsz: @Gabesz9: Ami legalább ilyen fontos: a kétirányú villamosnál, ha valami üzemzavar van, egy visszafogó-váltóval megoldh... (2021.03.01. 21:41) Sárga tuják fekete-fehérben
  • Gabesz9: @BölcsÉsz: Ez így van, de a hurokvágánynak az az előnye, hogy nagyobb a tárolóképessége. Hűvösvölgyben most sem ártana... (2021.03.01. 20:55) Sárga tuják fekete-fehérben
  • sujbert: Két érdekesség: 1. A 11-es tábla alig fér el a viszonylatjelző helyén, ugyanis a Ganz-csuklóshoz készült. 2. Az 51-es... (2021.03.01. 20:48) Sárga tuják fekete-fehérben
  • BölcsÉsz: @Hamster: Tökéletesen egyetértek, de külföldön mindenütt egyirányú villamosokat láttam csak, hurokvágánnyal, ill. Liss... (2021.03.01. 19:42) Sárga tuják fekete-fehérben
  • Hamster: @NAR: Régen ott nem nagyon volt utca: www.fentrol.hu/hu/legifoto/131664?r=1&c=2119368.049548:6029592.166724:9 (2021.03.01. 18:48) Sárga tuják fekete-fehérben
  • Hamster: @Békássy Csaba: Igen, kiemelten sikeres beruházás volt a Pacsirtamező utcai, a megyeri és a pestszentimrei villamos és... (2021.03.01. 18:39) Sárga tuják fekete-fehérben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 1979 (5) 1980 (6) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (12) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (42) Balt Korthals Altes (7) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (23) berlin (162) berlini fal (20) bkv (48) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (15) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (805) budapesti pillanatok (45) buék (9) busz (87) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (47) csak egy videó (274) csehország (61) csehszlovák (39) csörgő (9) cukiság (35) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (8) énblog (405) énzene (21) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (35) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (7) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (33) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (41) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (343) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (121) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (875) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) közlekedés (365) kritika (71) kulfoldi szemmel (97) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (58) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) lkk (5) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (12) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (322) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (47) nosztalgia (225) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (78) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (20) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (20) popkultúra (124) pozitívum (12) pozsony (46) prága (24) programajánló (27) púpos (18) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (23) relax (12) rendez (7) repülés (133) repülőgép (45) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (38) rock (80) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (27) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (116) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (218) tapolca (6) társadalom (5) tatra (28) taurus (7) technika (59) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (5) tömegközlekedés (388) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (69) trolibusz (62) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (93) überzenészek (17) utazás (325) utcakép (188) uv (40) vár (11) várnegyed (8) város (426) városkép (88) városliget (8) vasút (503) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (783) villamos (720) vlog (7) vonat (10) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (36) youtube (307) zene (204) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Trolinézőben a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján

2021.02.03. 07:00 :: Hamster

Tomáš Dvořáktól eddig csak villamosos képeket mutattam, de a jelek szerint a trolikat is fotózta - mi pedig csendben örülünk ennek :)

19790403_t573_rudas_laszlo_utca.jpg

A Podmaniczky - akkori nevén Rudas László - utcában ma is jár troli, de már nem a Kármán utcából kanyarodik ki oda. A Nyugati (akkor Marx) téren levő régi végállomás megszűnése (1977. május 2.) és az Arany János utcai (azóta már szintén múlt időbe áttevődött) új végállomás átadása (1981. december 30.) közt fordult itt a 71-es, 72-es és 73-as. Ami a ZiU-5-ösön kívül még nagyon tipikus a képen: a kockás Zsiguli taxi, és a mindenféle színházi programokkal teleplakátolt hirdetőoszlop. Ezen túl megemlíthető még, hogy a fotón látható troli ma is megvan.

19790407_t578_hungaria_korut.jpg

Aki nem járt arra a nyolcvanas években, nem is tudja elképzelni, mekkorát változott a Hungária körgyűrű azóta! Itt éppen a Thököly út - Hungária körút kereszteződésnél járunk, ahol nem tűnik akkorának a változás, hiszen elválasztott irányokat látunk. Ami nem látszik: a Thököly túloldalán az út "összement" 2x1 sávra, és úgy haladt tovább. Szintén nem látható, hogy az ezen az oldalon levő 2x2 sáv mellett mekkora terület hevert parlagon. Akit bővebben érdekel ennek a kiemelt útvonalnak a fejlődése, ne hagyja ki Izsó Zoli barátom oldalát!

19790407_t108_hungaria_korut.jpg

A "Dohánygyári aluljáró" egy szűk lyuk volt a Hungária és a Könyves Kálmán körút közt. És a szűket tessék szó szerint érteni: állandóan beleszorultak a magasabb teherautók! Állítólag ennek köszönhető a csuklós Ikarus troli áramszedőinek állása: hogy az esetleges túlméretes járművek ne okozzanak zárlatot, a két munkavezetéket jó távol rakták egymástól. Az aluljáró ma is megvan, csak építettek mellé egy újabbat az 1-es villamosnak és a másik iránynak; a felsővezetéket akkor kitették az újonnan létesített bicikliút fölé. Azt ne kérdezze senki, hogy a másik irányú munkavezetékeket miért nem rakták fel ugyanúgy távol egymástól...

19790407_t147_konyves_kalman_korut.jpg

A 23-as villamosról megemlékező bejegyezésben mutattam, hogy milyen lehangolóan festett a Könyves Kálmán körút Népliget melletti szakasza 2000 májusában. Ahogy látható, már 1979 áprilisában is elég gáz volt, ahogy kinézett!

19790407_t150_konyves_kalman_korut.jpg

Egyszerűen igénytelen volt, bár közlekedésmániásoknak kétségtelenül izgalmas. A képen látható kalapos úr a villamosra vár, a troli itt nem állt meg.

19800427_vezer_utca.jpg

És ha a bejegyzést zuglói képpel kezdtük, akkor fejezzük is be zuglóival (lokálpatriótáknak: alsórákosival)! Ez a fotó már 1980-ban készült a Vezér utcában; ennek az évnek januárjában indult el a 82-es troli, mely a 64-es villamost váltotta fel. A villamos csak idáig volt kétvágányos, innentől egyetlen sínpáron haladt a Füredi utcáig, kitérővel a Fogarasi útnál. A sínek ekkor még megvoltak, csak a felsővezetéket szedték le (néhány oszlop azért még tán ma is megvan).

19800427_t914_vezer_utca.jpg

A bejegyzés utolsó felvételén az ellenkező irányba nézünk - '80 óta a kép bal szélén kinőtt egy lakótelep. A ZiU-9-es trolibusz közepesen réginek néz ki, pedig még szinte vadonatúj: az első budapesti kocsiknak még szögletes lámpái voltak, később azonban már kerek lámpákat buheráltak bele (elnézést, de nem jut eszembe jobb szó) Engelszben a ránézésre a szögleteshez kitalált mélyedésekbe. Végül maradt a kerek "szem", de már "kidülledve".

A képekért köszönetet szeretnék mondani Tomáš Dvořáknak és Remmer Tibornak. A felvételek szerzői jogai a készítőt illetik, továbbpublikálásuk csak az ő engedélyével történhet!

31 komment

Címkék: 1980 város tömegközlekedés utcakép trolibusz 1979 kulfoldi szemmel Tomas Dvorak

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4416413932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az első képen alaposan meglepődtem. Valamiért úgy emlékeztem, hogy amikor a csatolt ICS-k megjelentek a Körúton, addigra már rég nem voltak Ziu-5-ösök forgalomban...
A régi Hungária gyűrűvel kapcsolatban sose felejtem el, amikor 88 augusztusában az Iron Maiden koncert után felemás cipőben battyogtam itt a metró felé, ugyanis az egyik cipőmet a színpad előtti tülekedésben letaposták a lábamról, és nem lett meg. Nem egyedül jártam így, sokan keresték buli után a cipőjüket, de nem találtam, aztán a rendőrök kizavartak a stadionból, hát fölkaptam egy cipőt, ami ott maradt. Legalább két számmal kisebb volt...

De más emlékem is van: amikor 87 nyarán a BGTV-nél dolgoztam figuránsként, és valami papírokkal beküldtek a központba a Bosnyák térre (nem sejtettem még, hogy tíz évvel később az lesz a munkahelyem...). Akkoriban kezdtem motorozni, hát felültem az öreg Trophymra, és bepöfögtem vele. Még újdonság volt az egész, tök jó érzés volt végigmotorozni a Hungárián, összekerültem egy csapat motorossal, MZ-k, Jawák, tiszta ízirájderöcsém fíling, tök jó volt döngetni köztük az öreg Trophyt :-)
Minden régi kép jó.
A trolisok is, bár ott nincs meg az a bizonyos érzés mint egy villmosnál, hiszen nincs meg a kötött pálya.
Talán pont ezért tudnak a nerd-ök jobban lelkesedni a sínes dolgokért, hiszen a "tárgyi emlék" a földön is megmaradhatott mert a "levegőből" szinte mindíg eltűnik.
@sako: Nem is tudtam, hogy a Geodézia eredeti neve BGTV... Viszont a székházuk kiváló tájékozódási pont volt Zuglóban, még a GPS előtti időkben...
@nyelv-ész: Pontosabban BőGőTeVe :-)
nem semmi, hogy a Hungária, Könyves Kálmi krt-ak közvilágítása milyen igénytelen fos volt '79-ben! Elvétve volt "ostornyeles neon", azaz 3x40W-os fénycső, inkább a már '56-ban szétlőtt , opál körüveges kalapos lámpák voltak jellemzőek, nagyrészt full leharcolt állapotban, azaz opálüveg és számos helyen HMLI (előtét nélkül üzemeltethető, ún. kevertfényű "higanygőz" fényforrások) nélkül, vagy talán a lámpánként 2 db helyett 1db-al. akik könnypárás szemmel nosztalgiáznak arról, hogy sejjj, de milyen szép s jó volt minden a kádár rezsimben, nos nekik ajánlanám eme nagyon nagy körúti képeket, hogy biztos-e ,hogy annyira jó volt -e pl. arrafelé lakni akkoriban (is)??
Hát igen, nekem tényleg sci-fi ez a Hungária körút :)
Nagyon jók a képek és a szöveg mellé, mint mindig :)

Eeegyetlen hangyahereszőrszálnyi hiányosságom van:
Az első képen a háttérben ott egy sárga villamos. No de melyik? Honnan megy hová? ;) Egy pici Google-vel megleltem persze megfejtést :)
Nekem valahogy a trolibuszok teljesen kimaradtak.Egyszerűen annyira a belvárosban közlekedtek, illetve általam sose járt, látogatott városrészekben, útvonalakon, hogy egyszerűen esélyem sem volt utazni velük.Talán,ha egyszer sikerült felszállnom egy ZIU-ra, csak kipróbálás végett.Aztán meg mikor már járhattam volna arra, akkorra elkezdték mexűntetni őket, stb; meg valahogy a villamos, busz, metró értelmesebb megoldásnak látszott, utána meg már lett autóm is.Úgyhogy szinte teljesen ismeretlenek számomra, pedig az életem első 35 évét Budapesten életem.
:-)
@sako: Haha, még azok a koncertek.Asszem akkor jött a 3 nagyágyú egyszerre Pestre, a Tallica, a Méden, meg a Ki-negyvennégy.Együtt a háromra volt 750 forint a belépő, darabonként meg 300 forint.Q-ra hezitáltam, hogy a kazettájukat vegyem meg, VAGY a koncertre menjek ki Taligáékhoz.Mert hogy 14-15 évesen nem volt egyszerre annyi pénzem, hogy ÉS legyen, vagyis mindkettő.Ebbe így manapság visszagondolni de durva...Végül a kazetta győzött.De 91-ben már sikerült a koncert is a libás MTK pályán, ha jól emléxem a Ménkűékkel együtt jöttek akkor.A kvínszricsi volt a z előzenekar, meg még valakik.
És igen, előttem van nekem is az 1-2 sávos Hungária, meg a 2x1 sávos Árpád híd, mennyire nyomorúságos volt az egész környék és a közlekedés.Óriási színvonalemelés volt, mikor átadták a teljes, 3 sávos szélességet vadi új aszfalttal, valamikor 2000 környékén...(?)
@Flankerr: Szerintem egyértelmű a helyzet: a jobb oldali nagy épület a 62-es postahivatal, ergo a háttérben (akkor Lenin) körúti villamos (4-es vagy 6-os) húz át a kereszteződésen. (Könnyű nekem: 1976-ig a környéken laktam.)
@Hamster: Budapesti Geodéziai és Térképészeti Vállalat - azaz röviden: BGTV

@sako: Volt ismerősöm, aki ott dolgozott, és a szolgálati Barkasra ragasztott egy Camel metricából kivágott tevét :-)
Nagyon szép képek, nekem a troli, meg a villamos is mindig egzotikus volt, kecskeméti gyerekként. Ha éha feljöttünk Pestre ; ami akkoriban nagy kirándulás volt, akkor csak irigykedtem hogy milyen jó lehet trolizni :) aztán mikor felköltöztem ide, akkor rögtön kipróbáltam egy szovjetet, és nagyon mókás volt.
@nyelv-ész: Azaz :-) Amúgy az a vicces, hogy még ma is Geodézia Székház - csak éppen egyedül a Geodézia Zrt. nincs itt fizikailag...
@geegee: Igen az volt az, Monsters Of Rock '88. A 750 forint nekem is sok volt, a Kisst kihagytam - ma már bánom nagyon, most így utólag az a kedvenc felállásom, Bruce Kulickkal, és még láthattam volna Eric Carrt...

"De 91-ben már sikerült a koncert is a libás MTK pályán, ha jól emléxem a Ménkűékkel együtt jöttek akkor.A kvínszricsi volt a z előzenekar, meg még valakik."

Az évszám stimmel, a helyszín nem: az nem az MTK pályán volt, hanem a Népstadionban, az volt a 91-es Monsters Of Rock. a "meg még valakik" pedig a Mötley Crüe volt, akik olyan bulit nyomtak, hogy ihaj... Pedig addig nem igazán voltam oda értük. Úgy mentem ki a bulira, hogy végre AC/DC, de jó, újra látom a Metallicát, a Queensryche-re kíváncsi vagyok, a Mötleyt meg majd átunatkozom - hát, nem egészen így volt... Ha egészen őszinte akarok lenni, akkor azt kell, hogy mondjam, bármekkora szentségtörés is, hogy még a DC bulija is kicsit laposnak tűnt utánuk... Baromira formában voltak. Életem egyik legnagyobb koncertélménye volt az a buli ezzel a négy bandával, fantasztikus volt mindegyik.
(Visszatérve 88-ra, asszem jobban jártam volna, ha a Kiss helyett a Metallicát hagyom ki, csakhát akkor még nem tudhattam, hogy három év múlva újra láthatom őket, és akkor kilométerekkell jobb bulit nyomnak...)
Köszönjük a zuglói képeket! Lehetne belőlük egy tematikus sorozat is egyszer nekünk, alsórákosi lokálpatriótáknak ;).
@sako: Tényleg, igaz minden szavad.A libalegelős akkor egy későbbi dátum volt, valszeg a kugli kidobná, de most nincs kedvem túrni.
Amit meg én bánok, aztán persze lehet feleslegesen, az a 92-es Gánsz koncert.Pont az érettttttségink (egy tanárunk mondta mindig így, 25 té betűvel...) után, az évzáró napján volt, a jobban eleresztett osztálytársaim mentek is ki rá; ha jól tudom, akkor volt a legendás November Rainos elázás...Megnéztem volna Ekszüléket nagyon, utána már nem volt esélyem se jegyet szerezni, nem is tudom, jöttek e Magyarországra...Valahogy semmilyen GNR dátum nem rémlik.
@sako: Azért a '91-es koncertért nem kicsit irigylem azt, aki elment rá. Amúgy nem a Pantera volt az előzenekarok előzenakara azon a turnén? Valaki mesélte, hogy az ACDC előtti Metallica előtt látta őket először, csak azt nem tudom, hogy Budapesten-e, mert amúgy a turné egy részén biztos ott voltak.
@geegee: Szerintem a 93-as Metallica koncertre gondolsz, az tényleg megint az MTK pályán volt. Az szerintem egyébként sokkal laposabb volt, mint a 91-es, az a gyanúm, hogy mivel akkor nem főzenekar voltak, a rövidebb játékidőre jobban összekapták magukat...
Egyébként 93-ban a Megadeth volt az előzenekar. (A másik az Alice In Chains lett volna, de ők végül nem jöttek)
@Hamster: Nem, az egész biztos, hogy Queensryche-Mötley Crüe-Metallica-AC/DC lépett föl. A Pantera 98-ban volt itt a Kisstadionban az Ozzys Black Sabbath előtt.
@sako: "a rövidebb játékidőre jobban összekapták magukat"
Akkoriban mindenki háromórás koncerteket tartott (már úgy értve, hogy a két fiatal legnagyobb: a GnR és a Metallica), pedig szerintem nincs élő ember, aki hetente többször három órákat teljes erővel végig tud nyomni. Én se voltam lenyűgözve, de mivel volt több koncertfelvételem tőlük, nem lepődtem meg nagyon azon, hogy nem voltak éppenséggel feszesek.
milyen jó, hogy a trolis posztból egy, legendás MTK stadionbeli koncerteket hypeoló komment cunami lett. ami engem illet; egy méretes no commenttel tudom eme tényt nyugtázni.
No, gyerekek, viselkedjetek rendesen :)
@Hamster: Én a magam részéről elnézést kérek.
Szolg.közl.: Dolgozott az olló. Front van?
@Hamster: nem, nincs front, hanem -tán hallottál róla, bár ezek után kötve hiszem- demokrácia és ezen belül ú.n. szólás és véleménynyilvánítási szabadság van, ahol ha valakit megszólítanak, ez esetben a személyes érintettség jogán ú.n. válaszolhat, reflektálhat olyan szintig, ahol nem sértegeti, fenyegeti, alázza a másik felet. De tudod mit, deleteld nyugodtan az összes kommentemet és akkor onnantól negligálom a blogodat, elvégre demokrácia van...
Hogy a fenében fért el a troli a kis Kármán utcában?
@Siposdoktor: Annyira nem kicsi, ha elfért benne a troli :)
Azokról a "kidülledt szemekről" sokáig nem tűnt fel nekem, jogy egy az egyben a 200-asok lámpafészke után készültek el úgy, ahogy.
@BPO-105: Szerintem mindenbe azt rakhattak, logikusnak tűnik az egységesítés. Amúgy a Tatra villamosok "szeme" is változott valamiért:
hampage.hu/trams/angyalfold/04130136.jpg
@Hamster: Érdekes, hogy így a végefelé már valahogy jobban tetszett a Ziu-9 "kidülledt szemmel", mint az eredeti kockalámpa, nem tudom miért. Lehet, hogy azért, mert így volt benne valami, ami a Zui-5-ösre emlékeztetett?
süti beállítások módosítása