Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  7. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1979 (10) 1980 (9) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (30) 2624 (16) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (5) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (25) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (832) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (88) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (11) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (47) csak egy videó (280) csehország (65) csehszlovák (39) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (15) énblog (423) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (17) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (38) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (17) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (43) hajtóművek-motorok (6) hampage (357) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (40) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (36) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (902) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (375) kritika (72) kulfoldi szemmel (105) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (67) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (7) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (230) nosztalgiabusz (28) nosztalgiavillamos (84) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (11) olaszország (26) oldtimer (109) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (25) popkultúra (128) pozitívum (12) pozsony (46) prága (26) programajánló (27) púpos (20) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (42) rock (81) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (16) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (117) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (221) tapolca (6) társadalom (5) tatra (29) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (405) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) trolibusz (63) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (336) utcakép (204) uv (46) vár (11) várnegyed (8) város (455) városkép (92) városliget (8) vasút (514) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (793) villamos (757) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (41) youtube (320) zene (213) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

CAF-fal a város minden sarkába!

2021.10.12. 07:00 :: Hamster

Mostanában újra elkezdtem villamosokat fotózni, főleg akkor, amikor van valami szokatlan téma. Például amikor a hűvösvölgyi vonalon pályát karbantartottak, és emiatt a 61-es és az 56(A) a Széllká téren fordult:

img_4807-1-sai8-softness.jpg

Hűvösvölgybe ugye nem mehet fel CAF (rövid a végállomás, és talán a Nagyhíd megálló is), de ha épp nem is kell, akkor miért ne tehetnének a két rövidített vonalra néhányat?

img_4833-1-sai8-softness.jpg

Itt egy másik alacsonypadlós, ezúttal 56A-ként.

img_5207.jpg

A 19-esen normál esetben is közlekednek CAF-ok, magát a járatot viszont csak ideiglenesen terelték át a Duna-partról a Margit körútra valamelyik hétvégén.

img_5085-sai8-motion.jpg

Ahhoz sajnos messze nincs elég alacsonypadlós, hogy minden vonalra jusson belőlük, hétvégén viszont van annyi tartalék, hogy a 69-esre kerüljön néhány. Mit mondjak, a Laky Adolf utcai megálló nagyon nem így nézett ki még néhány éve!

img_5107.jpg

Érdekesen néz ki a gömbölyded spanyol vendégmunkás az újpalotai lakótelep derékszögek által uralt világában!

img_5133.jpg

A 42-esre is jut hétvégéken egy. Sajnos a kép készítésekor a kijelző épp nem írt ki semmit, de tessék elhinni, hogy ez tényleg Kispest :)

img_4920.jpg

És a 14-es is kap néhány alacsonypadlóst hétvégére. Jól néz ki a Görgey Artúr (ezt miért ipszilonnal kell írni? a szabadságharc során i-re cserélte!) utca néhány éve felújított szakaszán! Tiszta nyugat, nem?

17 komment

Címkék: énblog budapest város képek tömegközlekedés villamos caf

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7716718124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amikor Bécsben kezdtek elszaporodni az ULF-ek, minden viszonylatra tettek be néhányat, vegyesen a magaspadlósokkal. Aztán a bádeni HÉV is vegyes szerelvényekkel járt. A menetrendben pedig lehetett látni, mikor jár akadálymentesített szerelvény a vonalon. Ez nem volt rég, talán ha negyed százada...

Budapesten már sikerült odáig eljutni, hogy az útvonaltervezőben megadható, hogy akadálymentes járművel szeretnénk-e eljutni a célhoz - csak éppen egyes járatokon egyáltalán nincs ilyen, arról nem is beszélve, hogy egyes átszállási kapcsolatok sincsenek akadálymentesítve...
@nyelv-ész: Azért odáig évek teltek el. Valamikor 91-ben kezdték el a próbaszekeret építeni (előbb hajtás nélkülit, aztán hajtottat), abból 95-re lett prototípus, 97-től jött a sorozat, és talán csak 2002-től járhattak az Ustrabában. És addig rengeteg helyen építettek dolgokat, hogy elmehessen az ULF.

Namármost ha Budapestnek lenne pénze 300+ új alacsonypadlós villamost venni, ráadásul kb. a legdrágábbat, kimondottan nekik tervezve, naszóval ha Budapest ezt meg tudná tenni, akkor lenne pénze a vonalakat is átépíteni.
@Hamster: Mindig csak a kifogások… :-)
Múltkor olvastam valahol, hogy a rövid CAFokból a második, opciós szériát eredetileg az 56-ra tervezték, de ahhoz fel kellene újítani a hűvösvölgyi pályát, így végül nem oda kerültek.
@Hamster: ha már odáig eljutnánk, hogy a még az opciót képező ,asszem 40 db -ot le tudná hívni a BKV, már sokat tettünk volna azért, hogy a 14-es, 42-es, 69-es full time, azaz hétköznap is kapjon legalább 1 db (42-es), legalább 4 db (69-es), legalább 12 db (14-es) CAF kocsit. Sajnos az 56, 56A esetében erre momentán semmi esély, azonban az 59-es esetében érdemes lenne megnézni, van-e objektív akadálya annak, hogy erre az igen fontos viszonylatra is jusson legalább 4-5 db CAF kocsi?!
Az akadálymentesítésről jut eszembe: szép dolog, hogy egyre több vonalon osztanak szét CAF villamosokat. még ha csak 1-2 járat erejéig! Mint mozgássérült, örültem amikor a 69-es vonalán feltűnt néhány CAF, inkább csak hétvégén. Hamar lelombozódtam, amikor megláttam; elektromos kerekeszékkel "megmászhatatlan" a villamossziget és a jármű közötti távolság. Elég magasan van így is a járdától a kocsi alja, illetve elég távol ahhoz. hogy bárhol fel lehessen szállni vagy le a 69-esről! Tudom, ki kellene szélesíteni és magasítani a villamosjárdákat, amely nem kevés pénzbe fog kerülni. Kíváncsian várom: mikor lesz ilyesmire pénze a Fővárosnak, illetve mikorra valósulhat meg a teljes akadálymentesítés! Addig is az alacsonypadlós villamos használóinak jó utazász kívánok!
CAF villamosokat az 50-esre! Állítólag tervbe van véve, de majd hiszem, ha látom!
@Moksa: Újabb metróvonal és vasúti alagút lesz, de villamosperon nem lesz. Be kellene látnod, mi a fontosabb :-(

Egyébként bizonyára nem tudtad, de egy csomó drága anyag (platina, arany, ritkaföldfémek) és szaktudás kell a budapesti villamosperonokhoz, így nem kívánhatod, hogy a kevéske pénzt ilyen luxusberuházásokra költse az állam.
@laci_52: Addig álljál fél lábon. Kb. a 42-es meghosszabbításával egy időben van rá esély. Az egész vonal le van rohadva, mire azt rendesen megcsinálják, az 5-ös metró is elkészül.
Tetszett,amikor a 14-esen összefutottam egy valóban modern villamossal.
Az viszont sokkal jobban,amikor mellém jött ki a Szellemtelepről,aztán mellettem sedert a Hóseprő Muki!Kamerában persze akkor volt tele a kártya!
@Elijah Baley: @nyelv-ész: @laci_52: Pedig ebben a pillanatban is épp ezzel is foglalkoznak, ezért nem jár az 50-es a Villanyteleptől befele.
@nyelv-ész: Amúgy az ötös metró és a vasúti alagút tényleg nagyságrenddel több embert érintene.
@Hamster: Nem vitatom a fontosságukat, csak az a bajom, hogy mifelénk valahogy mindig úgy vágnak bele a gigantomán projektekbe, hogy közben alapvető fejlesztések mennek a levesbe. Egy M5-höz képest mekkora költség egységesíteni úgy a villamoshálózatot, hogy el tudjanak menni az alacsonypadlósok? Oké, nem a Szabadság-híd átépítésére gondolok, de a peronok átépítése csak nem döntené romba a gazdaságot...

Az M5-tel amúgy is tele a hócipőm. A felszíni hálózat fejlesztése folyton elmarad, de közben kezdjünk kurva drágán újabb alagutakat fúrni... A csepeli vonalon meg már nincs lassan szerelvény, amelyiknek ne lenne kockára kopva a kereke.
@nyelv-ész: Az M5 a csepeli HÉV-et is rendbetenné, meg a felszíni hálózatról is hatalmas terhet venne le, a 23-as buszról, a csepeli ráhordó buszokról, a Nagykörútról, a 9-es buszról, meg kb. mindenről. Teljesen átalakulhatnának a csapásirányok, egyszerűen olyan minőségi ugrás lenne, mint ami az M2 első szakaszának átadása óta nem volt. Mondjuk én a Klauzál térre és a Margit-szigetre is tennék megállót. Ha csak annyi lenne a változás, hogy a csepeli és soroksári utasoknak nem kell a 2-esre és a 4/6-osra átszállni, az is hatalmas fegyvertény lenne. Pl. lehet, hogy nem kellene másfél percenként járniuk az óriáshernyóknak. Sőt, akár más viszonylatot is be lehetne oda kanyarítani a megmaradó kocsik közé. Egy jól megtervezett és megszervezett M5-ösnél kábé csak a személyes teleport tudna több pluszt adni. Ha pedig lenne város alatt áthaladó S-Bahn is emellé, akkor az agglomerációból bevezető utak mentén élők is fellélegezhetnének, mert olyan tömközünk lenne, hogy még a svájciak is ide járnának okosodni.

Ettől még persze peronokat is lehetne átépíteni, bár pont Bécsben egy csomó helyen maradtak alacsony járdaszigetek az ULF-ok mellé.
@Hamster: Mondjuk az 50-es elcseszett vezetését így megint bebetonozzák jóidőre... Mondjuk túl sok mindent nem csinálnak, csak megkapargatják.

Viszont jó lesz, ha kiadják a CAF-okat az 50-esre, majd szépen megtörik az összeset, aztán sehova nem fog jutni.
@humorpalanta: Ennél többet csak akkor lehetne azzal a vonallal csinálni, ha a teljes Üllői utat átépítenék, akár szélesítéssel. Hogy mennyibe kerülne, az egy dolog (iszonytat sokba), és egy másik, hogy vajon az ott lakók hagynák-e, vagy évekig menne a vetélkedő, hogy kinek az érdeke a fontosabb. Mindezt viszont nem a BKV-nak vagy a BKK-nak kellene csinálnia, ők csak ahhoz nyúlhatnak, ami kvázi az övék.
Az 56-61 en Hüvi felé Kelemen Lászlónál se fér be ,a 2 Tátra is cipőkanállal. Pedig az nem régi felújítás .És ha a helyiek elérik a peticiójukkal hogy újabb lassú jel legyen Zuhatag sor és Kelemen között mert őket zavarja a zaj....
süti beállítások módosítása