Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (17) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (84) bach (5) balaton (45) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (50) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (853) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (91) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (12) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (68) csehszlovák (41) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (20) énblog (437) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (6) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (24) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (66) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (31) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (368) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (41) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (38) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (923) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (47) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (378) kritika (72) kulfoldi szemmel (106) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (71) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (9) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (9) mtp (7) muki (14) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (50) nosztalgia (231) nosztalgiabusz (30) nosztalgiahév (5) nosztalgiavillamos (94) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (112) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (26) popkultúra (130) pozitívum (12) pozsony (48) prága (27) programajánló (28) púpos (21) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (8) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (46) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (10) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (12) szavazás (6) szeged (35) szekacs (5) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (225) tapolca (6) társadalom (5) tatra (32) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (421) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (7) trolibusz (66) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (339) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (469) városkép (97) városliget (8) varsó (5) vasút (527) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (801) villamos (782) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (326) zene (215) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Gumikerekűek, csak úgy

2022.07.02. 07:00 :: Hamster

Régen voltak már belső égésű motoros gépsárkányok, úgyhogy ha már egyszer megint Pozsonyban jártam, fotóztam párat, hogy addig se kelljen rendes blogbejegyzést írnom:

img_9726.jpg

A Tatra gépjárművek régi kedvenceim, és szerintem Tatra 114-est eddig még nem is láttam ilyen közelről. Valószínűleg nem sok lehetett belőle Magyarországon.

img_9729.jpg

Ezzel ellentétben a Škoda 1000MB kimondottan gyakran látható masina volt. Ritka karakteres orra volt... na meg minden mása :)

img_9731.jpg

A Škoda 120-as típus picit fiatalabb nálam, gyerekkoromban jelent meg egyre nagyobb számban a magyar utakon, legalábbis ez a kockalámpás verzió (120L? 120GL?). Utasként ültem néhányszor ilyenben, és nem nyűgözött le: semmilyennek tűnt egy Trabanthoz, Wartburghoz vagy akár Daciához képest, és hiányzott belőle az S100-as bumfordi aranyossága.

img_9489.jpg

Ez itt pedig - ha jól gondolom - a 100-as utáni Škodák két véglete: balra egy 105-ös, ami a legalapabb modell volt, jobbra pedig egy Rapid, ami a nyugati sportkupék érzetét volt hivatott megidézni.

img_9728.jpg

Egy ilyen Volgát fotóztam már itt korábban. Érdekes módon nekem a Verejná bezpečnosť (azaz a csehszlovák rendőrség) kötelékéből csak LadákŠkodák és mikrobuszok rémlenek - lehet, hogy Volgát itt is csak magasabb rangú rendőrök kaptak, akik ritkán járkáltak a Magas-Tátra környékén?

img_9738.jpg

És a bejegyzés végén a kedvencem, egy Tatra 138-as, a "kagylós hűtőráccsal". Ráadásul nyergesvontatós kivitelben, amilyet eddig nem is láttam! Szerintem ez a típus, és utódja, a 148-as rendkívül érdekes jószágok voltak, semmi mással nem lehetett összekeverni őket. Kár, hogy egyre kevesebbet látni belőlük!

18 komment

Címkék: autók képek skoda oldtimer pozsony szünetjelzés helyett rendez gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3217872447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Városi Bizottság"-os Volgát én láttam!
@gigabursch: "Végrehajtó Bizottság" akkor már, nem? :) Mondjuk nekem anno mindig fura volt ez a név, hogy Budapest Főváros Tanácsa Végrehajtó Bizottsága.
Mondjuk pont az 1000MB orra, szerintem, nem tért el jelentősen a hatvanas évekre jellemző nyugat-európai trendektől.
Érdekesség egéybként, hogy mennyire meghatározó az emlékeinkben meg a járműtörténetben is, pedig csak öt évig volt gyártásban a típus.
@Fradista Utazó: Jó, de én a hetvenes-nyolcvanas évek fordulója körül figyeltem fel rá, amikor a kocsik orrán hűtőrácsok szoktak volt lenni, leszámítva az S100-ast és a 603-as Tatrát. Körülbelül a malacorrú Passat volt az első kocsi, ami ezután megint elhagyta a rácsot :)

Amúgy valaki egyszer azt mesélte, hogy az 1000MB alumínium blokkos, vezérműláncos motorjának továbbfejlesztését még 2000 után is gyártotta a Skoda. A neten kicsit zavaros dolgokat olvastam erről, érdekelne, hogy mennyi az igazság ebben.
@Hamster: Ha megnézed, ez pl. egy Volkswagen ugyanabból a korból:
commons.wikimedia.org/wiki/File:Volkswagen_Type_3_1600_TL_pre_facelift.jpg. Persze, ez is farmotoros. Csak hát a VW nem a hatvanas években váltott farmotorra...
@Fradista Utazó: Voltak ilyenek (én Papucsautónak hívtam őket), de piszok kevesen a Skodákhoz képest :)
Iiiijjj,a régenmindenjobbvót érzés hogy elkapott...SE!
1988-ban 11 évesen egy 105-ös Škoda hátsó ülésén tehettem meg a BP-Wünsdorf röpke 900km-ét.Anyám barna tigrist (Sophianae),a sofőr rokon meg Románc-ot pöfékelt folyamatosan...abban a szarhalomban meg nem lehetett leengedni a hátsó ablakot!!!!Prága előtt már sírva kértük őket az öcsémmel,hogy csak 10 percig ne füstöljenek!
120L-je meg volt a faternak '91-2004-ig...de rühelltem kuplungozni.Meg nem.ment,ellenben forralta a vizet -miután kapcsolható lett a hűtő,ez megszűnt- sokat fogyasztott,és kényelmetlen volt.
Na most innen megint hova feltört a gyár,le a kalappal!
@Hamster: Én úgy tudom a sztorit, hogy az egy Laurin & Klement blokkból lett faragva évtizedeken át újra és újra, míg végül a Felíciában kimúlt. De én is csak városi legendaként hallottam.

Ami mellett azonban vakon elmentek drága feleim, a tetőcsomira felgumipókozott, sárga, homokozós Tatra dömper, amivel az én gyerekkoromban a homokozó császára lehetett bárki! A jó hír, hogy újra kapható két méretben is - 40 cm, meg ez ami ott van olyan kb. 120 cm. Némileg lebutítva, mert az eredetinek volt pótkerék tartója a fülke mögött. #regenmindenjobbvolt Változatlanul nagy királyság!
@Sam. Joe: Igen, azért a műanyag billencsért kisgyerekként harapni tudtam volna, nagyon király :) Nakünk is volt anno valami hasonló, de szerintem az nem konkrét típus volt, és biztosan nem csőrös Tatra, arra emlékeznék.
Az 1000MB nekem is nagy kedvencem volt. Tudja valaki, hol volt a pótkereke?
@Hamster: A Zápor Jóskán se volt elől hűtő, meg a Zastava 750-en se, meg a Bogárhátún se, meg Fiat 500-on se... Egy csomó ilyen futott a pesti utcákon akkoriban.
@Hamster: A VB nekünk mindig a világbajnok volt :-) Poénkodtunk is sokat, hogy vajon miben lehetnek világbajnokok a szocialista rend derék őrei...
@Hamster: Volt valami IFA feliratú hűtőráccsal, de szerintem semennyire se hasonlított az eredetire. A Tatra után az volt a második a királysági sorrendben. Nekem valami olyan volt, aminek ilyen egészen sötétkék plexiből voltak az ablakai, hogy ne látszódjon, hogy nincs beltere a vezetőfülkének. Azóta sem láttam olyat. Nem is lettem volna vele menő, de nem is játszótereztem vele.
@Sam. Joe: Az lehetett az. Egy blogban azt írták, hogy csak ezt a két fajtát lehetett kapni: a Tatrát és az Ifaszerűséget.
@Hamster: Na, úgy néz ki, hogy ez a homokozós dömper kérdés hozzám fog tartozni, mint Illetékes Elvtárshoz a gumi. (Nem az autógumi, az nem hozzá tartozott.)

Kétféle dömper volt csak: Fake news! Valóban volt, ugye a Tatra mind felett,

az IFA
m.blog.hu/ja/jatekmuzeum/image/202001/retro-jatek-domper-68aa_1_big_1.jpg

a KAMAZ (!)
www.jofogas.hu/veszprem/Elado_Domper_Retro_128824782.htm
(A matricák utólagos tuning)

és ami nekem volt és azt olvastam róla a tudományos homokozódömper szexológiai útmutatókban, hogy MAZ - de semmiképp sem IFA, mint a hirdetésben - és kb. csoda hogy megtaláltam:

www.vatera.hu/retro-domper-r-egrave-gi-homokozo-domper-ifa-3175514180.html?bk_source=kiemelt_aukciok_nyito&bk_campaign=gravity&bk_content=rwd_listing_bottom&bk_referral=https%3A%2F%2Fwww.vatera.hu%2Fjatek%2Fszabadteri-jatek%2Fhomokozok-homokozojatekok%2Findex-c8721.html%3Fq%3DElad%25C3%25B3%2BM%25C5%25B1anyag%2Bkicsi%2Bj%25C3%25A1t%25C3%25A9k%2Bd%25C3%25B6mper%26amp%3Bp%3D2%26amp%3Bqt%3D1%26amp%3Btd%3Don&bk_term=retro%20domper%20/%20r%C3%A8gi%20homokozo%20domper%20ifa

Bocs a rettentő linkekért, ez a kommentmotor ez kriminális...
@Sam. Joe: Tőlem megkaphatod a Műanyagdömperológia Doktora címet :)
@nyelv-ész: A csomagtartó alatt, egy külön leengedhető ajtó volt a kocsi orrán. Nagyon kicsi csomagtartója volt, de a hátsó ülés mögött volt még egy kis hely pakolni.
süti beállítások módosítása