Nyári túránk után végre elmondhatom magamról, hogy Lengyelország összes villamosüzemében jártam, úgyhogy új kifogást kell találnom, hogy miért fogok megint Lengyelországba menni legközelebb :) Talán lehetne az az új vezérfonal, hogy minden városban utazzak a nagy klasszikussal, a Konstal "N" típusával:
Szilézia és Łódź már megvolt korábban ebből a szempontból, és most Szczecin is sorra került! Ez az 1954-es gyártású példány ráadásul egyirányú volt, egyoldali ajtókkal - ilyet még nem láttam belülről.
A tujázás nagy részét - fotózás és videózás helyett - az ablakon kifelé bámulva töltöttem, de amikor az Odera partjára értünk, mégis kattogtatnom kellett párat. Dunánál nagyobb vízet leginkább csak a Földközi-tengernél látott emberként jópofának tűnik, hogy bár Szczecin légvonalban is legalább 60 kilométerre van a tengertől, ez nem akadályozza meg abban, hogy tengeri kikötőváros legyen. Ráadásul éppen valamilyen katonai ünnep volt, ezért két hadihajó is horgonyzott a rakpart mellett. Mondjuk az egyik egy vontató volt, ami nem tudom, mennyire számít harciasnak, de az biztos, hogy haditengerészeti festése volt. Aki ért a hajókhoz és/vagy a haditengerészethez, nyugodtan fűzze hozzá a magáét!
A másik hadihajó a Toruń nevű aknatelepítő-partraszállító volt. Laikusként úgy gondolom, hogy ez a vége lehet az aknatelepítő rész, ...
... ez pedig a partraszállító. Így utólag sajnálom, hogy nem volt időnk felmenni rá, szívesen megnéztem volna közelebbről. Ha sima villamosról látjuk, valószínűleg le is szálltunk volna, de a noszi nem állt meg a megállókban.
Végül ott állt a part mellett a Nawigator XXI nevű kutatóhajó is, szerintem nem a katonai kiállítás részeként, hanem csak úgy, mivel a helyi tengerészeti akadémia tulajdona. Bár elég magas építésű mondjuk a "Hapci" átkelőhöz képest, még ez hasonlított a legjobban a Dunán látható vízijárművekre :)
Ez megy most