Egy fórumban mutatta valaki ezt a csatornát, régi óbudai tömegközlekedéses videókkal. Közülük szerintem ez a legérdekesebb - a Tim Boric-féle indexkép ne tévesszen meg senkit, sok percnyi (számomra eddig ismeretlen) mozgókép van a kattintás mögött:
Szerény nyomott véleményem szerint irtózatos baklövés volt a sínek felszedése az akkor még Korvin Ottó utca névre hallgató útvonalon! Tudom, a békási, szentendrei autósok biztos másképp gondolják, de ha meglenne ez a vonal, a Budai Fonódó tökéletesen ellátná a környék tömegközlekedését, amit ma szó szerint féloldalasan tud, hiszen csak a terület egyik szélén, a Bécsi úton járnak tuják. A videón egyébként nem csak 11-est láthatunk, hanem 33-assal is utazunk, át a még keskeny Árpád hídon. Érdemes megfigyelni a pályaállapotokat, már ha egyátalán állapotnak lehet nevezni őket! Ezek a felvételek valószínűleg a híd átépítése miatti szüneteltetés előtt, '81 januárjában készültek, feltehetőleg ekkor már nem akartak karbantartásra költeni.
Stuka a Tímár utca kereszteződésében Dieter Kubisch fotóján
Egyébként évekig laktam a Flórián tér közelében, és rendszeresen azt láttam, hogy nem önmagában a helyi forgalom miatt volt dugó, hanem mert az Árpád hídra felkanyarodó sáv visszadugította a Pacsirtamező utcát. Néha egészen a Batthyány térig, uuuutáltam is a 86-os buszt akkoriban - emiatt rakták be egy idő után a Kiscelli utcai buszmegállót az út közepére, hogy legalább az ne akadjon el teljesen. A szűkület problémája egyébként befelé jövet eleve kb. feloldhatatlan: jön 3 sáv a Szentendrein, jön 3 az Árpád hídról, rákanyarodhatnak a Vörösváriról is egyen, aztán az egész rámegy 3, majd 2(+1 busz) sávra. Az amfiteátrumnál aztán jön még 2 jobbról, és mindez megy tovább kettőn. Sose értettem, hogy anno hogyan bírták ignorálni ezeket a keresztmetszeteket! Amikor csak öt Zsiguli, három Trabant és két IFA volt a fantáziarajzokon, akkor biztosan jól néztek ki az ezer sávos utak, csakhogy a nyolcvanas évek elején már nagyobb volt ennél a forgalom. A magyarázat persze valószínűleg az lehet, hogy valós megoldás (szélesített alsó rakpart? szélesített Árpád fejedelem útja? a Pacsirtamező és a déli Lajos utca nyugati oldalának elbontása utáni szélesítés?) helyett a legolcsóbb az volt, hogy egyszerűen odadobták a sínek helyét is teljesen a közútnak.
Ez megy most