Az 56-os az egyetlen vonal, ahonnét konkrét emlékem van arról, hogy acélvázas villamossal utazunk, úgyhogy ha a (szintén acélvázas) 2624-es arrafele jár, nekem ott kell lennem. A 2624-esnek ugyan eggyel kevesebb oldalablaka van, mint az annak idején a vonalra jellemző 1000-eseknek, de mivel konkrétan tudható, hogy a 2624 is járt itt, nekem így is megfelel:
Nem volt nálam a felső fotó, és mobilon megkeresni se volt időm, mert eredetileg a kereszteződésben fotóztam, és a tüdőmet kiköpve futottam ide előre, hogy még indulás előtt ideérjek, ehhez képest szerintem egész jól jól sikerült ez a régen-most képpár. Persze egyszer jó lenne a konkrét 1000-essel is menni egyet, de az a kocsi legjobb tudomásom szerint üzemképtelenül áll a szentendrei múzeumban. Addig is azt a rozsdás oszlopot eltüntethetnék, teljesen tönkreteszi a szép régi megállókunyhó látványát!
Ennek a villamosnak azért kellett hazajönnie Amszterdamból, hogy csinálhassak egy ilyen fotót a Nagyhídnál :) Június közepén néhány hónapra lezárják a vonalat, hogy felújítsák, ami elkopott rajta, illetve alkalmassá tegyék CAF-ok közlekedtetésére, utána lehetne a megnyitó ünnepség attrakciója ez a járgány, csak pótkocsival!
Flikk-flakk a Völgy utcában. Itt már megkezdték a felsővezeték-tartók cseréjét, úgyhogy lassan eltűnnek a még megmaradt szegecselt oszlopok, és lesznek helyettük tök ugyanúgy kinézők, csak hegesztve.
A végállomás előtti sikán mellé is felmásztam. Itt már rettentő lassan mennek a villamosok. A probléma egy részén talán javítanak a felújításkor (csak remélem), de alapvetően látszik, hogy ezt a műtárgyat százhuszonakárhány éve keskenyebb járművekhez építették, mint amilyenek ma közlekednek itt - a képen láthatók is mindenféle találkozással kapcsolatos figyelmeztető táblák. Ugyanakkor komolyan hozzányúlni csak a vonalvezetés módosításával lehetne, ha az egész hegyoldalt megbolygatnák, az erdőbe belevágnának, stb, szóval ez a pár kanyar soha nem lesz gyorsulási versenyek helyszíne, és ez nem is baj.
Ez megy most