Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) balaton (152) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (55) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (552) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (141) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1068) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (6) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (15) konstal (8) körtér (8) közlekedés (438) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (68) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (437) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (940) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (19) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ingavonatok Dél-Budán

2024.06.13. 06:00 :: Hamster

2012/13-ban már rég itt voltak a piros festésű Flirtök, de még mindig elég sok V43 + vezérlőkocsis ingavonat járta a 40a és 30a vonalakat. Néhányat meg is örökítettem közülük várható eltűnésükre készülve. A videón szerintem látszik, hogy ezek a vonatok mennyivel kevésbé voltak dinamikusak, mint a svájci motorvonatok: a minőségi ugrás nem csak az alacsonyabb padló és a légkondi formájában jelentkezett, hanem hogy az új szerelvények jobban gyorsultak és lassultak, ezáltal csökkenthető volt a menetidő.

10 komment

Címkék: budapest közlekedés videó szili vasút csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4918420883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem cserélném el a Flirteket a régi hugyos bhv-ra, mert az csendes, jól gyorsul és jól fékez mindezt klímás utastérrel.
Ugyanakkor a bhv kényelmes ülése mindennél jobb alvást tett lehetővé. :)
@cserepfalva: "a bhv kényelmes ülése"
Azért az se volt olyan jó, ha négyen ültek a boxban, plusz melegben az ember odasült. Ha nincsenek szemben, akkor a Bzmot is tök jó, több ezer kilométert aludtam rajtuk :) Évente kétszer poén a régi Bhv (monsjuk nekem a régi ablakos Bh-k hiányoznak), de minden nap használni elég lehangoló lehetett. Ami azért érdekes, mert az NSZK-s silberlingek se voltak orient expressz luxuskocsik, valahogy mégis komfortosabb volt rajtuk utazni.
A peronmagasság + lépcső + ostoba utaseloszlás generálja a késést.

Amúgy ezeket a csörömpölő ingavonatokat sose szerettem.
Fú, ez kicsit visszavitt gimibe, pont ebben az időszakban viszonylag rendszeresen vártam/vartuk tesómmal Budatéténynél a vonatot. Nyáreleji melegben mondjuk tényleg nem volt annyira jó, mert a nyitott ablakok mellett nem hallottál semmit és hiába lett ezzel elviselhető légkör, a műbőrüléshez csakazértis hozzárohadt az ember lába. Ősszel meg egy ideig fázott az ember, aztán amikor a Déli tárolón végigmentek és áttolták minden kocsin a kart, onnantól meg gatyarohasztó meleg volt megint, amíg elég hideg nem lett az időjárás a csutkán működő fűtéshez.
Néha mondjuk ténylwg poén meg hangulatos, a vége felé már én is örültem, amikor autósiskolába menet elkaptam egy-egy régi ingavonatot, de csak néha.
@SomiTomi: Az ötvenes évek végén, amikor tervezték, iszonytat szintugrás lehetett a MÁV-nak. Akkoriban sokaknak a boci pullman volt a vasút, jobb esetben a fapad, a Bz kocsik (már hogy nem a studenkaiak, hanem ezek: vasutikocsi.hu/zold/2tengelyes/50552428231-4_Bzx.jpg ), és akkor jött egy nem kályhával fűtött, puha üléses, sok ajtajú cucc. 2010 körülre viszont szegényke picit már kikopott a versenyből ezekkel a képességeivel. Nem igazán értem, hogy miért sírják vissza sokan, az egyetlen ok erre az lehet, hogy gyerekként ilyenekkel mentünk. És ezt úgy írom, hogy kb. minden évben elzarándokolok valahova, ahol lehet ilyennel utazni :)
@Hamster: teljesen igazad van, nem sírom én vissza a BHV-t, pláne mikor MINDIG nyitva hagyták az ajtókat a jövők-menők...
Ugyanakkor jó pár körmöst kiosztanék annak aki megtervezte és jóvàhagyta a használhatatlanul kényelmetlen és zsiráf magasságra épített üléseket a Flirt -en.
Az sem mentség hogy ezek elővárosi...
@cserepfalva: Egy órája utaztam egy órát Flirttel, reggel másfelet Kissssszel (nemtünde, hanem vonat), nem tűnt fel, hogy kényelmetlen lenne. Persze gáz messze közlekedtetni őket, de szerintem nagyon korrektek elővárosba. Ami valamiért nem jött be, az a Talent volt, valahogy nem bírtam elaludni rajta, amikor jöttem haza Győrön át Bécsből. Ellenben ma a Kissssszen tök jól átaludtam a fél utat: Velence után hirtelen Fészkesfehérvár volt, a következő pislogáskor pedig már Balatonvilágos. Pedig az tényleg nem túl nagy vállban az emeleten.
@Hamster: Nyilván, újkorában más volt az összehasonlítási alap, mint hatvan évvel később. A távoli jövőben majd úgyanígy fogunk értetlenkedni, hogy valaki vissza sírja azokat a vénséges Flirt motorvonatokat :)
@cserepfalva: Én azóta is kuncogok kicsit, amikor körbejár a neten egy videó, hogy nyitva maradt menet közben egy vonat ajtaja és úristen. Bezzeg amikor az utasoknak kellett becsukni és ezértt minden bemondás végén külön szóltak, akkor mintha nem lett volna ilyen veszélyes, hogy az átlag vonaton az ajtók fele tárva-nyitva lobog.
@SomiTomi: Mondjuk régen is veszélyes volt, és most is az. Ha ki lehet kényszeríteni, hogy legyen becsukódva, akkor azért legyen már becsukódva.
@SomiTomi: "valaki vissza sírja azokat a vénséges Flirt motorvonatokat"
Tegnap vonattal jöttem haza a Balatonról, nézegettük a V43-ast, hogy hát, ez azért már öreg, jó lenne valami más helyette. Aztán Fehérváron fekvemaradt. Tényleg kellene más helyette. A Flirtöt még ráérünk elsiratni, én a V43-asokat akarom végre utolsó fordáikon fotózni :)
süti beállítások módosítása