A nyolcvanas években gyerekként többször vártam vonatra Agárdon, ahol nem állt meg szinte semmi, viszont kimondottan ijesztőnek tűnt, ahogy elszáguldott a szűk peron mellett a balatoni gyors (vagy egy Szergejes tehervonat). Az akkori száguldást persze idézőjelbe kell tenni, mert ma gyorsabban mennek itt a vonatok, le is kellett keskenyíteni az épületet, hogy meglegyen a megfelelő elsodrási védőtávolság. Ennek ellenére most is rendesen felkavar mindent, amikor átszáguld egy hosszabb szerelvény, mint például a videó elején látható tizenkét kocsis zágrábi IC. A videóhoz magyarázó feliratok is vannak, a "CC" gombbal lehet bekapcsolni őket - már ha nincsenek eleve bekapcsolva:
A zónázóra várva Agárdon
2024.11.01. 06:00 :: Hamster
10 komment
Címkék: közlekedés videó vasút vasútállomás gigant Velencei-tó csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hogyan lehet Nagykanizsa felől értelmesen vonattal eljutni Mariborba?
Milyen vasúti útvonaltervező tud segíteni?
Dettó Schkadming.
Osztrák-szlovén viszonylatban van "országbérlet"?
Bringa mennyire drága?
Előre is köszönöm!
Mondjuk a franciák TGV-jében rövidebb kocsik vannak, 2 hajtófej + 8 kocsi a 200 méter, szóval a kocsik száma kicsit fel van húzva ;-) De a TGV Duplex dupla egységgel, 400 méteres emeletes vonattal, azért eléggé ott van.
PS: Először az ugrott be, hogy a 403-as a Donaldkacsa volt, és csodálkoztam, hogy hol jár még olyan :) Hihetetlen módon nem bírom a sorozatjelzéseket megjegyezni.
Ellenben nagy örömmel láttam, hogy karácsony körül megint lesz közvetlen Bonn - Bécs ICE, így egy átszállás csak Budapestig. Vettem is jegyet. Aztán a DB nem annyira szólt, hogy mégse lesz ilyen vonat, véletlenül vettem észre (a vonat megvan, de Kölnben és Bonnban nem áll meg).
Igazából úgy éreztem, adtam ezzel a jegyvásárlással egy utolsó esélyt a vasútnak.
Csak hát, ha nem vasút, akkor mi? Autóval egyedül ezek hosszú utak. A repülő a legutóbbi utazásomnál mindkét irányban két óra felett késett, és feladott poggyásszal már egy kisebb vagyonba is kerül.
Elegem van az egészből, és leginkább fáj, hogy megint csalódtam, örültem valaminek, amit aztán elvettek tőlem.
Momentán Wien - Linz közt van kizárva a nagysebességű pálya (még az árvíz miatt), ezt december 15-én átadják, de pár napra rá Bonnt zárják ki. Aztán utána jövőre nagyfelújítás Würzburg - Nürnberg, utána Nürnberg - Regensburg, aztán Regensburg - Passau, szerintem évekig max. sporadikusan lesz közvetlen Bonn - Bécs járat. Pedig nagy ajándék ez, amikor éppen jár.
Ez megy most