Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (93) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (8) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (783) budapesti pillanatok (42) buék (9) busz (83) búvár (13) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (263) csehország (54) csehszlovák (33) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (397) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (16) érdekesség (25) erfurt (7) Ernst Plefka (5) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (36) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (16) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (321) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (33) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (10) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) kassa (12) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (842) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (13) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (351) kritika (71) kulfoldi szemmel (90) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (47) les paul (6) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) luzná u rakovníka (5) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (11) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (55) nagypolszki (6) németország (312) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (5) nohab (45) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (76) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (103) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (42) prága (21) programajánló (27) púpos (15) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (129) repülőgép (43) repülőgépek (78) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (23) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (106) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (23) taurus (7) technika (53) technikatörténet (54) tehervonatok (10) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (365) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (67) trolibusz (59) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (313) utcakép (178) uv (37) vár (11) várnegyed (8) város (407) városkép (87) városliget (8) vasút (471) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (760) villamos (681) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (279) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@nyelv-ész: Szerintem semmi különleges nincs a hangjában, pont úgy morog, mint az összes marokcsapágyas motorú régi villamos, csak kicsit többet csúszik meg. Ezeket a dolgokat a rajongók találták ki utólag, amikor próbálták valami fenséges széphez kapcsolni ezt a borzasztó járművet :)

Bejegyzés: A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képein
@Hamster: Meg aztán a hangja... A HÉV Tigrisei sem a sárga-fekete csíkjaikról kapták a nevüket :-)

Bejegyzés: A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képein
@molnibalage: Mivel a szovjet jóvátételi kötelezettség emlékeim szerint valamikor '53 környékén lezárult, ez üzlet volt, már amennyira akkor az lehetett. Kicsit úgy jártak vele, mint az Ikarus a 200-as családdal, hogy már rég mást kellett volna helyette gyártani, de ez stabil buli volt, hát nyomatták. Teljesen hihetetlen, hogy vannak képek az újabbik Ganz metró prototípus gyártásáról, ahol a háttérben látszik, hogy még ilyeneket raknak össze.

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos
@Hamster: És ezt pénzért, KGST "jó" cserealapon, vagy háborús jóvátételként toltunk még a 80-as években is?

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos
@Hamster: Megnyugodtam. Akkor mégsem álmodtam a sínhalmazt...

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos
@Hamster: Áh, kösz, ezekre gondoltam (meg amiket a következő kommentben linkeltél). Sejtettem, hogy marad fenn fénykép ezekről a motorosoknak annyi örömet szerző sínekről.

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos
@Hamster: Lehet, én már csak azzal az idétlen kacsacsőrrel láttam.

Bejegyzés: A 2018-as Múzeumok Éjszakája Ferihegyen
@sako: Szerintem eleinte a Tu-95-ösnek (a.k.a. Tu-20) is üvegezett orrkúpja volt, aztán gondolom odakerült valami komolyabb radar. Az üvegezett orr egyértelműen a katonai múltból jött, de nem jelentett automatikusan bombázócélzó funkciót, egyszerűen csak így szokták meg, hogy a navigátor ott ül, és jó időben akár szabad szemmel is láthatja, hogy jól számolt-e.

Bejegyzés: A 2018-as Múzeumok Éjszakája Ferihegyen
És a szokásos hülyeségem: együléses Multikarcsi még mindig nincs :-)
(Jó, tudom, örüljek annak, ami van. És örülök is nagyon)

Bejegyzés: A 2018-as Múzeumok Éjszakája Ferihegyen
@NAR: A Tu-114-esnek, amelyik ugyancsak utasszállító volt, szintén volt ilyen üvegkúp az orrában. A TU-20-asnak, amelyik a bombázó változata volt - na annak nem volt :-))
Amúgy a Tu-134-ig valamennyi Tupoljev utasszállítónak (104, 114, 124, 134) ilyen üvegorra volt.
(Ha hülyeséget írtam volna, javítsatok ki, nem vagyok szagértő)

Bejegyzés: A 2018-as Múzeumok Éjszakája Ferihegyen
@NAR: Pedig a 134-es nem volt alkalmas bombázásra, soha nem volt bombázó változata. Nem volt bombatere, nem voltak hardpointjai, úgyhogy át se lehetett volna alakítani. Maximum fotózgatni tudott onnan, aki ott ült.

Bejegyzés: A 2018-as Múzeumok Éjszakája Ferihegyen
Az a beüvegezett navigátorülés le sem tagadhatná, hogy a bombázást irányíthatták onnan eredetileg :-)

Bejegyzés: A 2018-as Múzeumok Éjszakája Ferihegyen
@molnibalage: Ott nem is volt, sőt, láttam képet, ahol mintha csak egyetlen nyomtáv jönne az utcából a Ligetbe, amin szovjeteknek gyártott motorvonat halad, szóval az ott széles nyomtáv lehetett. Később talán egy méteres került a belsejébe, de csak ez a kettő volt. Ami viszont oldalt, a körúton át jött ki és csatlakozott a népligeti próbapályához, ott volt minden, mint a búcsúban. Néha még madzagot is tettek fölé, hogy az alexandriai villamos próbázhasson: img.index.hu/imgfrm/2/0/3/5/IMG_0009842035.jpg

Fejes Balázs szépen kimazsolázta az utolsó állapotokat:
villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/ganz/index.html

A ligetben a Vajda mellett futó több nyomtávú vágány "nekiment" a nagyvasútnak, viszont volt ráhajlítása egy erre merőlegesen levő elzártabb pályára:
photos.wikimapia.org/p/00/04/50/13/21_big.jpg
... ami párhuzamos volt a nagyvasúttal, azon még Ganz építésű metró is próbázott:
photos.wikimapia.org/p/00/04/50/13/20_big.jpg
Talán pont egy fentrol.hu-s légifotón meg kisföldalattikat lehet látni rajta. Az Üllői úti vége eredetileg Beszkárt tanpálya volt, egészen a metróépítésig be volt kötve az Üllői úti villamosba.

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos
@Perler Zuárd: A "Ganz" vágányai több nyomtávúak voltak, de a villamossal nem fonódtak, attól biztonságos távolságban futottak. Két kiágazás volt a Ganz-MÁVAG-ból: az egyik a Golgota téren keresztben, aztán az utca oldalán:
villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/ganz/keptar/v06.jpg
a másik a Könyves mellett jött ki a tolópad mellől, ez volt kettőnél több nyomtávú:
villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/ganz/keptar/n07.jpg
a kettő aztán együtt futott a Ligetben. Ezeket a villamos az egykori 20-as hurokvágányával keresztezte:
hampage.hu/kozlekedes/sinekpest2.html#golgota

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos
@molnibalage: Most gyorsabb lenne, mert metrópótlás van, 24 percet ír a Futár arra, ami a villamosnak 14 volt :)

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos
@Hamster: Nekem ezekben az ügyekben Prága a példaképem. Ott is megvannak a metróvonalak, amelyek gyorsan visznek el nagy tömegeket nagy távolságokra, de megőrizték az igen sűrű villamoshálózatot, amellyel pont azokra a helyekre lehet kényelmesen eljutni, ahová a metró nem jár.
Sajnos nálunk kiirtották ezeket a járatokat, ahelyett, hogy ügyesen felhasználták volna, ahogyan a prágaiak.

Bejegyzés: Volt egyszer egy Vajda Péter utcai villamos