-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-
(Lehet ám reklámozni mindenütt, meg belinkelni mindenféle oldalakra, blogokba;)
Ha szépen kéritek, akár még bannert is csinálok hozzá...
Fizika vs. Montecuccoli
2009.02.05. 10:16 :: Hamster
10 komment
Címkék: repülés humor képregény airway
Villanyradiátor
2009.02.04. 02:20 :: Hamster
-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-
(Lehet ám reklámozni mindenütt, meg belinkelni mindenféle oldalakra, blogokba;)
8 komment
Címkék: geek it humor képregény airway nerd
Nagyon hétfő
2009.02.02. 07:26 :: Hamster
-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-
Lehet ám reklámozni mindenütt, meg belinkelni mindenféle oldalakra, blogokba!
7 komment
Címkék: humor képregény hétfő airway
Még hogy a budapesti emberek szívtelenek!
2009.02.01. 11:43 :: Hamster
... hiszen közterületeik többségét, illetve a tömegközlekedési eszközök ülőhelyeit nap mint nap megosztják az otthontalanokkal. Szívják a mosdatlanság és a különféle váladékok szagait, félrehajolnak a levegővel hadakozó kábult mozdulatok elől, hallgatják harákolásaikat és alkoholmámoros átkaikat, félrehúzódnak, amikor végképp nem lehet szerencsétlenek közelében megmaradni.
Más városokban rehabilitációs programokat indítanak, menedékhelyeket építenek. Nálunk nincs erre szükség, hiszen egész Budapest egyetlen boldog hajléktalanszálló. És ez azért praktikus, mert a jelenlegi forint-svájci frank árfolyamot elnézve sajnos nem elképzelhetetlen, hogy növekedni fog az erre rászorulók tábora. És akkor az utcára kerülők ugyanazzal fognak találkozni ott, mint eddig. És ha ez nem is pótolhatja az otthon melegét, a békés álmot, az egészséges életkörülményeket, azt azért nem mondhatjuk többé, hogy a politikusok nem gondolnak az emberekre!
1 komment
Címkék: budapest morgás árnyoldal
Megkülönböztető jelzések: "én kérem dolgozom itt"
2009.01.30. 17:37 :: Hamster
Az Ftk. (Farkastörvénykönyv, teljes nevén 1990 évi DCLXVI. törvény a Budapesti Közállapotokról) egyik közismert része a 13. paragrafus, mely szerint nem lehet tiltott helyen megállni/várakozni, kivéve, ha a gépjárművezető munkaidejében vagyunk. Ennek a szabálynak úrivezetői alkalmazása úgy néz ki, hogy a kocsitulajdonos az úticéljához legközelebbi helyen leb*ssza az autót, bekapcsolja a vészvillogót, majd dolgára indul, vagy megvár valakit, aki épp dolgáról jön. A városi agrár-arisztokrácia igen gyakran él ezzel az eszközzel - gyakorlatilag bármikor, ha éppen fodrásznál vagy videókölcsönzőben van dolga.
A hivatásos verzió különleges ismertetőjele a méltatlankodó hangon előadott "ne rám legyen mérges, én csak dolgozoK itt" című siralom. Az ilyen meg(nem)mozdulás amúgy általában feltűnőbb, mint a civil kategória, mivel jellemzően nagyobb, nehezebben kikerülhető járművek igénybevételével szokták produkálni. Ilyen lehet a hentesboltot reggel fél kilenckor kiszolgáló hűtőkocsi, ami a Nagykörút szűkebb részeit, konkrétan egy villamosmegálló és a járda közti szélességet csökkenti felére, úgy, hogy a villamosmegálló miatt még kikerülni sem lehet rendesen. Kivéve persze az emberfeletti lényeknek (miniszterek, államtitkárok, DT-s rendszámúak, fekete terepjárósok, ültetett pirosmetál Suzukisok, stb), a síneken. A nem-emberfeletti-emberek (emberfeletti lények alatti lények) pedig állnak a rakodás okozta torlódásban: a Nagykörúttól bedugul a Széna tér, a Széna tértől bedugul a Szilágyi Erzsébet fasor, a Szilágyi Erzsébet fasortól bedugul a Hűvösvölgyi út, az egyszeri nagykovácsi lakos meg egyszercsak azt veszi észre, hogy nem tud kiállni a kertjéből, mert odáig ér a sor.
Ugyancsak ide tartoznak a nagyobb építkezések négytengelyes földszállító teherautói, melyek vezetői úgy gondolják, hogy ha a vezetőfülke kívül van mások útvonalán, akkor akár ott is hagyhatják gépesített sárkányukat. Mint ma például a Fővám téren, az aluljáró/metróépítkezésnél, aholis a teherautó csak a villamosvezető többszöri csengetése és rimánkodása után volt hajlandó arrébbgurulni. Itt persze nyilván a villamosvezető volt hibás - miért nem kerülte ki!
PS: Egyébként gyönyörűek még az imént említett négytengelyes földszállítók közül azok, melyeken a sárga villogón (ami azért hasznos) túl még egy jókora "üzemzavarelhárítás" felirat is van. Csak azt nem tudom, milyen üzemzavar az, amihez egy rakás ekkora kapacitású dömper kell folyamatosan :)
18 komment
Címkék: budapest morgás árnyoldal farkastörvénykönyv
Elnézést kell kérjek, hogy megint romlott a forint
2009.01.29. 22:10 :: Hamster
Mértékadó londoni körök ugyanis megneszelték, hogy komolyan elgondolkoztam az elmúlt hetekben közel nullára csökkentett kóla-fogyasztásomnak köszönhetően megnövekedett (forint)vagyonom euróra való konvertálásán. Nevezett körökhöz tartozó elemzők biztosra vették, hogy ilyen mértékű euróvásárlás egyrészt erősíti az eurót, másrészt a magyar tőkepiac többi jelentős szereplője is automatikusan követne, (mint mindig), ezért elkezdték kivonni tőkéjüket az országból, helyette nagy mennyiségű összeurópai devizát felvásárolva.
A hasonló esetek ismétlődését megelőzendő igyekszem visszaszokni a kólára.
5 komment
Címkék: világgazdaság agyhúgykő
Műrepülés
2009.01.28. 07:46 :: Hamster
A műrepülés elemeit az Aresti-katalógus írja le. Minden persze abban sincs benne - már csak azért sem, mert a hatvanas évek óta, amikor nevezett mű készült, a technika sokat fejlődött:
-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-
Lehet ám reklámozni mindenütt, meg belinkelni mindenféle oldalakra, blogokba!
Szólj hozzá!
Címkék: repülés humor képregény műrepülés airway
Születésnap
2009.01.26. 16:49 :: Hamster
-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-
Lehet ám reklámozni mindenütt, meg belinkelni mindenféle oldalakra, blogokba!
4 komment
Címkék: humor képregény airway
Gellérthegy: kő a város szívében
2009.01.25. 21:27 :: Hamster
Eredetileg csak ezt a panorámafotót akartam betenni ide, annak örömére, hogy tegnap végre sikerült napsütésben elkapnom a várost:
Aztán az jutott eszembe, hogy kit érdekel Prága, kit érdekel Párizs, ha fél óra alatt ilyen panorámához lehet jutni itthon? :) Szerintem a budapestieknek gyakrabban fel kellene járniuk ide, a Gellért-hegyre. Odaállni a korláthoz, és forralt bort kortyolgatva gyönyörködni a látványban. Szó szerint felülemelkedni a mindennapi problémákon. Mert lehet, hogy az a gyakori szürkeség a levegőben nem is szmog, hanem a mi gondolataink.
Az más kérdés, hogy enyhén szánalmas, ahogy a környezettudatos átlagpolgár feljut ide. Autóval és turistabusszal fel lehet menni majdnem a Citadella előtti sorompóig (baloldali kép), ahol van egy parkoló. Sőt, bizonyos turistabuszok majdnem a Citadella előttig felpöföghetnek, hogy aztán a fűtés/klíma üzemeltetéséhez tovább pöfögjenek egyhelyben (jobboldalt). Aki viszont saját tulajdonú belsőégés nélkül jön, annak nehezebb a dolga: a 27-es vonalon közlekedő, Ikarus 405 típusú guruló rezonancia- és füstgenerátorok ugyanis csak a Búsuló Juhász nevű vendéglátóipari egységhez másznak fel. Ahonnan konkrétan egyátalán nem látni a Citadellát. A bizonytalanabb gyalogbékákat szerencsére segítik a ki tudja mikor és mi célból odafestett nyilak a járdán, melyek a helyes irányt mutatják (lásd lent baloldalt).
Felemelő dolog ám úgy kutyagolni felfelé, hogy közben néha az orrunk alá füstöl egy-egy félig telt turistabusz! Tudom, hogy már régóta nem megy körbe a 27-es busz a Citadella körül, és talán tényleg van ennek valami statikai oka is (nem bírja el a támfal a BKV-t, vagy valami ilyesmi), de azt nem értem, hogy miért kell ennyire hülye helyen lennie a zárójelben a Citadella nevét is viselő megállónak. Szerintem meg se próbáltak más fordulási lehetőséget kitalálni a BKV-s buszoknak. Vagy a helyiek száműzték őket fentről? A szakadt kék Ikarusok kipufogófüstje rosszabb, mint a szakadt nem-BKV Ikarusoké? Végülis mindegy, gyalogolni egészséges.
A Cidadellát most kihagynám, az előtte felállítótt szuvenírárus-bódésort se kritizálnám, hiszen Magyarországon nincs turistalátványosság matrjoska és faragott sakkészlet nélkül. A Szabadság-szobrot körbeölelő, kaviccsal felszórt térséget körülfogó korlát (jobboldali kép) viszont új volt nekem. A képen annyira nem látszik, de ez a neorégi fémszerkezet szerintem egyátalán nem illik ide. Na mindegy, örüljünk, hogy egyátalán megvan még az Óriás Sörnyitó (már hogy a pálmafaágat tartó nőalak szobra), és nem vitte el a rendszerváltás. Most még tisztességgel körbe is korlátolták, nehogy véletlenül lemásszon a talapzatáról, és a mélybe vesse magát?
Mivel nem vagyok turista, nagyvonalúan túlteszem magam azon, hogy ez a hely nem nekem van kitalálva. Mint már írtam, a panoráma, plusz a hideg ellen fogyasztott forralt bor ennél sokkal több kellemetlenséget is el tudna velem feledtetni. És amúgy is csak most jön az a rész, amit évente párszor mindenkinek meg kellene tenni: legyalogolni a Szent Gellért térig (kevésbé lusták fordítva is csinálhatják). Bármilyen töredezett is az aszfalt, bármennyire is hiányosak az utcabútorok, bármennyire is kopárak a fák így, télvízkor, ez a séta maga a megnyugvás!
Ma már nem csinálnak ilyesmit, hogy egy hegyoldalt telepakolnak andalgásra csábító utacskákkal, kilátóplatformokkal, úgy, hogy nem kérnek belépti díjat érte, hogy sehol nincs útközben koncesszióba kiadott gyorsbüfé. De ez már itt van nekünk. És ahogy az ember ereszkedik lefelé, újabb és újabb szemszögből láthatja a várost - amit innen nézve szerintem csak a legelvetemültebbek bírhatnak szívből utálni...
Ez megy most