Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (157) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (329) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (146) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (944) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A berlini városháza

2012.09.20. 17:00 :: Hamster

Két képet mutatnék egyik kedvenc berlini épületemről, ami eddig valahogy kimaradt a fotóséták során. A berlini városházáról van szó, vagy ahogy emlegetni szokták, a Vörös Városházáról. A névnek nincs politikai felhangja, csupán arról van szó, hogy teljes egészében vörös téglával van borítva:

RR__3415.JPG

A teljes háztömbnyi épületet 1861 és 69 közt építették, a középkori régi városháza helyett. Előképe a téglagótika jegyében épült (bár később barokkosított) thorni városháza volt (Thorn ma Toruń, Lengyelország része), a tornyot pedig a laoni székesegyház ihlette. A második világháborúban megsérült épületet az ötvenes években állították helyre; kis túlzással a környéken nem maradt régi ház állva, ezt viszont reprezentatívan megtartották - az immár kettévágott Berlin keleti oldalának városi tanácsa és polgármestere számára (nyugat-berlini városházaként a schönebergi funkcionált). 1991 óta aztán újfent egész Berlint innen igazgatják. Perpillanat metróépítést megelőző ásatások folynak előtte, de így is elég látványosan néz ki:

RR__3418.JPG

Egyébként ahogy ott álltam a szeles berlini éjszakában az épület előtt, az jutott eszembe, hogy mennyire hiányzik Budapestről egy amolyan városházás városháza. Mert ugyan van egy öreg laktanya, ami eredetileg hadirokkant-gondozónak épült, és aminek a háború után megmaradt felében vannak mindenféle irodák, plusz van a kétségtelenül szép Új Városháza (melynek létezéséről a budapestiek 70%-a szerintem nem is tud) a Váci utcában, ahol a Közgyűlés szokott volt lenni (ha jól tévedek, egy ideje visszatértek a régi városházára, hogy ne kelljen ingáznia a hivatalnokoknak), de az is csak egy szűk utcában álló sorépület, nincs jelenléte, nem is lehet igazán átlátni még a homlokzatát se. Tudom, hogy volt régen egy "valódi", tornyos városháza, ami az (eredeti) Erzsébet-híd építésekor tűnt el, de az is csak egy középvárosi méretű és minőségű valami volt, nem világvárosi (talán ezért is tudták olyan könnyen lebontani annak idején, hatalmas tiltakozások nélkül). Egyszerűen nincs egy központi, szimbolikus épület Budapesten - bár néha úgy érzem, ez önmagában is azt jelzi, hogy bajok vannak ezzel a várossal... Namármost bajok Berlinben is vannak (egyrészt a pénz fogyása, másrészt a városszövetben keletkezetett hatalmas lyukak), de a városházuk eléggé lenyűgöző a maga visszafogott, téglaborítású módján is.

41 komment · 1 trackback

Címkék: berlin németország képek

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr614790106

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Berlin-darabkák 2016.02.16. 22:04:54

A meglehetősen méretesre sikeredett "Fal-bejáró trilógia" utolsó része után most egy könnyedebb, apropó és tanulság nélküli képmutogatással térnék vissza Berlinre, mert még mindig nem adtam ki magamból mindent :) Még évekkel ezelőtt írtam a Vörös Vá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tök egyetértek, Budapestnek kéne egy városi léptékű térre néző városi léptékű városháza. Mondjuk eléggé adná magát, hogy a mostani épületből hiányzó darabot megépítve csinálni egy főfrontot a Károly körút felé a Madách térrel szemben.
@Comandante en Jefe: "Mondjuk eléggé adná magát, hogy a mostani épületből hiányzó darabot megépítve csinálni egy főfrontot a Károly körút felé a Madách térrel szemben."

Egyetértek, de szvsz nem valami modern ráépítés kéne, hanem az épület nyugati részével szinkronban levő.
fentről nappal is szép....
valóban nem tudom hol van a Városháza.
tényleg hiányzó elem.
"Tudom, hogy volt régen egy "valódi", tornyos városháza, ami az (eredeti) Erzsébet-híd építésekor tűnt el, de az is csak egy középvárosi méretű és minőségű valami volt, nem világvárosi (talán ezért is tudták olyan könnyen lebontani annak idején, hatalmas tiltakozások nélkül)."
Amikor az a városháza épült, az akkori város mérete is töredéke volt a mainak.

@Rocko-:
Kiskörút, a Madách-házzal szemben van a "hátulja". A mostani Fővárosi Önkormányzat épülete. Bár ahogy Hamster írja, eredetileg az sem erre a célra épült.
Vannak telintélyes épületek Bp-n. Több is. Egyik sem alkalmas városházának.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És akkor ez hogy viszonyul ahhoz, amit írtam? Mert szerintem semmi köze hozzá :)
@gyvy: "Amikor az a városháza épült, az akkori város mérete is töredéke volt a mainak."
Nyilván, és nyilván ezért nem volt botrány, hisztéria és a megmaradás kibalhézása. Csak azért kicsit fura, hogy azóta se lett helyette jobb.
@Hamster:
Talán mert az akkori városvezetés nem tartott kiemelt fontosságúnak egy ilyen presztízsberuházást. Arról nem beszélve, addigra a belváros gyak. beépült, arculata kialakult, nem tudom, hol lett volna hely egy városháza méretű épületnek? Valahogy anélkül is meg tudták oldani a város fejlesztését, üzemeltetését.
@gyvy: Akkoriban még annyi helyen lehetett volna építkezni... Ma azt mondanám, a jelenleg hajléktalanpark és nagy büd9s (sajnos tényleg az) Köztársaság tér (tudom, már nem az a neve) lenne elég nagy ahhoz, hogy egy megfelelő épület érvényesülhessen rajta, plusz nemsokára (?) metrókapcsolata is lesz, nem kell a belvárosi zsákutcákba bemenni parkolót keresve, stb. fellendülhetne az a környék, és a főváros is jelezhetné, hogy más is belefér már a központ kifejezésbe, mint ami a régi városfalon belül volt. Noch dazu a képviselők/hivatalnokok jó példát mutatva járhatnának közgyűlni ismét az Új Városházára, négyes metróval ;)

Persze én is úgy gondolom, hogy perpillanat nincs erre pénze a városnak, azért valamikor majd csak kellene egy olyan épület, ami alkalmasabb adminisztrációs, közigazgatási és reprezentációs feladatokra, mint egy félig lerombolt XVIII. századi ispotály.
Életem egyik nagy élménye kapcsolódik ehhez az épülethez: amikor pár éve jártam Berlinben, természetesen megnéztük kívülről. Ahogy kell, körbejárkáltuk... majd óvatosan, szinte félénken megkérdeztük a biztonsági őrtől, hogy nem okozna-e túl nagy gondot, ha benéznénk az előtérig. Szinte máig dereng az őr furcsálló tekintete... már a kérdést sem nagyon értette (lazán bemehetett bárki). Mintha a "középület" szónak arrafelé egy kicsit más értelme lenne?...
a városháza a város nagyságának és önállóságának jelképe. Bp nagy, de nem önálló vagy független.
@Rocko-: A hely véleményes, és az épület erősen függ a helytől, pont ezért nem van Egeraat, Norman Foster, Zaha Hadid lenne a választott tervezőm (Finta, Siklós Mária és Virág Csaba alapból kizárva, túl sok lehetőséget kaptak már Pesten, és némelyikük esetében az egy is túl sok). De mondjuk Calatravának adnék egy esélyt, bár vele inkább hidat, csarnokot meg ilyesmit kell terveztetni, abban zseniális (szvsz). Tőlem lehetnénk egyszerűek, és lehetne tömegileg, formailag a régi egytornyosra hajazó valamit építeni modernben, de még némi vicces historizálás is érdekes lehetne (csak nem a Nemzeti Írógéphajó, akarommondani Színház stílusában). Vagy valaki kitalálhatna valami tök mást. Nem vagyok építész, csak azt tudom megmondani, hogy amit elém tesznek, az tetszik vagy nem tetszik :)
@Rókakígyó: "Bp nagy, de nem önálló vagy független"
Első körben magától, a darabjaitól lehetne független, aztán a fő pénzkérési forrástól, úgyhogy ki is találtam egy szimbolista épületet: 23 kisebb tömb, kicsit randomban elhelyezve, az egyik magasabb, a másik szélesebb, a közepén pedig egy kupolás huszonnegyedik épület :)
@==T==:
Hát pedig szerintem ha valahova, akkor oda igen jól be lehetne passzintani egy korszerű cuccost is. A hátsó traktushoz funkcionálisan kell illeszkednie, látványra kevésbé. Egyszerűen nincs olyan nézet, amin a kettő együtt szerepelne, kivéve a leendő udvar, de millió példa van arra, hogy jól össze lehet passzintani. Sokkal fontosabb viszont, hogy a Madách-házakkal milyen összhangot ad majd a Károly-krt. másik térfalaként.
Szerintem ebbe belefér a modern is, meg az enyhén retró is, de nem kéne úgy csinálni, mintha XVIII. század lenne... a Madách-házak is abszolút modernnek készültek, egy nagyvárosi boulevard szegélyére.
Szóval szvsz. sok jó megoldás van, nyerjen a jobbik.

Csak sajnos Hamsternek igaza van, a gond az egésszel az, hogy ez fővárosi pénzből most nem megy, magántőkéből meg pláza lesz (a legutóbbi fellángolásra emlékszünk?), az meg nem hiányzik oda...
@Hamster: @Rocko-:
Budapest jelenlegi helyzetében talán nem egy új városháza építése a legfontosabb most. Ismerve a jelenlegi beruházások (állami-önkormányzati) lebonyolítását, a teszem 100 forintból jó minőségben kivitelezhető épületet megcsinálnák 300-ért, pocsékul.
Amikor a régi városházát lebontották, akkor működött egy intézmény. Fővárosi Közmunkák Tanácsának hívták, és a (szakmai) alapon meghozott döntéseik ellen nem volt apelláta, egyetlen kerületi polgármesternek, vagy elöljárónak (nem tudom, akkor hogy hívták őket, vagy volt-e ilyen poszt) sem volt belepofázási joga.

Épp csak megemlítem, Baden-Württemberg tartományi parlamentje is egy tök jellegtelen, 45' után épült, fém-üveg épület. Háború után olyat tudtak építeni, ellenben azóta is vígan elülésezgetnek benne, valahogy megfelelőnek tartják, nem akarnak helyette újat...
@gyvy: persze hogy nem eze a legfontosabb, amolyan feltételesen kérdezem.
elvégre gondolatban bármennyi pénzt elkölthetünk, csak az ízlésünk szab határt.
na, erre a határra, ízlésre vagyok kíváncsi. ;)
@Rocko-:
Hát... Egy dolog biztos: a jelenlegi általános közízléstelenség határtalan. :D
@gyvy: "Budapest jelenlegi helyzetében talán nem egy új városháza építése a legfontosabb most. "

Ezt írtam is, nem?
@Comandante en Jefe: "Hát pedig szerintem ha valahova, akkor oda igen jól be lehetne passzintani egy korszerű cuccost is."
Az a baj, hogy abból a helyből nem lesz énekes halott. Én jobban örülnék, ha a Madách térből lenne egy viszonylag szimmetrikus városi tér, de ehhez a meglevő városházába is belebontanék, még akkor is, ha gyakorlatilag a környék egyik legrégebbi épületéről van szó. Szóval valahogy lezárnám a Invalidusok Házát, azaz mintha fele méretben teljes lenne, a maradékra pedig kisebb újat tennék, akár szimmetrikusan rímelve a "Madách-házra".
@Hamster:

Szerintem az a hely (a Körút felőli oldal) tök jó. A város valódi központjában van, a környék teresedései egyre reprezentatívabbak, és annyi a hely, mint a szemét. A Madách teret most fogják rendberakni, és az a hely megadja a megfelelő rálátást, sőt, igazából kiált azért, hogy a kapuval szemben legyen valami a mostani pusztulat helyett. Kell egy kis bátorság a dologhoz mindenképp.

A szimmetriát szvsz. nem kell túlzásba vinni. A térfal legyen teljes, lehet szimmetrikus, és lehetne valami olyan homlokzat a túloldalon, ami rímel a térre meg a kapura. Egyébként a teljes beugró párját meg lehetne csinálni bontás nélkül, van annyi hely. Csak kérdés, hogy tényleg fontos-e a homlokzathoz? Meg hogy amögött mi van, az nem hiszem, hogy annyit számít. És ha tovább bontasz, hogy a Madách sétány folytatását kialakítsd, akkor ott leszünk, hogy oké, az "új" szárny ment a levesbe (nem kár érte), de pont belerohantál a régi középső szárny végébe...
@Rocko-:

Ha megszalad az agyam, akkor a Martinovics térre (Bp közepe) egy ultramodernet, mely épületben helyet kapna a Bp történelmét bemutató múzeum is.
@Comandante en Jefe: Igazából ne központi helyen legyen a városháza, hanem elérhető helyen. Hagyományosan, a középkorban meg pláne, ez a piacteret jelentette, de ma már kevés városnak van a főterén piac. Szóval nem baj, ha másutt van, ahol több hely van, szabadabban lehet játszani a területtel/térrel/terekkel, plusz emiatt az egész válhat egy újabb látványossággá, ahová elmennek az emberek. A Madách tér meg maradhat Madách tér. Csak az a pusztulat hajléktalanelfekvő szűnjön már meg - az első időben, amikor lebontották a romokat, jópofának tűnt, most meg amikor nincs valami fesztivál, akkor hajléktalanok alszanak egy parkoló kerítésének tövében, baromira nagyvárosi dolog...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: De oda alig lehet bejutni, és ne is legyen oda autóforgalom. Bár eleve NAGYON GÁZ, hogy a városháza területének egyik legfontosabb funkciója, hogy parkoló legyen az udvarán, ahol a hivatalnokok parkolhatnak a saját autóikkal. Ennyire azért csak nem olcsó a belváros... SZVSZ járjanak szépen tömegközlekedéssel, ha meg az büdös nekik, akkor gondoskodjanak arról, hogy olyan tömegközlekedés legyen, hogy nekik is megfeleljen.
@Hamster:
Jogos, én voltam a bamba. :)
Na és hogy tetszett a Berlini városháza - elvégre arról szólt a post, arról vannak képek... :)
@Rianna: Bent nem jártam, ez vasárnap este tízkor vagy inkább tizenegykor volt. Ha akkor bemegyek körülnézni, lehet, hogy a hiradóba is belekerülök :)
@Hamster: Nem is neked szólt a hozzászólás, hanem az előttem szólóknak... Mindenki csak a Budapesti városházára reagált :(
Milyen sötétek a képek! :-)Jók.
Hát nincs frekventált városházánk mint Stockholmnak vagy Berlinnek. Vagy Bécsnek. De van hegytetőre épült neogót templomunk, Lánchidunk, vízparti Parlamentünk. Ne legyünk telhetetlenek. A Madách térre néző tervezőiroda jó alap ehhez, de talán még tud várni.
@Hamster:
Pillanatnyilag nem ugrik be nekem olyan hely a városban, ami elérhetőbb lenne, mint valami a Deák tértől 150m-re. Meg hogy ezt a Köztársaság teres javaslatod után írod le...:)
(új poszt?)

@Rianna: áá, ez mindig ilyen. érdekes dolgokról beszélünk, ha a poszt az, akkor arról, ha a posztból kiindulva más, akkor arról. :)
@Hamster: Az akart lenni.

Ne nyugodj! Posztolj! (Vonatosat-villamososoat-siklóvasutasat-elveszett sineset!!!!!!!)

.

.

Tényleg nem állt szándékomban megbántani téged!!!!
@Hamster: a 23 tömb közt legyen ócska fészertől újgazdag tornyos villáig minden. a kupolás pedig természetesen magyarország legmagasabb épületének indul, de félúton elfogy a lé, és a kupola helyén fagerendára erősített fekete fólia csattog a szélben :)
süti beállítások módosítása