Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Kilátás a Hackerbrückéről

2014.07.12. 04:00 :: Hamster

A félreértések elkerülése végett szögezzük le, hogy ez a bejegyzés nem számítástechnikáról fog szólni ;) A "Hacker" szó németül ugyan vincellért jelent, a müncheni főpályaudvar előtere fölött húzódó híd azonban egy közeli sörfőzde miatt kapta ezt a nevet, a középkor óta működő létesítmény cégérében ugyanis két fejsze ("Hacken") volt látható.

IMG_5873.JPG

A magamfajta hídmániásnak már maga az átkelő is érdekes: az a fajta ívhíd, amihez hasonlóból Magyarországon eleve nem volt sok, és az a kevés is jobbára eltűnt. Amúgy 1890 és 94 közt építette a MAN, és aki utazott már S-Bahnnal Münchenben, szinte biztos, hogy hallotta a nevét, mert keleti irányba haladva alatta van az utolsó felszíni megálló a belváros előtt - ráadásul egy ideje itt működik a központi buszpályaudvar is. Másfajta turistáknak: ezen a hídon megy át az ember az S-Bahntól az Oktoberfest helyszíne felé ;)

IMG_5844.JPG

Az egyik legközelebbi látványosság a pályaudvar irányítótornya, ami nem túl szép, viszont tényleg elég irányítótorony-szerű. 1964-ben létesítették, közel 300 váltót, és 400-valahány jelzőt kezelnek innen. És itt kezdődik az, ami miatt érdemes ide jönni: az odafent dolgozók munkájának eredményét ugyanis kíválóan figyelemmel lehet kísérni a járdáról. Csak érzékeltetésképpen:

Hackerbruckerol_kicsi.jpg

Amit itt látunk, az a pályaudvar ki- és bejáratának a háromnegyede. És nem csak dísznek van a sok sín, hanem tényleg szinte mindig kígyózik rajtuk valami - és a kígyózást szó szerint lehet érteni, mert nem mindig lehet egyenes úton elérni a 32 peronos vágány mindegyikét. Ráadásul sokszor több vonat is mozog egyszerre, néha csak egy-két vágány távolságban egymástól, ez néha elég látványosan néz ki!

A fentebbi felvételek huszonöt percen belül készültek egy napos vasárnap délután, és elég jó keresztmetszetét mutatják a pályaudvar forgalmának. A leglátványosabb persze a gőzmozdony, de vannak itt regionális és nagysebességű távolsági motorvonatok, villany- és dízelmozdonyok is - ráadásul nem mindent videóztam le, mert néha fotózni is kellett :)

11 komment · 1 trackback

Címkék: közlekedés videó híd németország képek vasút münchen panoráma pályaudvar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr716441493

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A müncheni főpályaudvar 2015.12.15. 00:47:49

A múltkor láttuk a müncheni Hauptbahnhof előtere fölött húzódó Hackerbrückét, úgyhogy itt az ideje, hogy magát a pályaudvart is megnézzük! Persze igazából nem tudom, hogyan lehetne egy képen megmutatni ezt az üzemet, egyszerűen nem fogja be az objek...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Ez is FLIRT, csak más mint a MÁV-os" - ha jól olvastam...
Nem lehetne ezeket a képfeliratokat egy kis sötét háttérrel megtámogatni?
Szép, én mindig is szerettem pályaudvari mozgásokat figyelni, bár szerintem a fejpályaudvarok ilyen szempontból érdekesebbek tudnak lenni, mert rendszeres a tolatás. Érdekes, hogy néhol úgy keresztezi egymást két vágány, hogy nincs átjárás köztük (átszelés van angol- vagy bázeli váltó helyett), bár nyilván azért, mert nincs is rá szükség.
A Déli fölött a márvány utcai* híd hasonló dolog (persze kisebb), arról mindkét irányba elég jól látni, és szinte az összes mozgás átmegy alatta előbb-utóbb :-)

*szégyen-gyalázat, de sosem tudom, ezt kis- vagy nagybetűvel kell írni :S
A müncheni Hauptbahnhofot szerintem minden magyar ismeri.
Emlékszem, anyukámnak hosszan kellett magyarázni, hogy az a kéttornyú templom nem zsinagóga, bármennyire is hasonlít a pesti, Dohány utcai zsinagógára. Aztán látta, hogy Bajorországban a hagymakupolás templomok épp olyan gyakoriak, mint Oroszországban :)
"Ez is FLIRT, csak más mint a MÁV-os"

Mivel az egy Flirt 3-as.
Hamster, miért fájdítod permanensen a szívemet ezzel a számtalan NSZK-s képes bejegyzéssel? Lehet, hogy brutál randa az az irányító torony, de Európa egyik, ha ?nem a? legnagyobb forgalmú pályaudvarának forgalmát irányítja az NSZK-tól immár 60-70 éve megszokott profizmussal és ez a lényeg! A vége az lesz, hogy megint disszidálok, de most már véglegesen!! Tényleg ez egy másvilág! Aki már élt -vagy épp mostanság él- kint, az érti, megvan neki, miről is beszélek... És most ne említsük a holnapi VB döntőt.
@Sir Gombóc: Az oké, hogy milyen Flirt :)
Én csak a T. Bloggert figyelmeztetném, hogy az adott videoklip felirata itt annyira beleolvadt a háttérbe (azaz a képbe), hogy alig lehetett elolvasni.
@Sir Gombóc: Tudom. Változtat ez azon, amit írtam?
@Oxy: Van rajta sötét háttér, egy kis drop shadow. Fekete négyszögeket azért nem fogok alátenni, az még annál is hülyébben nézne ki, mint amikor sárga betűvel próbálkoztam :)
@Trónkövetelő: "Bajorországban a hagymakupolás templomok épp olyan gyakoriak, mint Oroszországban"
Azért másfajta hagyma, de tény, hogy gyerekkoromban nekem is furcsa volt :)
@KissGecihuszár: Persze, hogy tökmindegy, hogy ronda a torony, de azért amennyire olvastam, elöregedőben van a technológiája is, mert az is az építés idejéből, a hatvanas évekből származik. Szegények biztos nem látták a Nyugati hasonló létesítményét. A Keletiben viszont tizenéve láttam a monitoros-számítógépes "irányítót", ehhez képest még évekig úgy megállt minden vonat a bejáratnál, mintha nem tudták volna, hogy hova tegyék. Illetve lehet, hogy tényleg nem tudták - és ma se tudják, mert nem képesek előre kiírni az indulásokat se, pedig a vonatok nagy százaléka tuti, hogy minden nap ugyanakkor, ugyanoda megy, szóval lehetne kottát írni hozzájuk. De nem, inkább feszült várakozás a lépcsőnél, aztán össznépi rohanás :(
@Hamster: Látod, elb@szunk 100MRD-t a 30A vonal totális felújítására, oszt mégis ez lesz immár permanensen ismétlődve, nyáron az ilyenkor legfontosabb vonalon...
www.facebook.com/vekehu?hc_location=timeline
Sajnos, úgy tűnik; nem megy ez a vasútasdi nekünk...
süti beállítások módosítása