A múltkor láttuk a müncheni Hauptbahnhof előtere fölött húzódó Hackerbrückét, úgyhogy itt az ideje, hogy magát a pályaudvart is megnézzük!
Persze igazából nem tudom, hogyan lehetne egy képen megmutatni ezt az üzemet, egyszerűen nem fogja be az objektív: a főcsarnokban 16 vágány van, ettől jobbra és balra pedig egy-egy szabadtéri szárnyban még 6, illetve 10. Plusz a föld alatt további 2 az S-Bahnnak - a pályaudvart három oldalról körbevevő villamossíneket, illetve a két metrómegállót bele se próbálom számolni... Szóval elég sok hengerelt acél van beépítve a környékbe, és jellemzően nem azért, hogy ott rozsdásodjon!
Nem észbontóan modern létesítményről van szó, mint Berlinben (a mai állomás az ötvenes-hatvanas években épült, a világháborúban elpusztult régi helyett), nem is olyan klasszikusról, mint a lipcsei, de minden puritán funkcionalizmusa ellenére elvan a gyerek, ha hagyják van mit nézni. Mégiscsak ez Németország legforgalmasabb pályaudvara, napi 450 ezer utassal és nyolcszázvalahány vonatmozgással (az S-Bahnt nem számolva)!
Ráadásul nem csak a Deutsche Bahn vonatai indulnak innen, hanem néhány magánvasúti társaságé is, többek közt az alex Taurus (183-as sorozat) vontatta hagyományos szerelvényei, a BOB Integraljai, és a Meridian (bár azt hiszem, ez csak a BOB egy márkaneve) FLIRT-jei. Plusz vannak "hagyományos" dízeles vonatok is, nem csak motorkocsik - némelyik két (csatolt) mozdonnyal jár!
A vonatindulások előtti félórákat a nézelődés mellett kamera-gombnyomogatással töltöttem, ennek eredménye látható itt fent: dolgát végezve távozó tolatómozdony, magában kijáró "Vasaló", vonatra ráálló Taurus (tudom... 183-as), éppen megérkező dupla 218-as, induló villamos- és dízel motorvonatok, és egy dízeles inga - a különböző ICE-ket most kihagytam, a szépséges 103-ast meg a múltkor már mutattam :)
Ez megy most