Az április végi kassai vasúti parádéra igyekvő, majd ott fellépő gőzmozdonyt már bemutattam, de persze nem csak azt akartuk elcsípni, ha már egyszer útra keltünk. A kétnapos rendezvény során több régi járművel is lehetett utazni - illetve a mi esetünkben több régi járművet is lehetett menet közben fotózni.
Az első régiséget nem Abaúj-Torna vármegye egykori székhelye körül kaptuk el, hanem még Pozsonyban: a régi festésű Bardotka különvonati kocsikat vitt Kassára, illetve a felénk is ismert Gorilla prototípusát. Sajnos valamiért nem vittem magammal az állványt a fotóhelyre, így videón csak korlátozottan sikerült elcsípnem, Pozsony-Szőlőhegy megálló peronjának végén egy kőre lerakott kamerával.
Vasárnap már felkészültebben vártam a "Hurvínek" becenevű kéttengelyes motorkocsit, mely gyártója, a Vagonka Studénka révén valahol a mi Bzmotjaink őse. Sajnos a motor hangját nem nagyon lehetett hallani, pedig biztosan járt, mert majdnem telefüstölte a ruzsini víztározó völgyét :)
Számomra a legérdekesebb a "Békapofa" becenevű, EM 475.1 (ma 451-es) sorozatú villamos motorvonat volt, melyet Újhelyről visszafele tartva kaptunk el. Ez az ötvenes évek végén tervezett, majd '64-től '68-ig sorozatgyártott típus 55 centis peronok mellett már akkor alacsonypadlós beszállást és utasteret biztosított:
Von ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, Link
Persze a forgóvázak és a kocsivégek fölött magaspadlós, de így is évtizedekkel megelőzte a korát, hisz a mai elővárosi motorvonatok nagy része is hasonló kialakítással épül. Prágában többször láttam ilyen szerelvényeket, de valahogy sose fotóztam le; most végre ez is megtörtént, bár nem kimondottan elővárosi környezetben :)
Egy röpke snitt erejéig a kassai gyermekvasút által üzemeltetett "Bzmot" (igazából 810+011+810 sorozatú) szerelvény is látható - én azt se tudtam eddig, hogy ilyen van, hiszen az említett vasút keskeny nyomtávú.
Ez megy most