Legutóbb valahol ott hagytuk abba, hogy a Nohab a Garam mentén felküzdötte magát a Körömöci-hegységbe, mi pedig bottal ütöttük a nyomát. Ruttkán láttuk legközelebb, a fűtőház területén, egy rakás még öregebb vas társaságában:
Míg a múltkori kassai parádén "csak" két gőzös képviselte a vasúti vontatás leglátványosabb műfaját, itt rögtön öt gépet is láthattunk: a helyi érdekeltségű 433.023, 475.196, 486.007 és 556.036 pályaszámúakat, illetve a 310.23-at Strasshofból.
A fordítókorong túloldalán a dízelek sorakoztak: két Bardotka, egy Szergej, illetve egy "Csörgő-hangú" 466-os. Sajnos némán-hidegen ácsorogtak ott, pedig egy kis dízelrotyogást kibírtam volna! Ahogy látható, akárcsak Kassán, itt se vitték túlzásba az elkerítést, ráadásul fel is lehetett mászni a gépekre (egy részük ráadásul még nyitva is volt;).
A 770/771-es, "Dongó" becenevű sorozatból - a széles nyomtávú ЧМЭ3-ast is beleszámolva - több mint 8000 készült, úgyhogy valószínűleg ez a világ egyik legnagyobb példányszámban épült mozdonya - és végre egyet közelről is meg tudtam nézni! A kétnapos rendezvény gyereknap néven futott, én ennek megfelelően visszamentem gyerekbe: majdnem mindenre fel kellett másznom.
Persze Búvár is volt, több kivitelben és festésben. Ez itt a képen valamilyen retró akció keretében kaphatta kinézetét, mert a gép korábban a jelenleg aktuális flottafestést viselte. Öröm lehet itt vasútfotósnak lenni: mindig van valami változás, nem csak mindenütt az egyenszíneket látni!
Újdonsült kedvencem a 131-es sorozat: a képen nem két összetolt mozdonyt, hanem egyetlen kétszekciósat látunk: az egykori Kassa-Oderbergi Vasút itt áthaladó vonalán ilyenek húzzák-tolják a nehezebb tehervonatokat. Alapvetően szét lehetne választani őket, de mivel mindkét félnek csak egyik irányba van vezetőfülkéje, együtt érdemes használni őket :)
Videóztam, ami a csövön kifért, gyakran azt se tudva, éppen hova fordítsam az objektívet (lásd a videót). És bónuszként még az osztrákok hazafele induló gőzösét is elcsíptük!
Ez megy most