Már megint későn kezdenek el gondolkozni a jövőn. Konkrétan akkor, amikor a Nyugatiban pár vágányt már kifelé ásnak a földből, hiszen úgyis átalakítások lesznek, mert jön a Kormányzati Kilenced:
"Egy MSZP-s bizottsági tag tartózkodása miatt elutasította a fővárosi önkormányzat szakbizottsága a a szabályozási keretterv módosítását, ami elengedhetetlen a kormányzati negyed megépítéséhez. A képviselők nehezményezték, hogy fontos kérdésekre nem kaptak választ. [...] Ughy Attila a bizottság fideszes elnöke azzal indokolta az elutasítást, hogy az általuk feltett, döntően a közlekedéssel összefüggő kérdésekre a tervezők képviselői nem tudtak válaszolni. [...] Ughy kifejtette, hogy válasz nélkül maradtak az olyan kérdések, hogy mi lesz a pályaudvar Eiffel-csarnokával, hol, milyen villamosközlekedési változások lennének." / Index /
Gondolom a tervezők meglepődtek, hogy egyátalán kérdeztek tőlük valamit, pláne közlekedésit. Mert ebben a városban a közlekedés tipikusan "olyan izé" téma, mint a koldusok meg a hajléktalanok. A közlekedés majd lesz valahogy, majd kitalálnak valamit, az emberek meg majd megszokják. Aktuális példa:
"Nehéz lesz autó nélkül megközelíteni Budapest legnagyobb bevásárlóközpontját: a két metróállomás között található plázához egy félóránként járó busszal és a zsúfolt Kerepesi úton közlekedő egyetlen trolival lehet eljutni." / Index /
Felépítik a város legnagyobb plázáját, és nem gondoskodnak tömegközlekedésről. Mert hát ők drága hely lesznek, és az ő prémium kategóriájú vevőik úgyis kocsival jönnek. Mind a 2800 parkolóhelyre, az amúgy sem éppen üres Kerepesi úton. Ha meg a másik irányból jön valaki, akkor a Rákóczin. A lokális és fővárosi önkormányzók meg csak nézik az egészet, és lehet, hogy eszükbe se jut, hogy ha már odaadják a mindenki tulajdonát valakinek, akkor kérjenek érte cserébe valamit "a mindenkinek".
De nem baj, valami majd lesz, mi meg megszokjuk. Végülis minél több ilyen nagy beruházást csinálnak meg közlekedési és környezeti koncepciók nélkül (koncepciót mondtam, nem azt, hogy az építtető bedob ötletnek egy magasvasutat a legközelebbi csomópont és a 3D mozi közé, közbenső megállóval a MekDoneldsznél, mert ez az ő érdeke lenne - a kérdés, hogy Budapestnek érdeke-e egy újabb pláza, ráadásul pont ott), annál rövidebb kell kibírnunk a kialakuló helyzetet, hiszen annál hamarabb fog elvinni minket a dugóban állva az idegbaj, vagy a levegőt szívva a tüdőrák.
Ez megy most