Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szörnyek ellen sztrájkolt a szakszervezet?

2007.11.21. 22:52 :: Hamster

Azt hittem, már semmin se tudok meglepődni a sztrájkhistória különböző stációi után, de mégis sikerült, amikor rákattintottam a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetéknek weboldalára (www.vdszsz.hu). Ott ugyanis így nézett ki a november 21-i történések összefoglalója:

"Véget ért az orkok és csapataink hatórás összecsapása."

Aki nem tudja, mi az az ork, annak itt van a magyar Wikipédia szószedete:

"Az orkot mint démont, illetve az alvilág egy lényét jelentő szót élesztette újjá J. R. R. Tolkien a Középföldéről szóló történeteinek egy fajaként, melyek leggyakrabban a gonosz erők katonáiként szerepelnek." / hu.wikipedia.org /

Szóval szerintük mitológiai harcról van szó, ahol ők a jók, és aki nem ért egyet velük, az a rossz - hacsak nem arról van szó, hogy valaki meghekkelte a szakszervezet hivatalos weboldalát, mert szerző tényleg nincs odaírva (ugyanakkor az írást le nem szedték, sőt, bővítették a nap folyamán). Ha esetleg mégis leszednék ezen sorok olvasásáig, a Megint Állunk Vazza blog egy jó részét idézi.

Csak engem rémít meg, hogy az elektromechanikus kijelzőtáblájába a sztrájk szót is beprogramozták? Ennyire gyakran használt kijelzés lesz?

De leckét kapunk szolidaritásból is. Mert ugye mindenkinek szolidárisnak kell(ene) lennie velük, mert ők nemes ügyért harcolnak. De ez csak egy irányba kell, hogy működjön, ugyanis a sztrájk végi lezáró üzenetben nincs semmi arról, hogy "elnézést kérünk attól, akinek nehézséget okoztunk" vagy "köszönjük a megértést". Van viszont öndícséret:

"A VDSzSz Szolidaritás gratulál a november 21-i sztrájkban tevékenyen részt vevő vasutasoknak – szakszervezeti tagságtól és munkakörüktől függetlenül. Gratulálunk mindenkinek, aki élt alkotmányos jogával, és a mai hatórás sztrájkban megmutatta: nem jó irányba mennek a dolgok. Gratulálunk mindazoknak, akik készek voltak felvállalni a sztrájk során a munkáltató részéről érkező atrocitásokat is, annak érdekében, hogy követeléseink valódiságát és helyességét alátámasszák." / még mindig vdszsz.hu /

Szép ömlengés; legfeljebb a Megasztár című tévés tehetségkutató műsor zsűrijétől szoktunk ennyi szépet és magasztalót hallani egyszerre. Az utasoknak nem gratulálnak, pedig lehet, hogy ők több áldozatot hoztak az ügyért, legfeljebb nem kimondottan önkéntesen. Persze ez a szakszervezet oldala, szakszervezeti közleménnyel, miért szólnának ott holmi utasokhoz? Amúgy is, már az oldal legalján le van írva, hogy mi is az utas:

"Az utas: Jellemzője, hogy A-ból B-be szeretne eljutni, és ezért még hajlandó fizetni is. Ma elsősorban a kötöttpályás helyváltoztató mozgásra elszánt lényeket értjük alatta. A MÁV, a MÁV Cargó és a MÁV Start vezető beosztású orkjainak a még elégséges szolgáltatások tárgyalásain tanúsított hozzáállása miatt (tudniillik, hogy nem jött létre megállapodás) ma (is), ők is szívni fognak. " / még mindig vdszsz.hu /

Tehát csak lényeg: az utasok csak úgy vannak, és most szívni fognak. És csakis más hibájából. Ennyi.

Plakát a Keletiben, november 21-én: akkor most mégis a mellékvonalakért sztrájkoltak?

Hogy tulajdonképpen az egész nyamvadt vasút az utasért lenne, főleg a mellékvonalak, és így aztán részben a sztrájk is, az nyilván elkerülte a figyelmüket. A vasút igenis azért van, hogy a vasutasok vasutasként dolgozhassanak. Kevesebbet, mint eddig, de ugyanannyi helyen, és persze több pénzért.

Egyébként komolyan érdekelne, hogy hány valódi (piacon élő) munkáltató tolerálná azt, ha a munkavállalói így írnának róla:

"Az Ork (munkáltatói jogkörgyakorlónak szereti becézni magát): emberszerű lény, a wikipedia szerint szájukból jókora szemfogak merednek ki. Az orkokat gonosz, kegyetlen és vérszomjas lényeknek tartják. Életelemük a harc, ők sorakoznak fel csapatainkkal szemben." / még mindig vdszsz.hu /

Persze ezzel az egésszel kapcsolatban egy dolog idegesít a legjobban: hogy a bezárhatatlan vonalakat és a kirúghatatlan "anti-orkistákat" mi fizetjük. Épp ma hívta fel ugyanis a figyelmemet az Index vasutas fórumán valaki arra, hogy nagyságrendileg mennyi veszteségpótlást (figyelem: veszteségpótlást, tehát az árkiegészítésen,stb-n felül) kap a MÁV évente:

"Azt írja a ma megjelent Magyar Közlekedés, hogy: "A közlekedési cégek veszteségkiegyenlítésére az idei 103 milliárd forint után jövőre 135,5 milliárd forintot fordítanak, az utóbbi összegből 8 milliárd forintot kapnak a Volánok."" / emv nick hozzászólása /

Szóval a 135 milliárdból 8-at kapnak a Volánok, de ki kapja a többit? Egy jó részét biztosan a MÁV. Különösen ha meggondolom, mit olvastam legutóbb a Magyar Közlekedés weboldalán:

"A vasúttársaság tehát idén év végéig mintegy 160 milliárd forinttal több pénzhez jut a költségvetésből, mint az elmúlt években. Ez azonban nem véletlen: a MÁV vesztesége az utóbbi években rohamosan nőtt. Míg 2002-ben az év végi elszámoláskor ez a tétel 22 milliárd forint volt, 2005 végén már megközelítette a 80, tavaly pedig meghaladta a 104 milliárd forintot. A MÁV hitelállománya a veszteséges működéssel párhuzamosan nőtt: 2005-öt a 200 milliárd forinthoz közelítő hitelállománnyal zárta, ez több mint hétszerese a 2002-es 27 milliárdnak. Tavaly a társaság tovább növelte adósságát: felvett 55 milliárd forint hitelt, illetve bankkölcsönből finanszírozta elővárosijármű-beszerzését. Így az év végére a 2005-ös összeg csaknem dupláját, a 365 milliárd forintot is megközelítette a MÁV hitelállománya – ebből 277 milliárd mögött állami garanciavállalás van." / magyarkozlekedes.hu /

Szóval egyre több pénz megy a MÁV-ba (valaki megírhatná kommentben, hogy az utóbbi 5-10 évben különböző formákban mennyi is), a színvonal nem változik, de vasutast nem lehet elbocsátani, vasutat nem lehet bezárni. És mindezeken túl most már azt is tudjuk, hogy aki mindezért cserébe nem szereti őket, az a mitológiai gonoszt szolgálja.

A fentebb látható, nyilván cseppet sem populista módon demagógizáló plakátról meg majdnem írtam további száz sort, aztán láttam, hogy nem kell, mert Új Péter már megtette:

"Van még egy-két ötletem nemzeti egységet kovácsoló eszmére a sör árának csökkentésétől az adóhivatal megszüntetésén át a labdarúgó-világbajnokság megnyeréséig. Nemzeti egység nem ahhoz kell, hogy bátran, egymásba kapaszkodva ne vállaljunk semmit, a szolidaritás meg nem az, amikor én ugyanúgy nem akarok fizetni, ahogy te sem akarsz. Nekifutunk jó messziről, és átugorjuk a harminc centire tett lécet, hasmánt. Óriási. Jellegzetes politikai abszurd a huszonegyedik századi Magyarországról, ezt már parodizálni sem lehet. Egyébként a szolidaritás fogalmának az is sajátos értelmezése, amelyet a nemzeti kockázatközösség kifejezést áhítatos hangsúllyal kiejtő egybiztósító-rajongók szoktak használni. A szolidaritás elvének semmi köze egy olyan rendszerhez, amelyben az állam mindenkitől elveszi a pénze jó részét, aztán azt szétosztja valami teljesen áttekinthetetlen módszerrel, többnyire persze - ez már valahogy így szokott alakulni minálunk - a legvagyonosabbaknak jut a legtöbb belőle. A szolidaritás önként vállalt közösség, amely értelmezhető adott esetben önkéntes segítségnyújtásként is, de a hangsúly az önkéntességen van mindig. Az egybiztosító-fetisiszták leghazugabb érve az egészségügy piacosítása ellen, hogy a szolidaritás elve sérül. Meg a gazdag akkor jobb ellátást kap, mint a szegény. Miért, most nem azt kap? El tudunk képzelni olyan rendszert, amelyben a gazdag ugyanazt az ellátást kapja, mint a szegény? (Egyébként el tudjuk képzelni: ez a tökéletesen lepusztult, nem működő rendszer.) De hát a gazdag éppen azért gazdag, mert több erőforráshoz képes jutni mindenből. Ez a gazdagság definíciója, drága népi demokratikus barátaim! Akkor döntsük el, hogy ne legyenek gazdagok. Népszavazással, nyilván." / NOL /

De nyilván ő is ork :)

3 komment

Címkék: kritika közlekedés máv sztrájk vasút orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr58237704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Némár!
Ehhez nem mer hozzászólni senki?
Vagy nagy a szolidaritás a sínmániások közt?
Kár hogy nem látják be, hogy ezzel a vasút jövöjét, sőt, félreértelmezett szakszervezetiségükkel magát a szakszervezetet mint intézményt járatják le.



Üdvözlök mindenkit tiszteletel.Valojában ez a hozzászolás nemillene ide--vagy mégis?Gondoltatok e,már arra,menyibe kerül az nekünk,ha 1 kamion a-b be elviszi az árut?Ha azt az árú mennyiséget megszorozzuk 10-el,aköltségeket még mindig megfelezhetjük.Namármost etöl kezdve tisztán látszik menyit lop el a70-es éveket idéző máv vezetés.Irhattam volna más dátumot is(enyire képtelen a változásra)de azota nemvolt a mávnál számottevö fejlesztés.Ja!akor még volt a mávnak saját vasútépitö részlege.Most van meganyi vasútigazgató..de ezt majd máskor.Szóval a kamioncsorda.Amikor eldönget 100al,tönkre zúz csendet-biztonságot-környezetet teszi mindezt azon az úton,ami nem neki nem az ö épült.Mig ugye a máv saját épitésű sineken tisztán STB.Ezek után elgondolkodtató,ki vezeti magyrországot.KB.az emlegetett 70-es évektől.Talán valami olaj multi..?

süti beállítások módosítása