Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bemutatkozik a Sportosabb Gyalogosokért Mozgalom

2007.12.02. 13:36 :: Hamster

Közismert, hogy rossz fizikai kondíciónk a legfőbb oka Európában kirívóan alacsonynak számító várható életkorunknak. Ez ellen több fronton is folyik a harc: a gyerekeket az iskolák összevonásával járó plusz utazásokkal motiválják mozgásra, a nyugdíjasokat pedig tömegdemonstrációk szervezésével (különös tekintettel a vitálkapacitás növelésére alkalmas fütyülésre, illetve a gerinc és a felső végtagok vérkeringését elősegítő transzperens-lobogtatásra). Az autózók megmozgatására sajnos még nincsen akcióprogram, ellenben a gyalogosok ma már egy utcasarkot sem tudnak megtenni komoly mozgáskoordinációs gyakorlatok végrehajtása nélkül. Eleinte a kutyagumik átugrását gondolták eszközül használni ehhez, de aztán rájöttek, hogy a gépjárművek vezetőinek bevonása sokkal komolyabb eredményt tud hozni.

A fentebbi képen a kezdőgyakorlatot láthatjuk: itt egyszerűen ki kell kerülni a zebrán felejtődött autót (a félreértések elkerülése végett a képeken érdemes a gyalogosok jelzőlámpáját nézni, mely mindhárom esetben zöldet mutat). A közlekedési titkosrendészet autósok ezreit képezte ki ilyen gyakorlatok levezénylésére, őket arról lehet felismerni, hogy sötét, lefóliázott ablakú kocsikban ülnek.

A következő lépcsőfokot az jelenti, amikor a zebrán nem statikus akadályt képző gépjárművek vannak, hanem mozgók: a kereszteződésben bennmaradt autók az útjukat keresztező (keresztezni akaró) társaik elől próbálnak elmenekülni. A képen egy újabb kiképzőkocsit is láthatunk (sötét kocsi, fóliázott ablakok), a mögötte látható két gépjármű vezetői ellenben önkéntesek, akik társadalmi munkában fejtik ki kondíciójavító tevékenységüket.

A gyakorlatok csúcsát az akadályfutás jelenti, melynél nagyobb járművekkel blokkolják a gyalogosan átkelni szándéközók útját. A tapasztalatok szerint ennél a gyakorlatnál a korábban a szolnoki zöldsapkásoknál ("green barett") szolgáló ex-kommandósok, és babakocsit toló anyukák érik el a legjobb eredményeket. Képzelhetjük, hogy az egészségügyi kormányzatnak mi pénzbe telhet az erre a célra szolgáló kamionok és teherautók bérlete, de a cél nemes, és a siker egyértelmű: a budapesti gyalogosokat a világ bármelyik problémaövezetébe ledobhatnák, és ott is képesek lennének a túlélésre!

38 komment

Címkék: budapest kritika közlekedés morál

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr90249613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fényképek szinte tetszőleges napszakban készülhettek volna. Hamster, a mai fényképadagot most elég könnyen letudtad; szerintem egyetlen buszra várakozás alatt összejön ennyi tahó. (Egyébként vegyük észre, hogy a második és harmadik képen még a buszok útját is elállták.)
De jó, hogy már nem kell Budapesten közlekedjek, csak ahavonta egyszer-kétszer.
Egyébként az összes ilyen autós dögöljön meg a nevenapján.
és a magyar királyi rendőrség hol van ilyenkor? Itt nyugodt szívvel büntethetnének. Mindjárt lehetne javítani a költségvetés állapotán.
OkoskaTörp: Körülbelül tényleg minden második lámpaváltás így néz ki csúcsforgalomban, ami itt, a Hungária körúton reggel héttől este hétig tart nagyjából...

Egyébként igen, ez valóban a Thököly-Hungária sarok.
Ez is undorító szokás. De ennél is durvább, amikor zöld a lámpa, de én már csak a zebrán tudnék megállni (mert haladni ugye nem lehet), ezért kicsit lemaradok, hogy szabadon hagyjam a zebrát, de ekkor valami paraszt bepofátlankodik oda. Legközelebb, ha tehetem, lefényképezem és beküldöm.
Ajánlom a kettővel ezelőtti bejegyzés kommentárjait.
the_lonewolf: Rendőr itt mit büntet? Az Kresz szempontjából csak kicsit ejnye, hogy beragad valaki a kereszteződésbe. Forgalmi okból, szorri. A rendőr akkor tehetne valamit, ha a kereszteződésben fel lennének festve a ferde sárga csíkok (mint pl. a Nyugatinál), de akkor is mit tegyen? Egy amúgy is teljesen bedugult Hungária körúton a középső sávból állítsa ki a kamiont?
okoskato:rp: a kresz szerint csak akkor lehet kocsival a kereszteződésbe hajtani, ha azt biztonságosan el is lehet hagyni, ergo csak akkor mehetsz be egy kereszteződésbe, ha zöld van és van annyi hely a kereszteződés után, hogy odaférj. ha nincs hely, a zöldnél is meg kell állni bizony.
ezt mi rendszeresen eljátsszuk a hungárián, nem is örülnek ennek a mögöttünk jövők sajnos :(
Szerintem az tahózza le ezeket az autósokat aki rendszeresen közlekedik a belvárosban (minimum naponta többször) és még SOHA nem ragadt be kereszteződésbe. Na ha van ilyen ember, annak kezet csókolok! Ha ez az illető egy 18 méter hosszú nyerges vontatóval közlekedik akkor a lábát is megcsókolom (ugye nem nehéz kitalálni, hogyha a forgalom miatt egy lámpaváltásnál két autó fér át, akkor egy kamion soha nem fog tudni úgy átkelni, hogy ne lógjon be a kereszteződésbe. nyilván ez is a sofőr hibája)! Én mindig kifejezetten ügyelek arra, hogy ne ragadjak be, szinte folyamatosan úton vagyok, ennek ellenére az esetek kb 1%-ban még velem is megesik. 1000%-ra veszem, hogy nem létezik olyan autós (teherautós meg különösen) akivel soha életében nem esett meg ilyesmi, szándékaitól eltérően. Mit várunk akkor attól, aki hetente mondjuk egyszer autóba ül? Kérdés, hogy milyen alapon tahózik itt a fényképész úr, akiről eddigi postjai alapján nehezen tudom elképzelni, hogy túl sok tapasztalattal rendelkezne a vezetés terén. Jónéhány olyan kereszteződés van Budapesten, ami olyan szerencsétlenül van megtervezve (pl: Andrássy-Bajcsy) ahol csúcsforgalomban gyakorlatilag lehetetlen úgy átkelni, hogy az ember ne ragadjon a kereszteződésbe, mivel minden egyes lámpaváltásnál a beömlő keresztforgalom olyan szinten feltölti az adott útszakaszt, hogy mikor az egyik iránynak zöldre vált a lámpa, akkor a másik irányból érkező autók még simán belógnak a kereszteződésbe, vagy épphogy beférnek, viszont te már be fogsz lógni ha bemész és nem egyszer előfordult már velem olyan, hogy simán piros lett mire el tudtam volna indulni. Ezt eljátszottam két lámpaváltásnál, aztán jobb híjján bementem. Mit kellett volna tennem? Ott várni egy órát, hátha változik a helyzet? Nagyon egyszerű a megoldás: a lámpákat kéne normálisan beállítani az aktuális forgalom függvényében, tőlünk nyugatra ezt valamiért meg tudják tenni, nálunk meg marad az anyázás. Igaz, elég primitív dolog mindenért az autósokat anyázni, nem kellene pedig sokat gondolkozni, hogy mi az oka amiért tőlünk nyugatra ritkábbak az ilyen helyzetek (ez kicsit olyan mint a zebrán átengedés: mindenki csak azt veszi észre, hogy külföldön mennyivel előzékenyebbek az autósok, az már kevesebbeknek tűnik fel, hogy ott a zebra többnyire nem egy elkopott halvány festékfolt az úttesten és nem sok olyan kétszer két sávos utat találni, ahol a zebrához ne tartozna lámpa is, mindenki csak addig jut el, hogy "köcsög autósok", mert ennyire fussa, ezt a legegyszerűbb mondani)
Dick Tracy : Peeersze, a lámpák tehetnek róla. Meg állítsák be őket másképp. Gondolom ha meg pont a keresztező útirányon közlekedsz, akkor meg annak legyen beállítva jobban. Mert a közlekedés lámpák azok ilyen Csillagkapuk, hogy a másik irány érintése nélkül át lehet jutni rajtuk, csak nem jól vannak beállítva :-/ Különösen a Hungáriánál, ahol a sor vége a Kolumbusz utca végéig ér ugyanemiatt, és a Mexikói is beáll.

Szóval ismét megtudtuk, hogy erről sem az autósok tehetnek. Nyilván az a bunkókám se, aki rádudál az emberre, ha az nem akar behaladni a kereszteződésbe, amikor azt jól láthatóan nem lehet elhagyni.

És az egésznek nyilván tök sok köze van ahhoz, hogy én mennyit vezetek.

"A kapufa tehet róla, az a rohadt akác!!" (C) Hofi
Januártól ezeket az eseteket legalább egy tanuval kiegészülve, rendszámot is fotózva dokumentáld, és juttasd el bármelyik rendőrkapitányságra valami sablon feljelentéssel kombinálva. Jövőre már rendszám alapján az üzembentartó is felel, így nincs kibúvó ezek alól. Ha nem sajnálod az idődet erre (én nem fogom) akkor ezt javaslom.
Szia Hamster!
Lelkes olvasója vagyok, a blogodnak, és a tömegközlekedésről szóló oldalaidnak. Gondolom, a kellő tapasztalat nélkülözhetetlen bármilyen téma körüljárásához. Tudom, épp eleget ülsz autóba, hiszen kollégáid, barátaid szoktak szállítani, ahogyan már írtad is. Mégis, szívesen biztosítok további tapasztalatszerzési alkalmakat, ha időd, kedved van hozzá és nem félsz kicsit lefárasztani idegrendszered.
Délután öt óra körül szoktam hazaindulni a Kútvölgyi u. 6 szám elől (Pető) Kőbányára. A kislányomat viszem haza az oviból. Bármikor szívesen látlak útitársnak, és kitudlak tenni akármelyik metróállomás közelében, vagy máshól, ami még útba esik. Ha esetleg érdekel emilben pontosítunk.
Kedves Hamster! Az a szerencse, hogy nem vagy nagyon frusztrált, így igazán értelmes eszemecserét lehet veled folytatni. Vicces, hogy soraimat habzó szájjal kiforgattad, miközben épp azt írtam, hogy én különösen figyelek erre, mégis becsúszhat ilyen, de leborulok előtted, te nyilván sokkal jobban tudod, hogy mi az igazság hiszen valószínűleg sokkal többet vezettél mint én.
Azért pár olvasási leckét vehettél volna mielőtt ilyen vehemensen nekem esel csupán azért mert meg merészeltem jegyezni, hogy bizony bizony még a leges legnagyobb jóindulat mellett is be-be csúszhat egy ilyen eset, de te nyilván sokkal-sokkal jobban tudod, hogy ilyen nincs, minden autós SZÁNDÉKOSAN, TUDATOSAN csinálja ezt és különben is MINDEN AUTÓS TETVES BUNKÓ. Nyilván én is az vagyok, hiszen elismertem, hogy az esetek 1%-ban velem is előfordul ez, bár azt írtam, hogy véletlenül, hiszen különösen figyelek erre, de te persze tudod, hogy hazudok, hiszen egy köcsög autós vagyok, nyilván örömömet lelem ebben. Te persze nyilván sokszor ennyi haonsló szituációt éltél át, így felesleges is meghallgatnod mások véleményét (végülis le is írtad, hogy így gondolod, ezzel nem sokat lehet vitázni :))
Érdekes, hogy én életemben nem futottam még össze olyannal aki rámdudált volna ha nem gurultam be a kereszteződésbe (pedig nem tegnap óta vezetek), de te mint gyakorló autóvezető nyilván sokkal autentikusabb vagy ezen a téren is, meg valószínűleg úgyis hazudok erről is, nyilván csak azért nem dudálnak rám, mert én dudálok másokra. Máshogy nem is lehetne, eszemben sincs kibillenteni téged az eltorzult világképedből. :)
Hogy őszinte legyek, ennél azért értelmesebb embernek gondoltalak, dehát tévedni emberi dolog. Érdekes, hogy hörgésedben egyetlen értelmes érvet nem írtál, amivel megcáfoltad volna az általam írottakat. Mivel eddigi megnyilvánulásaidből úgy vélem, hogy nem sűrűn vezetsz autót, ez végülis nem is meglepő, de nyilván úgy gondolod, hogy a tapasztalatot minden esetben helyettesítheti az arc mérete. Végülis én csak átlag 100km-t vezetek egy nap, nyilván fingom sincs a közlekedésről, veled ellentétben persze. Igazad van, ne is foglalkozz mással. Csak azt nem értem, honnan van ekkora önbizalmad, hogy olyasmiről oktass ki valakit, amit az a valaki nap mint nap gyakorol, te meg talán még életedben nem tetted, de nyilván igazad van, miért is kéne érteni ahhoz amiről véleményt írsz, az inteligens emberek úgyis mindig csak egy szemszögből nézik a dolgokat, tehát számodra is tök felesleges, hogy más véleményét is meghallgasd, bőven elég kiröhögnöd.
Leborulok előtted, Ó nagyságos Hamster, minden dolgok tudója!
További jó gyűlölködést és vigyázz, soha ne feledd: Mindent te tudsz jobban mindenkinél, aki mást mond az csak hülye lehet.

Üdvözlettel:
"A gonosz szemét autós, aki az esetek 1%-ban becsúszik a kereszteződésbe." (remélem a legközelebbi ilyen esetemnél lesz nálad fényképezőgép, hogy feljelenthess és elnyerjem a méltó büntetésem. ne aggódj, már csak párszázat kell aludnod)
Dick Tracy : Sajnos ez a kommented tele van olyan részletekkel, amelyek a te véleményedet/elképzelésedet képviselik, nem pedig a valóságot. Például nem habzik a szám, nem írom, hogy minden autós ilyen vagy olyan, nem írtam, hogy hazudtál, stb. Ezen túl tartalmaz még minősítgetéseket, miszerint eltorzult világképem van, hogy hörgök, hogy mekkora az arcom, stb.

Innentől kezdve úgy vélem, nem rajtam múlik, hogy nem lesz értelmes eszmecsere az egészből.
Szerintem olvasd el, hogy te milyen stílusban válaszoltál nekem, aztán esetleg rájössz, hogy én miért úgy reagáltam ahogy. Bocsáss meg ha megbántottam az érzékeny lelked, de a hozzászólásodból sajnos nagyképűség és pökhendiség sugárzott, annak ellenére, hogy én pusztán a tapasztalataimat írtam le, amivel szemben te semmit nem tudtál felhozni, azon kívűl, hogy baromság az égész, igenis az autósok tehetnek mindenről, te tudod, amit én írok az meg vicc. Csak arra nem sikerült rájönnöm, hogy mire alapozod mindezt. Az eltorzult világképed alatt pedig azt értem, hogy a korábbi postjaidat olvasgatva számomra az látszik belőled, hogy a saját véleményeden kívűl az ég világon semi más nem érdekel, (itt a remek példa, ha konkrét tapasztalatokon alapuló tényeket írok, te akkor is jobban tudod, hogy mi a valóság) te eldöntötted magadban, hogy minden autós szándékosan tesz rosszat és ez számomra egy igen eltorzult világképet jelent, hiszen látom a dolog másik oldalát is. A kamionosok meg egy megint másik kategória, akiket ilyen körökben illik fikázni, persze szigorúan anélkül, hogy a nagy hanngal véleményt mondók akárcsak utasként is ültek volna kamionban, nemhogy vezetőként (én az utóbbit is gyakoroltam, nem az ujjamból szoptam a példát)
Alapból baromira nem érdekelne, hogy éppen te, akit nem is ismerek mit gondolsz, de mostmár sokadik helyen olvasok ilyen hozzászólásokat, amiknek az írója büszkén vallja, hogy ő aztán nem közlekedik autóval, de mégis úgy érzi, hogy pontosan tudja, hogy az autósok mit miért csinálnak és ő mostaztán jólmegaszondja a bunkók hadának Ez pedig engem zavar, mivel tudom magamról, hogy szabálytisztelő vagyok, a többi közlekedőt igyekszem segíteni és nem gátolni, de még ennek ellenére is beleszaladhatok ilyen helyzetekbe, egyszerűen azért mert én is ember vagyok. Erre jön valaki, aki a partvonalról itélkezik mind fölöttem, mind a többi autós fölött, anélkül, hogy bármennyi gyakorlati tapasztalata lenne e téren, magától érendőnek veszi, hogy ezek itten mind bunkók és még csak elgondolkozni sem hajlandó ennek ellenkezőjén, azt meg nyilvánvaló baromságnak veszi, hogy a közlekedési morálért nem feltétlenül csak és kizárólag a közlekedők felelősök. Most erre mit kéne mondanom? Objektív szemléletmód?
És sajnos egyre többen vannak így. Megszámolni sem tudnám, hogy egy hét alatt hány gyalogos rohan ál elöttem a piroson keresztül, hányan sétálgatnak bátran az úttesten vagy épp hány olyan bringással hoz össze a sors akinek nem telik legalább egy hátsó lámpára. Nem tudnám megmondani, hogy hánynak az élete múlott azon, hogy én odafigyeltem, de bezzeg ha én 40 centit rálógok a zebrára, mert éppen nem sikerült 100%-ig áthaladni a kereszteződésen, akkor már röpködnek "kurvaanáydköcsögautós" mejgegyzések, mert szegény gyalogosnak 1 méterrel arréb kell mennie.
De nem szaporítom tovább a szót, mert teljesen felesleges ilyen emberekkel vitatkozni. Nyilván neked van igazad, totáls hülyeség lenne a közlekedési lámpákat a forgalomhoz igazítani (más országokban se tudom miért teszik, nyilván hülyék), kizárólag az autósok tehetnek mindenről, akik szándékosan állnak rá a zebrára mert nekik ott jó. Igen, ez egy egészséges világkép, bocsánat mégegyszer.
Egy kis kereszteződésben és zebrán állás a nagy almában.
www.youtube.com/watch?v=VCl4K0Lzeh8
Lehetnénk jobbak mi magyar autósok, de sajnos nem így van. Abban az országban hatalmas tapasztalat gyűlt össze a motorizációval kapcsolatban. Már csak az egyes területekre jellemző hatalmas lakosság és gépkocsi koncentráció miatt is. Nyilván sok minden vezet ide, és sokféle megoldás is létezik, de arrafelé már jó néhány gyógyírt kipróbáltak. Azt hiszem, arra azért rájöttek, hogy az átlag autós (és közlekedő) nem is jobb, és nem is rosszabb különböző helyeken, tehát a megoldást kár lenne egyszerűen morális okokból levezetni.
Dick Tracy! A volán mögött ülve te foglalkozz a rád vonatkozó szabályokkal, a kerékpáros foglalkozzon a rá vonatkozókkal, a gyalogos pedig a rá vonatkozókkal! Az nem ment fel téged semmi alól, hogy esetleg más, máshogyan közlekedve szabálytalan. Vagy egy kamion/dömper sofőrje álljon ugyanígy a szabályokhoz és a te szabálytalankodásaidhoz?

"hiszen elismertem, hogy az esetek 1%-ban velem is előfordul ez" - Attól ez még ugye nem szabályos? Mint ahogy az sem, ha egy előzést befejezendő felmész 90 fölé. Ha peched van, épp ott mérnek a rendőrök. Itt meg ha peched van, valaki lekameráz. Hol a különbség? Hogy Traffipaxból nevetségesen kevés van az országban, fényképezője meg már szinte mindenkinek, tehát kb. három-négy nagyságrenddel nagyobb az esélyed a buktára?
Az első kép jól példáz egy másik jelenséget, amikor is a zebrán ragadt autó azért nem tud elhaladni utat adva a gyalogosoknak, mert közben előtte is vannak emberek. Ha ilyenkor a kedves gyaloglók hátulról próbálnák kerülni az autót hamarabb meg oldódna a fennakadás.

Más, az oktatóm 15 évvel ezelőtt azt mondta: "kétféle gyalogos van, a kaszkadőr, és a kamikáze". Sajnos sok esetben látom bizonyítottnak a véleményét. Nem tudom megérteni miért kell az embernek az élete árán is elérnie azt a buszt/villamost/bármit...

Ráadás: Ajánlom fotózásra az Oktogonnál a Burger king előtti zebrát. A rengeteg ember miatt a kőrútról az Andrássy útra kanyarodo autók közül csak 2-3db bír befordulni, a Nyugatiig tartó dugót okozva a kőrúton. Na, például itt volna szükség forgalomszervezésre....
És továbbra is támogatnám a bringás-jogsit+felelősség biztosítást!
Úgy érzem, nem jól olvastok a sorok közt. Dick Tracy kissé vehemens stílusában a megértés (empátia) oldaláról próbált közelíteni. Végül is megbántottságában (mivel Ő sem kapott az előbb említettből) erős szarkazmusával agyoncsapta a lényeget.
Nem azt mondta, hogy nem hiba behajtani úgy a kereszteződésbe, hogy nem tudod elhagyni. Az egy százaléka sem azt sugallta, hogy ez még belefér. Azt mondta, hogy próbálja elkerülni, és még így sem sikerül mindég. Ezt akarta alátámasztani.
Bárminek a megítélésében fontos szempont a résztvevők szándékának megismerése. Vita nélkül, durva dolog a kanyarodósávon, villamossínen kielőzni a kocsisort, mert nekem mindent szabad. Vagy megállni egy szűk utcában, hogy megakadjon a troli, mert ne siessenek már annyira, amikor én beszólok a szoliba, hogy majd csak holnap jövök. De némileg lecsillapodik az ember, ha azt látja, hogy kézben cipelve hoznak ki egy embert, hogy elvigyék valahova, az egyébként szabálytalanul parkoló autóval. No, ennyi volt a könnyebben (félre)érthető példabeszéd.
Egy autósnak (ha tapasztalt, ha nem) naponta több százszor kell döntést hoznia. Szinte biztos, hogy azok túlnyomó többségénél helyesen választ (kivételek az erkölcstelenebbek, akik nincsenek többen magyar társadalom átlagánál). Sok terület van a társadalmi interakciókban, ahol ennek az aránynak már örülnének.
Walter Melone : Mostanában én is a gaylogosok fotózásán gondolkodom. Ma a Bartókon jártam, és tényleg félelmetes, hogy pirosban nyugodtan lelépnek a villamos és a busz elé, és még meg is sértődnek...
Dick Tracy 2007.12.03. 05:08:12
"akivel soha életében nem esett meg ilyesmi, szándékaitól eltérően."
emlékeim szerint nekem sose sikerült. csak törekedni kell.
"Ott várni egy órát, hátha változik a helyzet?"
nem, azt megvárni, h zölded ÉS helyed legyen. ha dudálnak, hát hadd dudáljanak, ő se fér be. szóval nem a lámpa a hibás. ;)
OkoskaTo:rp: Hát igen, ez is egy előre muató gondolkodásmód, gratulálok hozzá. Hol olvastad amúgy tőlem, hogy felmegyek 90 főlé előzéskor??? Vagy ez ilyen magától értetődő dolog, hogy "nyilván"? Vagy honnan jött ez? Te pedig nyilván a forgalommel szemben szoktál futni az autópályán, erről is vitatkozhatunk, nyilván így van. Csakmert a fél kommented erről szól. Hol írtam, hogy a másik szabálysértése felment engem a szabályok betartása alól? Idézd be légyszives ezt a sort! Egyszerűen arra próbáltam rávilágítani, hogy mindannyian emberek vagyunk és úgy is kéne kezelnünk egymást, elfogadva azt az alapvető tényt, hogy mint emberek hibázhatunk és a hibázás nem a bunkóság szinonímája. Ha én nem kezdek teli szájjal üvölteni minden gyalogosra aki lelép elém, akkor bizony elvárom, hogy a gyalogos is kibirjon ennyit, ez is hozzá tartozik a civilizáltásghoz. Mielőtt megint belemagyaráznál valamit ebbe, hangsúlyozom, hogy konkrétan erről az esetről beszélek és nem azt várom el, hogy mondjuk a gyalogos nyugodtan nézze ahogy áthúznak előtte az autók a piroson, az nyilván egy másik kategória, csak azt mondom, hogy valamilyen szintű toleranciát muszáj gyakorolniuk az embereknek egymással szemben, mert az ész nélküli acsarkodás és a minden apró sérelemért (mert azért azt ne mondd már nekem, hogy ez a világ legnagyobb szabálysértése amit ember elkövethet és épp ezért megbocsáthatatlan bűn ami azonnali megtorlásért kiált. én is gyalogolok, én is ki tudom kerülni ezeket az autókat, sose haltam még bele) kiabálás nem túl értelmes dolog. Az az ember, aki azért fog feljelentéseket tenni, mert 1 métert arréb kellett mennie egy igen jó eséllyel önhibáján kívül a kereszteződésben ragadt autóról (bár ez Hamster számára nyilván elképzelhetetlen, ezek igenis mind szándékosan vannak ott mert bunkók), nos az szerintem saját magáról állít ki szegénységi bizonyítványt. Nyilván az ilyen esetek nagyban javítani fogják majd a közlekedési morált és még véletlenül sem az ellentéteket fogják tovább élezni, akit egy ilyenért feljelent egy gyalogos, az majd biztos rendkívül előzékeny lesz a gyalogosokkal a továbbiakban. De te nyilván soha életedben nem hibáztál még. Kérdezlek téged, te ugye rendszeresen vezetesz autót és úgy írod nekem, hogy 1% ilyen becsúszás sem fordulhat elő, mert te tapasztalatból tudod, hogy ez minden esetben 1000%-osan elkerülhető, minden esetben 1000% százalékosan látható előre, hogy a sor nem fog hirtelen megállni előtted? Ugye így van?
stone : Nagyon nehéz ám empátiát keresni ott, ha valaki azzal indít, hogy állandóan tahózunk meg köcsögautósozunk, miközben nem tesszük :-/ Tévedni emberi jog, mindenki megteszi, de a lámpák beállítgatását emlegetni, hogy azért nincs olyan külföldön, hát, az vicces. Mit állítsanak rajta? Ha hosszabb a zöld, akkor a keresztirány áll többet. Ha hosszabb a sárga, akkor még többen át mennek rajta. Az meg nem megoldás, ha bevezetjük a pirosra váltás előtt villogó zöldet, ha senki nem veszi figyelembe. A piros ugyanis továbbra sem nem azért piros, mert egy szép szín. Ma is mentem át úgy nekem zöld lámpán, hogy keresztben még jött két autó a pirosban. Most akkor ez nem idegesíthet, mert nem szoktam vezetni?

A gond igenis az, hogy ha Svájcban csak megközelítem gyalogosként az út szélét zebra közelében, akkor máris megállnak az autósok, hogy átmenjek. Sőt, az igazi gond, hogy még Romániában is ezt tapasztaltam. Nálunk ellenben elenyésző számban sikerül ilyen tapasztalatot szereznem. Szóval bármennyire nem tetszik, igenis a morállal van valami. Hozzáteszem, hogy nem véletlenül hagytam ki Ausztriát a példából, mert legalábbis Bécsben az autósok erősen "balkanizálódnak", lassan semmivel nem jobb ott, mint Pesten.
Folytatom, mert biztos félreértenek.
Szóval semmi kifogásom az ellen, hogy igenis kényszerítsük ki ennek a szabálynak a betartását. Elfogadható, hogy kamera rendszerekkel és kemény büntetéssel. Biztos, javulást fogunk tapasztalni. De mekkorát? Remélem legalább rentábilis lesz a rendszer. Az elején mindenkép.
Megfontolandó. Afganisztánban, Thaiföldön vagy Dél-Amerika egyes országaiban, lehet(ne) büntetni nagyon keményen a kábítószerrel bármilyen módon kapcsolatba kerülőket, ez nem hoz kielégítő megoldást. Meg kell tanítani halat fogni az ott élő embereket (alternatíva). Ez elengedhetetlen. Persze ettől még a büntetés és a fejlesztés megfelelő aránya hasznos lehet. Mindenesetre, erős büntetés sem tartja vissza, a helyzetet tévesen felmérőket.
stone pit(er): Pontosan ez a helyzet, sajnos valóban nem sikerült jól megfogalmaznom, de örülök, hogy legalább te megértetted, hogy mire akarok kilyukadni! Köszönöm!

Rocko-: Őszintén irigyellek. Bár, hogy igazán őszinte legyek ezt nehezemre esik elhinni, hiszen mint írtam én is erre törekszem, mégis csak 99%-ban sikerül, de lehet, hogy bennem van a hiba, mindenesetre nem szégyellem bevallani, hogy ember vagyok és mint ilyen nem tökéletes. Azt viszont nehezen viselem, ha pusztán ezért bunkónak titulálnak.
"Ott várni egy órát, hátha változik a helyzet?": Itt most azt kell mondanom, hogy te vagy nem voltál még ilyen helyzetben vagy nem értetted amit írtam. Egyrészt mint írtam én még nem tapasztaltam, hogy valaki ilyen helyzetben rámdudált volna, de ez amúgy sem nagyon zavarna, ha én úgy ítélem meg, hogy valahol nem férek át akkor nem fogok bemenni. Viszont ha állok egy kereszteződésben (az általam fentebb említett kereszteződésben ez a jelenet gyakran lejátszódott csúcsidőben, szerencsére ma már ritkábba járok arra) és azt látom, hogy már 3x váltott zöldre majd pirosra a lámpa és mindhárom alkalommal ott kényszerültem maradni a vonal előtt, akkor nem fogom megvárni a 4., 5., 122. lámpaváltást, hiszen ha az előző három alkalommal feltöltötték a kereszteződést a másik irányból jövők, akkor a negyedik alkalommal is fel fogjkák, valószínűleg mindaddig amíg a csúcs tart. Itt pedig szerintem igenis lehetne állítani a lámpán, mert nem hiszem el, hogy a forgalomszervezőknek ez nem tűnik fel, hogy az egyik irány képtelen haladni.
Azt a joker kérdést is feltenném azért, hogy mit csináljon egy kamionos, ha azt látja, hogy egy váltás alatt max 2 db autó tud átmenni, miközben ő 4 autó hosszúságú, tehát ha a zöldnél legelől áll, akkor sem fér át soha? Én már régóta keresem erre a tökéletes megoldást, itt biztos akad olyan aki tudja.
Dick Tracy : "bár ez Hamster számára nyilván elképzelhetetlen" - figyi, amikor engem minősítgetsz, az hol tartozik hozzá a lényegi témához és a toleranciához? Egyébként a személyeskedést tényleg mindenkinek jó lenne visszavennie.

Szerintem (mondom, _szerintem_) ott tévedsz, amikor ezt a beállást csupán néha becsúszó dologként akarod értelmezni. Mert a kormány mögül ennyi látszik, de gyalogosként én meg azt látom, hogy van pár zebra, ahol a forgalmasabb órákban minden gyalogos-zöldnél van legalább egy autó a zebrán. Innentől kezdve ez jelenség, ami igenis veszélyes, illetve komolyan zavaró a gyalogosok számára. Meg amúgy is, a zebra plusz zöld jelzés a gyalogosnak nem opcionálisan zárja ki az autók előfordulását ott, hanem előírás jelleggel.
Látod-látod, nem azt mondtam, hogy Bécsben azért nem akadnak be a kereszteződésben, mert villog a zöld. Ennek semmi köze nincs hozzá. De, ettől függetlenül nem rossz ötlet, mert több időd van dönteni.
A keresztező irányok lámpaváltásának hossza sem befolyásol semmit. Azonban a fő irányok forgalmának valamilyen módon történő követése, elemzése, és a szükséges változtatások megtétele, segít a sorban előtte következő lámpák sorát úgy beállítani, hogy nem enged rájuk hátulról akkora sort, hogy az már kilógjon. Biztos így csinálják. Máshogy az osztrákok is elkövetnék azt a hibát, amit a magyarok.
Hamster: Bocs nyilván félreolvastam az első kommetnben a tahó szót és valószínűleg a post teljes szövegét feélreértelmeztem, holott pontosan arra világítottál rá empátiát kell gyakorolni és még véletelnül sem arra, hogy ezek itten mind a gonoszok. Nem tudom mi van ma velem.
Javaslom, hogy olvass kicsit utána a forgalomszervezés témának, bizony vannak az aktuális forgalomhoz állított lámpák, bármilyen hihetetlen, még Budapesten is (más kérdés, hogy ezeket mennyire sikerül jól beállítani, de azért akad ahol sikerült). Útba épített érzékelőkkel tökéletesen lehet mérni, hogy hány autó halad át egy kereszteződésen és ebből persze azt is meg lehet határozni, hogy a következő szakaszba mennyi fér még be, így ahol a rendszer jól működik, ott még azelőtt pirosra vált a lámpa, hogy az autók a keresztezdősébe ragadnának. Nem nagy ördöngősség amúgy.
Most elmesélem "a zebránál megálló gyalogossal szembeni viselkedés" fejlődéstörténetét.
Mikor elkezdtem vezetni (93-ban) tömegesen fordult elő, hogy megálltam egy többsávos, vagy akár egysávos (2x1) útnál átengedni a gyalogost. Tíz-húsz-harminc autó elment, mire megálltak mellettem, vagy szemben. Már nem vagyok ennyire előzékeny. De állítom, hogy a legudvariasabbak között vagyok az egysávos utakon. Ráadásul egy pozitívum, hogy úgy tapasztalom egyre jobb a szemből érkezők reakciója, és öt-hat autó után már megáll valaki (többsávosnál nem). Nagyon sok helyen vezettem külföldön (Bécs valóban alig jobb Budapestnél) soha nem eset nehezemre alkalmazni a feltétlen udvariasságot. Soha nem éreztem furának vagy veszélyesnek a helyzetet, különös tekintettel a mögöttem érkezőkre. Itthon már kétszer jöttek belém hátulról. Egyszer egy gyalogosnak álltam meg a zebránál, egyszer pedig a vasúti kereszteződésben álltam meg előttem váltó lámpánál. Egyik sem volt erős fékezés. Volt, hogy olyan szívdobogást kaptam, mert az osztott pályás úton átengedett gyalogost majdnem elütötte a mellettem érkező. Több csattanást is láttam, amelyik szintén abból kifolyólag történt, hogy valaki elengedte a gyalogost és a másik ezt nem figyelte. Ez nem helyes így, de a környezet kultúrája hat az emberre előbb vagy utóbb.
Hamster: Én öszintén örülök, hogy szerinted te nem minősítettél engem az első nekem címzett hozzászólásodban így az én minősítésem nyilvánvalóan alaptalan. Sokadjára is elnézést kérek! (és csak halkan jelzem, meg, hogy nyilván a szöveget is félreértettem, egyáltalán nem az jön ki a hozzászólásodból, hogy számodra elképzelhetetlen amit írok)

Szerintem (mondom, _szerintem_) te pedig ott tévedsz, amikor ezt a beállást csak és kizárólag a bunkóság és nemtörődömség számlájára írod, kizárva az általam elmített lehetőséget, hogy nem minden esetben lehet 1000%-osan felmérni, hogy mikor áll meg a sor. És itt nyilván nem azokról írok akik látják, hogy már a kereszteződésben állnak az autók de még bemennek, hanem amikor halad a sor, majd hirtelen megáll, az illető pedig ottragad, ill. amikor valaki pont azért ragad a zebrán, mert nem ment be a kereszteződésbe, viszont a zebra jópár méterrel a kereszteződés előtt volt. Ilyen esetekben pedig szerintem igenis szűklátókörűség egyszerűen az autóst hibáztatni és alapból azt feltételezni, hogy szándékosan került ilyen helyzetbe és nem csak figyelmetlenségből (bár mint mondtam, még a legnagyobb figyelmesség mellett is előfordulhat ilyen, ezt milliónál is több levezetett kilométerre alapozom). Nagy autóval (értsd kamion, busz, stb...) ez a helyzet sokszorosan fennáll.
Mint írtam én is járok gyalog, én is találkozom ilyenekkel gyalogosan, de annak ellenére, hogy nyilvánvalóan nem tartom jónak, nem érzem úgy, hogy valami egetrengető szörnyűség lenne amin ilyen szinten kéne háborognom ahogy te tetted.
Emberek! Ezen szabálytalan helyzetek kezelésére, a világban már kitaláltak módszereket. Az általam említett Egyesült Államok biztosan vannak tapasztalatok erre a témára is, és vannak megoldási ötletek. Nem valószínű, hogy mindegyiket tudnánk alkalmazni, de lehet néhány számunkra is hasznos megoldás. Ha valaki ír ide egy kicsi tanulmányt szívesen átolvasom, és ha logikusnak tűnik, támogatom (nem mintha ez számítana). Az Interneten vannak erről anyagok.
en.wikipedia.org/wiki/Traffic_jam
www.davesgonemental.com/anatomy-of-a-traffic-jam/
stb.
Dick Tracy : Igen, ez az egészben a legviccesebb, hogy az autós se genetikailag autós, hanem néha gyalogos lesz, és vice versa, meg össze és vissza, szóval az ész nélkül egymásra fújásnak tényleg nem sok értelme van :)

Amúgy tanultam én anno közlekedési informatikát, hurokdetektorokat, miegymást, csak igyekszem elfelejteni ;) Viszont a legneuralgikusabb pontoknál az a gond, hogy a forgalom minden lehetséges irányból telített, azaz nincsenek tartalékok a rendszerben, amikkel játszani lehet. Tehát ha a Hungárián az Ajtóssinál van a sor vége, a Thökölyn a Kolombusznál, és ez elkezd a csatlakozó utakora is kihatni, miszerint Mexikói bedugul, Hermináról nem lehet Thökölyre kanyarodni, stb, akkor hiába tudod ezt mérni, nem tudsz előnyt adni. Itt ugyanis infrastukturális hiányosságok vannak, amiket a városszövet miatt nem is feltétlenül tudsz korrigálni (pl. Thökölyn belváros felől a Hungárián a Stadionok felé kanayrodás megakad, az feltartja a buszmegállót, az feltartja a... szóval érted...
Dick Tracy: nem mondtam, h bunkó vagy. ha meg azt magadra veszed, amit Hamster írt, akkor nem bunkó vagy, hanem buta. :) egyértelmű, h nem rólad van szó.
én értem, h te is szeretnél haladni, míg a keesztirányú forgalomtól nem lehet. de én ezt nem írnám a lámpa hibájára. vagyis nem a lámpa tehet arról, h másik sárgán, pirosan átmennek, csak az érdekli őket, h keresztbe ne jöjjön vmi. állíthatják a lámpát hupililára is, ha nem nézik a többiek. a megoldás ott kezdődik, amit csinálsz. ha kell, zöldben is megvárod, amig eltűnik a keresztező forgalom. csak az kell hozzá, h a keresztezők is így gondolkodjanak, és ha látja, h nem fér be, akkor nem megy be. vagy vajon otthon is bebújik az egér lukába? szóval ha már ketten vannak így, akko felszabadul annyi hely, h ne torlódjanak fel a többiek.
kamionos: megvárja, amig szabad lesz a helye. egyébként nincs olyan lámpa, ahol ne férne át 1 kamionos. pedig tudok is kettőt, aminek iszonyat rövid a zöldje. és ha már kamionos: tán a mögötte jövők is felfogják, h nem érdemes bent ragadni. furamód azok akadnak fent a legjobban azon, h bent ragadnak előttük, mint akik ugyanezt megteszik.

stone pit(er) 2007.12.03. 21:58:20
hát sajnos nálunk közlekedési kultúrálatlanság van, azt meg csak büntetéssel lehet nevelni. vagyis lehetne, de nem nagyon teszik a rendőrök.
Szép jó reggelt, morgás nélkült :) Kis olvasnivaló, ha valakinek van kedve hozzá, alapdolgok:
www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_5_6.pdf
Szia Hamster!
Értem én, amit mondani akarsz. Egyszerűen, áteresztőképességéhez képest, jelentősen túlzsúfolt a város (200% vagy még több). Erre már alig találni megoldást. A Hungária körút kereszteződésein rémlem segíteni fog valamit az M0-ás. Túlzott reményeket nem érdemes fűzni hozzá, de pont ez az útszakasz az, ahol ritkulnak majd a kamionok. Valószínűleg Bécs egyik nagy előnye, hogy a tranzit forgalmat nem a "belvároson" kereszt vezeti. Egyébként, az Ő körgyűrűjükön tapasztaltam már nagy torlódásokat. Viszont cserébe, és nagyon helyesen, élhetőbb a belváros mindenkinek.
Ma gondolkodtam néhány megoldáson. Persze, tiszta fikció az egész, de azért leírom. Valamennyi iránynak egyszerre mutatott píros idejének megnövelése, őt másodpercről, húsz másodpercre. A gyalogosok viszont kapnának zöldet ekkor is. Sőt láttam már keresztbe menő zebrákat, például japán fotókon. Igaz ebben az esetben még hosszabb "teljes" piros jelzésre lenne szükség. Lehet, hogy tovább lassítaná a forgalmat, de kevésbé zavarnának a belógó autók. Csak viccnek említem a "'valamennyi autóba GPS-t" elképzelést, és az erre épülő forgalomirányítási rendszert.
átlós zebrát láttam én is, akkor lenen célszerű, ha egy derékszögű háromszögként lehetne használni a zebrát, és közben a háromszöget nemérintő forgalom haladhatna. tehát az átló elhelyezkedésétől függően kis ívben jobbra, vagy kis ívben balra.
süti beállítások módosítása