Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bázel, a zöld és sárga-narancs hegyivillamosok otthona

2009.07.14. 02:29 :: Hamster

Képek és videók egyik kedvenc villamosos városomból, ahol az eddig látott típusok mellett most már a Stadler új "Tango"-ja is felbukkant:

 
 
A bázeli zűrzavar fokozódik
avagy egy tényleg meredek város tujái

10 komment

Címkék: közlekedés utazás képek tömegközlekedés villamos svájc hampage basel

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr141245090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

höhö, élijen, ez illik rá.
de ez a 1,5-es ülés nem tetszik, nem kéne agyonverni aki ezeket kitalálja?
viszont ez a 3 padlószint fura, nálam nem jött át, lerajzolnád ezt metszetben? :)
"hogy ki lehet rendes rugózási utakat és elfordulást alakítani, amitől jó lesz a futás."
értendő, h nem rángat szét a villamos egy szűk kanyarban vagy váltónál? lásd: combino Móricz váltójánál, iszonyatosakat ostorcsapnak sztem a kocsiszekrények, különösen az utolsó.
"Baloldalt: Bázelben a main napig használják a Budapesten már rég elfelejtett "áttáblázós" végállomásozást."
ez jó v rossz? nekem úgy tűnik, mint a 61-es villamos. járt Moszkva térig, most Hűvösvölgyig. át kéne táblázni Móriczon, de minek ha csak a vonal lett hosszabb? v nem ugynaz a szitu?
hampage.hu/kozlekedes/basel2/img_2150.jpg
ennyire bíznak magukban h csak egy hitlerbajusznyi az ütköző? :)))
"az idáig 15-ösként jövő villamos 16-osként megy vissza a másik irányban, az onnan 15-ösként jövő járgány pedig 16-ossá változik."
jajj, csak ezt ne, ezzel most ötletet adsz a hazaiaknak, hogyan duplázzák meg a villamosvonalak számát. 2-es villamosból rögtön 4 vonal lesz.
hampage.hu/kozlekedes/basel2/img_2180.jpg
haha, nem egy 17-es. :)))
@Rocko-: "de ez a 1,5-es ülés nem tetszik"
Ez nagy divat, statisztikában jól néz ki, hogy két ilyen már három utasnak eladható. Sokfele van, pl. a Solaris trolikban, talán a Volvo buszokon, és szerintem is nagy marhaság, de amíg a megrendelők hajlandóak ilyeneket elfogadni, sőt, valószínűleg maguk is szívesen villognak a "plusz" utasmennyiséggel, addig szerintem maradnak.

"nekem úgy tűnik, mint a 61-es villamos. járt Moszkva térig, most Hűvösvölgyig. át kéne táblázni Móriczon, de minek ha csak a vonal lett hosszabb"
Nem csak továbbmegy, hanem ugyanoda megy, csak másfelé, körbe. Inkább az lehetne hasonló, ha a 61-es a Moszkváról elmenne a Móriczig, mint ma, ott áttáblázná magát 6-osra, és úgy menne tovább a Nagykörúton át a Moszkvásra, ahol megint visszaváltozna 61-esre. Persze ez a teljesen más utasmennyiség miatt elég nagy marhaság lenne :)

Pesten annak idején pl. olyan volt (nagyon régen), hogy
18: Dráva utca - Duna-part - Boráros tér - Mester utca - Könyves Kálmán körút - Népliget - számcsere 16-ra - Vajda Péter utca - Orczy tér - Baross utca - Papnövelde, stb - Március 15. tér - Duna-part - Dráva utca
@Hamster: "de amíg a megrendelők hajlandóak ilyeneket elfogadni"
ez jogos, azokat is agyon kéne verni.
"hogy két ilyen már három utasnak eladható."
akkor lennének szívesek ezt gyakorlatban is bemutatni. mert ez így csak 2 utas + sok helypazarlás.
"Nem csak továbbmegy, hanem ugyanoda megy, csak másfelé, körbe."
ez hülyeség - szerintem. marha sok vonal van, ami nem percíz 100%-osan ugyanarra megy A végállomásból B-be, mint B-bôl A-ba, mégis ugyanaz a vonal neve. a 6-61 meg körjárat (eltekintve az utasmennyiségtôl).
18-16: ezt este megnézem térképen, vagy azon a vilamosos oldalon, tudod, ahol vannak az ellopott sintérek. ja nem, elveszett sínek.
vagy megvesztt színek. sose tudom, valamelyik jó, osszátok be magatoknak. ( :) )
@Rocko-: "ez hülyeség "
Hogy a csudába lenne az? Vizualizáld először a térképen, D5-ös kocka:
www.mybasel.ch/files/liniennetz_2008_a3.def.pdf
Mindkettő felmegy egy hegytetőre, egyik erről, másik arról. A hülye megoldás az lenne, ha középen mindkettőnek lenne hurokvágánya, hogy a kocsik visszaforduljanak, és visszamenjenek ugyanarra, mint amerről felmásztak. Ezek ugyanis egyirányú járgányok, a végállomás meg a Törökvész út, azaz nem egy helyben bővelkedő valami. Mivel a vágányok összeérnek, senki nem fordul vissza sehova, hanem továbbmegy a szembejövő kocsi visszafordulása "helyett" - számot cserélnek.

A 6-61 meg pont azért nem tud triviális körjárat lenni, mert _nagyon_ különbözik az utasterhelésük. Nem megoldhatatlan probléma, de amíg a Nagykörúton megy a budai és pesti É-D forgalom olyan nagy része, aminek amúgy semmi keresnivalója sincs ott (csak nem tud másfele menni), addig több gonddal járna a kezelése, mint amennyit az hozna, hogy a MOM Parkba átszállás nélkül el lehetne menni Pestről :) Ha lenne M5, plusz lenne budai É-D járat, sokkal könnyebben meg lehetne oldani, hogy minden második 6-ost végigzavarjuk a Villányi-Alkotás útvonalon, mert akkor már nem egy túlterhelt metrópótló forgalmi cső lenne a 4/6-os, hanem "csak" egy normálisan kihasznált belvárosi villamosvonal.
@Hamster: ez nekem nem tiszta. :)
ha továbbmegy, akkor miért végállomás? mert most 61-nél a Moszkva sem az, az sem tábláz át 62-re vagy 62Y-ra. :)
15/16: az egyirányt nem tudtam. de csak egy vágány van? mert akkor lényegtelen.
mondjuk elég kusza mindkettônek a vonala, így térkép alapján is.

(huh, vagy 10 percig gondolkoztam a megfelelô hasonlaton), akár a 3-as metró/HÉV is lehetne összekötött vonal, ha a kocsik típusa, forgalom, estébétôl eltekintünk.
@Rocko-: Nem egy vágány: fogalmazzunk úgy, hogy a hegy keleti oldalán a 15-ös jár (oda-vissza), a nyugatin meg a 16-os (oda-vissza). Csak nem ugyanaz a konkrét kocsi jön vissza 15-ösként, ami az előbb felment, hanem az, ami szemben 16-osként érkezett. És azért nem egy járat, mert valahol ki kell szállnia pisilnie a villamosvezetőknek - ha csak mennek körbe-körbe, még végtelen ciklusba esnek :)

Ha viszont maradok a már eddig is erőltetett Rózsadombos párhzuamhoz, akkor képzeld azt, hogy a bázeli 15-ös villamos a budai 91-es busz, a 16-os meg a 11-es. Találkoznak valahol a Kapy utcánál, és egyik sem csavarog tovább ritkábban lakott helyekre (mondjuk ez a mi 11-esünél azért gáz lenne), hanem végetér. De buszfordulót nem enged építeni az Önkormányzóság, ezért a 11-esként felmenő busz a 91-esen gurul le a hegyről, cserében a 91-esként feljövő 11-esként megy le.

Talán még Óbudán volt ilyen, ha nem keverem valamivel: a 18-as villamos kiment a Pacsirtamező-Vörösvári útvonalon az óbudai remizig (Bécsi út, Eurocenter, kisszakasz határ;), aztán visszament 7-esként (a mai 17-essel megegyező útvonalon), hogy ne kelljen forgolódnia. Ami 7-es meg jött kifelé, az szintén nem forgott, hanem továbbment 18-asként. De lehet, hogy a 11-es és a 7-es/17-es volt így, most hirtelen nem tudom. Átmenő forgalom ott kint már úgyis minimális volt, de ami mégis volt, annak legalább nem kellett átszállnia másik kocsira. A kellemeset kötötték össze a hasznossal.
@Hamster: "ha csak mennek körbe-körbe, még végtelen ciklusba esnek :)"
az körjárat. :) mint minden más.
"És azért nem egy járat, mert valahol ki kell szállnia pisilnie a villamosvezetőknek"
arra ott a végállomás. vagy köztes állomáson öt perc pihi, mint 112-ön. :)
"Csak nem ugyanaz a konkrét kocsi jön vissza 15-ösként,"
ez rendben van, de akkor minek átszámozni? :)
budai/északi részhez nem könyítok, nem ismerem. délit mondj pls. (moszkvától délre. nem, nem kazaszhtánt. :D )
Átszámozásnál az utas fennt maradhat, ha épp megfelel neki a folytatás?

A pisilést leszámítva (ha a másik végállomáson pihenne), inkább az jut róla az eszembe, hogy egy túlságosan bonyolult hurok-, vagy magába harapó vonal könnyebben megérthető így, két számmal.

(Pl. Tyne and Wear metrónál The Coaston lehetne átszámozás és akkor három egyszerű vonal lenne, azzal a kiegészítéssel, hogy rajta lehet maradni az átszámozásnál. www.nexus.org.uk/map/main/index.htm )
@spag: "Átszámozásnál az utas fennt maradhat, ha épp megfelel neki a folytatás?"

Szerintem fel se merül, hogy ne maradhatna - ott még emlékeznek rá, hogy ez az egész közlekedősdi az utasért van...
süti beállítások módosítása