A múltkori, Budai Várban készült fotók után turkálás közben kerültek elő Pécsett készült utcaképek is a fiókból, most ezeket mutatnám meg. Nem valami különleges alkalomkor készültek, hanem csak úgy, turista tempóban, de talán még az előzőeknél is több kocsi látszik rajtuk. Igaz, cserébe viszont kevesebb van belőlük :)
Pécs számomra mindig egy véletlenül egy tengertől távoli középhegység oldalára tévedő mediterrán középváros szürreális, ám nagyon barátságos látomásával (ez de hülye költői kép:) volt egyenértékű. Jó az idő, jókat lehet enni, nagyokat sétálni, jó a hangulat, és senki sem rohan sehová. Apuék is mindig ifjúkoruk nagy bulijait emlegették a város kapcsán... Ezen diák alapján Pécs nem volt kihalt szellemváros akkor sem: ahhoz képest, hogy a hetvenes évek első felében vagyunk (ráadásul nem Budapesten vagy a Balatonon), meglepően színes a kocsikavalkád. Persze kevés kivétellel keleti járgányokat látunk: függőleges hátsó lámpás Nagypolszkit, ezerkettes Zsigulit, Skoda 1000MB-t, Zastavát (bár az már majdnem nyugatinak számított), Trabantot, Nysát, és még egy rejtőzködő Skoda mikrobuszt is. És persze az egész mögött ott trónol Gázi Kászim pasa dzsámija, no meg a Misina - hogy ne csak a pléhkasztnikat figyeljük.
Ezen a nézeten azért már jóval több Trabant látszik, illetve az, hogy milyen nyugodtan várnak a buszra a "szemaforos" táblájú"buszmegállóban. Érdekes módon konkrét forgalmat alig látunk, az autók inkább csak álldogálnak. Lehet, hogy csak díszletnek vannak ott? :) És vajon mi van arra a nagy táblára írva ott a háttérben?
Bár úgy sejtem, hogy a kép alapvetően a Zsolnay-kutat akarta megörökíteni (emiatt kicsit gyanús is, hogy anyu csinálta), egyszerűen nem lehet elmenni amellett, hogy ott van rajta a keleti blokk gumikerekű közlekedésének esszenciája is! Kezdjük például a Karosa SM11 busszal baloldalt! Én nem is tudtam, hogy errefelé is volt belőlük, márpedig az a paca az oldalán eléggé úgy néz ki, mintha egy Volán-csiga lenne. Aztán rögtön a kút mögött ott bújkál a DDR "vebfabrik" két kétütemű csúcsproduktuma: egy Trabant 600-as (lehet, hogy 500-as, de szerintem aki ez alapján megmondja, annak Duroplast Béla volt az anyja neve), és egy Wartburg 353-as. Aztán kicsit jobbra ott figyel egy Moszkvics "Fecskefark", az egyik legdizájnosabb hétköznapi autó a KGST-ben. A Skoda 100-ason ugye nem csodálkozunk, a háttérben látható osztott hátsó ablakos VW Bogáron viszont esetleg igen. Bár az akkoriban még szinte "bejáratós" lehetett Bogár-időszámítás szerint :)
Összehasonlításként itt egy téli kép a térről. Itt is mennyi autó parkol a dzsámi előtt! Emberből viszont még kevesebbet látunk, mint eddig, lehet, hogy mindenki bent van misén?
Végezetül egy elmosódott kép kedvenc misinatetői tévétornyommal a háttérben. Erről apuék azt mesélték, hogy nagy szélben a torony külső héjához tartozó lépcsőház, és a belső tartóhoz tartozó liftakna közt látni lehet, ahogy leng a torony, hol több, hol kevesebb rést hagyva a két rész közt. Sajnos ezt azóta sem sikerült élőben megnéznem, pedig érdekes lehet. Legutóbb, amikor Pécsett jártam, elég cudar idő volt a lengedezéshez, részben ezért is nem tudtunk feljutni a toronyhoz :)
Ez megy most