Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

július 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  7. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (6) 125év (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1979 (10) 1980 (9) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (30) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (10) 424 (13) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (8) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (23) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (824) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (87) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (47) csak egy videó (277) csehország (62) csehszlovák (39) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (9) design (6) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlék (5) emlékek (14) énblog (414) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (17) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (9) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (16) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (354) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (11) hév (40) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (122) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (7) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (892) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (374) kritika (72) kulfoldi szemmel (104) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (66) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (23) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (7) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (228) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (79) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (11) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (22) popkultúra (126) pozitívum (12) pozsony (46) prága (24) programajánló (27) púpos (20) queen (16) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (133) repülőgép (45) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (41) rock (81) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (116) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (220) tapolca (6) társadalom (5) tatra (29) taurus (7) tdt2020 (10) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (400) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (70) trolibusz (63) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (93) überzenészek (17) utazás (333) utcakép (202) uv (45) vár (11) várnegyed (8) város (451) városkép (92) városliget (8) vasút (510) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (791) villamos (746) vlog (7) vonat (11) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (41) youtube (315) zene (210) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Pénteki kikapcsolódás: a pécsi Széchenyi tér a hetvenes évek első felében

2010.02.26. 17:01 :: Hamster

A múltkori, Budai Várban készült fotók után turkálás közben kerültek elő Pécsett készült utcaképek is a fiókból, most ezeket mutatnám meg. Nem valami különleges alkalomkor  készültek, hanem csak úgy, turista tempóban, de talán még az előzőeknél is több kocsi látszik rajtuk. Igaz, cserébe viszont kevesebb van belőlük :)

Pécs számomra mindig egy véletlenül egy tengertől távoli középhegység oldalára tévedő mediterrán középváros szürreális, ám nagyon barátságos látomásával  (ez de hülye költői kép:) volt egyenértékű. Jó az idő, jókat lehet enni, nagyokat sétálni, jó a hangulat,  és senki sem rohan sehová. Apuék is mindig  ifjúkoruk nagy bulijait emlegették a város kapcsán... Ezen diák alapján Pécs nem volt kihalt szellemváros akkor sem: ahhoz képest, hogy a hetvenes évek első felében vagyunk (ráadásul nem Budapesten vagy a Balatonon), meglepően színes a kocsikavalkád. Persze kevés kivétellel keleti járgányokat látunk: függőleges hátsó lámpás Nagypolszkit, ezerkettes Zsigulit, Skoda 1000MB-t, Zastavát (bár az már majdnem nyugatinak számított), Trabantot, Nysát, és még egy rejtőzködő Skoda mikrobuszt is. És persze az egész mögött ott trónol Gázi Kászim pasa dzsámija, no meg a Misina - hogy ne csak a pléhkasztnikat figyeljük.

Ezen a nézeten azért már jóval több Trabant látszik, illetve az, hogy milyen nyugodtan várnak a buszra a "szemaforos" táblájú"buszmegállóban. Érdekes módon konkrét forgalmat alig látunk, az autók inkább csak álldogálnak. Lehet, hogy csak díszletnek vannak ott? :) És vajon mi van arra a nagy táblára írva ott a háttérben?

Bár úgy sejtem, hogy a kép alapvetően a Zsolnay-kutat akarta megörökíteni (emiatt kicsit gyanús is, hogy anyu csinálta), egyszerűen nem lehet elmenni amellett, hogy ott van rajta a keleti blokk gumikerekű közlekedésének esszenciája is! Kezdjük például a Karosa SM11 busszal baloldalt! Én nem is tudtam, hogy errefelé is volt belőlük, márpedig az a paca az oldalán eléggé úgy néz ki, mintha egy Volán-csiga lenne. Aztán rögtön a kút mögött ott bújkál a DDR "vebfabrik" két kétütemű csúcsproduktuma: egy Trabant 600-as (lehet, hogy 500-as, de szerintem aki ez alapján megmondja, annak Duroplast Béla volt az anyja neve), és egy Wartburg 353-as. Aztán kicsit jobbra ott figyel egy Moszkvics "Fecskefark", az egyik legdizájnosabb hétköznapi autó a KGST-ben. A Skoda 100-ason ugye nem csodálkozunk, a háttérben látható osztott hátsó ablakos VW Bogáron viszont esetleg igen. Bár az akkoriban még szinte "bejáratós" lehetett Bogár-időszámítás szerint :)

Összehasonlításként itt egy téli kép a térről. Itt is mennyi autó parkol a dzsámi előtt! Emberből viszont még kevesebbet látunk, mint eddig, lehet, hogy mindenki bent van misén?

Végezetül egy elmosódott kép kedvenc misinatetői tévétornyommal a háttérben. Erről apuék azt mesélték, hogy nagy szélben a torony külső héjához tartozó lépcsőház, és a belső tartóhoz tartozó liftakna közt látni lehet, ahogy leng a torony, hol több, hol kevesebb rést hagyva a két rész közt. Sajnos ezt azóta sem sikerült élőben megnéznem, pedig érdekes lehet. Legutóbb, amikor Pécsett jártam, elég cudar idő volt a lengedezéshez, részben ezért is nem tudtunk feljutni a toronyhoz :)

45 komment · 2 trackback

Címkék: pécs autók képek nosztalgia utcakép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr181791274

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pécs ekkor, akkor, amakkor 2016.08.10. 09:45:38

Pécs családi ügy mifelénk: anyuék fiatal korukban nagyon megszerették a várost, és ez a rokonszenv a nyolcvanas évek közepén rám is átragadt. Szokatlan templomok, régi városfal, érdekes múzeumok, tévétorony... hát hogy lehetne nem szeretni egy ilyen he...

Trackback: Pécs ekkor, akkor, amakkor 2016.08.10. 09:38:35

Pécs családi ügy mifelénk: anyuék fiatal korukban nagyon megszerették a várost, és ez a rokonszenv a nyolcvanas évek közepén rám is átragadt. Szokatlan templomok, régi városfal, érdekes múzeumok, tévétorony... hát hogy lehetne nem szeretni egy ilyen he...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zseniális fotók. az osztott ablakos VW bár picit elbújt, de rögtön szemet szúrt:-)
Gyönyörű ez a város...
Hogy mi van a táblára írva, a háttérben?:
Éljen és virágozzék, az örök, megbonthatatlan Szovjet Magyar barátság!
Egyébként nekem az első autóm volt, a 412-es Moszkovita. Nem is volt olyan szar!
Gyönyörűek! A hely is és a képek is, az emlékek is.
Mostanában: nekem keserű a számíze a tavalyi pécsi kirándulásunk óta...a dzsámiban erőszakosan, agresszíven akartak rávenni minket vallási kacatok vásárlására, mivel belépő nincs.
Vajon most is, idén is ez megy? Ha igen, akkor szégyen!Fogadok hogy a dzsámi törött ablakában még mindig bent van az odagyömöszölt auchanos szatyor. Ha valaki tudja, írja meg legyenszíves!
Pécs forever!

Egy város, ahol érdemes felnőni.
Hú, ez klassz lett. Nem nagyon láttam ebből a korból képeket Pécsről.
A képek mindenképpen 1973 után készültek, mert kész a TV torony. A harmadik képen a Kossuth téri végállomása felé tartó Skoda busz is 1973-74 körül állt forgalomba. Lehet egy akkori 30-as, (hivatalosan Kürt utca, egyszerűbben a 400 ágyas klinika felől) 33-as, 34-es, 35-ös (Tettye, Misina-tető, Dömörkapu felől, nem feltétlenül ebben a sorrendben, nem emlékszem pontosan) viszonylatok egyike. Ezeken a vonalakon kb 1973-74-ig Ikarus 620-as járművek jártak, akkor érkeztek a Karosák, és kb 10 évig voltak üzemben. És igen, Volán csiga volt az oldalukon.

Pécsett közlekedett az ország egyetlen egy darab Mávaut Ikarus típusú emeletes busza is, amit két sima Ikarusból 556-ból hegesztettek össze, de a kerek lámpát szögletesre cserélték. Alap volt, hogy megvártam, ha a végállomáshoz közeli megállóban megláttam az ellenkező irányban elmenni.
Az első képen ott egy VW Derby klón Audi, meg álló hátsólámpás Nagypolski.
A harmadik képen a Moszkvics 408-as.
@no mail, no problem: Köszi az időszak azonosítását! Én is megpróbáltam volna a tévétornyot használni pontosításra, de a neten ugyanazt a pár mondatot találtam róla kétszáz helyen, évszám nélkül. A 84-85 körülről származó XL-es képeslap formátumú belépőjegyem, amin emlékeim szerint ott volt ez az adat is, nem találom sehol :)

Az emeletes Ikarust úgy 8-9 éve láttam Pesten egy volt gyártelepen egy udvarra betolva, nem tudom, mi lett vele.
Bizony, Pécsett Karosák ls Ikarusok jártak még a nyolcvanas években is! Sőt, én ültem egyszer az emeletes Ikaruson is!
Ó, és még valami: nagyszüleim a közeli Hosszúhetényben laktak, így aránylag gyakran jártunk a szürke színű, farmotoros Ikarusokkal, ahol az úri közönség az első széksorokban dohányzott! Máig emlékszem a hamutartókra, meg a cigifüstre...
@no mail, no problem: Volt 44-es járat is, az közlekedett a Tüdőszanatórium felé. A többi járatszámra pontosan jól emlékszel. A Kossuth téri végállomás maga volt a Mecsek domborzati térképe kicsiben. Annyira hullámosra gyűrődött az aszfalt, hogy gyerekfejjel egy sekélynek tűnő pocsolyában térdig merültem a vízbe.
Azokon a tér közepére kitett táblákon pedig a Színház bemutató előadásait, meg a Filmszemlét szokták reklámozni. Bár lehet, hogy valami agitprop szöveg volt.
Farmotorosok, istenem.... gyerekként a hátsó ülésen vagy a kerék felett szerettem ülni, mert ott jobban rázott.
@Hamster: Én is csak annyit hallottam, hogy ott áll. De hogy azt várják, hogy megegye a rozsda és összeroskadjon magától, vagy szorgosan dobálják a huszasokat egy malacperselybe a restauráláshoz, azt nem tudom. Sajnálom, mert egyedi darab. Mennék vele egy kört ha lehetne, de akár még a kalauzszékbe is beülnék jegyet osztani, meg csöngetni a sofőrnek, ha mindenki felszállt ;)

Az emeletesen is volt Volán csiga. Abban az időben minden buszon volt, mert a nem volt helyi közlekedési vállalat, hanem a 12-es Volán szolgáltatott.
@4runner4ever: Ja, Kossuth tér csodás volt, korábban be is szakadt, és akkor a 48-as térről indultk a buszok

Nem emlékszel véletlenül, hogy mi volt a neve a Kossuth téren, a Konzum helyén volt egykori szálloda nevére? Vadászkürt? Úgy emlékszem, hogy a Konzum építése előtt, egy vasárnap reggel felrobbantották.
még-még-még!

@bervas: hasonlítani hasonlít, de a klón az túlzás.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Audi_80_b2_h_sst.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/VW_Derby_CL_rear.jpg

vicces, hogy a négyajtósnál pont fordítva van, a 80-as segge a nagyobb és a párhuzam VW Santanáé kisebb.
Tavaly májusig szinte semmit nem változott a tér képe, csak a szocialista ipar termékei helyett milliós autók álltak, szinte ugyanott.
@takacs: Ez klassz. Még kivehető az eredeti színe, és a reklámok az oldalán. A reklámok, amelyeket valószínűleg az üzembehelyezéskor festettek fel, és 40+ éve ugyanazok.
"Zastavát (bár az már majdnem nyugatinak számított)"

Olyannyira, hogy a nyolcvanas évek végéig nem is árulta a Merkur idehaza. Az első képen látható autón is jugoszláv rendszám van.
@¿Qué tapas hay?: A 80-as évek közepén szerintem már volt Zastava 55 GLS vagy mi a Martinelli téri Merkúr-szalonban.
@Hamster: megerősítem, valóban volt már akkor. kb 1983-84 körül már árulták.
@jazzcool: 1982-es Merkur prosiban már benne volt, a vékony lökhárítós Comfort változat.
@yenoee: oh, micsoda katalógusok voltak azok:-D "Autóvásárlók kézikönyve" :-D
@takacs: a linken található képre kattintva galériába jutsz, ott látható a pécstt közlekedő nyitott városnéző busz, meg a buszpályaudvaron pihenő farosok... az egy nagyon jó kép szerintem

de itta linkjük is:

www.bama.hu/galeria/25700
@jazzcool: Tényleg volt ilyen könyv, rendszeresen jártunk a belvárosi Merkúrba nyálat csorgatni - aztán valahogy sok év után mégis csak egy használt Daciánk lett a Trabant után :) Igaz, az a szalon ott a Martinelli téren új kocsikkal volt tele, az valami egészen különleges volt, egy új ikerlámpás ezeröcsi illata, eleinte Nagypolszki is volt, aztán jöttek a Zastavák. A Trabantoknak megint más illatuk volt. És mind csillogtak, és menőnek számítottak.

Persze a használtcikkpiac az Éles sarok mellett színesebb hely volt, de ott mindennek valóságfénye és -szaga volt, hiányzott az a nullkilométeres feeling :)
Ezt a rés dolgot a toronyban kár, hogy nem néztem meg. Január elején igen erős szélben voltunk fenn. Szinte kapaszkodni kellett, hogy ne rakjon arrébb. Kérdeztem, hogy van e szélsebességmérő fenn, a liftkezelő azt mondta, hogy nincs, de olyan 90-100 km/h-ra becsüli a szélsebességet.
@Hamster: jah, és emlékeim szerinte hetente egyszer frissítették a Merkur-sorszámokat:-)az illatokról jut eszembe, h azok végül is olyan műanyagszerű-szagok voltak, nem?
@jazzcool: Legalábbis ha volt mahagóni-tikfa-valódibőr illatú kcosijuk, akkor azt jól eldugták előlünk :)
@Hamster: "aztán valahogy sok év után mégis csak egy használt Daciánk lett a Trabant után :)"
micsoda minőségi romlás.
@Rocko-: Apu amennyire emlékszem gyakorlatilag újra összerakatta a kocsit, talán pont az akkor még kevésbé ismert Baumgartner szervízben. Voltak hülye pillanatai ennek is, meg a következő Daciának is, de nekem, mint utasnak egy elég jó autóként maradt meg, elment mindenhova, autópályán nagyon tudott menni, kényelmes volt.
@Hamster: ha sikerül digitalizálni a filmeket amiket ígértem, akkor mozgókép is lesz Pécsről ebből a korszakból! :)) Bár nekem is annyira távoli és egzotikus, mint Neked! :)))
De jó látni ezeket a képeket. '73-79 között voltam egyetemista Pécsett, a POTE-n.
Akkoriban legalább még volt ott élet. Ma Szombat délutántól Hétfő reggelig olyan mint valami elhagyott műemlékváros...
Most egyáltalán nem agyhalott műemlékváros, eléggé nagy élet van. Mindhatni tömve van a Király utca és a felújított Széchenyi tér.
@no mail, no problem:
Régi pécsi épületekről, eseményekről itt olvashatsz :
htp://hetedhethatar.hu/hethatar/?author=8
új képek itt
pecskep.hu
@futótűz:
Bocs' (siettem) hetedhethatar.hu/hethatar/?author=8
Trebbin Ágostnak van könyve (több is ) Pécsről (Goggle)
Pécs; először '82 június elején, szakadó esőben, hideg szeles időben, osztálykiri keretében jártam ott, majd utána kb 10 évvel később, aztán 5 év múlva és az elmúlt 5 év során 3X és mindig magával ragadott, mindig éreztem egyfajta jó érzést, egyfajta olyat, melyet sehol máshol az országban. Ha rajtam múlna, Pécsből csinálnék egy 3-400ezres igazi pezsgő nagyvárost,ultramodern nemzetközi reptérrel, intermodális (állítólag lesz?!) vasúti-távolsági és PKV-s csomóponttal, több villamosvonallal, melyek a belvárosban kéregben mennek, a külső területeken, ill az agglomerációban egyfajta HÉV szerepben tetszelegnek, melyekre ráhordanak a Pogányi, Lothárdi, Bírjáni, stb közeli települések helyi buszai, trolikkal, sok-sok magas hozzáadott-értékű -nagyrészt az "arányosított" Bp-ről odaköltöztetett céggel, s ezen cégek szintúgy Bp-ről odaköltözött -majdnem összes- dolgozóival, felújított, minden extrával felszerelt Balokányi stranddal, újraindított Urán bányával, mert az Urán ára bizony stabilan nő! Szóval, csinálnék én Pécsből egy Dél-Magyarországi fővárost és ugyanezt tenném Miskolccal is a "túlvégen". Természetesen, nem maradna ki S.tarján, Eger, Nyíregy, B.csaba, Szeged, Szentes, H.M.V, K.vár, Szexárd sem, de Pécs az más, azt külön kell kezelni!!! Gondolom, ezt mindenki megérti?!
@KissGecihuszár: Gyanítom, hogy ha Pécsett 3-400 ezren élnének, akkor nem ugyanaz lenne. Másrészt honnan vinnéd oda azt a plusz 150-200 ezer embert? Jó, persze nekem nem hiányozna innen a nagyfaluból ennyi ember ;) de azért lehet, hogy ők másképp gondolnák. De tény, hogy többet érdemel ez a város.
@Hamster: Meg is adtad a választ, egész konkrétan erről a büdös, elk.rt vízfejről vinnék el 1 millió ,illetve az aggloból 300ezer lakost ide-oda a Kelet és a Déli országrészbe, melóhelyestől, sulistól, ovistól, plazástól mindenestől. Az meg rohadtul nem izgatna, hogy ez kinek mennyire tetszik, mert azt látom, hogy a módszerváltás óta eltelt 23 év alatt mindegyik érának megvoltak a "komplex programjaik", melyekkel törölhetjük a kis popsinkat, majd lehúzhatjuk a wc-n! Ide már gigaradikális megoldások kellenek, hogy legyen ennek a rohadt vízfejnek -hál Istennek, január óta már nem vagyok Bp-i lakos!- legalább 4-5 ellenpólusa, tehát egy 3-400ezres Pécs és Miskolc, 250ezres Debi, 250-300ezre Szeged, 150ezres B.csaba, K.vár, Eger és persze még további felhizlalandó kisebb városok, mint S.tarján, Sárospatak, Gyoma, Makó, Hmv, Szentes, Szekszárd,stb. A lényeg, hogy az eddigi GDP allokáció úgy alakuljon, hogy Bp max 10% a jelenlegi 50% helyett, illetve a szintúgy max 300ezresre lecsökkentett agglomeráció GDP részesedése is felére csökkenjen, mert csak így lehetünk majd egyszer olyanok, mint az NSZK, azaz bárhol élhetsz, mindenütt jól érzed magad, mert van jól csengető magas hozzáadott-értékű meló, életminőség, vidámság, sportosság, egészség, meg ami még kell a boldogsághoz…
------------------------------------------------
Itt szépen törölve lett, és húzva egy vonal. Ha folytatódik ez a dolog, tiltás is lesz.
süti beállítások módosítása