Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Gyermekvasút télen

2010.03.01. 19:11 :: Hamster

Régen apu el-elvitt úttörővasutazni, a minap pedig én vittem el őt gyermekvasutazni. Na jó, ez kicsit leegyszerűsítése a dolgoknak, a lényeg, hogy összegyűlt pár kép az elmúlt egy évből a témakörben:

 
 
A Gyermekvasút télen
Képek és rövid videók gőzösökről és dízelekről (és gőzösökről:) + pár egyéb kép

24 komment

Címkék: budapest vasút gyermekvasút hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr801800639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pöfögő minivonatok a hóban! Szem könnybe lábad...
tetszenek a képek, lehet jövő télen megnézem én is.

hampage.hu/kozlekedes/vasut7/img_9315.jpg
ez jó, termeli a havat. :)

a dízelt meg tiltsuk már ki az erdőből.
Gyönyörű fotók!
De a madarakról se feledkezzünk meg!
web.axelero.hu/pusztadr/madarakert.html
@Rocko-: "a dízelt meg tiltsuk már ki az erdőből."
Ennyi pöfögényt ilyen sűrűséggel még elbír az erdő, bár valami korszerűbb cucc vontatásilag is elférne. Csak legyen mozdonyos kinézete, ne ilyen áramvonalas-légkondis síntraktor legyen :) Egyébiránt ha belegondolok, lehet, hogy inkább a motorvonat a jövő útja, hisz a múlté is az volt.
Nemrég voltam én is családdal, véletlen találtam rá a 2 gőzmozdony történetére, és azonnal ki kellett próbálni. Pedig nap mint nap ott megy el mellettünk, nézegetjük messziről, mégis csak ritkán ülünk fel rá. Van 1-2 emelkedő, ahol azt hittem nem megyünk fel, de mindig nyugtattam magam, hogy előtte azért biztos kipróbálták :)
XII ben dolgozom, elég sokat vagyok a János hegyen, de mikor indul Hárshegy/Szépjuhászné állomásról a diesel, azt rögtön meg lehet hallani, akkora a csend. Jellegzetes hang, hiányozna nagyon :)
Hogyan tiltsuk ki a dízelt az erdőből? Nyáron sűrűn megy nosztalgiavonatként a gőzös, rendre fel is gyújtja az elszáradt aljnövényzetet. Na, melyik a jobb: a zaj, vagy egy erdőtűz lehetősége?
@Hamster: dehogy kell az oda, jobb a gőzgép.
Szép képek! :)

Vajon ezen vasút üzemeltetését, miért nem adták át a H-Start -nak? Mert ez a képek alapján maradt a H-MÁV kezében...
@Hamster: gazolni, karban kell tartani az aljnövényzetet.
@alovez:
A dízel nem törvényszerűen zajos... Ha pl. felújítanák a gépeket az már elég lenne. A tüzeket pedig sajnos nem mindig a gőzös okozza, hanem néha szándékosan gyújtogatnak, a vasút környékén...

@Manyizga:
A MÁV Pályavasúti Üzletága (H-MÁV) jobb gazdája egy ilyen speciális szervezetnek, mint a MÁV-Start. Ugyanis itt nem csak személyszállítási, de komoly forgalmi tevékenységről is van szó (pl: állomásfőnökök vannak, ilyenje a Startnak nincs).

@Rocko-:
A vasútvonalon rendszeresen végez a MÁV (kert Kft.) gyomirtást (a nagyvasúton is alkalmazott berendezésekkel). A tűz oka lehet:
- szándékos
- elkerülhetetlen (talpfa gőzös üzemnél bizony ki tud gyulladni)
- az erdőből következő (ott ugyanis nem lehet gazolni, a szikra pedig rossz esetben egész messzire el tud menni)

Egyébként a gőzös nem közlekedik, ha a Pilisi Parkerdő Zrt. tűzgyújtási tilalmat rendel el. Erről tájékoztatás a Gyermekvasút hivatalos honlapján található.
@Rocko-: Persze, meg a bokrokat leirtani, elporszívózni a lehullott leveleket, és mindent locsolni folyamatosan? Amúgy biztos környezetbarátabb a gőzös, mint egy dízel? Most arról nem beszélve, hogy ezek a gőzösök egy kocsival is majd meghalnak, kettővel komolyan kínlódnak.
@ZBR: A nyíregyi, kecskeméti és fenyvesi kisvasút (ezek végetnek normál szmeélyszállítást) is a MÁV-nál maradtak a Start megalakulása után. Volt is vicces helyzet belőle, nem árulták egymás jegyeit, meg egyéb abszurditások.
Grat Hamster, jó képek!
Szeretem ezt a kisvasútat, ha pedig a gőzös vontatta szerelvényt meghallom, mint a hülyegyerek rohanok, hogy mire közelbeér, kattinthassak....

@Hamster: Motorvonat ide vagy oda, a kisvasúton ha épp 490-est vagy román kollégáját nem is, max a LÁEV ex-dízelkocsijait tudom elképzelni, új áramvonalas masina meg ha egy mód van, ne legyen a hegyen.
Egy dolog zavar. Az a Gyermekvasút kommunikációja. Sok ismerősöm van aki alig, vagy egyáltalán nem hall róla, viszont mikor felviszem őket, el vannak bűvölve. Egyikük (aki turisztikával foglalkozik) meg is jegyezte, idegenforgalmilag kissé hiányosnak tartja a vonalat...
Sokszor látom az elmúlt pont 1 évben, hogy 1mk45+1kocsi jár menetrendszerint, a szoliban lévő kisrácokon kívül pedig hétvégén is előfordult, csak 4-5 ember volt a kocsiban.
Két random kínzó kérdés: a C50-es mi munkát végez a vonalon (még nem volt szerencsém hozzá); illetve az a 4 kocsis (örvendetes utasforgalmú) vonat vajon mennyire szokásos..
@jack o'neill: Nem, szeritnem se legyen áramvonalasabb, mint a Kis Piri: www.gyermekvasut.com/kispiri.html :)
@jack o'neill: Jótól kérdezed, én azt se tudom, csinál-e bármit :) Mondjuk a C50-essel én csak módjával mennék ki a vonalra, max. a telepen tolatás az, amit megfelelő kímélő életmódnak elképzelnék. A négykocsis vonatra meg azt írta valaki, hogy valóban elég ritka, sima vonatnak nincs ennyi utasa.
@Hamster: Hát ez az, ezért furcsálom egyáltalán hogy a C50-es mit keres ott. A telepen akkor meló van, hogy tolatóskodni kelljen? A vonalon meg hát sztem ez a kis gép max szólóban tudna menni, vagy inkább egy nagytesó által megtolva...
Én már régóta olvasom a blogot, de ez volt gyermekvasutasként megfott. Gratulálok a képekhez, nagyon gyönyörűek.
A C50-es egyfajta "parádéjármű", azaz néha járkálgat a telepen rendezvényeken, illetve szökőévente jár a vonalon (legtöbbször Hűvösvölgy-Hárshegy között). Többségében meg csak áll, vagy Autómentes Napon "mászóka" szerepét tölti be.
Vannak speciális vonatok, amik 6 kocsival közlekednek, de ezek elé már két gépet szoktak fogni, különben igen zűrösen jutna fel egy-egy emelkedőn. Mikor az "első" nosztalgia gőzös odakerült (1998-ban) azt is előfogatolni kellett a Nagykovácsi úti viadukt után, ugyanis nem tudta felhúzni a szerelvényt ezért mindig csak Széchenyi-hegy és Virágvölgy között szállított utasokat.
Az igazi mozdony őrület szintén 98 nyarán volt Széchenyi-hegyen, amikor az 50 éves évfordulóra több tíz keskenynyomközű mozdonyt/motorkocsit szállítottak a mozdonyparádéra...

@Manyizga: Elég speciális helyzet az is, hogy a forgalmat 10-14 éves gyerekek bonyolítják. Valószínű a Start ezzel sem tudna mit kezdeni...

@jack o'neill: Reméljük az új vezető több időt és energiát tud majd fordítani a PR-ra, mert tényleg ráférne! :)
@Szudvari: "Vannak speciális vonatok, amik 6 kocsival közlekednek"
Akkor már csak egy kérdés maradt: mikor? :)
"ugyanis nem tudta felhúzni a szerelvényt "
Olyan videóm nekem is van még 2002-ből, hogy az egykocsis vonatot kielőzi a vágányok melletti ösvényen egy kocogó :)
@Hamster: Augusztus utolsó szombatján szokott lenni a ballagás, akkor általában hosszabb szerelvény a "ballagó-vonat" (ekkor búcsúztatják a 8. osztályos pajtásokat), illetve előfordulhat a Gyermekvasút napján is (április 10.).
Itt megtalálod mikor vannak esemeények, és mikor járnak spéci vonatok: gyermekvasut.hu/esem.html
@Hamster: Így van, a kisvasutak (Bfenyves is!) maradtak a Pályavasútnál. Szerintem ez így rendben volt, az abszurditások ellenére is - mert van fantáziám, hogy elképzeljem, a Start mit művelt volna.

@jack o'neill:
Sajnos a lehetőségeik elég korlátozottak. Megpróbálnak pedig mindent:
- hatalmas információtartalmú honlapjuk van, aminek ha a felépítése "oldschool is", az idegen nyelvű oldalak most újultak meg! Klikk: gyermekvasut.hu
- MINDEN pénz, ami be tud folyni, fejlesztésre (pl.: kocsifűtés korszerűsítés, karbantartás, stb.) és a gyerekekre megy el, így hirdetésekre nem nagyon jut pénz (szórólap sincs ezért).
- Budapest-kártyánál ott vannak, egy szerény kedvezményt adnak is rá.
- Korábban plakátoltak rendezvényeket a városban, de a plakáthelyek elfogytak, büntit nem tudnak fizetni.
- Rendezvényeket szerveznek, a teljesség igénye nélkül: Gyermekvasút napja, Gyermeknap, Múzeumok éjszakája (éjszakai vonatozás!), nappali (márc.15.) és éjszakai (aug.19.) teljesítménytúra, Gépészeti Nyílt Nap (C50-es, sínautó, stb. szerepel), Nosztalgianap (régi vasutasok újra szolgálatban), Széchenyi Emléknap (katonavonat gőzössel), két Mikulásnap (hosszú vonatok)...
- Ment néha-néha egy TV-spot is, ott ahol megfizethető volt (pl. Dunán).
- Van kapcsolódó szolgáltatás: étterem Szépjuhásznén, és Pizzéria (Nagy Étteremalakítás Giannivalban is volt) Hűvösvölgyben.

Két dolog maradt:
- Magyar/budapesti turisztikai szervezet felkarolná a Gyermekvasutat és hirdetné, ahogy tudná...
- Szájról szájra terjed elégedett utasok útján...

Az utasszám statisztikák fent vannak egyébként a honlapon, szerény növekedés látható. A helyzet az, hogy bizonyos időszakban a vonatok dugig vannak, olykor pedig üresek: téli hétköznapokra kellenének utasok, ami nem könnyű ügy, szerintem leginkább a turistákat lehet megcélozni.
süti beállítások módosítása