Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Alacsonypadlós villamosok belülről

2010.08.23. 02:27 :: Hamster

Van, aki szerint mindegyik úgy sz*r, ahogy van, és van, aki összehasonlítgatja őket. Én utóbbi csoportba tartozom, ennek örömére összevágtam egy kétperces videót pár fontosabb alacsonypadlós tujáról. Basel, Genf, Amszterdam, Rotter...amszterdam, Bécs, Budapest. Jól megfigyelhető szerintem, hogy a svájci villamosok mennyivel kifinomultabb szín- és formavilágúak, mint mondjuk a bécsiek, még akkor is, ha ugyanarról a gyártóról van szó (illetve hát igazából a genfi Cityrunner (tudom: Flexity Outlook C) is Bécsben készült). Az viszont nem biztos, hogy kivehető, hogy a rotterdami Citadis belseje milyen műanyagorgia volt. Mintha csak cse'szlovák lett volna ;)

29 komment

Címkék: budapest közlekedés videó bécs tömegközlekedés villamos amszterdam genf basel rotterdam csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr462240229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Máshol a combino dupla üléssorral van. Érdekes.
@eml: MErt ott nem 2400mm-es az a Combino, hanem 2650mm-es (Pl. Lisszabonban). Rendelhettünkvolna olyat mi, is cserébe jobban át lehetett volna építeni a Nagykörútat, meg a kocsiszínt, hogy mindenhol elférjen.
vagy a felvétel minősége gyenge vagy nekem nincs nagy bajom velük. :)
az ulf volt a leghangosabb, utána a magyar Combino. de a többi rendben van.

@eml: az itthoninál megnézték, h melyik lehet a legszarabb elrendezés, majd megrendelték azt.
Ha neked a rotterdami Citadis műanyag, akkor mit szólsz a milánói Siriokhoz? :)
@Rocko-:
Nem fizet nekem a Siemens, de azért védeném egy kicsit. :) Pl az amsterdami tuján jól látszik, hogy végig ugyanolyan széles mint a miénk a forgóváznál, hála a dupla üléseknek. Az ULF meg a Citadis így videón elég keskenynek tűnik, a Svájci gépeken pedig a befüggesztett kocsirész látszik, ami ugye a mi Combinoinkon már nincs, csak a régi vázrepedős verzióban. A nagykörút gyakorlatilag nem villamosvonal, hanem mozgójárda, állóhely kell baromi sok, nem kényelem. (elsősorban) A forgóvázzal nem tudsz mit csinálni, még tengelye sincs a villamosnak, a motor az egymás mögötti 2 kereket hajtja, szerintem minimális helyre lett bezsufizva, de az 1435 mm az 1435 mm. Ahol nem forgóváz van, ott tánctér, hasonlítsd össze a csuklóját mondjuk az ULF csuklójával. Ekkora állóhely egyik másik villamosban sincs, igaz van a helyén 2 sor ülés. Amit esetleg még el tudnék képzelni az a forgóváz 2 végén padlószinten lévő ülések cseréje másfelesre, amit a németek muki (mutter und kinder) ülésnek hívnak, arra tényleg hasznos. Egyébként a nagykörútra ennél több ülőhelyet én helypazarlásnak tartanék, tetszőleges másik villamosvonalon persze kell ülés is.
Az ULF milyen széles? Baromi szűknek tűnik (2300mm?).
Másik kérdés, a Bázel Combi is vázerősített?

@ubk: Nagykörutca még rendben, átépíthető.
Viszont a Margithíd elég hard lett volna 2650 mm széles járművel és ha van vmi ok, mikor menekülő út kell a kocsiszínig, akkor lőttek a 2-es és a budai hálozat használhatóságának.
@jack o'neill: Az ULF szerintem nem csak tűnik szűknek, hanem az is. A másfeles ülések viszont gázok, maximum 1-2 lenne engedhető belőlük, erre most már lassan az a sztenderd bizonyos gyártóknál...
@jack o'neill: A bázeli Combi itt még nem volt megerősítve (asszem).

2650 mm nagyon ritka meglevő (európai) hálózatokon, mert nagtyon sok problémát vet fel, például ha rá méretezel, nagy rés lesz a peron és a keskenyebb járgányok közt, belvárosi utcán nehézkes helyet csinálni hozzá, és a régi kocsiszíneknél is csak gond van. Évtizedes nagygenerál jellegű átépítéssel megy csak (pl. Köln, Stuttgart), és a régi járműveidet nagy eséllyel eldobhatod - ennyire meg kevesen gazdagok.

Újonnan épülő üzemnél viszont már eleve így készítesz mindent el, és a régi járművekkel se lesz inkompatibilitás.
@Rocko-: Az ULF elég dübörgős, nem csak a fülnek, hanem a gerincnek is. Szerintem utána a genfi CR jön, annak is viszonylag kemény a futása (na persze nem Bengáli szinten:). A budapesti kocsiban szerintem az utca zajai és a kiabáló kisgyerek a hangos :) Amúgy csatlakoznék Luxusmoszkvicsstb-hez, szerintem is a Nagykörútra nem nagyon lehet értelmes járműkialakítást csinálni. Ez egy állókocsi, de tegyük hozzá, szerintem az üléseinek nagy része (nyilván nem a kakasülő) olyan kényelmes, mint egyik korábbi budapesti villamosé sem.
@Rocko-:

Nagyon nagy divat fikázni a budapesti combinokat, holott szerintem igen jó kis jószág. Az üléselrendezésére sokan panaszkodnak, holott a magaspadlós ganzokon, ahol az emberek felének kilógott a lába keresztben a folyosóra, mert máshog ynem lehetett elférni, ezt is figyelembevéve egyáltalán nem volt szélesebb a közlekedő.

Másfelől, ahogy már mások is írták előttem, bizony a mi Combinonk egy olyan vonalon közlekedik, ahol a fő cél a tömeg elszállítása megfelelő körülmények között, nem pedig az, hogy ülőhelyet tudjunk biztosítani mindenkinek. Máshol, más városokban, kisebb forgalmú villamosokon lehetséges dupla üléssor kialakítása az egyik oldalon, különösebb kényelmi problémák nélkül. Ha eljutunk oda, hogy nálunk is kisebb forgalmú villamosokra kerülhetnek alacsonypadlós villamosok, mi is elgondolkodhatunk ezen. (de viszont pl. az új varsói pesa villamosok a korábbi 1+2-es müléselrendezés helyett 1+1-esek lesznek, mert az utasok szűknek találták)
Azt azonban figyelembe kell venni, hogy a combino keskeny folyosója bizony sok más alacsonypadlós villamos ilyen olyan belógó pontjához képest szélesebb, legalábbis tapasztalatom alapján.
Tehát lehet fikázni háttérismeretek és gondolkodás nélkül, hogy "az itthoninál megnézték, h melyik lehet a legszarabb elrendezés, majd megrendelték azt", csak épp a valósághoz nem sok köze van.
amúgy Combinohoz kapcsolódvamég: nem sokkal a járművek érkezte után az egyik ismerősöm mondta, hogy az ő villamosvezető ismerőse szerint ezek a villamosok az elővárosi vonalakra valók, nem ide, és hogy milyen rossz az egész. Itt egy kicsit elkezdtem vitázni, de aztán megtudtam, hogy én nem vagyok villamosvezető, így nem értek hozzá kicsit sem.
@mestska:
Na, igen. Kismillió alkalommal akarták elmagyarázni, hogy ez bizony elővárosi villamos, én meg hiába mondtam, hogy ez egy baromság. Ez a dolog vajon honnan jött?
@jack o'neill:

te is hallottad ezt? :-O

kíváncsi lennék, hogy ki találta ki ezt.
@mestska: Újságban, tévében, rádióban szerepelt ez a marhaság, valami politikus mondta meg a frankót. Gondolom előtte mutattak egy képet a Lisszabon melletti rokonról, és ennyi ragadt meg benne, hogy az nem belvárosi vonal. Igaz, hogy 2,65-ös is a járgány, és 2+2 székezésű.
en se fikaznam a pesti combinot..inkabb örulnek mien szep, halk es tagas villamoson utazhattok! reges regota helsinkiben es stockholmban elek, higgyetek el bar van errefele mindenfele kiraly dolog de oan tujank nincs. van helyette bombardier ami többet van a javitoban lassan mar tiz eve mint az utcakon www.invalidiliitto.fi/portal/esteeton.fi/fi/tieto-osio/liikkuminen/joukkoliikenne/raitiovaunu/ (off: es bizony itt is van vagy harminc centi a peron es villamos között meg kb öt centis magassagkulönbseg is de ez errefele nem valt ki nagyobb izgalmakat mint anno pesten a combinos peronepitesek idejen..es vannak bizony hajmeresztö megoldasok nalunk is upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Raitiovaunu_kurvaa_Arabianrannassa.jpg ) es finn valmet hetvenes evek beli szeriaja www.raitio.org/ratikat/helsinki/hkl/hklnr2va/hklnr2va.htm ami mondjuk a duwagokat es a ganzokat a szaz sikon celbaereskor meg a rajtvonalon latna de a pesti combinak a cipöfuzöjet se köthetne be. talan majd ha a sajat fejlesztesu tujank www.transtech.fi/index.php?221 megnyeri az epp futo negyvendarabos tendert akkor lesz nekunk is a combihoz merhetö szep es tuti villamosunk. szoval ne nyavajogjatok inkabb elvezzetek amitek van. en mikor otthon jarok, amiota van combi, azzal kezdem megyek este nehany kört es szetnezek mi valtozott a környeken:) es csak elvezem az utazast. kicsit off de imadom a flirtötöket is, igaz ide is vettek 60db-t belöluk, de meg csak eddig egy jött meg:(
A Combino szerintem nagyon is jó a körútra, a gyorsan cserélődő forgalomhoz. Csak a magas ülések lábrészét nem tudom megbocsátani. A videó végén már vártam a "Gudhbájh!"-t, de csak Tarcsa Zsuzsa lélekmelegítő hangja csendült fel. Bécsben nem találkoztam kárpitos villamossal / metróval, az ott nekem kuriózumnak tűnt. Vagy nem az?
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: "Pl az amsterdami tuján jól látszik, hogy végig ugyanolyan széles mint a miénk a forgóváznál, hála a dupla üléseknek."
na de itt a pont. ott dupla ülésekkel szűk, itt meg szimplákkal.
"A forgóvázzal nem tudsz mit csinálni"
nem is azzal kéne mahinálni, hanem a többi résszel.
"ülések cseréje másfelesre"
én még nem láttam másfél embert, pedig geci sok lehet, hogy ennyi buszra meg villamosra kerülnek nekik ülések.

@Hamster: "Az ULF elég dübörgős, nem csak a fülnek, hanem a gerincnek is."
de mitől? gyanítom, h nem olyan a pálya, mint itthon. ;)
"Nagykörútra nem nagyon lehet értelmes járműkialakítást csinálni."
de: www.kulonbensi.hu/temp/CombinoSupraPlus.jpg
"Ez egy állókocsi, de tegyük hozzá, szerintem az üléseinek nagy része (nyilván nem a kakasülő) olyan kényelmes, mint egyik korábbi budapesti villamosé sem."
attól függ milyen távon. amúgy a metroüléses elrendezés lett volna a legértelmesebb. már ha szakember rendeli a villamosoakt.
@mestska: nem fika, negatív vélemény. a fika az az, amikor megmondják h a combino szakította le a felső-vezetékeket.
"Az üléselrendezésére sokan panaszkodnak"
igen, mert borzalmas.
"ahol a fő cél a tömeg elszállítása megfelelő körülmények között, nem pedig az, hogy ülőhelyet tudjunk biztosítani mindenkinek."
akkor miért van ennyi ülés? mert nem több az ajtó?
"Tehát lehet fikázni háttérismeretek"
részemről szó sem volt ilyenről.

@jack o'neill: onnan, h máshol elővárosban (is) jár.

@retekblog: "A Combino szerintem nagyon is jó a körútra, a gyorsan cserélődő forgalomhoz"
milyen gyakran utazol rajta? havonta egyszer?
"Csak a magas ülések lábrészét nem tudom megbocsátani."
naja, szimplán kifelé kéne forgatni őket.
@Rocko-: "igen, mert borzalmas"
Pedig nem az. Csak hogy én is kijelentsek valamit tényként, ami igazából csak egy vélemény. A Combinónk csukló és forgóváz közötti ülései a legkényelmesebbek, amikkel városi tömköz járművön valaha utaztam. El tudok kényelmesen nyúlni, könyöklök, nézek ki az ablakon.
"mert nem több az ajtó?"
Ha a mostani elrendezésben gond van azzal, hogy összeakadnak a leszállók és a fennmaradók, akkor mi lenne, ha mindenütt ajtó lenne? Akkor meg az lenne a gond?

Amúgy már írtam, a Combinóra átállást mindennapi nagykörúti utasként éltem át, úgyhogy ki merem jelenteni, hogy aki szerint régen jó volt, most meg nem, az valmai tudatmódosító hatása alatt áll :)

"naja, szimplán kifelé kéne forgatni őket"
Jaja, de tán nem teljesen, csak kicsit. Nem lepődnék meg, ha anno ez fel se merülhetett volna, mert magyar járművön csak menetiránnyal párhuzamos, meg arra merőleges ülés létezik :)
@Hamster: "Combinónk csukló és forgóváz közötti ülései a legkényelmesebbek"
oké, de most keverjük a sárgát a zölddel. én az elrendezésre mondom hogy borzalmas, Te pedig cáfolod azzal, hogy a kényelme jó. :D
rövid távon tényleg nem rosszak azok, hosszan már kezd zsibbasztó lenni. a könyöklőset most hirtelen nem tudom milyen, de az ugye mindenkinek szubjektív.
"Ha a mostani elrendezésben gond van azzal, hogy összeakadnak a leszállók és a fennmaradók,"
ez az utasok hülyesége. mindenki ott tömörül az ajtóban és emiatt nem lehet leszállni. aki meg mégis beljebb megy, az emiatt megszívja és nem mer később bemenni, mert nem jut ki.
a több ajtónál biztosan ajtóhoz kerülsz. mindenkinek előny. :D aki arra élvez, hogy az ajtó kétméteres körzetében lehet csak, az biztosan ajtóban fog állni, aki bentebb lenne, az biztosan közelebb kerül ajtóhoz: tuti le tud szállni.
amúgy érdekes h a videodon is, meg más képeken is látszik, hogy külföldön kaptak leszállásjelzőt a bentiek is. itthon nem, csak a mozgássérültek. miért?

"hogy aki szerint régen jó volt"
még szerencse h nem írtam ilyet. :)

"Jaja, de tán nem teljesen, csak kicsit. "
akár. de vicces volt h a bemutatón is szerencsétlenkedett DG, ő se fért el. igaz, nem is ő használja mindennap, miért is érdekelné.
megoldásai lehetnek:
- amit írtál: kicsit elforgatni az üléseket. de akkor is kevés hely lesz ott.
- eltolni, h a két támla legyen a kerékdob csúcspontján, és az utas kifelé nézzen. esetleg 2*2 egymással szembefordított ülés.
- metros elrendezés, oldalirányban utaznának az emberek. és a mostani 2 szék helyett elférne akár 4 is.
@Rocko-: "rövid távon tényleg nem rosszak azok, hosszan már kezd zsibbasztó lenni"
Hol tudsz a budapesti Nagykörúton hosszan utazni? :)
@Hamster: boráros és margitsziget közt. vagy goldmann és moszkva közt.
(bár észak felé én szinte mindig 61-ezek. de nem mindenki én.)
@Rocko-: És ez hol hosszú? Hosszú a 3-as villamos (szerintem már a Bosnyák és az Örs között is:). Ennyit bármin ki lehet bírni.
@Hamster: "És ez hol hosszú?"
legfőképpen a két megálló közt. :D
okéj, ki lehet bírni, de nem kellemes. :P
@Rocko-: Akkor mégegyszer elmondom. Az a doboz nem viccből van ott, vagy mert részeg mérnök tervezte. Azon a dobozon gurul a villamos.
Ez van ott alul, plusz felette némi tűz- és hangszigetelés, illetve az irányban tartó munkahengerek:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Combino_tram_chassis.jpg

Nincs olyan, hogy akkor 20 centivel odébb toljuk az ülést. Ami az ülés alatt van az a kerék. Ha oldalt fordítod, akkor sem tudod közelebb tolni az ablakhoz, a lábtere akkor nem a képen látható lukba esik, hanem a 2 kerék közé, a közlekedőfolyosóra, ami baromi jó ötlet.

"Pl az amsterdami tuján jól látszik, hogy végig ugyanolyan széles mint a miénk a forgóváznál, hála a dupla üléseknek."
na de itt a pont. ott dupla ülésekkel szűk, itt meg szimplákkal.
Az amsterdami végig oylan keskeny, a forgóváznál, és máshol is. Az üléshiány miatt a miénk CSAK a forgóváznál keskeny. A miénk a szimpla ülés miatt amúgy szélesebb.

"A forgóvázzal nem tudsz mit csinálni"
nem is azzal kéne mahinálni, hanem a többi résszel.
De máshol jó, a forgóváznál szar.

"ülések cseréje másfelesre"
én még nem láttam másfél embert, pedig geci sok lehet, hogy ennyi buszra meg villamosra kerülnek nekik ülések.

Én láttam. Szerény német tudást feltételezve: muki=anyuka+gyerek. Tovább gondolva mami+cekker. Vagy a barátnőm és én. És egyébként is, amúgy azzal a hellyel mit tudsz kezdeni? Semmit, mert a dobogó része, van rajta egy kapaszkodó és kész. Olyan ülés kell, aminek a háttámlájához csatlakozik a kapaszkodó rúd, gyártanak ilyet.

@Hamster: "Az ULF elég dübörgős, nem csak a fülnek, hanem a gerincnek is."
de mitől? gyanítom, h nem olyan a pálya, mint itthon. ;)

Nem, de látod, az még jó pályán is szarul fut.

"Nagykörútra nem nagyon lehet értelmes járműkialakítást csinálni."
de: www.kulonbensi.hu/temp/CombinoSupraPlus.jpg

Ezt te sem gondoltad komolyan.

"Ez egy állókocsi, de tegyük hozzá, szerintem az üléseinek nagy része (nyilván nem a kakasülő) olyan kényelmes, mint egyik korábbi budapesti villamosé sem."
attól függ milyen távon. amúgy a metroüléses elrendezés lett volna a legértelmesebb. már ha szakember rendeli a villamosoakt.

Na szakember, a belógó lábakkal mit csinálsz? Egy ülés sajnos a szék+lábtér. Ha elforgatod akkor is ugyanannyi, csak úgy az álló utasok leszarják. :P Adtunk egy pofont a kényelemnek. Ha többet raksz be kisebb az állóhely. Kivételt képeznek a Ganz csuklósok, mert azokon 2 ülés az 2 szék, és 1 lábtér. :) Ahhoz képest a Combino helykihasználása tényleg rossz. Én a 177 centimmel, és nem épp kákabélű testalkatommal is elférek a dobogón, sőt szeretek is ott ülni, le tudom dobni a cuccomat oldalra. (az épp a gumibak amin ül a kocsiszekrény, nem táskatartónak rakták oda a hülye német mérnökök)
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: "Az a doboz nem viccből van ott, vagy mert részeg mérnök tervezte. Azon a dobozon gurul a villamos."
állította valaki az ellenkezőjét? nem akartam én a kerékdobhoz hozzányúlni, hanem a körülötte lévő elrendezést normálissá tenni.
"Nincs olyan, hogy akkor 20 centivel odébb toljuk az ülést. "
hogyne lehetne. az ülést lehet, a kereket nem!
"Szerény német tudást feltételezve: muki=anyuka+gyerek. Tovább gondolva mami+cekker. "
gyerek az ölbe, csomag a földre. vagy ennyire úri dolgunk van hogy a világ legeslegeslegeslegeslegeslegeslegforgalmasabb vonalán a csomagnak is biztosítnk ülőhelyet?
"Ezt te sem gondoltad komolyan."
én azt sajnálom, hogy azt hiszed, hogy komolyan gondoltad hogy komolyan gondolom. :(
amúgy ennyi ajtó fizikailag nem lehetséges, de ha pont annyi ajtó lenne, amennyi a kerekek és a nyitási szélesség enged, akkor gyorsabb lenne az utascsere. csak akkor végig egyedizni kell.
"Na szakember, "
nem vagyok szakember. máshol mondták: ez az ország 10 millió közlekedés-szakértő országa. sajnos ez így van. :( mivel akinek a dolga lenne, az szarik rá, ezért az egyszeri embernek kell ezen gondolkodnia.
"Ha elforgatod akkor is ugyanannyi, csak úgy az álló utasok leszarják. :P"
akkor hol a gond?
"Én a 177 centimmel, és nem épp kákabélű testalkatommal is elférek a dobogón"
jó neked. de nem biztos hogy másnak is.
hogy hogyan tenném az üléseket, ahhoz kéne fotó, h átrendezzem képen, mert azt hiszem nem sikerült jól átadni. vagy személyesen kéne elmagyaráznom.
és most időm sincs rá sajnos.
Hogy oldják meg az alacsonypadlót keskenynyomnközű villamosoknál? Pl. Linzben 900 mm, de sok városban van 1000 mm-es nyomtáv. Ott tényleg alig marad hely a két féltengely között. Vagy ott hullámzik a felszín? Szívesen látnék képet ilyen villamosok belteréről.

Combino: Aki szidja, nézze meg az ULF-ot! Ég és föld a Combino javára. Elől felszáll az ember, van egy peron egy babakocsinak, vagy egy rokkantkocsinak, majd egy szűk folyosó jön, és utána jön csak normálisabb belső tér, de az is tele szűk folyosókkal. Szóval ULF-ra legelől felszállni, ha nem kismama vagy rokkant vagy értelmetlen!
süti beállítások módosítása