Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Lugano, a meseváros

2011.05.28. 20:50 :: Hamster

Eredetileg csak azért szálltam vonatra, hogy végigutazzak a Gotthard-vasúton, még mielőtt felépül a Gotthard-bázisalagút, mely sokkal gyorsabbá, de egyben kevésbé látványossá is fogja majd tenni a Szent Gotthard-hágón való átjutást. Mivel arrafelé aranyárban mérik a vonatjegyet, ráadásul még időben vissza akartam érni Zürichbe, az utazás déli végpontjának Luganót jelöltem ki. Ennek a városnak a nevét hallottam már, de igazából nem tudtam róla semmit.

A vonatozás kevés helyen akkora élmény, mint Svájcban, ez viszonylag közismert tény. Kicsit talán túl jók is a svájci vonatok: több ezer méteres hegyek közt kerengenek, izgalmas hidakon, hegygerinceken haladnak át, és közben simábban és gyorsabban haladnak, mint a töksima terepen haladó szegedi gyors... kicsit frusztráló :) Ráadásul  gyönyörű helyeken járunk, és azt, hogy jó magasan lehetünk, csak abból sejtjük, hogy a völgy oldalán haladó vonat ablakán kitekintve felülről látjuk a felhőket...

Az ember a 15 kilométeres alagút elhagyása után is csak kapkodja a fejét: először lát a völgy közepén egy hosszú betoncsíkot, az egyik sziklán pedig egy hatalmas acélkaput, és rájön, hogy épp egy katonai reptéren halad át, ahol a gépek a hegyben laknak, és a pályához a vasutat és a sínek melletti falut keresztezve jutnak el, aztán azt veszi észre, hogy a vasútvonal többször áthalad saját maga alatt, ahogy a völgy oldalán félig a napvilágon, félig a hegy belsejében körbe-körbe haladva ereszkedik. Aztán - sok-sok további szépség után - megérkezik Luganóba.

A pályaudvar a domboldalon fekszik, magasan a belváros felett, de persze nem kell gyalogolni, mert sikló visz le oda. A leérkezéskor még viszonylag modern épületeket látunk, aztán pár lépés után ledöbbenünk, mert ekkor tudatosul bennünk, hogy egy eltévedt mediterrán városban vagyunk.

Persze Svájcban eleve minden kicsit olaszos, az olasz nyelvű kantonokban meg pláne, de akkor is döbbenet, hogy október végén le kell venni a kabátot és pulcsit, olyan meleg van! És akkor elérjük a tavat, mely felett a párán úgy törik meg a nap fénye, hogy az itt készült panorámaképekből egy szoftver se bírta összeállítani az összképet (pedig többet is próbáltam):

Én már a Genfi-tavat is eltévedt tengerpartnak éreztem; elbűvölt a jókora vízfelület és az ezerméteres hegyek randevúja, de ez köröket vert rá élményben, pedig ez a tó jelentősen kisebb! Nem csak a panorámakép nem tudja visszaadni, de szavak se nagyon. Egyszerűen gyönyörű!

A kaszinó mellett nyilvános park, olyan színekkel, amilyenekre késő ősszel az ember már nem számít. A levegő tiszta, a tó hullámai pihentetően csapódnak a parthoz, és a környéken mindenki kiegyensúlyozott és vidám. Ezt kéne receptre felírnia az itthoni orvosoknak, nem nyugtatókat meg antidepresszánsokat!

A park bejáratánál kintornás tekeri a verklit, megy az umcacca-umcacca, de kicsit beljebb már csak néhány magyar szó töri meg a hullámverés relaxáló hangjait:

Ilyen helyen az ember csak azt sajnálja, hogy nincs nála egy szekérderéknyi pénz, hogy maradhasson! Mert érezzük, hogy ez nem a szegény emberek üdülőhelye - bár a pizza nem feltűnően drágább, mint Zürichben. Pedig ezért a levegőért és látványért nyugodtan lehetne felárat kérni :)

És vessünk még egy pillantást a párába vesző hegyek felé! Ott valahol a túlparton fekszik Campione d'Italia, egy olasz exklávé, mely annak idején a Svájchoz csatlakozás helyett inkább Lombardia része maradt.

Érdekes egyébként, hogy az e meseszerű helyről távozás egész hazai jelleggel történt. Egyrészt a pályaudvar pont olyan hangon zúgott, mint a Déli pályaudvar, mert a MÁV-éhoz hasonló FLIRT motorvonatok várakoztak több vágányon is, másrészt egyedül itt tapasztaltam Svájcban olyat, hogy jelentősen kevesebb ülés volt a Zürich felé tartó vonaton, mint amennyire szükség lett volna. Konkrétan a folyosón, de még a peronon és a vécében is álltak, majdnem az út végéig! Igaz, vasárnap délután volt, de akkor is elég kemény volt...

23 komment

Címkék: utazás város vasút svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr782939520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az utolsó fotó nagyon lájk.

egyébként meg egy kis önreklám:

cities.blog.hu/2010/10/20/a_leghosszabb_vasuti_alagut
Oh, imádom ezt a várost! :) Ahol tuti biztos, hogy süt a nap! :)
"Persze Svájcban eleve minden kicsit olaszos,"

Ez a megállapítása német kantonokra nem igaz, mert ott minden poroszos.
Elképesztő képek! Jó lenne egyszer eljutni ide! :)
Évekkel ezelőtt Ascona-ban kempingeztünk, reggel a lakókocsiból kilépve a pálmák alól néztem a tó túlsó partján levő hegyoldalon a sielőket.
Gyönyörűek a képek, jó lenne arra vonatozni, a virágokat pont akkor néztem mikor beléptél az azonnali üzikbe. Le is fagyott a gépem!
A siklóernyős iskolánknak szerveztünk két éve egy utat luganoba a paradiso campingbe.
fantasztikus hely nagyon magasan van a starthely a camping tuti fel van mindennel szerelve és a vonatokról csak annyit hogy a sátortól kb. 200 méterre vannak a sínek és csak akkor vettem észre a gyorsvonatot amikor megfordultam.
Csak annyit hallani belőlük még éjjel is hogy sssshhhhhhh.
A hegyek pedig..... :))))
Jah és a felhőszakadás is egyedi volt :)
5-6 évvel ezelőtt,a város fölött építettek alagutat. Én szállítottam oda a szellőztetőrendszer motorjait.:) Azóta nem voltam arra,jó most újra látni. Valóban gyögyörű hely!
Tényleg szép hely, a fotók is jók! (A panorámakép illesztését pedig ilyenkor bízd a legjobb szoftverre: az agyadra! Meg annak a hardverére: szemedre és a kezedre. ;) )
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Poroszos? Hát elég sok helyen jártam Svájcon belül, de poroszos dolgokat nem találtam. Zürich is lazább az átlag német városoknál, és bár talán Basel volt a legnémetesebb kinézetű város, ők is minden voltak, csak poroszosak nem. Rend és tisztaság, az van, de attól még nem lesz poroszos senki.
@bokoristvan: Hű, de szép ez is. Legközelebb fel kell ide mennem :)
Szerintem az, hogy megépül a bázisalagút, nem jelenti azt, hogy nem megy fel a vonat a mostani alagúthoz. Arra is fognak menni vonatok, a bázisalagút kapacitása nem lesz elég. Legalábbis a többi új svájci alagútnál ez van. Egyébként is évekig fog tartani, mire a bázisalagút üzembe áll.

Személy szerint én utálom ezt az utat, mert a bedőlős vonattól mindig rosszul leszek a sok kanyarban. De persze megéri, mert Lugano tényleg király hely, egyébként egész Ticino az, pl. Bellinzona és Locarno is.
@csgabor: Igen, biztos megmarad a régi pálya... de inkább nem hagytam esélyt arra, hogy esetleg mégis lemaradjak :) Egyébként meg szerintem a bedőlős vonatok vannak kisebbségben erre (gondolom a Cisalpino pendolinóira gondolsz, mert az járt erre, míg ICN-t abszolút nem láttam, más billenős meg hirtelen nem jut eszembe a környékről, bár a műveltségem kétségtelenül hiányos), lefelé SBB, felfelé Trenitalia vonattal mentünk, mindkettő hagyományos kocsis volt. Bár én reméltem, hogy a visszafele jövő vonat pont Pendolino lesz, mert Cisalpino néven közlekedett (akkor még megvolt, a következő évben szűnt meg), de valami sebtiben összekukázott vonat lehetett, irtózatosan szűk székezéssel, és hetvenes évek forma- és színvilággal. Kicsit sajnálom is, hogy nem fotóztam, de mivel tényleg az ülések közt és a vécében is utasok álltak, némileg idegesen, féltem, hogy pofánvágnak, ha elkezdek fotózgatni - mozogni meg úgyse tudtam volna, szóval inkább bevágtam a szunyát Göschenen után, és Zugnál is csak a FLIRT-ök sivítására ébredtem fel megálláskor :)
@Hamster:
"lefelé SBB"
Volt ott lengyel rockzenekar is? :-)))
(Bocsánat, most már 1/3-ban magyar)
Ez volt (az önmaga felett ívben szerpentinező) az egyik csodavonat amit arrafelé láttam, a másik (ebben segítsetek hol van) amelyik a szűk völgyekben Z alakban megy fel az emelkedőkön.
Az egész Svájc, úgy ahogy van, rulez.Csak a pofátlan áraikat kéne kissé lejjebb adniuk.
@geegee: Azok nem pofátlan árak, egyszerűen azzal tartják távol a bevándorlást :)
@Hamster: ööö, hát lehet, hogy Svájcban sikerül.de pl a svédeknél is sok minden pofátlanul drága, oszt mégis tódulnak a szírek és asszírok... :D , de inkább :-/
@Hamster: Örülök ha tetszenek a képek, itt van a Swiss mappa - böngészd csak nyugodtan.
www.flickr.com/photos/bokoristvan/sets/
Szeretem ezt a várost, egy pillanatig sem gondolkoznék mit tegyek, ha lenne lehetőségem oda költözni.
A tóról tényleg lehetetlen olyan képet készíteni, amelyiken nincsen pára felette. A hegyekről csodás a kilátás és a cable car is jó szórakozás. A Monte Bre-re egy sínpáron futó cable car például rendkívül mókás az út felénél lévő kitérővel, ahol kikerüli egymást a két különböző irányból érkező jármű.
süti beállítások módosítása