Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szökik a kút a Károly körúton!

2011.06.20. 07:00 :: Hamster

Valakinek nincs ötlete, mi alapján működnek a szökőkutak az újdonsült Károly "sugárúton"? Csak mert hol mennek, hol meg nem. A minap arrafelé mentem haza, meglesni, esti kivilágításban hogy néznek ki, erre nem működtek, csak a kockafák voltak LED-fénnyel halványan meghintve. Amikor meg napközben figyeltem, állandóan változott a vízsugarak ereje. Először azt hittem, az erős szél miatt csökkenti valami automatika a nyomást, de nem, mert amikor épp nem volt szél, akkor is el-elálltak, illetve amikor kisebb orkán fújt, akkor is jött a víz - jó méterre-másfélre oldalra locsolva.

Persze lehet, hogy az ivóvíz-hálózatról megy az egész kút-sor, és amikor valaki lehúzza a vécét, vagy tölt magának egy pohár vizet, akkor elmegy a nyomás, ennyi a titok?  Vagy ez még úgyis csak próbaüzem, nem kell aggódni? Ha valaki tudja, mondja már el! Amúgy az említett szél miatt túlságosan zajos lett a felvétel, úgyhogy alákevertem valamit, ami ugyan nem különösebben odaillő, viszont pont olyan hosszú, mint a videó :)

50 komment

Címkék: budapest videó villamos utcakép szökőkút csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr482999196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem a szökőkútmanók halálra rémülnek az ott cikázó villamosoktól (ld. 31-36 másodpercnél). Éjszaka meg nyilván alszanak... ;-)
Most sugárút vagy körút?:))

Szerintem direkt változik a nyomás, mert így nem olyan statikus a látvány:)
"az újdonsült Károly sugárúton"
Sugárút?
A takarékosság jegyében beépítettek egy randomgenerátort a szivattyúba. Ami hol erősebben, hol gynegébben adagolja a vizet. Így változatos is, állandóan másként néz ki a szökkút, nem olyan unalmasan, mint máshol. :)
@- Rendi -: Hát nézz rá: tök egyenes, és már fasor és szökőkút sor is van hozzá. Azt hittem, nem kell idézőjelbe tennem, hogy érthető legyen, miért írtam :)
Haha, elképzelni sem tudtam pár hete, mik azok a rácsok ott! Végre. :)))

Egy kicsit sajnálom, hogy ezzel gyakorlatilag nem lehet leülni a zöldbe, na de ki is akar egy többsávos út közepén piknikezni.
@Gyáli úr: Asszem az eleve cél lehetett, hogy a hajléktalanok ne költözzenek oda kempingezni. Bár ehhez képest a minap este semmi nem ment... zöldövezeti szállás automatikus zuhanyzóval? :)
@promontor: Szerintem egyszerűen felszálltak a mozgó villamosra, mentek az Alleeba az Intersparba akciós varázssüvegért.
@Dühöngő bika: Igen, abban is lenne logika, de néha olyan vékonyan jön a sugár, hogy az ember legszívesebben prosztatavizsgálatra küldené szerencsétlen kutat :)
Jajmár! Miezitt? Vak ember szemét szúrjuk ki minek az neki szindróma? A nyomásnak van egy olyan tulajdonsága, hogy nem állandó. A víznek meg olyan, hogy elfújja a szél! Budapestnek meg olyan, hogy megakar szépülni csak mindig beleszól valaki!
Érdemes lehet feluccát megkérdezni :)

Most, hogy mondod, ez a szakasz tényleg elég sugárutas. És rohadt jó lett, egy-két (engem) zavaró apróságot leszámítva.
@Bedeko: akkor a randomgenerátort is egy randomgenerátor irányíthatja, mert most pl. egyáltalán nem mennek, pedig nappal van.
Erős a gyanúm, hogy annak lehet köze a dologhoz, hogy Magyarországon vagyunk. Egy hónap múlva már csak a porosodó betonszarkofágok maradnak, víz nélkül.
(VÖ. Gödör klub és az ő medencéje, stb.)
@Hamster:
"Hát nézz rá: tök egyenes, és már fasor és szökőkút sor is van hozzá."

Jaja. Széles, egyenes. Ha elnézel az Astoria felé, a filmmúzeum háza optikailag egyenrangúan osztja szét a Dohány utca és a körút folytatása között. Az új dizájn egyértelműen rá is játszik erre.
(A másik irányban a hiányzó épületek miatt kaotikusabb a kép, de ott sem körút: nem is a József Attilába, hanem inkább a Bajcsyba görbül bele az út.)
Feluccát én is idevárnám. A múltkor beírta, hogy a tűzoltók miatt em lehet több fát ültetni, hát nem voltam rest és leléptem: A filmmúzeumtól az Astoriáig 7 méterenként vannak fák, a Dob utcától a Madách térig meg 15 méterenként. Ha az egyik helyen lehet sűrűn, akkor a másik helyen miért nem.
A másik, hogy a Városház tér felőli oldalon miért nem két fasor van, bőven elférne egy másik a járda szélétől 6-8 méterre befelé, és annak a fái talán adnának majd némi árnyat a gyalogosoknak is ebben a kőtengerben.
A kutak meg teljesen rendszertelenül járnak, de szvsz nem is nagy kár értük, igazi fölösleges beruházás volt vízköket telepíteni 20 méterre minden emberi lénytől.
@Comandante en Jefe: Szerintem is marha jó, egy aszfalttepsiből egy térszerű valami lett. Ez a mi kis újkori Vencel terünk :)
"Persze lehet, hogy az ivóvíz-hálózatról megy az egész kút-sor, és amikor valaki lehúzza a vécét, vagy tölt magának egy pohár vizet, akkor elmegy a nyomás, ennyi a titok?"
:)))))

remélem nem lesz ebbôl is szabadstrand, mint a Nemzeti medencéjébôl, ahova megélhetési naplopók jártak fürdeni.
kultúra, je.
@Comandante en Jefe: Hát ugye nem is volt egyértelmű régen, hogy a Dohány utca annyira mellékutca, mint ma, még a villamosok egy része is arrafelé ment tovább a Rákóczi útra egy időben. Amit elég nehéz elképzelni ma már, több szempontból is.
@Gyáli úr: "Egy kicsit sajnálom, hogy ezzel gyakorlatilag nem lehet leülni a zöldbe"
hát igen. mondjuk az értékelhetô, hogy végre nem egy térköves szart dobtak le oda, hanem végre zöldet.
a sugárút témához: már az Október 23. utcnál sincs Sugár, itt meg pláne egy se. :P
> Vagy ez még úgyis csak próbaüzem, nem kell aggódni?

:)
Nem, aggodni nem kell. A szokokut elindult az enyeszet utjan. Par nap mulva a korberakott perem elkezd itt-ott sullyedni, eloszor par galamb fog beledogleni, majd kiszarad a szokokut teljesen, es par het alatt takaros kis szemet hegy fog keletkezni a helyen.

Bp-en sajnos egyreszt semmit nem csinalnak meg rendesen, masreszt amit megcsinalnak azt utana nem tartjak karban. (Lasd az uj foutca project Szabadsag ter vegen levo szokokutjat, ami tenyleg mukodott par hetig)

Tanulsag? Mindenkinek vermerseklete szerint. Szerintem vagy ne koltsunk ilyen dolgokra, vagy lehegy utana finanszirozasi forras a karbantartasra. Annak van a legkevesebb ertelme, hogy epul valami, ami utana igen rovid ido alatt lerohad.

Ellenpeldat igen keveset lehet hozni. Legutobb Tarlos ur jelentette ki, hogy a Varosligeti idokereket szet kellene szerelni es kidobni, mert nincs penz azt evente! megforditani, es kulonben sincs semmi erteke. (Gondolom muveszi ertekre gondolhatott?) Ezzel szemben akarhanyszor arra tevedek mindig ott lebzsel korulotte jonehany turista, es fenykepezik egymast es az idokereket.
És láttátok milyen gazos az egész már az átadás után 1 hónappal?
@sportswear: Gazos? Én semmi ilyet nem láttam. A Bem rakpart, az gazos, de végülis senki nem látja.
@altimus: "Lasd az uj foutca project Szabadsag ter vegen levo szokokutjat, ami tenyleg mukodott par hetig"
Melyiket, a Mózeskutat, amelyiknél szétnyílik előtted a vízfal?

Egyébként meg szerintem meg kell csinálni rendesen, aztán meg karban kell tartani. Túl szép ez a város ahhoz, hogy az egésznek Baross tér feelingje legyen.
Tényleg, félúton a fasorban van egy kicsit szado-mazo stílusban fóliába tekert alak egy talapzaton, az kinek a szobra lesz?
@Hamster: azé, aki megjavítja a szökőkutakat
Nincs külön ívóvíz- és szökőkúthálózat. Az meg, hogy miért változik a nyomás, sokféle okai lehetnek. Az a legkevésbé valószínű, hogy egyszerre húzzák le a WC-t a környéken. Inkább valami szándékosság állhat a titokzatos ügy mögött.
A 47-es, 49-es villamosok végállomásánál az aluljáró felőli végen 2 helyen kellett pár napja felszedni a burkolatot, és persze még mindíg úgy van.
Azt, hogy mennyit késtek az átadással, nem nagyon reklámozták, de biztos megérte, ha ilyen magas színvonalon végezték el a munkát.
A profi munkamímelés magasiskolája mondjuk most a Margit híd. Büszkén bejelentették, hogy átadták a déli járdát, csak éppen a korlát hiányos kissé. Meg az összes metró állomás. Meg az összes többi építkezés, vagy arra váró project, a Körtértől a CET-ig.
@Müller őrmester: Na hát ez a kérdés, hogy milyen szándékosság? Anno a Kivezérlésjelző-házon se sikerült rájönnöm, hogy mi szerint ugrál-változik a szín/frekvencia:
hamster.blog.hu/2009/08/07/a_kozraktar_utcai_orias_fenyorgona

Lehet, hogy itt is ugyanaz az algoritmus? :)
@Hamster: azt bezony, nem mukodik, a terlapok ossze vissza sullyedve, legalabbis amikor utoljara lattam ugy nezett ki mintha bomba talalat erte volna. (habar panaszkodott itt valaki a var oldalaba telepitett szolorol, amire allitolag nagyjabol rendbe tettek az agyasokat.)

persze, a varos ezektol a kis dolgoktol lesz, lenne elheto. de csak akkor ha normalis minosegben keszulnek el ezek a dolgok, es ha utana van penz a karbantartasra, uzemeltetesre. enelkul ablakon kidobott penz az egesz, es meg egy ures utca is jobban nez ki mint egy szetszedett, szetfirkalt mocskos valami, amitol hanyni tamad kedve az embernek.
@márvesztes:
Ahogy nekem elmagyarázta: ha volt ott néhány kóró valamikor, akkor fasorfelújítás, és akkor nem kell tűzoltósági engedély, lehet olyan sűrűn, ahogy elvileg eredetileg volt. Ha új fasor, akkor kell.
@altimus:
Az mikor volt?
Egyszer még tavaly beszakadt, valami teherautó ráállhatott. De megcsinálták, pár hete biztosan jól működött a szab.téri kút.
A Szabadság téri szökőkutat hálistennek karbantartják. És rendesen működik. A károly krt.-nak pedig hatalmas LÁJK, elég ha megnézitek a fenti videót - mintha nem is Mo-n lenne. A kivitelezés pedig szerencsére nem a klasszikus Király utcai/Szabó Ervin könyvtár környéki minőség.
ez locsolóberendezés nem szökőkút
@Comandante en Jefe: Akkor megnyugodtam, mert az a Jedi-kút is nagy kedvencem :)
@öntelt radírpók: nehez kerdes ez. a kiraly utca total lerobbant hely volt. ugy-ahogy megcsinaltak az utcat, amitol talan egy kicsit felertekelodott a kornyek, ugyhogy jottek a hazfelujitasok, kozben persze tonkrement az utca. az uj foutca lenyegesen jobb minosegu, de ott is oda kellene a nulla toleranciara figyelni. amugy egy varos elhetosegenek sok koze nincs a "diszburkolatokhoz". zurichben pl. nincs egy negyzetmeter diszburkolat, megis a vilag egyik legelhetobb es legnormalisabb varosa.

mindenesetre ami mar megvan azt kellene karbantartani, felujitani. lasd margitsziget, varosligeti park, egyeb parkok. a 3. keruletben a kiscelli muzeum kornyeke pl. botranyos allapotban van.

tobb civil kezdemenyezes is kellene, es sokkal hatekonyabb fellepes a rongalok ellen.
@öntelt radírpók:

Magyarországon kívül még nemnagyon láttam olyan szökőkutat, ami egy 2x2 sávos út 2 oldala közé épült.
Magyarországon kívül szökőkutakat olyan helyekre szoktak építeni, ahol le tudok ülni mellé egy könyvvel a kezemben pl.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Persze, Magyarországon kívül mindenhol, Azerbajdzsántól Zimbabwéig minden szökőkút mellé le lehet ülni, és ha megéhezel, csak tépsz egy darab kolbászt a szomszédos kerítésről.
De az is lehet, hogy kevés szökőkutat láttál Magyarországon kívül, vagy nem mindet figyelted meg alaposan.
@Hamster: Lehet, hogy már láttad, de válaszoltak neked fácsén, személyesen a BKK :)
"Egy mai blogbejegyzés foglalkozik a Károly körúti szökőkúttal. Nincs ok aggodalomra: a Károly körút kivitelezése még nem zárult le, habár a területet birtokba vehette már a gyalogos- és gépjárműforgalom. Jelenleg a szökőkutak próbaüzeme zajlik, melyek korszerű kialakításuknak köszönhetően szabályozhatóak az idő és egyéb környezeti tényezők tekintetében. A projekt zárása után a szökőkutak folyamatosan működnek majd."
@maestro1: Klassz, köszi a tippet! :)

Amúgy nem f-bookolok, mert nem értem, mire jó, hogy újra kitalálják az internet funkcióit az interneten :)
@Hamster: Egyébként örülök, hogy nem hivatalos úton beadott kérdésre is kapható hivatalos válasz. Mégse volt igaza annak, aki szerint hivatalos levelet kellett volna írnom ;)
@Comandante en Jefe: "és ha megéhezel, csak tépsz egy darab kolbászt a szomszédos kerítésről"
Elnézést, de kávéidő van, így értelmes hozzászólás helyett csak annyit tudok írni erre, hogy percek óta ezen röhögök vinnyogva :)
@Hamster:
"Gondoltam, csak úgy, ráköszönök a szembejövő emberre:
- Adj isten, Mihály bátyám! Elintéződött az ügy?
- ??? Milyen ügy? Nem adtam be semmilyen ügyet.
- Hát annak is meg van nálunk a maga helye, a Be Nem Adott Ügyek között."
(Sándor Györgytől, nem szó szerint)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: na, akkor nézz körül máshol is, azt javaslom :)

Ez itt a Montgomery körforgalom Brüsszelben: 4 sávos, és középen szökőkút van, nem is kicsi: www.flickr.com/photos/40677798@N02/3845091556/
@Hamster: Írod: "Tényleg, félúton a fasorban van egy kicsit szado-mazo stílusban fóliába tekert alak egy talapzaton, az kinek a szobra lesz?"

Jelentem vagy a vihar, vagy valami kíváncsi járókelő kicsomagolta - amúgy nem látom okát, hogy miért van még mindig becsomagolva - így tudom mi az. Ugyanaz a női arcú és hajú, gyereklány testű, de férfi ööö... "műszerezettségű" szobor, mint ami régen a koncertjegy üzlet és a bank közötti részen állt a Madách téri oldalon! A 2006-os nagy vihar után, vacak mobillal készült fotón valamennyi kivehető belőle, talán így beugrik annak, aki amúgy ismeri: vizlepcso.blogspot.com/2006/08/viharkrok.html
(Egy télen valaki felöltöztette télikabátba szegénykét. Világosan emlékszem, hogy lefotóztam, de persze nem találom.)
@Sam. Joe: Köszi! Azt hittem, valami meglepi, úgy takargatták :)
süti beállítások módosítása