Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Jártamban-keltemben gépsárkányok

2011.07.05. 15:00 :: Hamster

Elég rég volt már, amikor legutóbb ízelítőt adtam a tudomány és a technika világának bennünket körülvevő részleteiről, úgyhogy most megint autós képek következnek, fotós sétáim melléktermékei. Egy szép állapotban levő (OT-s rendszámú) Egérkamionnal kezdeném:

Én Zastava 750-esnek gondolnám, de ha nem az, az értők majd helyretesznek. Bármi is pontosan, a FIAT 500-asnál és rokonainál kevés aranyosabb autót láttam, és mindig megörülök, ha szembejön egy-egy. Utazni persze nem szívesen utaznék vele - gyerekkoromban nagybátyám 500-asával néha mentünk, és már akkor elég szűknek tűnt. Tudom, ez nem 500-as, én viszont sok spenótot ettem, és alaposan megnőttem azóta :)

Az "aranyos kicsi autó" vonalon továbbhaladva megkerülhetetlen a Renault 4. Ez a példány ugyan nem olyan puccpaszta állapotú, mint az előbbi Zastava, de azért egy kattintást bőven megért!

A 2140-es Moszkvics ugyan messze nem olyan klasszikus, mint a 408-as, vagy akár a 412-es, de azért szeressük :) És most jókorát ugrunk:

A VW Karmann-Ghia szerintem a valaha készült egyik legszebb autó, különösen ez a változat. Igazából egy Bogár, mégis úgy néz ki, mintha valami elegánsabb Porsche 356 modell lenne.

Gyerekkoromban azt a pár darabot, amit itt-ott láttam, papucsnak neveztem, és nem nagyon hittem el, amikor apu mondta, hogy igazából csak egy jól álcázott Bogárhátú. Pedig a Bogarat is szerettem, de ez elmondhatatlanul komolyabb autónak tűnt.

Na, erről fogalmam sincs, micsoda. A Ford emblémát persze látom az elejét, de eredeti? Vagy replika? Mindenesetre nem számítottam a felbukkanására az alsó rakparton, miközben a hajókat nézegettem, de azért sebtiben le tudtam kattintani. Várom a felvilágosítást, hogy mit is látunk :)

Ritkán szoktam odafigyelni BMW-kre,de ez a darab olyan visszafogottan és elegánsan volt erőszakos (utóbbi a BMW-k fő ismérve, ha engem kérdeztek;), hogy le kellett fotózzam. Botor módon nem kerestem meg a feliratot a hátoldalán, de Nagycápának, 6-os kupénak gondolnám, ha megkérdeznének, mi ez. 

43 komment

Címkék: autók képek

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr333041667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hát az elsôre nem merem a fejemet tenni, de lehet Steyr Puch, Fiat, Zastava és Seat is. de leginkább Fiat 600-nak tûnik.

az R4 felüdítô a pesti forgatagban, ha nem is szép, de eltérô formavilág.

a Moszkvics nem szép, ellenben attól lehet érdekes, hogy lassan már mindenki eldobta, és alig akad jó állapotú példány. mert bizony az is autó.

a Karmann-Ghia nagyon szép. van aki szerint nem? :)

a BMW-t eltaláltad, tényleg 6-os kupé, az igazi cápa. gyönyörûség. :)
@Rocko-: "de lehet Steyr Puch, Fiat, Zastava és Seat is"
Persze mind FIAT, és ahogy utánagugliztam, egy időben mindnek tök hasonló volt az orrdísze, de gyerekkoromban amik voltak, azokat már meg lehetett különböztetni, szerintem itt is ezen a nyomon indultam el. A Steyr-Puchoknak például echte osztrák bajszuk volt, vagy nagy emblémájuk, SEAT-ot meg sose láttunk, Spanyolország túl messze volt ide :) Persze most a Wikipedián ott van egy nembajszos Steyr, de az fotosopp és kész ;) Igazából erdeti FIAT-ból csak 500-ast (Inverz Hátizsák a.k.a. Guruló Esernyő) láttam, a nagyobbak mindig Zastavák voltak, lehet, hogy ezért gondoltam.
Szerintem az öreg, az egy Ford Model A (1927-1931), de nem mernék rá megesküdni. :)
en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_A_(1927%E2%80%931931)
@Hamster: "Persze mind FIAT, és ahogy utánagugliztam"
ez egy erős túlzás. leánykorukban FIATok voltak. ezt mondanám inkább. :)
@Hamster: A Steyr-Puchnak elöl szerintem dupla emblémának kéne lennie, legalábbis most így rémlik. Persze lehet, hogy ez évjáratfüggő, majd az okosabbak elmondják.

2140-es Moszkvics, hejj :) Mennyire kár, hogy a miénket eladtunk anno... Hátsókerékhajtás rulez :)
@Toymao: Szerintem is Ford A-modell. Felül meg szerintem Zastava, amennyire ki tudom venni az emblémájáról. Ráadásul egy későbbi eresztés, mert az első szériák orrán nem egy, hanem három krómcsík volt keresztben, és az oldalán is, az első lámpától a kilincsig.
@Rocko-: Na és milyen motor volt azokban a Moszkvicsokban? Mert nem a Zsigulié, ahogy sokan hiszik...
A Moszkvicsokban HEMI blokk volt, mint az amcsi muscle carokban :) Jó, persze, ez így csúsztatás, de kialakítását tekintve ha jól tudom megegyezik a két motor.
@Rocko-: Persze, de honnan licenszelték azt a remek motort? Miben búgott ugyanez a konstrukció még a 60-as évek hajnalán?
@nyelv-ész: halvány lila sejtésem sincs. :)
hívjak szakembert? :D
@Rocko-: Hívjál nyugodtan, de addig elárulom, hogy a 412-es és a 2140-es sorozatok egy ősrégi BMW blokk koppintott változatával futottak, míg a 403-407-408 vonulat még egy nyomórudas ős-Fiat motor utánzatával.
A licensz persze csak vicc volt. A szovjet mérnököket ilyen imperialista métely nem érte, ők simán csak lemásolták azt, amiről úgy gondolták, hogy az ő iparuk képes azt gyártani.
@nyelv-ész: Nana, a Lada esetében nagyon korrekten jártak el :)

Tekintve amúgy, hogy az egész Moszkvics história úgy kezdődött, hogy felpakolták az Opel gyártósorát és kivonatoztatták a Zúnióba, szerintem nem érezték szükségességét, hogy pont most pont a motor kapcsán holmi licenszekkel bajlódjanak :D
@nyelv-ész: passz, nem vagyok otthon szociautókba.
@toto92: Igen, de azért is könnyű volt korrekten eljárni, mert az olaszok az akkori acélhiány miatt a jófajta magas kéntartalmú krivoj-rog-i vasércért cserébe felhúzták az oroszoknak a Zsiguli-gyárat, és kivitték nekik az akkor már kifutott Fiat 124 gyártósorát.

Nem véletlen, hogy az első néhány évben még egy csomó Zsiguli-alkatrészbe bele volt préselve a Fiat felirata. Nekünk is ilyen volt az első IH-s Zsigulink.

Nem véletlen az sem, hogy a 70-es évek Fiatjaiból szinte egy sem maradt. Mivel akkor még nem volt divat a karosszéria galvanizálása, a vas meg igen gyenge volt, így aztán hamar porhanyósra rohadtak.
@Rocko-: OK, akkor beszéljünk a VW-ről :-)

Állítólag a formaterv eredetileg a Chryslernek készült, csak azoknak nem tetszett, így a Ghia stúdió nyakán maradt. Mikor a VW megbízta a Karmannt, hogy a Bogár alapjaira tervezzen valami dögös formát, akkor a Karmann továbbpasszolta a projektet a Ghiának, akik a nyakukon maradt terveken egy kicsit igazítottak, és máris kész volt óccsóért a dögös sportkocsi :-)

Egyébként tényleg az egyik legszebb veteránautó szerintem is, nálam max. az E-Type veri, meg a másik kis kedvencem, a Meisterklasse...
@nyelv-ész: beszéljünk. :)
erről a Chrysler tervről nem tudtam, de érthető is. a konzervatívabb amerikai autóiparnak persze hogy nem volt elfogadható ez a formaterv. mind formavilágra, mind méretre.
van egyébként erre valami forrás?
@Rocko-: Gondolom, kiguglizható, de nekem ez a sztori még egy régi VW-s könyvből ugrott be.
@nyelv-ész: ehhe
totalcar.hu/tesztek/karmghia68/
A Volkswagen úgy döntött, lenne értelme a Bogár mellett valami kevésbé funkcionális, de annál szebb, ahogy ma mondanánk, image-formáló autót is gyártani.
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Karmann_Ghia
Karmann in turn contracted the Italian firm Ghia, who adapted styling themes previously explored for Chrysler and Studebaker to a Beetle floorpan widened by 12 in (300 mm).
@Rocko-: Azért az 50-es években az amcsik sem voltak éppen piskóták... némelyik verdán akkora uszonyok voltak, mint egy bálnán. Szerintem épp hogy nem volt nekik már ez a forma bejövős, mert ilyesmi autókkal ők a 40-es években nyomultak (nézd meg pl. a Tuckert), és az autógyárak marketingesei bizonyára már unták. Európában meg akkoriban még sokan a háború előtti modelleket nyomták, és örültek egy friss formatervnek.

A vicc az egészben az, hogy az USA piacán évekig ez a típus volt a legnagyobb számban importált külföldi "sportkupé". Szóval a forma még elment volna hazainak is...
@Rocko-: Na lámcsak... nem is tudtam, hogy a TC is tesztelte. Bár jó rég volt, ahogy látom.
@nyelv-ész: höhö, Tucker. ez volt a kedvencem Mafia 2-ben. csak ott asszem faros V8. :)

uszonyok voltak, de azért ott is jó nagy hasábban gondolkodtak. ezen meg több a hullám mint egy akkor éves amerikai modellpalettán. :)

igen, tesztelte TC/Rácz Tamás. jó rég volt.
@nyelv-ész: "Nekünk is ilyen volt az első IH-s Zsigulink."
amikor gyerekfejjel elkezdtek érdekelni az autók, már akkor 10 éves volt az I-s rendszám.

tisztelgek a Zsigulitok előtt.
Mivel már alaposan körbejártátok a gépeket műszaki szempontból, jöjjön egy kis szubjektív dolog a régi autókhoz.

Jómagam egy Avensis-sel járok, édesanyám egy Auris-sal. Édesanyám autójával mentem el valahova, majd mikor visszaértem, egy jobbra hátra páruzamossal betolattam egy Renault 4 mögé.
Elég jól vezetek, de az Aurisnak nem érzem a seggét (nincs is neki), így fokozottan figyeltem hátra, nehogy lekoccoljam a mögöttem állót. Beállok, kézifék, előrenézek, azt látom, hogy a kocsi jó 50-60 centire bejjebb áll, mint a sor előttem. Az rendben, hogy szélesebb autó az enyim, de ennyire? Biztos a mögöttem álló egy kretén, aki nem tud vezetni, én meg automatikusan hozzá igazítottam magamat. nosza álljunk beljebb! A tizensokadik járdázás után kiszálltam, és konstatáltam, hogy ennél közelebb a járdához már csak akkor tudnék állni, ha meg tudnám hajlítani a tér-idő kontinuumot. Bezártam, elindultam, nézem az r4-et, az is teljesen a járdaszegélyhez simulva. Négy-öt autónyi távolságból eszembe jutott, hogy a tetőablakot nem csuktam be, megfordultam, és akkor megláttam4 Nem a tetőablakot, mert az anyukám autóján nincs, hanem azt, hogy a kis Toyota, amiben nehezen férünk el elől ketten, mert kicsit túlsulyosak vagyok, (anyukám is, de őrá ezt nem mondjuk ki hangosan) uszkve 60 centivel szélesebb a Renault 4 nél.

ezekután kérdezem: Egy R4-ben hogy lehetett elférni?
@nyelv-ész: " Felül meg szerintem Zastava"

Annyira idegesít, hogy nem fotóztam le a kocsit hátulról, hátha ott lett volna a felirat. Elől viszont csak FIAT felirat van rajta, meg egy 750-es szám. Volt hivatalos FIAT 750-es (nem Abarth, vagy tudomisénmicsoda)? Ha nem volt, akkor mondjuk rá, hgoy Zastava :)
@nyelv-ész: "ők simán csak lemásolták "
Ez azért nem teljesen így volt, akkor csinálták ezt, ha nem kaptak licenszet. A háború utáni zsákmányolás nem számít, mert azt speciel az összes győztes csinálta (mondjuk az amerikaiak inkább rakétát vittek tervezőstűl, autómotort maguktól si tudtak csinálni).
@nyelv-ész: A Chrysler nem normális, ilyen gyönyörű formát eldobni? Legalább golfautónak megvehették volna a hadihajó nagyságú "normál" autóik mellé :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "ezekután kérdezem: Egy R4-ben hogy lehetett elférni? "
Gondolom úgy, hogy ott nincsenek tízcentis oldalelemek, gyűrődési zónák, meg nem nagyon hajlik.
Közbekérdezés: csak nekem csinál olyat a Firefox, hogy bejelentkezve csak a "Moderál" link van a kommentek alatt, a "Válasz erre" nincs? Akar valamit mondani nekem ezzel a kommentmotor? :D
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a szokásos sztori.
felhíztak az autók a kényelmi és menetbiztonsági dolgok miatt.
vékonyabb az R4, de nincs is bene légzsák, elektromos ablak, tetőablak, klíma, etc. ezeknek mind hely kell.
@Hamster: "Volt hivatalos FIAT 750-es?"
nem.
@Hamster: "A Chrysler nem normális, ilyen gyönyörű formát eldobni?"
mondom én hogy konzervatívok voltak.

"Gondolom úgy, hogy ott nincsenek tízcentis oldalelemek, gyűrődési zónák, meg nem nagyon hajlik."

"Közbekérdezés: csak nekem csinál olyat a Firefox, hogy bejelentkezve csak a "Moderál" link van a kommentek alatt, a "Válasz erre" nincs? Akar valamit mondani nekem ezzel a kommentmotor? :D"
hát nálam nincs moderál gomb. :P :D
szóval van hogy blog.hu nem tölt be rendesen egy komment elküldése után. se válasz erre gomb, se kommentdoboz. F5 és megy tovább.
@nyelv-ész:
Olyasmi. A 412-es motor egy Perkins motor koppintása. Az eredetije volt BMW-ben és Peugeotban is. Úgy tudom, hogy az eredeti blokk öntöttvas volt, de a moszkvicsé alumínium.
A formaterv viszont olasz. A 408-as kaszniját a Pininfarina tervezte.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Hát úgy, hogy amíg egy mai autónak közel 20 cm vastag ajtói vannak, (merevítők, elektronika a zümi ablakhoz stb) addig az R4 ezt 10 cm-en belül megoldja. Klasszul el lehet benne férni hidd el! A két első ülés egymáshoz ér, mivel a váltó a műszerfalból áll ki. Újabb 20 cm! :-) Jó kis járgány, volt szerencsém hozzá pár évig.
a Zasztaváról 504Laci-t kéne megkérdezni, mer szerintem az övé.
@tomnemtom:

ha meg rokkó eljönne egyszer, akkor látná, hogy mi a különbség egy fiat500 és egy fiat600 közt, merthogy a puki 500alapú, a zasztava meg 600.
a kép egyébként a budaörsi reptéren készült kármán tódor sétáltatásakor.
ez alkalommal mellesleg megjelent egy ik55 és egy tatra603 is.
@nem kéne...: "ez alkalommal mellesleg megjelent egy ik55 és egy tatra603 is"
Mikor? Ott voltam elég sokáig, de ezeket nem láttam...
@Hamster: nem voltál elég sokáig.
a tc-n megírt 603 és a tc-n megírt ik55 jött kb az utolsó felszállás előtt.
@nem kéne...: Az jó, de én nem olvasok tc-t, Li-2-est nézni (vagy akár csak simán Budaörsözni) meg magamtól megyek :)
@nem kéne...: mármint hogy hova menne a rokkó?
csik klubjába? hát ha ívnak, akkor mennék.
@Rocko-:

ja, akár oda is.
de a zaszti gazdájához.
@nem kéne...: na hát na. tessék szólni és akor megyek.
süti beállítások módosítása