Szombaton a Várban járva ez a látvány fogadott a Szentháromság téri buszmegállóban. Az elkent, szennyes homokfoltot kell nézni, a hiányos macskakő nem újdonság:
Mivel az ember tisztában van a 16/16A viszonylatokon közlekedő Ikarus 405-ösök kritikán aluli állapotával, logikusnak tűnt a feltételezés, hogy az egyik ilyen buszpótló járat eldobta az olajat vagy a hűtővizet, és homokkal itatták fel.
A Rom Dísz téren is hasonló látvánnyal találkoztunk, és mit ad Isten, megint a buszmegállóban. Itt szinte már nem is homokfoltokról beszélhetünk, hanem kockakőfoltokról a homokban. Egy helybeli lakos szerint egyébként aznap reggel még nem volt ott a képződmény.
Ezután viszont feltűnt, hogy korántsem csak a buszmegállók mutatják az elsivatagosodás jeleit... hanem tulajdonképpen az egész Várnegyed!
Az Országház utca például konkrétan majdnem végig úgy nézett ki, mint egy hegyvidéki utca társasáház-építés idején (azt leszámítva, hogy a legszakadtabb földút is jobb minőségű burkolatot alkot, mint ez a megsüppedt és hiányos kockakő).
A Kapisztrán tér sarkánál szét nem hordott homokfoltok is voltak. Mi a jó nyavaja volt a Várban? Havazott hajnalban, felszórták az utakat, és reggelre csak ennyi maradt belőle? De miért nem takarította fel senki? A Szentháromság téren egyébként megállt egy közterületfenntartós platós kiskocsi a buszmegállóban, de a személyzet nem foglalkozott az olajos homokfolttal, csak a kukát ürítette, és ment tovább. MVP, gondolom :-/
A bejegyzés végére még itt egy látszólag demagóg, de szerintem érdekes kérdés (pontosabban a válasz lenne érdekes): a 16/16A járatokon elvileg azért kell kis görcs buszokat közlekedtetni, mert a Vár utcái nem bírnák a nagyobb terhelést (gondolom a pincék, kazamaták miatt). Akkor viszont ez a turistabusz például miért jöhetett be? Értem én, hogy az 1-1 ilyen busz okozta terhelés nem azonos egy tízpercenként közlekedő járatéval, de azért milyen érdekes, hogy már megint a tömegközlekedés került hátrányba a rendszer kialakításánál :-/ Egyébként, ha az útfelületet rendbehoznák, és nem egy hullámzó, ráadásul foghíjas akadálypályán pattognának a kerekek, tán a pincék is többet bírnának, nem? Vagy ez hülyeség, akárcsak az utak, pincék, necces szakaszok megerősítése? Esetleg a Velencei Charta tiltja a karbantartást?
Ez megy most