Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elsivatagosodik a Budai Vár?

2011.07.19. 10:45 :: Hamster

Szombaton a Várban járva  ez a látvány fogadott a Szentháromság téri buszmegállóban. Az elkent, szennyes homokfoltot kell nézni, a hiányos macskakő nem újdonság:

Mivel az ember tisztában van a 16/16A viszonylatokon közlekedő Ikarus 405-ösök kritikán aluli állapotával, logikusnak tűnt a feltételezés, hogy az egyik ilyen buszpótló járat eldobta az olajat vagy a hűtővizet, és homokkal itatták fel.

A Rom Dísz téren is hasonló látvánnyal találkoztunk, és mit ad Isten, megint a buszmegállóban. Itt szinte már nem is homokfoltokról beszélhetünk, hanem kockakőfoltokról a homokban. Egy helybeli lakos szerint egyébként aznap reggel még nem volt ott a képződmény.

Ezután viszont feltűnt, hogy korántsem csak a buszmegállók mutatják az elsivatagosodás jeleit... hanem tulajdonképpen az egész Várnegyed!

Az Országház utca például konkrétan majdnem végig úgy nézett ki, mint egy hegyvidéki utca társasáház-építés idején (azt leszámítva, hogy a legszakadtabb földút is jobb minőségű burkolatot alkot, mint ez a megsüppedt és hiányos kockakő).

A Kapisztrán tér sarkánál szét nem hordott homokfoltok is voltak. Mi a jó nyavaja volt a Várban? Havazott hajnalban, felszórták az utakat, és reggelre csak ennyi maradt belőle? De miért nem takarította fel senki? A Szentháromság téren egyébként megállt egy közterületfenntartós platós kiskocsi a buszmegállóban, de a személyzet nem foglalkozott az olajos homokfolttal, csak a kukát ürítette, és ment tovább. MVP, gondolom :-/

A bejegyzés végére még itt egy látszólag demagóg, de szerintem érdekes kérdés (pontosabban a válasz lenne érdekes): a 16/16A járatokon elvileg azért kell kis görcs buszokat közlekedtetni, mert a Vár utcái nem bírnák a nagyobb terhelést (gondolom a pincék, kazamaták miatt). Akkor viszont ez a turistabusz például miért jöhetett be? Értem én, hogy az 1-1 ilyen busz okozta terhelés nem azonos egy tízpercenként közlekedő járatéval, de azért milyen érdekes, hogy már megint a tömegközlekedés került hátrányba a rendszer kialakításánál :-/ Egyébként, ha az útfelületet rendbehoznák, és nem egy hullámzó, ráadásul foghíjas akadálypályán pattognának a kerekek, tán a pincék is többet bírnának, nem? Vagy ez hülyeség, akárcsak az utak, pincék, necces szakaszok megerősítése? Esetleg a Velencei Charta tiltja a karbantartást?

55 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város utcakép budai vár

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr853079338

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Törökkel az Ostrom utcán át a Várba 2016.02.18. 20:40:23

Mivel szerény nyomott véleményem szerint már vagy tíz éve esedékes volt a feladatra szörnyűségesen alkalmatlan (bónuszként a Vár spontán elsivatagosodását is elindító) Ikarus 405-ösök leváltása, egy hideg hétvégén ki kellett próbálnom a török utódtípus...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ahol laza a kockakő, ott leszórnak egy kis homokot, az meg majd kitölti a réseket (a járművek kerekei segítenek eljutni a szakadék széléig, a többit a gravitáció intézi) és láss csodát, a kövek megint stabilan állnak majd.
Hivatalosan a turista buszok se mehetnek be, csak a Dísz téri sorompót könnyű kijátszani
@Spikk: Ja, a hiányzó kocka/macskaköveket is ugyanezzel a technológiával fogják a helyükre juttatni: leszórnak egy-egy kupacot a Fortuna meg az Országház utca közepére, aztán majd a helyükre tolódnak :)

Az Úri utca viszont gyanús nekem, mert az aszfaltos. Az ott lakók tudnak valamit? :)
Az, hogy budai vár, az mijért nagybetűs?
A Várba felmenő, onnan lejövő buszok műszaki állapota erősen kifogásolható. Nem értem, a hatóságok miért engedélyezik a működésüket.
@comes: gondolod mert vagy az van, vagy semmi. Ezzel a lendulettel a metrót is be lehetne zárni amég nem tortenik meg a kocsik cseréje.
Ez a szokásos gány megoldás.

Nem értem, miért nem számolnak azzal, hogy ez például - ahogy egyébként az utolsó kép is mutatta - egy turisták által frekventált környék. Ergó, ezt látva alkotnak véleményt kicsiny országunkról. A vélemény meg nyilván lesújtó lesz ezek után.

A buszokat tekintve egyetértek teljesen. Amik most közlekednek, azok tragikusak. Fölnyomul a tömeg, alig lehet mozdulni.

Az Ik 400-as sorozat amúgy sem tartozik a kedvenceim közé, igen hamar lepusztult állapotba kerül, és csak úgy ontja a füstöt magából.
Kíváncsi vagyok, mi sül ki a nemrég történt tesztből.
én eddig úgy tudtam, hogy csak a kunság sivatagosodik el :)

@comes: a 405-ösök, járjanak bárhol is, botrányosak. én a gellért aljánál lakom, és látom, amikor ezek a sz$ß-ok egy gázfröccs után akkora koromfelhőt kennek szét, hogy győrben is szmog-riadót rendelnek el.
@tothh: "Kíváncsi vagyok, mi sül ki a nemrég történt tesztből."
Mi lenne, semmi. Örülhetünk, hogy pár napig legalább egy épkézláb busz megy fel a várba, aztán még évekig élvezhetjük a 405-ösöket, amíg szét nem hullanak kockakő méretűre...
Pár napja a szemem láttára ment fel egy teherautó a várfok utcán, platóján rengeteg homokot szállított. Az illesztéseknél lévő több centis réseken zavartalanul ömlött ki a homok, miközben a cucc egy csigánál is lassabban vonszolta magát felfele...
Nem tudom hogyan, de ezeket a problémákat a prágai várban meg todják oldani. Ott mintha minden ép lenne és tiszta.
Hamster, szerintem a szétszóródó homok a nyáron a Vár udvarán működő Spanyol Lovasiskola-bemutatókhoz kellene; mikor legutóbb fent voltunk, az egész udvar azzal volt felszórva, volt egy elkerített rész a lovaknak is (szagából ítélve), üresen. Amúgy gondolom, a szerencsétlen lovakat sem a várlifttel hurcibálják fel a Várba mellesleg. Legalábbis remélem.
@Budapesti Szexipari Vállalat: Nem tisztem megvédeni a szerzőt, de szerintem járj utána Hamster munkásságának a neten, mielőtt ilyen hülyeségeket írsz.
Bár nem vagyok benne teljesen biztos, de ahogy néztem, a Hiltonig legális a turistabuszok közlekedése. Emiatt elég gyakran járnak arra és szerintem nagyobb a terhelésük mint egy városi busznak.

Ideje lenne egyébként a 16-os viszonylatcsalád átszervezésének az alábbiak szerint:
- 105-ös busz a Dísz téren át közlekedne, ezért:
- Hunyadi János út kétirányúsítása
- Új, kettős megálló a Deák tér felé menő iránynak a Dísz téren, ide költözhet a 16A is. Így a közös peronos átszállás megoldott.
- A Hunyadi János útról lefele érkező buszok számára az Alagút bejáratánál sárga csíkozott "junction box"-ot kell elhelyezni, amivel rögtön a Clark Ádám tér irányú megállóba tudnak beállni.
- A Krisztina téren a 105-ös megállóját át kell helyezni a Krisztina körútra. Ez csak javítana a helyzeten, mert a 178-ast nem tartaná fel a Krisztina téren utast cserélő busz, valamint könnyebbé válna a 18-asra való átszállás.
- Korábbi 16-os (Deák tér - Dísz tér - Deák tér) visszaállítása a 105-ösök mellé, minimális számú kocsival.
- A midik számát ennek megfelelően levenni és 16A-n hagyni csak belőlük.
- Azon túlmenően, hogy el is férnének a buszokon, a 105-ös menetideje és az alagút kihagyásával pedig az utazási komfort is javulhat, a kiszámíthatóságról nem is beszélve. Még lényegesebb, hogy a Localokkal biztosított az AP-s szolgáltatás is, legalább a Dísz térig. Igaz, hogy utána a kockakőbe bármelyik kerekesszék beledöglik...
- Az ára némi táblázás, felfestés, és a Hunyadi János úton a parkolás megszűntetése. Amennyiben a Dísz tér - Clark Ádám tér irányt csak a buszok használnák (contra flow bus lane), nem kellene ebből sem sokat megszűntetni, le kellene várniuk a felfelé haladó forgalmat, ami a viszonylag hosszú egyenes szakaszokból álló utcán működhetne.
@ZBR:

"- Hunyadi János út kétirányúsítása"
Van egy szakasz, a 4-6 házszámok környékén, ahol ez kivitelezhetetlen lenne.
/Melóhelyen írok, nem tudok bemenni a norc-ba, mert nem tudom fejből a jelszavam/

"- A Hunyadi János útról lefele érkező buszok számára az Alagút bejáratánál sárga csíkozott "junction box"-ot kell elhelyezni, amivel rögtön a Clark Ádám tér irányú megállóba tudnak beállni."
- A személyautók miatt dugók lennének a Hunyadi alján.

"- Azon túlmenően, hogy el is férnének a buszokon, a 105-ös menetideje és az alagút kihagyásával pedig az utazási komfort is javulhat, a kiszámíthatóságról nem is beszélve."
- Reggeli csúcsban nem tudom milyen az alagút, de napközben és délután fixen kiszámolható.
A Clark-Horvátkert szerintem nem rövidebb a váron keresztül, és én járok a váron keresztül. De nekem a Batthánytól rövidebb.

" Még lényegesebb, hogy a Localokkal biztosított az AP-s szolgáltatás is, legalább a Dísz térig. Igaz, hogy utána a kockakőbe bármelyik kerekesszék beledöglik..."
- Meg a Localo is.

"- Az ára némi ... a Hunyadi János úton a parkolás megszűntetése. "
- Ez politikai öngyilkosság. Az egyéb lakossági felzúdulást most nem emlegetjük fel, azon túl a Hunyadiban parkoló autókat hova tennéd?
@Villy: budai Vár - így a helyes
@Adelaida: Pontosan ez a helyzet! Felvitték és elterítették a homokot a lovasiskolában. A többit a várban állandóan fújó szél már elintézte! Takarítás meg nincs!
ez a szerző legnagyobb problémája? gyere egyszer ki pl. csepelre, azt' meglátod, hogy milyen utak vannak, buszok, hévek, stb.!
@jazzcool: Erre leteszed a nagyesküt? Csak mert így írtam régen (hiszen "a" Vár (tehát nagy betű), ami Budán van (-i, tehát kicsi bé)), amíg valaki rám nem szólt - és ez nem most volt, amikor az interneten mindenki nagybetűvel írja a nemzeteket melléknévként, mert mittudoménmiért. Kicsit körülnézve mindent írnak, a köznevesült-általános "budai vár"-tól kezdve a hivatalos "Budai várnegyed"-ig, és táblákon (többek közt fent a Várban is) hivatalos írásokban is kvázi több szóból álló intézménynévként (államnévként?:) használják, mint itt fent én is. Sőt, van "Budai vár" is. Konkrét példát nem találtam a helyesírási szabályzatokban, ellenpéldát és elbizonytalanítót a neten számosat:
www.e-nyelv.hu/2010-02-22/nb-ob/
Az biztos, hogy több helyes megoldás is van, és hogy a magyar helyesírás pont olyan, mint a törvényeink: van kétszázhatvan megjegyezhetetlen szabály, a felük gumiból, darabja kilencven kiskapuval, százhúsz kivétellel.
@Hamster: Dehogy, a felengedett túristabuszok nyomása alatt a homok összeáll, és az pótolja a kockakövet. Jó nem olyan tartós mint a macskalyuki gránit, de egy-két havonta kell csak felhordani némi homokot.
@Rézfánfütyülő fűzangyal: Na ne szórakozzunk már, hogy a lovasiskolától kezdve hol odafújta, hol nem. Azt még elhinném, hogy a homokot felvivő teherautó a Bécsi kapunál ment fel, a Kapisztrán sarkán leejtett egy adagot véletlenül, az Országház utcában még egyet, de miért van a buszmegállókban extra adag? A lovak busszal érkeztek? :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ott nőttem fel a vár alatt, és a várba jártam iskolába. Akkoriban a Hunyadin még kétirányú buszforgalom volt. És elfért! Igaz akkor itt nem voltak parkoló autók. Hmm-hmm.
@metalheart: Nem, a szerző legnagyobb problémái az "ez a szerző legnagyobb problémája? gyere egyszer ki pl. ...." jellegű kommentek.
@Hamster: elkényeztetett budai urigyerek meglepődik egy kis homokon
@Hamster: Hogy egy erősebb szél a várban mit hol rak le, arra én nem gyártanék elméleteket, de takarítás nélkül nem fog eltűnni.
@metalheart: Hű, de megmondtad a frankót, nem irigylem magamat!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Van egy szakasz, a 4-6 házszámok környékén, ahol ez kivitelezhetetlen lenne."
- Van kicsit föntebb valóban egy szűkebb szakasz (15-19). Azért ott is parkolásznak az egyik oldalon, a két emeletes házak hosszában. A 4-6-nál meg mindkét oldalon. Nagyjából a 13-nál szélesedik ki megint. 5-6 háztömb hosszban egy belátható útszakaszon nem lehetetlen a váltakozó irányú forgalom, akár jelzőlámpás szabályozás nélkül is.

"A személyautók miatt dugók lennének a Hunyadi alján."
- Én nem tartottam forgalomszámlálást, de gyanítom te se. Akkor ezt így hogy? Egyébként írtam olyasmit is, hogy a "Behajtani tilos" hatálya alól lehet csak a BKV-t is felmenteni, így nem is mehetnek szabályosan lefelé az autók. Mondjuk szerintem ez nem lenne túl kedvező, a Hunyadi János úton hadd jöhessenek lefele az autók, elég a Dísz tér - sorompó távon kivételezni a lefele jövő BKV-val. És akkor jól is jártak az ott lakók is.

"Reggeli csúcsban nem tudom milyen az alagút, de napközben és délután fixen kiszámolható."
- Nekem nem ez a tapasztalatom. A Clark forgalmi rendjének megváltoztatása (körforgalom) után, a Krisztina tér felé általában járható, de a másik irányban változik. De leginkább áll.

"Meg a Localo is."
- Egyrészt nem kár érte, másrészt a dísz téri rész az egyedüli, ahol macskakövön kéne vonszolnia magát, ami azért nem sok.

"Ez politikai öngyilkosság. Az egyéb lakossági felzúdulást most nem emlegetjük fel, azon túl a Hunyadiban parkoló autókat hova tennéd?"
- Most ezt nem teljesen értem. A lakossági felzúdulást félretesszük, akkor mi marad még? Ki és miért parkol rajtuk kívül ott?! De, mint mondtam, leváróhelyeket is ki lehet alakítani, akkor olyan sok helyet nem is kell feladni. De: a Pala utcával átellenben, illettve a Csónak utcánál a kis parkocskákból is lehet parkolót csinálni. Ha nem képesek elszakadni az autójuktól, akkor romlik a környezet, íj, lehet választani. Kicsit autósbarátabb megoldás, hogy egyes pontokon a járdára történő részleges felállást engedélyezed.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Jah, sőt a Clark híres-neves foghíjtelkéből is lehet parkolót csinálni. Csak akkor majd fel kell ám gyalgolni/buszozni, nem lehet a kapu előtt ledobni a verdát.
@ZBR: ne mondd már, hogy a 105-ös menetidejének jót tenne, ha a Clark és a Krisztina között az alagút helyett feltekeregne még a Várba egy szerpentinen aztán lefele is egy szerpentinen.

Érzékeltetésnek így a megállók sorban: Clark Ádám tér - Donáti utca - Dísz tér - Palota út, gyorslift - Attila út - Krisztina tér.

Clark - Krisztina távolság az alagúton át: 605 méter
Clark - Krisztina távolság a Dísz téren át: 2,9 kilométer goo.gl/1v618

Nincs az a dugó az Alagútban, hogy gyorsabb lenne a Váron át közlekedni.
Nagyon szomorú, hogy nem tudnak a várral mit kezdeni! Turisták törik ki a lábukat a sz*r macskakő miatt. A volt honvédelmi parancsnokság meg élet veszélyes. A mókus kerekes játszóteret meg persze beépítették valami félbehagyott kastéllyal.

És még csak azt sem lehet mondani, hogy olyan sűrűn váltották volna a pártok egymást a kerületi vezetésben!

Szánalmas!
@Hamster: ne foglalkozz velük, idetévedtek, mert címlapos, oszt nincs jobb szórakozásuk, mint valamibe belekötni.
Tudod, van az a mondás: ne etesd, mert ideszokik!
@Hamster: helyesírási könyvben néztem pár éve, miután minden variációban írták. vár ugye van egy csomó, de budai Vár csak egy, valszeg emiatt.
@TrueY: igazad van. talán annyi jó hír, hogy az ősszel kicserélik a kockaköveket a 16-os busz vonalán. meg lesz valamennyi pénz a romok kipofozására. de érdemi változás nem lesz, sajnos.
@jazzcool: Pedig inkább érdemi változás kellene! Elvileg a macskaköveket a zsibvásár előtt 1 éve cserélték. Most megint járhatatlan. Inkább aszfaltozzák le, vagy inkább betonozzák le. Az legalább szürke és nem fekete. És a Várban lakóknak is csöndesebb. A Tárnok utcára néző ablakokat nem lehet kinyitni, mert akkor nem hallod a másikat, olyan zajos.
"az olajat vagy a hűtővizet"
pontosabban: az olajat és/vagy a hűtővizet.

"hanem tulajdonképpen az egész Várnegyed!"
ejj, hát nem veszed észre? prevenítvek! felkészüplnek korán az idei télre, nehogy az első hó lehullásakor kelljen az utat szórni.

"A bejegyzés végére még itt egy látszólag demagóg, de szerintem érdekes kérdés"
akkor én meg másolok direkt demagóg dolgot: "Megnövekedett indítási távolsággal közlekednek a 16-os autóbuszok. Ez magyarra lefordítva azt jelenti, hogy a 16-os busz vonalán jelen pillanatban kettő busz közlekedik. Az egyik a tegnap tesztként elindított MolitusBusS91, a másik egy még működő Ikarus busz"
@metalheart: ez IS az IS probléma.
ne akarj mindent egyszerre.
@Hamster: omnibusz.

amúgy azon kínomban röhögtem hogy a BAH csomópont buszmegállójában a hullámfürdőt újraaszfaltozták (nem, véletlenül se paneleznének...), és napokon belül megjelentek az olajfoltok.
egyetlen egy probléma van. az buszöböl, szóval az esetek 99%-ában csak busz jár ott.
@ZBR:

www.norc.hu/embed.aspx?id=1711e9f6580b9c5f945bf4ecb565288f&ppa=141&r=-30.2&vla=-4.1&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Szerintem ez a szakasz a mai buszoknak szűk. A váltakozó irányú buszforgalomhoz nem vagyunk szerintem elég ''okosak''.

Én nem tartottam forgalomszámlálást, de gyanítom te se. Akkor ezt így hogy? (dugó)
- Jelenleg a Hunyadiról csak a Szabó Ilonka utcán, illetve a Toldi utcán lehet lejönni. Valószínú sok embernek lenne jó, ha a Hunyadin lefele is lehetne jönni, már csak azért is, mert úgy ki lehetne kerülni a Clark körforgalmat. Tehát most nem csak a lakókról beszélünk. az hogy csak a BKV mehessen ott lefele elég kivitelezhetetlen.
"És akkor jól is jártak az ott lakók is." - Nagyobb lenne az átmenő forgalom, mint a lokális. Egy akkora részről képtelenség az átmenő forgalom hatékony kitiltása.

"A lakossági felzúdulást félretesszük, akkor mi marad még? Ki és miért parkol rajtuk kívül ott?!"
- ott a környéken sok lakásban működő cég van, napközben sokan állnak meg a Hunyadin, mert ott olcsóbb állni, mint a Várban. és az ott parkoló autók máshol történő fizikai elhelyezése is egy elég nehéz dolog.
@TrueY:
"A mókus kerekes játszóteret meg persze beépítették valami félbehagyott kastéllyal."

???
@szb9:
Ha a megállókat kivonod, lehet, hogy jobb lenne. Tudniillik, a megállók célt szolgálnak (utascsere), így ha technikailag növeli is a menetidőt, a lefedettség javul, az utasok jól járnak. A 105-ös Erzsébet téri betérését is a dugók miatt szüntették meg, holott az nem volt 600 méter. Tehát azért nem feltétlenül a távolságon múlik a dolog. Ki kell próbálni, hogy mi lenne az eredmény. Ez a szép a buszban, hogy akár pár hónapra is meg lehet változtatni, aztán megnézni, hogy mi lesz az eredmény.
Ha esetleg mégis megnövekedne a menetidő (nem lehetetlen!) akkor pedig át kell gondolni, hogy az egyéb előnyök ezt ellensúlyozzák-e, mi az utasok véleménye.
Egy biztos, nevezetesen, hogy a Várból legalább a Dísz térig egyszerűen hiányzik a szólóbusz.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Hmm...Szűk lenne? Pár éve a szólóbusz lazán elment itt, egyébként két sávban parkolnak végig. Ha annyira szűk lenne, akkor ez a mutatvány azért nem menne. És, mint mondtam, a fentebbi szakaszon necessebb, nem is itt. De ott is csak a parkírozást kell megszüntetni, hogy kényelmesen elférjen bárki.

"A váltakozó irányú buszforgalomhoz nem vagyunk szerintem elég ''okosak''."
Ezen azért meglepődtem. Egy szűk hídon sikerül, akkor itt miért nem? KRESZ-táblák léteznek, felfestések léteznek, egy jobban betanított kutya képes lenne a váltakozó irányú haladásra. Főleg a buszvezetőktől, mint hivatásosoktól lehet elvárás, hogy sikerüljön elnavigálni ilyen helyen. Azt nem mondhatod, hogy az utca nem belátható, sőt. Az általad belinkelet képre már most ránézve is van két hely, ahol személyautóval biztosan el tudom engedni a buszt. Ebben semmi ördöngősség nincs.

"Én nem tartottam forgalomszámlálást, de gyanítom te se. Akkor ezt így hogy? (dugó)"
Én sem, valóban. De nem is mondtam azt, hogy dugó lesz :)

"az hogy csak a BKV mehessen ott lefele elég kivitelezhetetlen."
- Ott egy sorompó. Azzal megoldható lenne. De egyébként a behajtani tilos alá elhelyezett "kivéve BKV" tábla is megoldja.

"Valószínú sok embernek lenne jó, ha a Hunyadin lefele is lehetne jönni"
- Lehet, hogy nem világos. A sorompó lefele csak a BKV buszt (+ rendőr/mentő/tűo) engedi át. Így csak a helyiek tudnának még azon kívül lefele jönni. Már ha megengedjük nekik.

"ott a környéken sok lakásban működő cég van"
- Habihabi. A két emeletes házakban levő irodák annyi autót vonzanak, mint egy teljes belvárosi öt emeletes lakótömb? Csak nem. Inkább arról van szó, amiről te is megemlékezel, hogy aki a Várban nem parkol, mert drága, az szorul le ide. Csak emelni kell egyet itt is a parkolási díjon. Akkor majd a Tabánban, Krisztinán, Attila úton állnak meg, vagy ahol nekik jól esik. Diszpergálódnak. Sikerült máshova helyezni magukat, amikor a Várban megdrágult a dolog, tehát sikerülni fog most is máshova helyeződniük. Nagyságrendileg, hasraütéssel kb. 30-40 helynél többről szvsz. nincs is szó.
@ZBR:

Anno régen valóban kétirányú volt a buszforgalom a Hunyadin. Kérdés, hogy a mai modrn buszok mennyivel szélesebbek, mint a 60-as években erre járók, illetve az útburkolatot meg tudjuk-e úgy csinálni, hogy egy középen levő csatornafedlap hibája miatt, ha a busz teteje a jármű dőlése miatt 20-30 centit balra leng, elfér-e még a másik. (Ez képzavaros lett, de röviden: matematikailag lehet elfér két busz, de a dőlésekre is gondolni kell.)

""ott a környéken sok lakásban működő cég van""
Nem tudom mekkora forgalmat generálnak azok a cégek, de tudom, hogy van olyan ház, amiben több a cég, mint a lakás.

A parkolási díjak megállapítása jelenleg úgy történik, hogy vannak övezetek, melyek az alapdíj (BKV-jegy ára) és egy szorzó szorzata adja az óránkénti díjat.

Az övezethatárokat nem lehet már hova változtatni, mivel az I. kerületnél csak a Vár, Citadella, és a Margitsziget drágább. Az alapdíj emelése pedig kihat minden parkolási díj összegére.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A Várban 3 (egészen pontosan 1) játszótér van/volt.
1. Suli játszótér: A Tárnok utcai ált. isk. alatti meglehetősen veszélyes darab. Alacsony kőpárkány, mászásra való. Alatta 5 m szakadék.
2. Mackós játszótér a Bécsi kapu térnél (ez a várfalon kívül van)
3. A Mókus kerekes játszótér. A Vár Színházhoz közel. Annál a lépcsőnél, ami a Clark Ádám térre visz.

No, ez utóbbit építették be. Először üvegfalúra tervezték, de valami nagyokosnak nem tetszett, ezért most már normális falai vannak, de még mindig üresen áll.
A homokot a BKV szórja ki az ócska buszok olajengedése miatt.

Mivel az Úri u. végig aszfaltos, a többi utcát is le lehetne, le kellene aszfaltozni, a kockakő cseréjével sem tudják megoldani a lyukmentességet.

A Hunyadin alig olcsóbb parkolni, mint a Várban. Nem nagyon van olyan, aki otthagyná az autóját és fárasztóan felgyalogolna, inkább a Lovas úton, a sorompó után vagy a fedett lépcső közelében parkolnak, főleg hétvégén, amikor ott ingyenes, miközben a Várban hétvégén és éjjel is fizetni kell, bár éjszaka kevesebbet.

A Dísz tér alatti Ybl (Lónyay, Hatvany) villa oldalfala továbbra sem normál tömör fal, mert a vastag kőnek látszó borítás vékony burkolat és ki lehet forgatni, mint egy forgóablakot. A múltkor egy rövid ideig nyitva is volt.
@Budapesti Szexipari Vállalat: - hol van cikk? ez egy blogposzt.
- egyetlen hibából te leáltalánosítasz végletekig? akkor most kijelenthetjük hogy gykerekig visszamenően egy seggefej vagy.
- ha leszarod miről ír akkor minek ugatsz? húzz vissza a óladba, túl hosszú a póráz.
@Budapesti Szexipari Vállalat:

Ha nem érdekel a munkássága, akkor azt tartsd meg magadnak, és kussolj!

Engem sem érdekel a te munkásságod, éppen ezért nem megyek oda a blogodba fröcsögni róla, milyen szar vagy.

Nem tűröm el, hogy Hamstert ekézzed, mivel nagyon kellemes perceket tud szerezni a posztjaival. Engem ugyanis többnyire érdekelnek az írásai.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nincs mit! Sokat másztam kiskoromban a feltárási területeken. Jó móka volt!

Amit nem értek, hogy a Széchenyi könyvtárral szemben, a várfalon túl, az alagút van pár üres telek. Azokkal mi van? Gondolom bazi sokat érnek és csak a gaz veri fel őket. Mondjuk én annak örülnék, ha park lenne belőlük, de gondolom van pár képviselő, akinek fáj a foga rája...
@Bird: Aha! Kösz! Ezt nem tudtam! Mi lesz az Ybl villa funkciója? Gondolom nem az örökösök fognak visszaköltözni. :)
@Rocko-: Szegényke kimoderálódott. Az ő szavaival élve a faszomat se érdekli az, hogy az én blogomon gyaláz engem.
@Hamster: Nem bírod az építő kritikát? :)
@TrueY: De, sőt: magam is szívesen kritizálom az építőket (a helye sírást meg csókoltatom) ;D
@Hamster: Lyalydejó, nem kell neki válaszolnom :)
@TrueY:
A Dísz tér alatti majdnem kész villa már régen nem a telek örököseié. Ebben eleinte diplomáciai rezidenciát gondoltak, de nem védhető kellőképpen, ezért nyilvános vendéglátóhely, kulturális központ szerepet szánnak neki, különös tekintettel a pincei színházteremre.

Hogy miért áll az építkezés, nem tudom. Amúgy néha egy napra megnyitják, illetve zárt körű rendezvényt is rendeznek benne hébe-hóba.
@Bird: Én azért egy könnycseppet elhullatok a régi játszótérért... :(
süti beállítások módosítása