Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vasúti járműparádé Kelenföldön

2012.01.03. 17:45 :: Hamster

Nyári emlékek következnek - na nem a Kanári-szigetekről, de még csak nem is az Adriáról, hanem a tengerpartban kicsit szegényebb, vágányban ellenben gazdagabb Kelenföldről. Egyszer régebben lelkendeztem egy sort arról, hogy a Keletiben micsoda nemzetközi járműbemutató zajlik, nos, Kelenföld attól annyiban különbözik, hogy itt még teherforgalom is van.

Gurítódombot ugyan már nem használnak, de mivel a vágányzat egy része a metróépítés miatt nem létezik, sokkal kisebb helyen zajlik a mozgás, és néha furcsábban is. Korábban szerepelt itt egy videó, amin a bazi nagy Giganttal egyetlen védőkocsit tologattak, ezen túl itt adják át egymásnak a vonatokat a szlovák érdekeltségű csehszlovák dizájnmozdonyok, a Laminátkák is:

A 001-es pályaszám ezen a gépen jelent valami elsőséget egyébként, vagy ennél a szolgáltatónál volt csak ő az első a sorban? Illetve csak engem emlékeztet ez a mozdony a cse'szlovák ipar másik dizájn-remekművére, a Skoda/Karosa S sorozatra?

Más magánvasúti mozdonyokat is lehet látni itt, egyszer például sikerült egyszerre kettőről is lemaradnom, mert nem tudtam eldönteni, hogy a perontól jobbra vagy balra videózzak. Egy román gyártású mozdonnyal áthúzó tehervonat azért még így is ráfért a memóriakártyára:

Persze a személyszállító járművek kavalkádja is figyelemreméltó: van FLIRT, Talent, Hernyó, és még egy Desiro is tiszteletét teszi a kötelező V43-as mellett. Sajnos BZmot pont nem jött (aznap, mert egy másik alkalommal láttam egyet elcsattogni Pest felé), de remot Szergej igen. A MÁV-os Taurust (pardon: MÁV-Trakciós 1047-est) elvontató ÖBB Taurus is vicces volt. Nagy szomorúságom viszont, hogy a Liszt-mozdony befutása felkészületlenül ért:

Ezt a jószágot ugyanis nem fotózni kellett volna (pláne hogy a nap eleve rosszul sütötte), hanem videózni, mert befutás közben hangosan zenélt. Na mindegy, majd talán máskor...

40 komment

Címkék: közlekedés videó képek vasút taurus mozdonyok laminátka

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr63516946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"És itt a(z egyik) váltótípus a TRAXX", a vonat oldalán meg közben a másik váltótípus tükröződik. Már amennyiben 10 darab váltótípusnak számít. :)
Eddig ez a kedvenc blogbejegyzésem!!!!!!!!!!!!!!!!!!:))))))))))))))))
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Ezen a mondaton, mármint váltók típusainak emlegetése közben mutatott Traxxon én se mentem el szó nélkül,mint most ez látszik is.....
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Bár az ilyen szőrözés abszolút jellemző rám, most kivételesen csak egy Trakciós Taurust szúrtam ki egy tehervonat élén ami a Halbi ablakában tükröződött. :)
Laminátka: ki az a Lamin? és ezek ennyire rosszak, hogy átkozzák őket?
amúgy nem, nem hasonlít sztem Karosára.
nekem pedig tetszik.
Idén már a Sissi mozdonyt keresd! Valahol olvastam, hogy Ő lett az első női mozdony. Eddig csak férfiakról neveztek el, matricáztak át mozdonyokat. Idén Sissi év van, így kapott ő is egy mozdonyt.
(fel kéne túrnom a netet, hogy hol olvastam róla, minden évben 2 mozdonyt matricáznak, nem tudom, ki a másik)
@Rocko-: Nem Lamint átkozák, hanem Lamin átkoz, és a mozdony ennekaz átkak állít emléket.

------------------------------------------------------------

A linkelt Karosával volt szerencsém anno Eurocamp és Tátralomnic között utazni pár alkalommal nyaranta. Felemelő élmény volt, mikor egy ilyen buszt megrohamozott 80 db hátizsákos ember.

------------------------------------------------

Pár kép, hogy miért is hasonlít a Laminátka és a Karosa. Nem az alakjuk miatt emlékeztet egyik a másikra, hanem a csíkozásuk miatt. Legalább is engem.

www.fallingpixel.com/products/14175/mains/SM11_01.jpg

www.presseurop.eu/files/images/article/karosa-autocar.jpg?1247737290

------------------------

Közben egy ilyet is találtam, régi Karosa témában.

i1.trekearth.com/photos/110843/kit_skoda_706_rto+karosa_b40.jpg
hú, apám, ennyi szépet egy helyen. inkább ez lett volna az első poszt idén, ez méltó lett volna :)
gondolom nem pí percet (3:14) kellett ehhez várni, hanem akár egy órát is, de bámulatos a kavalkád.
@Kicsi Kacsa: ha lenne némi szépérzékünk, bérelnénk egy évre a sógoroktól egy sissit, és azt matricáznánk át. azok gyönyörű gépek, a kedvenc osztrákjaim.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nekem is rémlik valami aranycsapatos.
@milliliteratura: nem mi, hanem a Gysev. Picikét más a gazdi :)
Nem Sissi,nem Sisy,nem Sissy,hanem egyszerűen : SISI !!! A többi O:K: !
Köszönjük a poszt (automatikus tárgyeset rulez) éps a videót.Én spec a feliratozásnak is nagyon örülök, nagyrészt süket vagyok, igen jó volt olvasni...tartsd meg ezt a szokást, ha lehet kérni... :-)
Nem is tudtam, hogy ezek a modern TGV-jellegű vonatok többféle típusban is léteznek, aszittem mind Desiro.Ma is tanultam valamit... :D Mondjuk nem vonatozom sokat, de ez a blog érdekes számomra.
Nem tudom, mennyire ismert, de a '70 évek végén '80 évek elején Karosát használt a Volán is.
A képet látva eszembe jutott, hogy mekkora élmény volt '79-ben, amikor alföldi gyerekként részt vettem egy nyári táborban Salgótarján környékén. Na ott láttam és utaztam ilyennel, vagy modernebb arcúval.
Emlékeim szerint kb egy faros kényelme, zaja, dinamikája volt. Gondolom a jó tót és palóc atyafiak jobban tudtak hegyibuszt gyártani, lévén ott némileg több és magasabb hegy akad, s talán emiatt vett a Volán is néhányat. Pontos számot nem tudok, csak bevillant az emlék.
Most számolom, hát elég régen volt, bár a táborra elég jól emlékszem.
Ja, és a Laminá(l)tka igenis hasonlít a régi Karosára.Apropó, nem tudja valaki, mit jelent a Zájazd (Zájezd?) felirat? Gyerekkoromban soxor nyaraltunk a Tátrában (olcsóbb volt, mint a Balaton...) és rengetexer láttam ezt a feliratot.Először azt hittem egy város neve, de hát annyi busz egy helyre nem mehet...Arra tippelek, hogy garázsmenet, vagy üzemen kívül, stb lehet a jelentése.
A képeken látható tehervonatok Dunaújvárosba tartanak.Az utóbbi időkben a szokásos V43,V63,M62,V46,Bz után mozdonyok kavalkádjában van részünk:TRAXX,Taurus,szlovák villamos és diesel gépek,román villamos és diesel gépek,szergej kétütemű és remotos verziók,M43 1000-es és 2000-es,Flirt.Hirtelen több nem ugrik be.Régebben jártak erre a csörgők is Baja irányába,de Sárbogárdra kerültek.
most nem azért, de szerintem a cseszkó mozdony tök jól néz ki. lehet azért, mert V43/63-on nőttem fel :)
@Hamster: Szerintem csak az ovális oldalsó-felső ablakok miatt emlékeztet a Karosára. Ebben a lepukkant állapotában a csiricsáré festésével sokkal inkább olyan, mint egy túlméretezett dodgem, ami lelépett egy poszt apokaliptikus vidámparkból.
@Kicsi Kacsa: én megrögzött császárságpárti vagyok, szóval a gysev inkább az enyém mint a szakadár kurucok vasútja :)

@butyko: a sisi az osztrák, de mi máshogy ejtjük, viszont nem tudom, hogy írjuk. lehet, ugyanúgy.

@zassz: ezek szerint nem közismert, de a nyírségben (remélem nem keverem) nem rég még futott karosa (és a jelen pénzügyi lehetőségeit ismerve még hosszú évekig marad is :), már felújított arcú. meg van arra solaris is, csak buszban.
@milliliteratura: Ja, érdekes gépek, de nem voltak igazán jók. Ott állnak Meidling és Südbahnhof közt félúton félreállítva, eddig még nem kellettek senkinek.
@zassz: Budapest környékén is volt pár. Szerintem az Ikarus arra az évre túlvállalta a szállításait, a Volán meg szépen felhívta a Karosát, mert ő nem a mai BKV volt, és nem használt száz évnél öregebb buszt, neki új kellett :) De csak ezt a vicces kinézetű buszt láttam, a későbbi, kocka alakút nem.
@geegee: Nem csak annyit, hogy "járat"? Van ilyen nevű község is valahol, de azért nem Róma, hogy minden ilyen feliratú dolog oda menjen :)
@geegee: zajezd ha jól tudom különjárat. Legalábbis a mi különjáratunknak felel meg. És mi is azon nevetgéltünk annak idején, hogy mennyi busz megy oda :)
@Kicsi Kacsa: Mi is jártunk így, csak vonaton. Éjjel húzunk át Csehszlovákián az NDK-ba tartva. Megáll a vonat, kérdezem a haveromat, hogy hol is lehetünk. Kinéz, valami "Natupistu", vagy mi, ha jól olvassa. Elindulunk, újabb megállás, kinéz, na ne soroljam, kb fél óra múlva fejtette ki, hogy lehet az, hogy ekkora bazi város, fél órája megyünk át rajta és még nem is hallottunk róla. Mi lehetett a magyar neve egykor?
Reggelre átértünk "Bahnsteig"-be, és órákon át csak ott állt meg a vonat :)
@milliliteratura:
Igen arra még néha látni egy-egy levetett kocka aalakút, de már magánkézben. A kis csúnyának is volt egy felvarrott változata, ami még nem a kocka, na én olyat láttam Nógrádban gyerekkoromban.
Nyírségben meg megy a Solaris busz, Debrecenben pedig troli van belőle, illetve olyan hibrid is, ami a két vezeték között akkuval tesz meg egy szakaszt.

Vagy volt régebben, nem tudom, bár itt dolgozom, rendszeerint, de autóval járok már régóta.

Hogy miért is: kissé más téma de röhej: Debrecen mellett lakom kis faluban. (sztráda Debrecen kihagyásával 18 km, átlag 15 perc).

Sokszor van dolgom a Thököly-Hungária sarkon, rendszerint reggel 9-től egész nap. Ha vonnattal megyek fél 5 kelés, fél 6 start IC indul 6.07-kor, addig parkoló keresés (ingyenes 3-5 perc gyalog, márha van)érkezés Zuglóba 8.35.
Bár a 100-as vonal mellett lakom, nincs olyan személy, amivel BIZTOSAN beérek a debreceni állomásra az IC előtt. Az meg ugye nem áll meg kis falvakban.

Kocsival: fél 6 kelés, kényelmes kávézós, stb készülődés, start fél 7, érkezés Zuglóba a munkásszálló ingyenes parkolójába: 8.20 +/- 3 perc. Még van fél órám dumálni, rggelizni, kávézni. Vagy, ha beáll a sztráda ennyi tartalékom van. Városon belül már nem gond, pl a Szerencs u, azt lazán lehet kerülni Palota felé.

Ha végzek, nem várok, azonnal indulhatok. És nem kell még a híresen gyengén vezető népekkel "áldott" Debrecenen is átmennem.

Teljesárú jegy kontra nagy gyors és qva kényelmes kocsi (5000 cm3, benzin-gáz, 13-14 l/100 km).
Hogyan is szoktatható vissza a nép a vonatra? Bár elismerem, IC-n pihengetve, olvasgatva stresszmentesebb, mint vezetni,de mégsem választom, pedig vasútbolond lennék.
@zassz: Mellékvágány, de a debreceni Solaris nem aksis, hanem dízelaggregátos.
@geegee: Különjáratot jelent. Ha minden igaz, akkor egyik (ZÁJEZD - ZÁJAZD) csehül, másik szlovákul.
@Hamster:
Pont ezt mondom :)), vagy nem? Szóval az lenyúgöző számomra, és gondolom olcsóbb is, az pedig vitán felüli, hogy praktikus megoldás két trolivonal közötti városrészeket így bekapcsolni.
@zassz: ez jó. nekem olyan sztorim van, hogy ismerősék olasz hotelben laknak, nagy bölcsen megjegyezték a név elejét, hogy "albergo". sajnos ez ott azt jelenti, "hotel". kicsit sokára találtak haza :)
@zassz: Mi olcsóbb? A kétüzemű troli drágább, mint egy troli, bár nyilván olcsóbb, mint egy troli plusz egy busz :) A segédüzem tök jó tereléskor, vagy akkor, ha messze levő vonalak vannak, kocsiszíni menetnek, de utasszállításban, hát... ízlés kérdése. Ha valahol forgalom van, legyen madzag, és csak ha szakadt, vagy fel van ásva az út, vagy baleset volt, akkor kerüljön.
@Hamster: Na ehhez ilyen mélységben nem értek. Nekem maga az elv tetszik, hogy nem építik ki - -gondolatom szerint drágán, mindenféle közmű és egyéb engedélyekkel lassítva - a felsővezetéket, hanem azt mondják, mint pl volt Debrecenen, hogy erre az útra kell tömegközlekedés, de erdő, stb, nem drótoztak, hanem beállították ezt a járművet.
Mivel nem értek hozzá, nem tudom, hogy hatékonyságban, stb ez hogyan jön ki, de az tény, hogy a város egyik legszebb övezetében nem raktak egy csomó oszlopot, drótot, csak ment a "troli".
Mondom, nem értek hozzá.
Ez a Laminátka olyan ocsmány, hogy még a Traxx és a Szili is szép mellette.
Eskü, ha valamit formailag el akar valaki jól ba**ni, akkor adja a cseh/szlovák párosnak. Azoktól még szépet nem láttam...
A másik cseh csodával, a Buzenkával meg mostanában sokszor összefutok Kelenfield-en. Gyakran ott legelészik az Osztyapenko felé közelebb eső vágányokon.
@jack o'neill: Repülőgépben és a háború előtt autóban azért nagyon szépeket csináltak!
Magyar Magánvasút Zrt? Az miféle?
@retekblog: Egy a sok magánszolgáltató közül, nekik vannak saját mozdonyaik is. Amennyire hirtelen eszembe jut, román gyártmányúak (Sulzer (svájci) licensz dízel és ASEA (svéd) licenszű villanyos).
@Hamster: @Kicsi Kacsa: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Köszi a válaszokat.Akkor még együtt voltak, meg mi is mászkáltunk mindkét országrészbe, szóval simán láthattam mindkét verziót... :-)
@milliliteratura: na az ilyen időszakosan fontos, de utána totál jelentéktelen dolgokra használom a mobil fényképezőjét...És nem kell semmi idétlen szöveget felírnom, megjegyeznem.Vagy valamit lusta vagyok lejegyzetelni, felírni, nincs tollam, stb...Katt egy fotó, oszt hali.Ajánlom mindenkinek. :D
@jack o'neill: És a Szili-kből melyik a szebb, a mozdony, vagy a Katalin...? :D

Kelenfield, ez már az eu-s neve lehet, ugye?

Úgy mint:

Balatonakarattya - Want of Balaton
Százhalombatta - Hundred pile f*cked it
...
stb.
De megyek is , mert dől belőlem a hülyeség.
süti beállítások módosítása