Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szeged: megérkezett mind a kilenc alacsonypadlós villamos

2012.05.26. 20:00 :: Hamster

Az utóbbi években rengeteget jártam Szegedre, azt nézni, hogy hogyan lesz a szokásos magyar szinten lepukkant tömegközlekedésből olyan, amire akár tőlünk nyugatabbra is irigyek lehetnek (én Budapestről rengeteg dolgot irigylek, az tuti!). A vonalak felújítása és a 2-es villamos megnyitása után most megérkezett a kilencedik alacsonypadlós tuja is Lengyelországból, ennek örömére kisebb villamosfelvonulást rendeztek a Hídivásár keretében. Én ugyan nem jutottam el oda, de Németh Zoltán Ádám barátom küldött képeket róla:

A 12-es kocsit a szegedi villamosközlekedés századik születésnapjára építették - replikaként, mivel az eredeti járművekből egy se maradt fenn. Az egyik legérdekesebb jármű az országban, mivel az eredetileg Győrben gyártott típus meglehetősen másképp nézett ki, mint a budapesti eredetű villamosok. A kép szerintem különösen szép a háttérben látható fasor, és a kocsi alatt látható füvesített pálya miatt.

A Bengálikat 2011-ben kivonták a mindennapi forgalomból, a 813-as viszont a közelmúltban ki lett pofozva, hogy emlékeztessen a típus 1962-ben kezdődött uralmára.

És itt az utolsó PESA. A szegediek más városokhoz képest kevesebb új kocsit rendeltek, viszont ők már gyakorlatilag a projekt végére értek, míg másutt még évekre vannak ettől: az építkezések megvannak, a kocsik itt vannak, a teljes alacsonypadlósítás helyett felújított Tatrákkal a kocsiállományban (és azt se felejtsük el, hogy itt trolivonal-építés is volt!).

A 03-as egy régi teherkocsira épített régi mozdonyból - szintén a közelmúltban - épített dízel-villamos jármű, mely felsővezeték (áram) nélkül is tud mozogni. Sajnos őt még csak a remizben állva láttam, ma viszont nem csak felvonult, de szerephez is jutott...

... mivel a 313+314-es nosztalgia ikerkocsi műszaki hibás lett, és el kellett vontatni. Nem tudom, mi baja lett az öreg szerelvénynek, remélem nem súlyos.

A végére csak két dolgot tudok mondani: egyrészt köszönet Ádámnak a képekért, másrészt hajrá, szegedi tömegközlekedés, hajrá, Szeged! :)

21 komment

Címkék: képek szeged tömegközlekedés villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr354547973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A 03 az egyik legjópofább gép a magyar hálózatokon :)
wow, füvesített pálya!
Amúgy jók ezek a posztok, mert mindig eszembe juttatják, hogy le kéne már mennem Szegedre :D
Ez a füvesített pálya, ez nagyon szép! Mondhatni a szomszéd villamospályája mindig zöldebb! Bárcsak a 61-es vonalát is befüveznék, nagyon feldobná a zárt szakaszokat!
A nosztalgia ikernek állítólag az áramszedője (?) füstölt (?).
Ma utaztam a nosztalgia trolival is (ZIU-9), egy álom.
Ami ebben a városban nosztalgia, annak testvérei bontószökevényként pl. BP-n még naponta üzembe járnak...
"A 12-es kocsit a szegedi villamosközlekedés századik születésnapjára építették - replikaként, mivel az eredeti járművekből egy se maradt fenn."

A Budapesti Közlekedési Múzeumban van valami hasonló, az másik típus, az is replika vagy mint működőképesből nincs több?

Igaz, hogy külföldön a füvesített pálya mellé még gumi (vagy gumírozott) kerekek is vannak, hogy minimalizálja a zajt? Egyébként nagyon szép, remélem vigyáznak arra a fűre, hogy ne száradjon ki első nyáron. Az új villamost meg láttam jó régen, amikor ki volt állítva egy lengyelországi darab Szegeden.
@komplikato: A Közlekedésiben egy totál másik típus van, későbbi, ráadásul gyakorlatilag egy budapesti típus (BVVV "H") utángyártása Szegednek:
villamosok.hu/nza/szeged/#schlick

A villamos kerekeit nem szokták gumírozni, a a troli és a villamos keresztezése - a "trollamos" - meg egy drága csőd, van, ahol pár év után dobják el az egészet, hogy sima villamossá átépíthessék.
en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Guided_Light_Transit#Disadvantages
en.wikipedia.org/wiki/Translohr#Disadvantages
Szó szerint irigykedem a szegediekre..
Köszi a posztot, szokás szerint remek :-)
Nálunk meg 20 év2 nem képesek átvezetnia a hídon az 1 es villamost.
Etele térig milyen jó lenne,egy másik ága meg a Savoya parkig.Még hely is kivan hagyva.
De az biztos ahol nincs hely Budán, akkor trolibuszokat kéne kiépíteni.
És trolinak nem kell külön út csak áramszedő nem értem miért nem éri meg alkalmazása
Ez a fű gyárilag valamilyen szeméttaszító bevonattal van ellátva?
Mert sok városban nem csak az irigykedés megy, de ha csinálnak is valamit, az sem tart sokáig...
Elöször inkább vigyázzunk arra, amink van, utána lehet fejlesztgetni...
További szép napot!
igen hangulatos nap lett, köszönjük NZA!
@Kicsi Kacsa: befüvezték, meg leeht nézni hogy milyen most...
Én Medárd utáni héten egy hetet leszek Szegeden.
Tavaly kihagytam a szokásos nyári hetet, de most muszáj elmennem oda. El és nem le, Szeged megérdemli, hogy oda ne le hanem elmenjünk.
Jó volt látni a képeket, lesz mit fotózni,videózni - meg egyébként is mindig szép a város.
És a város hangulata is más, jobb mint Pesten vagy pláne ezen az elbaltázott Szentendrén.
@Gáborom:
"...elbaltázott Szentendrén" Ez mennyire igaz! :-)

Szeged és Debrecen tömegközlekedésileg olyan, mintha nem is Magyarországon lennénk. Nagyon jól csinálják. Ez vidám, de szomorú is egyben.
A füvesített pálya szélén vannak locsolók, kb 10 méterenként mindkét oldalt, abból jön az áldás :)
Szóval a fű elég szépen megmarad, sőt (hál Istennek) a belvárosi részen, a szórakozó helyek mentén is jó állapotban van, immáron több hónapja (mindenféle testnedvek ellenére)
@Apo: egyébként locsoló nélkül is ellene az a fű, ha jól van megcsinálva.
Berlinben ha nagyon száraz a nyár, akkor kitikkad a fű, az első eső után 2 nappal meg megint zöld. Mert a fű már csak ilyen! :)
Én csak nagyon gratulálni tudok Szegednek. Milyen ambiciózusak, és látjuk milyen szép eredménye lett. Még saját középen alacsonypadlós villamost is gyártottak a tátrákból. Nagyon szép munka.

Ez talán elég szégyent ad a budapesti vezetésnek ahhoz, hogy végre elkezdjenek fejleszteni. Meg van a feladat - jobbat kell alkotni mint Szeged.
Egyébként hozzáteszem, hogy szerintem az oka annak, hogy Budapest most még a vidékekhez képest is lemaradóban van, az, hogy ott sokkal erősebb a bürokrácia. Egyébként például az USA-hoz hasonlítva, villamosügyileg Budapesten sokkal kisebb a bürokrácia, csak elszántság kéne. Azt tudjuk, hogy pénz van.
Milyen Szegeden élni? Van munkalehetőség ha pestről odaköltözöm a családdal?
süti beállítások módosítása