Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

1 villamos, 2 kép, 36 év

2012.07.16. 01:30 :: Hamster

Bár már több száz "régen-most" képpárt készítettem életemben, gyakorlatilag nulla az esélye annak, hogy az ember ugyanazt a járművet le tudja fotózni ugyanott évtizedekkel később. Tegnap mégis ez történt! A BKV vasárnapi, egész napos UV túráján ugyanis meglepetésvendégként részt vett egy darabon a Debrecenből kölcsönzött 492-es pályaszámú Bengáli villamos, így a Bosnyák téren elkészíthettem ezt a fotót:

IMG_8428.JPG

Persze nem véletlenül akartam itt lekapni az öreg jószágot - ismertem ugyanis egy régi képet, ami ugyanezt a járművet ábrázolja ugyanitt, csak akkor még budapesti pályaszámmal. Egy holland villamosbarát, Ab van Donselaar készítette 1976. október 17-én:

BKV1233_Ln 64_19761017_AEEvD.jpg

Sajnos az eredeti kép nem volt nálam, ezért emlékezetből lőttem meg a beállítást, de ahhoz képest szerintem nem is sikerült rosszul. Egyébként ha 35-40 perccel később érkezik meg a villamos, az időjárás is ugyanolyan lett volna, mint a régi fotón :)

68 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város villamos utcakép kulfoldi szemmel

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1004658990

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.16. 11:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

:)

egyébként a régi képek készítői élnek még? nem vetted fel velük a kapcsolatot, hogy megmutasd a múlt/jelen párost?
Hát, ha nálad lett volna a régi kép és úgy lövöd el az újat én akkor sem hiszem, hogy hibáztatni lehetne téged bármiért! Az új megálló tábla szemlátomást előrébb került, nem lehet ugyanolyan a beállítás semmiképp.
@Rocko-: Nekik küldtem el először, csak aztán töltöttem fel ide :)
Az a gáz, hogy szinte alig változott valami 76 óta. Nagy gáz.
@AZso.hu: Azért az például látszik, hogy akkor még itt is féloldalas volt a Nagy Lajos király útja, tehát mindkét irány a megálló és a remiz közt ment, a megálló és a templom közt park és a "kispiac" volt. Az más kérdés, hogy azóta is csak 2-200 méter hosszon osztott pályás itt az út.
És én még utaztam azon a 64-es villamoson :-)
Óóóóóhhh.....! Micsoda kép! :-)
GRATULÁLOK!
Az ilyen és hasonló képek, történetek miatt látogatom én ezt az oldalt.

5 éven át jártam arra szakközepes koromban majd minden nap. Akkor még járt a 44-es is...
-Rég volt, tán igaz se volt... :-(

"Nekik küldtem el először, csak aztán töltöttem fel ide :)"
-Mit szólak hozzá?
@Dynax5: "-Mit szólak hozzá?"
Még semmit, nem mindenkinek van közvetlenül a vénájába kötve az email :)
Gratulálok a képhez!Azért az szomorú,hogy ha jól megnézzük a gazfelverte megálló ocsmányabbul néz ki mint a régi.
Nagyon jó kép!
Csak a macskakő hulott ki azóta egy kicsit...és lett aszfaltfoltos..sajna
zseniális!!!
és egyben elszomorítóan tragikus. a változás. hiánya. egy nyomorult opel astra, néhány vödör aszfalt, meg némi gaz. ennyivel van több a második képen. meg a banán, amiért régen sorba kellett állni, most meg utazol rajta :)

komolyan mondom, hams, hogy egy normális világban te kapnál kossuth-díjat, nem a nyaloncok. úgy írd ezt a blogot, hogy 20 év múlva a magyar kulturális örökség része leszel, de lehet, hogy már most az vagy :)
Akkor még mennyivel jobb állapotban volt a Nagy Lajos...
20 ev alatt semmit sem nottek a fak? Vagy ezek mar mas peldanyok?
Szép képek.

Háttérben az épületek is ugyanazok. Csak lettek tarkábbak. Elszomorító ez az egész. Csak gányolni sikerült azóta, lecserélni pár dolgot. És a fák szerintem újak.
Szép és jó a kép duplázása, gratulálok. A szobrot valahogy nem találom az új képen, ellenben a sziréna ott figyel a Geodézia tetején! Jó áthelyezték a szemközti megállót azóta a Thököly út túloldalára!
@Hamster: áhá, értem.
örültek? :)
@AZso.hu: épp ez jutott eszembe, hogy ha a képek minősége egyezne, és nem látnánk a megállót jelző táblát, nem lehetne biztosan tudni, melyik a '76-os és melyik a 2012-es felvétel...
GrenAbla: azért a beton a macskakövek közt + parabolaantennák a háztetőn elég árulkodóak. (Egyébként fura, hogy a fa nem lett magasabb.)
@GrenAbla: de, lehetne: a háztetőn a parabolák és a mobil antennák:)
De gratulálok a képhez, a lehető legjobb, ami kihozható volt a helyzetből.
@GrenAbla: ó, dehogynem. Manapság minden, korábban némileg beépítetlen hely tele van rakva idióta módon telepített villanyoszlopokkal. A régin alig van, a mostanin pedig ott tornyosul vagy egy tucatnyi.
Túl sok a városrendező idióta "szakember".
Fantasztikus ez a fajta időutazás!
Gratulálok a képekhez, azt hiszem, nagyon jól sikerültek!
Én szülővárosomban, Komáromban foglalkozom hasonlóval, persze ott villamost ritkán lehet fotózni :)
Bosnyák tér egy szégyen, ott tényleg megállt az idő.
Az útburkolatot elnézve a mai fotó lepukkantabb világot mutat be...
akárhogyan is, de ez a képpár kiváló! gratula!
@Hamster:
Gratulálok. A képpárra plagizálok egy címjavaslatot: "Megáll az idő":-)
@Martian: nem is kicsit :-( teljesen úgy néz ki, mintha a felső a korábbi kép, a felújítás előtti...
talán annyi, hogy a régi kép készítője esetleg guggolt
de semmit nem von le az a 30 centi eltérés a képpár érdekességéből
@milliliteratura: :)))

@GrenAbla: @zaza42: az antennák elég árulkodóak.
Gratulálok. De honnan tudod, hogy ugyan az a villamos? Vagy félreértettem?
@kissiú: Lehet, hogy nem pont ugyanaz, csak ugyanOLYAN.

:-)
még a macskakövek is megvannak

egyébként, ez fizikailag is ugyanaz a kocsi, vagy csak ugyanolyan típusú ugyanott?
És azt honnan lehet tudni, hogy ez ugyanaz a villamos, nemcsak egy ugyanolyan?

@tom28:
Ez nem macskakő, az sokkal kisebb.
Ez kockakő.

@zaza42:
A fáknak van egy maximális magasságuk, aminél nem nőnek tovább. Ahogy mondjuk az ember sem nagyon lesz magasabb 25 éves kora után.
A Bosnyák tényleg szégyen. Ott szálltam le-fel úgy egy évtizedig nagyjából a kilencvenes években, de látom azóta sem változott semmi. Azt persze mindig előadták, hogy éppen miért nem újítják fel. (Nagylajos rendezése, a Metró, a piac helyett pláza, a Thököly felújítása, stb.)

A kép azonban tökéletes lett, gratula.
@GrenAbla: Sajnos a megálló tábla is randább lett, az igénytelen KRESZ táblát teszik oda a jellegzetes régi helyett. Ugyanez történt a buszmegálló táblákkal is.
A régi képen egy fokkal kulturáltabb a környezet, bár a main nőtt a zöldfelület azzal, hogy a kockakövek között is kinőtt a gaz.
@68nyara:
Miért kéne mindennek változnia?

A piramisok több ezer év óta ugyanolyanok. Vagy Stonehenge.
Mégis milliók járnak a csodájára.
A Bosnyáknak is csak időt kell hagyni.
Ha már nem változik semmi, legalább átnevezhetnék, mondjuk Elvis Presley térré. Vagy az már van? Akkor Laca Croft. Az hasznos.
@bodesco: Bocs, Lara Croft természetesen...
@bodesco:
Lehetne pl. Kövér László tér 5 év múlva.
A Nagy Lajos király útja meg ugyanakkor Orbán Viktor útja.
A Thököly út pedig Matolcsy György út.

Mindháromnak lenne még ebben az évben jelentkező járulékos előnye is. Ha ezt is tekintetbe vesszük, én mindhármat azonnal megszavaznám.
Örülök hogy mások is azt jegyezték meg, hogy mennyire nincs sok különbség a 2 képen. A másodikon én konkrétan semmi 76-osat nem látok. Nem ismerem a környéket, ha nekem valaki azt mondja a 2. képen, hogy tegnap (na jó, az ősszel) készült, simán elhiszem. Az elsőn is csak az Astra árulkodó nekem.
Csúcs, ügyes vagy!

SzedlmajerLaszlo (törölt) 2012.07.16. 15:35:25

Jó-jó, de az A-B véggel megfeleően állásra miért nem figyeltetek :-)
Leutómunkázhattad volna.. hogy hangulatában hasonló legyen.. :)
Azért az felháborító, hogy 1976-ban milyen rossz állapotban volt ott a pálya és a környéke.

Látszik, hogy az alsó képen már sokkal rendezettebb lett a pálya

:-))
Igen, én is ezt akartam a Hamster szemére vetni, hogy még a villamos A-B végét se tudja normálisan beállítani. Hogy nem is ugyanabból a szögből fotózott, azt már észre se veszem nála! :) Ez a munka így ebben a formában nagyon "amatőr"! :DDD
@Közbiztonság Szilárd: "Azt, hogy a kocsi továbbra is a DKV tulajdona, nem a BKV-é, bár hosszabb időre van Budapesten, és nem titok, hogy a BKV-sok szeretnék, ha végül itt is maradna."

Hát, azért van pályaszámuk, hogy lehessen tudni. Persze azóta üzemeltetőt cserélt, de azt azért lehet tduni, hogy a Debreceni Közlekedési Vállalat 492-es számú kocsija a BKV 1233-asából lett.
@Blindmouse: Nem igazán vagyok híve annak, hogy most már a villamosokat is fotosopolják, mintha celebek lennének a Pléhboyban :)
@berlin_mount: A gugolást észrevettem volna, ha nálam van az eredeti kép, de teljesen ugyanolyan nem lehetett volna, mert a '76-os verzió egy 6x6-os profi géppel készült, meg valami rendesebb objektívvel. Ennek köszönhetően például nem tudom eldönteni, hogy a remizből jövő vágánykapcsolat íve változott-e esetleg, vagy sem, mert az én beállításaimmal nem jön össze teljesen. És akkor emiatt kérdéses, hogy vajon a megállótábla mennyivel ment arrébb, plusz a háttérben a felsővezetéktartó oszlopokban se lehet bízni, hogy ugyanott vannak, mert a háttérben időközben forgalmi sávok lettek, emiatt kisebb lett a peron.
Érdekes és nemcsak ezen a képen fedezem fel, hogy régen rendezettebbek és tisztábbak voltak az utcák.
A villamos oldalablakai viszont randán ki vannak cserélve kérem! :-)
@yomsisi2: Ha a Bengák eredeti ablakait próbálnák bevezetni, csúnya sajtókampány lenne, facebookos és BKVfigyelős hirigkedéssel, mert azok ilyen kis felületi billenthető vackok voltak, míg Ikarus-ablakokra nem cserélték őket. Egyébként ennyit az ember tanulási képességeiről, lásd Ik412-es, ahol szintén ilyen kis apró billenthető részek voltak, aztán tovább az összes hasonló esetig. Hozzátéve, hogy eredetileg a 200-as Ikarusok eltolható felületei is jóval kisebbek voltak. Úgy látszik, tényleg lehet valami a globális felmelegedésben - vagy csak régen tettek arra, hogy a dolgozónak melege van-e a villamoson és buszon.
@Hamster: Az utómunkázás az nem "photohoppolás" csak befejezed a képet..

Analóg korszakban se a negatívot nézegették hanem előhívták, beállították a kontrasztokat, satöbbi..
@Blindmouse: Én tényleg nem szeretem, hogy már egy sima portrét, de sokszor vasútfotót se bírnak sokan anélkül feltenni, hogy ne módosítgassák tönkre. Persze én is vízszintbe teszem, ha ferde, van, amit élesítek is (régen túl sokat élesítettem a képeket, ma már inkább hagyom), levágom a szélét, ha felesleges, de szórt fényes szürke, vacak időből nem akarok mást csinálni, hisz az volt a kép készítésekor és kész. Volt már, hogy megpróbáltam javítani, de a vége csak az lett, hogy nem az volt a képen, mint anno a készítésekor a valóságban. Itt jegyzem meg, hogy azért ebbe belezavar, hogy a fényképezőgép magától felnyomja a szaturációját bizonyos színeknek, tehát a zöldje a kész képen sose stimmel, pedig ki van minden enhance kapcsolva benne. Mondjuk a zölddel a digitális korszaknak lehet valami kehe amúgy is, mert a kamerán is látom, hogy nem azt a zöld színt mutatja a HÉV-en, amit a valóságban látok. Utánaállítani viszont csak módjával merek, mert színtévesztő vagyok.
@Hamster: szerintem a színeket rendbe lehetne rakni egy kalibrálással...
@Hamster: Akkor írj annyit hogy alkalmatlan vagy az utómunkára, és bízz meg vele valakit. ;)
Nem azt mondtam hogy változtasd meg az időjárást, csak hogy a nyersképet utómunka alatt, hangulatában a másik felé kanyarítani kicsit SZERINTEM.
@Blindmouse: De minek "kanyarítani a hangulatát a másik felé", ha egyszer akkor épp nem olyan hangulat volt? Ennyi erővel az egész jelenetet elő lehetne állítani CGI-ben, és akkor a megállótábla is jó helyen lenne, a sínek is, az oszlopok is, az idő is pont olyan lenne, és a valósághoz se lenne semmi köze. Mi a baj a valósággal? Nem elég szép, az tény... és? :)
ugyan már ne csináljátok, tisztára olyan mintha a múltban akarnátok élni. ez a hangulat kanyarítás is kicsit szánalmas. nem 1976-ot élünk fogadjátok el.
@Blindmouse: Ahogy a blogodat nézem, szerencsére te nem vagy alkalmatlan az utómunkára, igaz?
@Hamster: jajj, ne tessék már megmagyarázni, ott vannak a smiley-ik a végén. Szerintem jól sikerült, lehet, hogy aki az eredetit lőtte se tudott volna úgyanúgy beállni. Arról, hogy a BKV elrontotta az a-b véget, meg tényleg nem tehetsz :)
@Rocko-: Megjött a válasz, tetszett nekik :)
@Hamster: Még mindig nem érted a lényeget...

Szépen levezettem diagramon az egészet, aztán inkább kitöröltem.. :)
Én ha akarnék se tudnék ennyire jól elkapni egy régi helyszínt. Grat!
@Hamster:
Pedig szerintem Blindmouse-nak van igazsága. Amellett, hogy rohadtul nem vagyok egy fényképészeti őstehetség, elméleti véleményem van :) .

Szóval:
A színegyensúlyok állítgatása nem csalás a fényképezésnél, hiszen az lényegében szabad paraméter. A szemünk rendkívül nagy tartományban képes adaptálódni, ha a képeken mindent nyersen hagynánk, pontosan egyfajta fényviszonynál lennének élvezhetőek a fényképek. Ezért aztán fényképezéskor te beállítasz valamit, amiről úgy gondolod, hogy adott fényviszonyok közt "semleges" - vagy automata üzemmódban a gép beállít valamit, amiről a gyártó úgy gondolta, hogy az. Ez analóg technikánál sem volt máshogy, csak ott még rájött az előhívásnál a trükközés - ezt bizony ha nem magadnak hívtad elő, hanem leadtad valahol, a gép megcsinálta, aztán néha jól elszúrta, máshol kihozták a képből a maximumot. Digitálisnál bár ritkábban van rá szükség, de ettől semmiben nem tér el az, ha utólag állítasz a színeken.

A konkrét képet tekintve látszik, hogy borult volt az idő, meg te magad is mondtad, hogy esőre állt. Szvsz. amellett, hogy közeledne a régi képhez a hangulata, nem lenne csalás, ha a kép is ezt reflektálná, és nem a gyári "hozzuk ki a legvidábabb színeket a sötétszürke háromnapos melegfronti esőzésből is" beállítást.
@Comandante en Jefe: "elméleti véleményem van"
Nem baj, lazán tudok akármennyi véleményt is ignorálni :)
süti beállítások módosítása