A múltkori vonatos és városképes "különkiadások" után most megint eltávolodunk a villamossínektől. Nagyon messze persze most se megyünk...
... hiszen ez a kép például szó szerint sínekről készült. Meg a GC-47-49-es rendszámú (a betűkben nem vagyok teljesen biztos) Ikarus 180-asról. Bár egy eltűnt hangulatot vélhetünk felfedezni a fotón, a valóság az, hogy ez a sarok elég keveset változott 1977. augusztus 6-a óta. Merre járunk?
Gyerekkorom nagy részében a budapesti buszok rendszáma (többnyire) BU-val kezdődött. Ez logikusnak is tűnt, mint ahogy a mentők MA-sak voltak, a rendőrök RA-sak, a tűzoltók... nos, a tűzoltók speciel fogalmam sincs, milyen rendszámúak voltak* :) Mindenesetre ez a kép még azelőtt készült, hogy megtanultam olvasni, úgyhogy nem csoda, ha ilyenre nem emlékszem: ő a GE-02-85 rendszámú Ikarus 280-as, ugyanaznap elkapva, mint az előbbi Ikarus 180-as.
*Közben megnéztem, itt. Nem írom le a megoldást, tessék elolvasni a cikket!
A nem elég keményen közlekedésmánok a kép láttán azt mondhatják, hogy ez a troli ma is közlekedik, pedig nem: a ma is szolgáló Ikarus 280-as trolik jó tíz évvel az első - csak kinézetre hasonló - sorozat után készültek. A "100-asokat" a BKV építette leselejtezett szovjet trolik alkatrészeinek a felhasználásával, a maiakat - a "200-asokat" - a Ganz Villamossági Művek korszerű villamosberendezésével látták el. A képen látható 102-est 1976-ban vették állományba, és 1989-ben selejtezték. Ami persze azt mutatja, hogy akkoriban még ki lehetett dobni 13 éves buszokat. Egyébként hol is járunk?
Erről a képről nem sokat tudok, csak azt, hogy egy szép sárga "kockafaros" van rajta, a klasszikus Bözsi szögletes utódja, abból is a helyközi verzió. Amikor azt kérdezem, hol készülhetett a fotó, nem rejtvényt adok fel, hanem segítséget kérek. Mivel a templomtornyot nem ismerem fel, csak annyi támpontunk van, hogy a tábla szerint a busz Soroksár és Alsónémedi közt jár.
A decemberben elbúcsúztatott ZiU-9-esek egyik korai példányával zárom a bejegyzést. A 869-es már gyárilag kerek lámpatestekkel jött, nem szögletessel, de azok még süllyesztve voltak. Érdekes hangulati elem még, hogy akkoriban a felniket is színre fújták. Meg merjem kérdezni, hogy hol járunk, és mi minden változott azóta, vagy túl nyilvánvaló?
A fényképekért köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Ab van Donselaarnak, és Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!
Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!
Ez megy most