Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: "egy zödre festett ezres" Csak egy vicces részlet: az első acélvázasított M.V-öst a Füzesi először sá... (2024.03.16. 21:41) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Ez nem baj vagy nem baj kérdése, hanem tény, legalábbis a jelenlegi adottságokkal. Csúcsban az SZTK Rendez... (2024.03.16. 21:36) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: Új felszíni vasutat ma már praktice sehol nem tudsz építeni lakóházak közt. A XIX. században ez még ment, me... (2024.03.16. 21:21) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Nehogy azt hidd, hogy Törökbálinttól a kocsiszínig százzal mentek, és csak onnantól csoszogtak. Nézz rá a ... (2024.03.16. 21:06) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Gyanítom, hogy ezek a vasutak azok, amik külföldön már az első világháború környékén (kivételként lás... (2024.03.16. 21:00) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Fradista Utazó: Nem a külső vonallal volt a baj, hanem hogy a városhatárnál elkezdődött a vánszorgás az alacsonyabb f... (2024.03.16. 20:57) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Hamster: Ez komoly? Most tényleg az a baj, hogy a budai fonódó ki van használva? Ha kongana az ürességtől, akkor megi... (2024.03.16. 20:54) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: A békási vonal amúgy is kiemelkedik, melléje épült több lakótelep, főleg persze Békásmegyer, de Kaszásdűlő i... (2024.03.16. 20:30) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Biza, irtózatosan fura dolgok voltak időnként, pl. a szentendrei HÉV csak Filatorigátig jött be, pár ... (2024.03.16. 18:53) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: " a Keleti után feljön a felszínre, és villamosként megy ki Újpalotára" 80 méteres vonatok mennének a Thök... (2024.03.16. 18:32) A villamosok zöld rokonai
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (929) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (34) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (45) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1017) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (7) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (69) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (482) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (519) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (841) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Piros, sárga, kék, dízel és elektromos...

2013.01.31. 08:00 :: Hamster

A múltkori vonatos és városképes "különkiadások" után most megint eltávolodunk a villamossínektől. Nagyon messze persze most se megyünk...

BKV_47-49_19770806 AvD.jpg

... hiszen ez a kép például szó szerint sínekről készült. Meg a GC-47-49-es rendszámú (a betűkben nem vagyok teljesen biztos) Ikarus 180-asról. Bár egy eltűnt hangulatot vélhetünk felfedezni a fotón, a valóság az, hogy ez a sarok elég keveset változott 1977. augusztus 6-a óta. Merre járunk?

BKV_02-85_Ln32_19770806_AvD.jpg

Gyerekkorom nagy részében a budapesti buszok rendszáma (többnyire) BU-val kezdődött. Ez logikusnak is tűnt, mint ahogy a mentők MA-sak voltak, a rendőrök RA-sak, a tűzoltók... nos, a tűzoltók speciel fogalmam sincs, milyen rendszámúak voltak* :) Mindenesetre ez a kép még azelőtt készült, hogy megtanultam olvasni, úgyhogy nem csoda, ha ilyenre nem emlékszem: ő a GE-02-85 rendszámú Ikarus 280-as, ugyanaznap elkapva, mint az előbbi Ikarus 180-as.

*Közben megnéztem, itt. Nem írom le a megoldást, tessék elolvasni a cikket!

BKV_102_Ln75_AvD.jpg

A nem elég keményen közlekedésmánok a kép láttán azt mondhatják, hogy ez a troli ma is közlekedik, pedig nem: a ma is szolgáló Ikarus 280-as trolik jó tíz évvel az első - csak kinézetre hasonló - sorozat után készültek. A "100-asokat" a BKV építette leselejtezett szovjet trolik alkatrészeinek a felhasználásával, a maiakat - a "200-asokat" - a Ganz Villamossági Művek korszerű villamosberendezésével látták el. A képen látható 102-est 1976-ban vették állományba, és 1989-ben selejtezték. Ami persze azt mutatja, hogy akkoriban még ki lehetett dobni 13 éves buszokat. Egyébként hol is járunk?

VOLAN_BUS_naar_BUDAPEST_AvD.jpg

Erről a képről nem sokat tudok, csak azt, hogy egy szép sárga "kockafaros" van rajta, a klasszikus Bözsi szögletes utódja, abból is a helyközi verzió. Amikor azt kérdezem, hol készülhetett a fotó, nem rejtvényt adok fel, hanem segítséget kérek. Mivel a templomtornyot nem ismerem fel, csak annyi támpontunk van, hogy a tábla szerint a busz Soroksár és Alsónémedi közt jár.

BKV_869_Ln76_AEEvD.jpg

A decemberben elbúcsúztatott ZiU-9-esek egyik korai példányával zárom a bejegyzést. A 869-es már gyárilag kerek lámpatestekkel jött, nem szögletessel, de azok még süllyesztve voltak. Érdekes hangulati elem még, hogy akkoriban a felniket is színre fújták. Meg merjem kérdezni, hogy hol járunk, és mi minden változott azóta, vagy túl nyilvánvaló?

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Ab van Donselaarnak, és Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

30 komment

Címkék: budapest busz képek utcakép ikarus trolibusz kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr895054219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mennyit tud "dobni" egy silány, ronda szürke betonoszlopon egy ilyen karos lámpa, mint az első képen! Mennyivel "szebb" még az is mint sok helyen ami manapság van...

-Csodás képek mint mindig! A 280-as trolinak szinte érezni, hogy festékszaga van! :-)
1. Pesterzsébet Nagysándor József utca / Jókai Mór utca kereszteződése
2. Angyalföld Béke tér
3. Lehel utca / Dózsa György út
4. Szerintem Alsónémedi. Legalábbis biztosan nem Soroksár.
Az utolsóról fogalmam sincs.
75-ös trolibusz: a Lehel-Dózsa kereszt, az iskola elől északkelet felé fényképezve.
Fölötte a 32-es busz: Béka tér (így hívtam)
@L a c a: (így jár, aki ennyit pöcsik a beírással)
Ismét szép képek!

A kanyarodó 180-as rendszáma valóban GC-s. Az általad általánosnak vélt BU-s rendszámok már kényszerintézkedésként kerültek kiadásra, miután az autóbuszok számára kijelölt "G" rendszámtartományt fel kellett szabadítani a szaporodó magánszemélygépkocsik rendszámigénye miatt. (megjegyzem, a belinkelt autofília-posztot csak erős forráskritikával érdemes kezelni, mert számtalan hibás és megtévesztő információ van benne (nomeg fantáziarendszám is)

A sárga Ikarus egy IK266.
Mivel a 76-os troli csak egy helyen keresztezett villamost, ezért elég egyértelmű, hogy a Váci út - Csanády u. sarkon vagyunk a metró építése idején.
"hogy ez a sarok elég keveset változott 1977. augusztus 6-a óta. Merre járunk?"
Nagysándor József és Jókai Mór utca sarka a XX. kerületben?

"*Közben megnéztem, itt. Nem írom le a megoldást, tessék elolvasni a cikket!"
:)))
A BU-sz pedig a Nagyvárad téren van, ugye?
egyébként szép színesen a Wargurgok mögötte!

"Egyébként hol is járunk?"
Hungária körút?

így még egész jól is néz ki a ZIU.
A 75-ös Lehel-Dózsa? A Dózsa György úton akkor még voltak villamossínek?
A 75-ösre azt hittem, hogy a Lizsénél van. Dózsa György - Állatkerti út (innen jön a trotyli) - Szondi utca (ide megy a trotyli). A kikanyarodó vágány a Kisföldalatti remízvágánya.
Ezek szerint tévedtem.
@Fradista Utazó: Bizony! Ott álltak a vágányok használatlanul év(tized)ekig, mígnem a Váci út villamosforgalmát odaterelték a metró építésekor (először csak a kifelé-irányt a Bulcsú utcába, majd mindkét irányt a Lehel-Dózsa útvonalra).
@papamaci957: Persze, hogy nyilvánvaló, a közlekedés iránt érdeklődőknek :) És mi minden változott amúgy a képhez képest azóta?
@Rocko-: "A BU-sz pedig a Nagyvárad téren van, ugye?"

Hát nem :)

"Hungária körút?"

Hát nem :D
@Hamster: :)))
a Nagysándorjózsefbenedek viszont tuti, 10000%. :)
Fantasztikus képek... főleg a trolisok :)
1. Az első szerintem is Jókai Mór u. - Nagy Sándor u. (akkor még csak ez volt a neve), ma hajnalban is jártam arra, és megállapíthatom, hogy a képen szereplő csupa kockakő burkolat jobb állapotban van, mint most az aszfalt és a nagypanel villamospálya együttese. Ja, és én szeretem ezeket a befüggesztett lámpákat középen, ezek szerint a Jókain is ilyenek voltak?

2. Béke tér

3. Dózsa György út-Lehel utca. Üt a troli és mögötte az ezeröcsi is nyaminyami. :)

4. Passz, pedig itt van valahol nem messze Erzsébettől.

5. Furcsa látni a 76-ost villamossínt keresztezni. Csanádi utca lehet, bár ami a sarkon van irodaház, az nem olyan régi még nem? Akkor sokáig volt ott foghíjtelek? Vagy ezeknek a telkeknek a helyén szélesítették a Váci utat?

Ziu: vajon a Pesten megőrzött nosztalgiapéldányok felújításakor gondolnak az eredeti állapot visszaállítására, mint Szegeden? Szívesen látnék újra egy kockalámpást. :)
@Don Blasius:

Ziu: ".....Szívesen látnék újra egy kockalámpást. :)"

- Létrával!
@¿Qué tapas hay?: "megjegyzem, a belinkelt autofília-posztot csak erős forráskritikával érdemes kezelni, mert számtalan hibás és megtévesztő információ van benne (nomeg fantáziarendszám is)"
Ezt kifejtenéd bővebben? Nekem nem tűnt fel a "számtalan hiba és megtévesztő(!!!) információ".
...különösen a kommentekkel együtt értve, ahol rengeteg pontosítás és kiegészítés van még. :)
Olyan korú vagyok, hogy javában láthattam ezeket a járműveket napi rendszerességgel közlekedni. Mivel belvárosban laktam több, mint 30 évig, ezért a két külvárosi + a sárga buszos kép nem ugrott be azonnal. A 76-os nem volt nekem annyira egyértelmű, (pedig gyakran utaztam rajta) de most már azonnal beugrik, hogy éppen nekilódul az Élmunkás híd megmászásának, hogy rákanyarodjon majd az Izabella utcára. Mindig örömmel nézegetem ezeket a régi járműveket.
S milyen szép tiszták, fényesek a járművek....
@TH: Szerintem egy tételes hibalistával nem Hamster blogját kellene szétoffolni.

Az állításomat fenntartom, a kiegészítés, illetve a kommentek még jobban összezavarják az olvasót. A teljesség igénye nélkül egy alapkérdést említenék: a fehér és fekete alapszínek problémáját, aminek az eredeti jelentése teljesen egyértelmű volt: azaz a fekete tábla a szállítási szolgáltatást végző járműveket jelölte. Persze ezt a hetvenes években felforgatta a "szolgáltató személygépkocsi" nevű fábol-vaskarika jellegű kategória.

Másrészről, egy betűkombinációhoz mindig azonos táblaszín tartozott.

Fantáziarendszámok: FS-06-88 (nem volt ilyen fekete alapszínű, akkoriban ('78 körül) még a fekete Y jelölte az árufuvarozó szolgáltató tehergépkocsikat), XR-58-24 nem fekete alapú, X-sorozatból fekete az XA és XY.

És még lehetne ezt folytatni, de ez itt ebben a blogban tárgyszerűtlen.
@¿Qué tapas hay?: OK, rendben. Csak annyi, hogy ezekkel együtt is nekem épp elég pontos és megtévesztésektől mentesnek tűnik a linkelt poszt, ezek igen apró dolgok szerintem. :)
@¿Qué tapas hay?: "Szerintem egy tételes hibalistával nem Hamster blogját kellene szétoffolni."
Tényleg nem, de akkor valaki írjon egy hivatkozható alapművet, amiben nincsenek kicsi tévedések se. Nem igaz már, hogy villamosból sokkal kevesebb volt, mint autóból, autósból meg pláne sokkal több van, mint villamosmániásból, mégis a villamosok netes irodalma a bővebb :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Hamster: Vannak alapművek. A hivatkozott plates.gaja.hu/h/old.html - Gajárszki László oldala, a világ egyik legjobb rendszámos lapja. Viszont - lévén világszintű gyűjtemény - Magyarországot nem kezeli másként, mint a világ bármely országát. A magyar aloldal jó összefoglaló, különös erénye a honvédségi tartománykiosztás pontos jegyzéke, de mindazonáltal a rendszerben harminc év során bekövetkezett változások tételes felsorolása nem feladata. Erre igen jó összefoglaló Mihálffy László bűvös excel-táblája: mihal.fw.hu/alap.html (hivatkozás az oldalon alul). Az 1958-1990 időszak szép összefoglalása tartománykiosztással, tartományváltozásokkal, különleges jelekkel stb. Erénye az 1910-1958 időszakra vonatkozó - kevésbé részletes - összefoglaló táblázatok.
Hű de régi ez a poszt... Az erzsébeti kép kapcsán akartam kötekedni, hogy nem lehet a Jókai Mór utca, mert ott nem volt rövidáru bolt, de tévedtem. A baloldali épületen látszik kedvenc Szabó Ervin könyvtáram táblája. Mennyit jártam oda... és mennyi sci-fi-t olvastam onnan kikölcsönözve! :)
És milyen rég volt... :(((
süti beállítások módosítása