Ebben a melegben veszélyes dolog az agysejteket dolgoztatni, úgyhogy ismét csak képmutatás következik, a gumikerekű mozgó- és mozgatógépek kategóriájában.
Halvány lila gőzöm sincs, mi a szabatos megnevezése ennek a fajta gépjárműnek, amit aszfaltozáskor láttam sokat gyerekkoromban. Talán valami üstkocsi; úgy sejtem, bitumen rotyog benne, hátul ki tudja engedni, rámegy a kő, és már hengerelhetik az aszfaltot. Aztán lehet, hogy már eleve aszfalt van benne, majd valaki megmondja, mindenesetre kiskoromban rendkívül dögös gépnek láttam - bár azért nem annyira, mint a markolókat, azok voltak a csúcs :) Ezt a példányt az idei árvízkor láttam, a HÉV alagút tetejét terhelő sorban. Azt hittem, már rég mindet kidobták, jó volt újra látni egyet... bár ahogy elnézem, rendszáma már neki se volt.
Update: Értő emberek megírták, hogy masztikátor a neve, esetleg reiser. Rá lehet guglizni, nem vicc, pedig annak hangzik :)
Ez is munkagép, bár inkább a "cukiság" kategóriába tartozik: hókotró traktor jónéhány évvel ezelőttről, Pécsről.
Ez pedig egy luccai postakocsi - igazából egy oldalról is zárt, elektromos hajtású bringóhintó. Vagy gumikerekű kisföldalatti, ha a fényszórókat nézem? :)
Éles váltással 1981-be kerülünk, amikor a darmstadti műszaki egyetem kutatói egy pályázatra építették a képen látható valamit. A motorháztető alatti MAN dízelmotor valamiféle fokozatmentes automata váltóval hajtotta a járgányt, a karosszéria kritikus pontjait pedig műanyag borította az esetleges gyalogos- és kerékpárosgázolások következményeinek csökkentése érdekében. Valószínűleg ennek köszönhető a hosszú orr - már ha valaki meg akarná köszönni, hogy ilyen csúnyává tették. És mielőtt megkérdezitek: igen, a balra és jobbra sejthető gépeket direkt nem mutatom ;)
Hogy valami szépet is lássunk, itt egy Szivar kombi, azaz egy Audi C3 Avant hibrid konceptautó, amit 1989-ben mutattak be. Ez a példány taxi volt, de gondolom rövid ideig, mert állítólag csak 9000 kilométer van benne. Ha valaki többet tud róla, nyugodtan írja meg kommentben, mert ellentmondó dolgokat olvastam róla az angol wikin és német oldalakon!
És hogy visszatérjünk a valóságba, itt egy szép duplaszemű Ikarus 256-os, az akkor még működő Józsefvárosi pályaudvar előtt fotózva.
Ez megy most